BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Mediatheek => Topic gestart door: Weerd op 15 June 2010, 18:00:28
-
Uquilair komt in het najaar uit met een nieuw boek op stoomgebied, namelijk voor de rangeerlocs 6500 en 8100.
Het zijn minder imposante machines dan een 3700 of 6300, maar horen wel bij het complete plaatje van Nederlands stoom. Gelukkig dat Paul Henken zijn onderzoek en ervaringen in boekvorm wil presenteren.
Ook in model zijn (of worden) deze machientjes geleverd. Op dit moment zorgt ETCHModels ervoor dat de stoomloc serie 8100 in kitvorm wordt uitgebracht. Het zijn geen recht toe recht aan kitjes, dus modelbouwervaring is wel gewenst!
Al met al, voor de Nederlandse stoomliefhebber is dit een naslagwerk dat ook in de boekenkast thuishoort.
Gerard
-
hebbe. nu.
-
Interessant.
-
Klinkt leuk! Die Paul Henken is wel een veelschrijver aan het worden, als ik me niet vergis komt er nog een boek van zijn hand. Dat zal nog wel even duren dan als deze eerst verschijnt.
Eelco
-
Die komt bij mij zeker in de boekenkast, helemaal omdat er zeker wel wat plaatjes van Gouda-Schoonhoven in zullen staan (y)
-
Die Paul Henken is wel een veelschrijver aan het worden, als ik me niet vergis komt er nog een boek van zijn hand.
Eelco,
Vertel, laat hier nog eens wat meer over los!
Gerard
-
Wordt het weer een boek dat alleen per voorintekening wordt verkocht en waarbij de oplage wordt aangepast aan het aantal intekeningen? Ik heb begrepen dat het met het boek van de 1700 zo is gegaan. Dus nu allemaal intekenen bij Uquilair!!
mvg,
Ivo
-
Waar ik me wel over verbaas is een boek (deels) over de serie 6500. Is die dan zo markant geweest? Of komt de keuze van deze series als onderwerp voort uit het feit dat er van beide series een exemplaar bij een museumlijn aanwezig is?
Eelco
-
hebbe. nu.
Eensch ;D Alleen het "nu" gaat niet lukken...
grt, Carlo
-
Wordt het weer een boek dat alleen per voorintekening wordt verkocht en waarbij de oplage wordt aangepast aan het aantal intekeningen? Ik heb begrepen dat het met het boek van de 1700 zo is gegaan. Dus nu allemaal intekenen bij Uquilair!!
mvg,
Ivo
Alleen per voorintekening, volgens de advertentie in Railmagazine.
Nieuw beleid van de uitgever, normaal zat er altijd een acceptgiro bij de Railmagazine maar daar zijn wat stoomlocomotief boeken betreft afgestapt, te weinig liefhebbers ::)
-
Goeie ontwikkeling, *pakt verlanglijstje* hebbe!
Bedenk wel dat de NS 6500 een toonbankloc was, dus daar is sowieso al veel info over voorhanden. Verder is de SHM bezig ééntje te restaureren, dat levert ook informatie op. Dan hoef je er alleen de modificaties voor Nederland in op te nemen en foto's bij te zoeken. Verder wil Henken de spoor Nullers ook eens bedienen met een boek over voor hen bruikbare / bouwbare locs.
-
6500 en 8100 vind ik wel een aparte keuze. 6500 is denk ik nauwelijks bekend. Boek over andere kleine loks als 8200 en 8700 lijkt me interessanter, maar ik ga dit boek wel bestellen.
Wel leuk voor Erwin Werps: hij is al ver gevorderd met zijn 8100 in H0 en laat al etsdelen zien in Houten.
mvg,
Ivo
-
Ook ik hoop dat het boek genoeg voorbestellingen krijgt.
Ik heb hem besteld, dus mijn best gedaan. ;D
Mooiii, een boek over de Staatsspoorlocs (De Victor én de Kikker!!) (y)
Groet,
Jeroen
-
Wederom een mooie aanvulling; mijn bestelling is onderweg (y)
-
Gisteren na aankoop van de nieuwste Railmagazine heb ik dit boek ook meteen besteld.
Ik hoop dat velen volgen: hoe meer bestellingen, hoe meer kans op een volgend boek over een serie stoomloks. Bijvoorbeeld 3200 / 3300 / 3400, of 1600 en 1900 oid.
mvg,
Ivo
-
Hoe kan je bestellen? Ik zie werkelijk niets op de site van ukelele zelf en ik heb geen RM. Moet er ergens een mailtje naartoe? Of geld overmaken ovv?
-
Als we toch een wensenlijstje gaan deponeren: een boek over de austerities, NS4300, 5000 en 8800.
Boek kun je bestellen door inderdaad geld over te maken naar de uitgeverij ovv.
Eelco
-
Hoe kan je bestellen? Ik zie werkelijk niets op de site van ukelele zelf en ik heb geen RM. Moet er ergens een mailtje naartoe? Of geld overmaken ovv?
30 euro overmaken op de rekening van Uitgeverij Uquilair te 's-Hertogenbosch onder vermelding van "6500-8100". Bij elektronische bankieren graag ook postcode en huisnummer vermelden.
;D Nu weet ik alleen het giro of bankrekeningnummer van Uquilair niet meer.
Of toch wel: 7460304
mvg,
Ivo
-
Op mijn wenslijstje staan de volgende boeken:
NS 4500/4600/9500 (NBDS/NS)
of
NS 6000 (SS/NS)
of
NS 6200 (SS/NS)
Allemaal series waar voldoende over geschreven kan worden en stoomlocs die toch behoorlijk lang dienst hebben gedaan.
Gerard
-
Dank jullie.
Mag ik tevens voorstellen de HSM700? :)
-
Op mijn wenslijstje staan de volgende boeken:
NS 4500/4600/9500 (NBDS/NS)
of
NS 6000 (SS/NS)
of
NS 6200 (SS/NS)
Allemaal series waar voldoende over geschreven kan worden en stoomlocs die toch behoorlijk lang dienst hebben gedaan.
Gerard
Gerard,
Volgens mij is het toch
NS 4500/4600/9500 (NBDS/NS)
én ;D
NS 6000 (SS/NS)
én ;D
NS 6200 (SS/NS)
.... ;D ;D
Grn, WT
-
Natuurlijk heb je gelijk, èn ..... èn..... èn....... is veel beter.
Maar dan denk ik maar aan een andere uitspraak:
"Beter een loc op je eigen baan dan 10 in de winkeletalage achter 't glas"!
Gerard
-
Het boek wordt op 4 december in Haaksbergen gepresenteerd, klik (http://www.railmagazine.nl/)
-
Het boek werd 4 december gepresenteerd, wanneer kan ik het thuis verwachten? Heeft iemand het al ontvangen?
Eelco
-
Het boek 'Stoomlocomotieven NS 6500 en 8100' van Paul Henken is verschenen. Ieder die het reeds besteld heeft zal het binnenkort ontvangen.
Dick
-
Ik heb het 4 december in Haaksbergen opgehaald. Nu eens een keer niet weken/maanden wachten voor het bij m'n boekhandel gearriveerd is. Weer een prachtig boek!!!
-
Blij dat ik het ook niet besteld heb, maar in Rijswijk, op de beurs gekocht. Er lagen ruim voldoende boeken, ook bij de andere boekenhandelaren. In Houten zal hij ook liggen.
Toch wel jammer dat diegene die hem bestellen, hem als laatste ontvangen!!
Edwin
-
Besteld en nog niet ontvangen :(
Een minimaal aantal vooruitbestellingen zou de afweging zijn om het boek wel of niet te laten verschijnen.
Je zou daardoor een uniek boek in handen krijgen :P
-
Staan er ook veel foto's in genomen in Twente? Dit ivim met mijn modelbaanonderwerp
-
Mogelijk dat de tnt-stakingen in dit verhaal ook geen positieve invloed hebben. Ik heb het boek zelf ook nog niet binnen maar heb al wel gehoord dat er een apart fotodeel besteed is aan Gouda-Schoonhoven, dus ik ben heel nieuwsgierig.
-
Ach, ik heb verder ook geen haast maar ik heb snellere ervaringen met vantevoren bestelde boeken van Uquilair. Ik zie 'm vast wel verschijnen. Belangrijkste is dat Henken weer verder kan met het volgende boek... ;D
Eelco
-
Besteld en nog niet ontvangen :(
Een minimaal aantal vooruitbestellingen zou de afweging zijn om het boek wel of niet te laten verschijnen.
Je zou daardoor een uniek boek in handen krijgen :P
Ik ook >:( betaald, besteld en nog niet ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Hans
-
besteld, betaald, nog niet ontvangen.....maar het komt altyd goed....geef ze even de tijd..... (y)
-
Als RM zo graag wilt dat je zelf het geld overmaakt want "er is een relatief kleine groep geïnteresseerden" en (citaat advertentie RM280, nog geen dag in huis): "Ook voor deze uitgave geldt dat de oplage ongeveer gelijk zal zijn aan het aantal bestellingen", dan vind ik het van weinig respect voor die relatief kleine groep getuigen als er op beurzen (en zelfs bij handelaren!!!!!) nu al stapels boeken te koop zijn! En dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt... Ik weet niet of deze "manier van werken" nog wel op sympathie van die relatief kleine groep kan rekenen. Het is tenslotte een relatief kleine groep en die gaat zo snel nog kleiner worden.
Een ander boek van RM kreeg ik maanden na uitlevering aan iedereen in Nederland pas thuisbezorgd. Staking bij TNT of niet: intekenaars gaan ALTIJD voor!!!! Sterker nog: Na de levering aan de intekenaars dient de rest aan de niet-intekenaars voor een hogere prijs verkocht te worden. Als er al een rest is, want de oplage is ongeveer gelijk aan het aantal intekenaars, toch? 100 intekenaars mag een oplage hebben van 120, maar zeker geen 300
Raymond v/d Hoven, wil elk boek wat specifiek over een lokserie gaat, hebben. Want "in het verleden geleverde kwaliteit leverde altijd garanties voor de toekomst op". Maar niet meer op deze manier.
-
ik vind t wel prettig zo, k was eigenlijk vergeten het boek te bestellen en nu valt er waarschijnlijk dus nog wel aardig aan te komen. Ik begrijp wel dat jullie liever hadden gezien dat ik dan achter het net had gevist en jullie me later je eigen boek inclusief koffievlekken en kauwgumpjes tussen de bladzijden voor minstens 450 euro hadden kunnen verkopen...
-
;D
-
Wat een gezanik toch altijd...
Je *WEET* dat Uquilair soms wat logistieke problemen heeft, je *WEET* dat het kerst is (sowieso *** tijd qua post verzending) en je *WEET* dat het schorum bij TNT staakt, dan vind ik het vrij sip hier te gaan lopen jammeren dat je boek er nog niet is...
-
ja, het schorum wat door die nattesneeuwstorm komt ploeteren om jou je post te bezorgen. Als ik jouw postbode was scheet ik nu je brievenbus vol en pleurde je post ergens achter de rododendrons.
-
Sterker nog: Na de levering aan de intekenaars dient de rest aan de niet-intekenaars voor een hogere prijs verkocht te worden.
Wat is dat dan voor flauwekul?
mvg,
Sander
-
Dat heet voorintekenprijs. EK-Verlag en GeraMond uit Duitsland doen dat ook regelmatig. Als je vooraf besteld krijg je 5 tot 10 euro korting. Zeker nu er vanuit Duitsland webwinkels zijn die geen verzendkosten rekenen, maak ik regelmatig gebruik van de voorintekenprijs.
-
Ok, komt zeker wel eens voor maar is geen vaststaand feit en dat doet Raymond wel voorkomen.
mvg,
Sander
-
Laten we nu gewoon maar blij zijn dat er nog boeken uitgebracht worden over Nederlandsche stoomlokomotieven, ipv te gaan miauwen....
De schrijvers en makers verdienen er volgens mij geen dubbeltje mee....
groeten
Edwin
-
Als RM zo graag wilt dat je zelf het geld overmaakt want "er is een relatief kleine groep geïnteresseerden" en (citaat advertentie RM280, nog geen dag in huis): "Ook voor deze uitgave geldt dat de oplage ongeveer gelijk zal zijn aan het aantal bestellingen", dan vind ik het van weinig respect voor die relatief kleine groep getuigen als er op beurzen (en zelfs bij handelaren!!!!!) nu al stapels boeken te koop zijn!
Misschien hebben die handelaren wel vooraf ingetekend op één of meerdere dozen van die boeken, in de verwachting die te kunnen afzetten bij mensen die geen Rail Magazine lezen of liever kopen nadat zij het boek hebben gezien.
Het is dan helemaal niet zo vreemd dat Uquilair eerst de grote partijen uitlevert en daarna pas de enkele exemplaren. Bovendien hebben zij eerst de mensen de gelegenheid gegeven om het bestelde boek afgelopen weekend in Rijswijk op te halen.
Grtz,
Ton
-
Het is dan helemaal niet zo vreemd dat Uquilair eerst de grote partijen uitlevert en daarna pas de enkele exemplaren. Bovendien hebben zij eerst de mensen de gelegenheid gegeven om het bestelde boek afgelopen weekend in Rijswijk op te halen.
Grtz,
Ton
Ton, daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Want ook in Rijswijk waren er meerdere verkopers met stapels boeken van deze stoomlocs in hun stands. Hoe komen zij dan zo snel daaraan?
Gerard
-
Boeken verkopen is core business voor boekwinkels! Logisch dat ook zij intekenen op aangekondigde boeken met isbn nummer. Uquilar stond met een stand op de beurs in Rijswijk. Een kwestie van een aantal dozen meenemen en uitleveren aan de boekwinkels die ook voorbesteld hebben.
Willem
-
Uquilair zorgt voor een verwachtingspatroon, door de manier waarop ze dit boek (en het vorige van een stoomlokserie) aankondigen. De indruk wordt gewekt dat diegenen die voorbestellen heel bijzonder zijn, want alleen voor hen (als er genoeg van zijn) wordt het boek uitgebracht. Dan mag je als besteller iets verwachten. Prijs hoeft niet, maar is wel aardig, maar als eersten in de bus is toch wel het minste wat op basis van de advertentie verwacht mag worden.
Ik sta bij een dergelijke aktie altijd in dubio. Ik wil graag dat er meer van deze boeken worden uitgebracht, dus ik bestel voor de zekerheid het boek dan maar, ondanks het mogelijke nadeel dat het boek te hard in mijn brievenbus op de mat valt, met een deuk op een van de hoeken van het boek (is me al eens gebeurd). In de winkel koop ik altijd een gaaf exemplaar.
Het is dus vervelend dat het boek eerder in de handel verkrijgbaar is dan via de voorbestelling wordt geleverd. Daar komt bij dat het voor mij zelfs duurder is, want ik ontvang van mijn winkelier als vaste klant altijd (op alles!!) 5% korting.
mvg,
Ivo
-
een deuk in de hoek van t boek... hmmm... ik kan me grotere problemen bedenken. Zeker als ik zie hoe hier n boek eruit ziet als ik de beschreven loc eenmaal gebouwd heb. ;D
-
Dat het boek wat later is (vanwege TNT of iets dergelijks) hoeft niet echt een probleem te zijn.
Je gaat toch twijfelen of de bestelling verwerkt is, en dat is weer het voordeel van dit forum, je weet dat het klopt dat het boek nog niet bezorgd is.
Iedereen die het boek op een beurs of in een boekhandel heeft gekocht:
Bedenk dat als iedereen had gewacht tot verschijnen, het boek (als we de uitgever moeten geloven) niet uitgebracht zou zijn. ;)
Omdat ik stoomtrein liefhebber ben, wilde ik deze uitgave steunen, maar ik had het boek ook liever pas in de boekhandel willen inkijken en dan pas beslissen.
-
Klaarblijkelijk hebben de intekeningen + vrije verkoopcijfers duidelijk genoeg aangegeven dat er nog steeds interesse is voor dit soort boeken. Toen het boek over de serie 1700 verscheen, leek het een beetje alsof de koek op was met boeken over series Nederlandse stoomlocs. Nu verschijnt dit boek over de series 6500 en 8100 en kunnen we vast nog wel wat verwachten.
Dus wie het boek het eerst krijgt zal me worst wezen, zolang dit soort boeken maar blijft verschijnen!
Eelco
-
wat lopen we eigelijk te zeiken over wie het boek als eerste heeft etc etc :-\
(we lijken wel hollanders).
wees toch eens blij dat we een uitgever die de moeite neemt treinboeken uit te geven!!! (y)
-
Daarom hebben veel klanten vooruit betaald, dat heeft niets met zeiken te maken over wie het als eerste in huis heeft.
Die doen dat de volgende keer misschien niet meer en dan zegt de uitgever, we brengen geen stoomlocomtief boeken meer uit want ze bestellen toch niet vooraf :P
Maar was het de moeite waard dit boek???
-
Toen het boek over de serie 1700 verscheen, leek het een beetje alsof de koek op was met boeken over series Nederlandse stoomlocs. Nu verschijnt dit boek over de series 6500 en 8100 en kunnen we vast nog wel wat verwachten.
Eelco
Gelukkig mogen we nog meer verwachten, Eelco.
Ik heb me laten vertellen dat in de toekomst ook een boek uitkomt over de NS 3900-serie!
Gerard
-
Ik heb me laten vertellen dat in de toekomst ook een boek uitkomt over de NS 3900-serie!
Ik ook, sterker nog: ik draag er een klein steentje aan bij.
Eelco
-
Voor wanneer is dit boek dan gepland, Eelco?
2011 of 2012?
Gerard
-
Maar was het de moeite waard dit boek???
Niemand op dit forum heeft het. ;D ;D ;D, Dus of het goed is weten nog maar enkelen.
Behalve Frank J, 1795 en misschien Floris, als hij naar de boekhandel is geweest (bron: dit draadje)
mvg,
Ivo
-
In spannende afwachting van het boek maar op het forum. Hopend op wat nieuwe afbeeldingen van de lijn Gouda - Schoonhoven.
Marc
-
nou maar afwachten of ze de boeken die ( kennelijk toch ) extra gedrukt zijn ook tegen idiote prijzen gaan dumpen.
Als dat bij deze boeken gebeurt , dan is het wel de laatste keer dat ik van te voren een boek bij Uqilair bestel. :'(
-
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren, volgens mij was het aantal boeken over de serie 1700 (en vermoedelijk ook het aantal van dit nieuwe boek) beter afgestemd.
Eelco
-
Citaat van: Bob Rodenburg op Vandaag om 13:12:54Maar was het de moeite waard dit boek???
Niemand op dit forum heeft het. , Dus of het goed is weten nog maar enkelen.
Of het goed is, zoals je kunt verwachten van de schrijver en uitgever. Een mooi boek, vol met heel veel foto's en wat minder (hoeven er ook niet veel te zijn..) tekeningen.
Mijn interesse heeft ook een beetje een reden, zou er ook in geplaatst worden, maar de eerste (8101) was interresanter..
Helaas van de lok 8121 dus ook geen foto in het boek. Heb ik ook nog nergens gevonden, is er dus misschien ook niet.
(http://www.fotopocket.nl/fpimages/2010/12/17/683ee159388f4d8501fd0dd457199f48/8121.jpg)
-
Dat zijn zo van die plaatjes die de hebzucht opwekken... ;)
-
nou maar afwachten of ze de boeken die ( kennelijk toch ) extra gedrukt zijn ook tegen idiote prijzen gaan dumpen. Als dat bij deze boeken gebeurt , dan is het wel de laatste keer dat ik van te voren een boek bij Uqilair bestel. :'(
Hear, hear!!
Schijnbaar vindt men het "hier" dus ook normaal dat, als er een videospelletje uitkomt en de verkoop ervan om 00.00 begint, het dan heel normaal is dat de verkoper aan de achterdeur een uur van te voren aan handelaren een voorraadje verkoopt om dan om 00.01 tegen de mensen die aan de voorkant staan te kleumen gaat zeggen: "Sorry hoor, ik heb geen zin meer, kom overmorgen maar terug"....
Heb ik trouwens in mijn post geklaagd dat ik mijn exemplaar nog niet had? Nee! Ik klaagde over de manier van uitleveren door RM. Maar goed lezen is ook een kunst. Ik bezorgde 8 jaar lang voor 7 uur 's ochtends zo'n 100 kranten in een wijk. Dus weet ik donders goed hoe het is om door weer en wind te moeten bezorgen. Die reactie over het ..... in een brievenbus was nog lager dan de gemiddelde nachttemperatuur op de Noordpool, en meer kwetsend voor de postbodes dan voor mij.
Schijnbaar mag je niet (meer) kritisch zijn op RM
Raymond v/d Hoven, die geen boek over de 1700 heeft.
-
Als medewerker van de SHM heb ik hem via de SHM voorbesteld, en goedkoper ;) Het boek voor mij is binnen bij de tram en ik kan er tijdens mijn depot dienst op 21 december rustig in kijken en lezen.
Groeten,
Rutger
-
Hear, hear!!
Schijnbaar vindt men het "hier" dus ook normaal dat, als er een videospelletje uitkomt en de verkoop ervan om 00.00 begint, het dan heel normaal is dat de verkoper aan de achterdeur een uur van te voren aan handelaren een voorraadje verkoopt om dan om 00.01 tegen de mensen die aan de voorkant staan te kleumen gaat zeggen: "Sorry hoor, ik heb geen zin meer, kom overmorgen maar terug"....
Heb ik trouwens in mijn post geklaagd dat ik mijn exemplaar nog niet had? Nee! Ik klaagde over de manier van uitleveren door RM. Maar goed lezen is ook een kunst. Ik bezorgde 8 jaar lang voor 7 uur 's ochtends zo'n 100 kranten in een wijk. Dus weet ik donders goed hoe het is om door weer en wind te moeten bezorgen. Die reactie over het ..... in een brievenbus was nog lager dan de gemiddelde nachttemperatuur op de Noordpool, en meer kwetsend voor de postbodes dan voor mij.
Schijnbaar mag je niet (meer) kritisch zijn op RM
Raymond v/d Hoven, die geen boek over de 1700 heeft.
??? ??? ??? ???
Zie het verband niet .
-
??? Maar heeft iemand hem al per post ontvangen? Dat kan ik nog nergens lezen.
In afwachting op wat leesvoer in donkere dagen voor kerst.
Marc
-
??? Maar heeft iemand hem al per post ontvangen? Dat kan ik nog nergens lezen.
Ik heb tot nu toe nog geen exemplaar ontvangen . Helaas .
gr Jos
-
vandaag even doorgebladerd bij Wentink Arnhem (liggen er nog 4)
het boek goedgekeurd voor onder de boom (y)
gr Jan
-
Toch maar eens e-mail gestuurd naar de heren van Uquilair of de boeken de deur uit zijn.
-
vandaag even doorgebladerd bij Wentink Arnhem (liggen er nog 4)
het boek goedgekeurd voor onder de boom (y)
gr Jan
Bij mij ligt hij nog niet op m'n deurmat, als je hem uit gelezen hebt mag ik het boek dan even lenen ;D.
Met vriendelijke groet,
Hans
-
;D staat maar weinig Wageningen in Hans ,helaas maar 4 foto`s en die kennen we al
-
Rare gang van zaken. Ook ik heb mij laten 'pushen' door de uitgever, vooruit betaald en heb nog steeds niets. Slechte beurt van Uquilar! :(
-
Tis jammer, had stiekum meer foto's verwacht >:(
Met vriendelijke groet,
Hans
-
Gedeelde smart is halve smart....
Ik heb het boek ook nog steeds niet, terwijl ik hem al in augustus heb besteld (en betaald). :-\
Hoewel ik voor een hoop zaken begrip heb, begin ik nu zo langzamerhand wel een beetje bunzig te worden over de gang van zaken bij Uquilair. Zal ook wel komen doordat ik als abonnee van Rail Magazine nog steeds zit te wachten op nr. 279 van november en op mailtjes daarover in het geheel niet wordt gereageerd (zelfs geen leesbevestiging). En als ik bel dan krijg ik te horen dat ik iemand anders moet hebben, die er op dat moment nèt niet is. >:(
Jammer, want ik ben al jaren erg tevreden over de producten van Uquilair. Maar op dit moment lijkt het daar niet echt goed te gaan.....
Grtz,
Ton
Wel lekker, van die draadjes waar je zo af en toe je gal kan spugen
-
Die reactie over het ..... in een brievenbus was nog lager dan de gemiddelde nachttemperatuur op de Noordpool, en meer kwetsend voor de postbodes dan voor mij.
Schijnbaar mag je niet (meer) kritisch zijn op RM
Raymond v/d Hoven, die geen boek over de 1700 heeft.
Lieve schat, dat eerste was bedoeld tegen JAB van Ree die het had over "het schorum van TNT". En dan hoog van de toren blazen over de kunst van het goed lezen....
Maar goed, dan nog snap ik het punt van je manier van handelen niet. Je hebt geen 1700-boek omdat je t vertikte het vantevoren te bestellen omdat dat een of ander misdadig systeem is? En daar ben je nu druilerig over? Tja, je wilt t boek of je wilt t niet. Nu ff ergernis over de manier om eraan te komen, dat ben je over 2 weken alweer vergeten, terwijl je rustig in een mooi boek bladert. Of het boek interesseert je eigenlijk niet zoveel maar je hebt gewoon zin om hier te meuten, ook prima, maar zeg dat dan. Ik heb bijvoorbeeld regelmatig zin om hier te meuten. Niks mis mee hoor.
-
We hebben nog de tijd. ;) Gisteren in Houten begreep ik van Erwin Werps dat hij toch pas volgend jaar zijn kit van de 8100 klaar heeft. Als het boek er is voordat ik de kit in handen heb is het voor mij op tijd. Het is veel makkelijker bouwen met een dergelijk boek erbij. En dat zal zeker lukken.
Overige opmerkingen heb ik eerder al geplaatst.
Ontevreden over de helpdesk van Uquilair? Lees Youp. Iets soortgelijks heb ik meegemaakt over ADSL waarbij KPN, XS4all en HetNet weigerden hun werk te doen. Zoals je ziet werkt het weer. Het komt met Uquilair ook wel goed (en maar hopen op het 3900 boek en andere lokseries!)
mvg,
Ivo
-
Lieve schat, dat eerste was bedoeld tegen JAB van Ree die het had over "het schorum van TNT". En dan hoog van de toren blazen over de kunst van het goed lezen....
Sorry, ik zal maar sorry zeggen, dat lost dit probleem alvast op. Een lekkere relatie wordt het toch al niet als je met "Lieve schat" begint ;D
Maar goed, dan nog snap ik het punt van je manier van handelen niet. Je hebt geen 1700-boek omdat je t vertikte het vantevoren te bestellen omdat dat een of ander misdadig systeem is? En daar ben je nu druilerig over? Tja, je wilt t boek of je wilt t niet. Nu ff ergernis over de manier om eraan te komen, dat ben je over 2 weken alweer vergeten, terwijl je rustig in een mooi boek bladert. Of het boek interesseert je eigenlijk niet zoveel maar je hebt gewoon zin om hier te meuten, ook prima, maar zeg dat dan. Ik heb bijvoorbeeld regelmatig zin om hier te meuten. Niks mis mee hoor.
Ik heb het juist wel van te voren besteld omdat ik dat boek over de 1700-den gemist heb omdat dat boek ook alleen maar aan de intekenaars werd geleverd en er dus geen losse verkoop was. En dus ben ik teleurgesteld over het feit dat er nu al losse verkoop is, terwijl de intekenaars nog niets ontvangen hebben. Volgens mij kan dat nare gevoel (wat er dus niet alleen bij mij is) simpel door een uitgeverij worden opgelost. Uquilair is niet de enigste uitgeverij. Ik ben door kleinere (en grotere) beter behandeld bij dit soort acties. En dan praten we soms over veel lagere oplages.
Een "Misdadig" systeem? Jouw woordkeuze, niet de mijne. Is dit het juiste systeem? Volgens mij dus niet. Is er een beter systeem? Vast wel. Bestel ik op deze manier ooit nog een boek van te voren bij RM? Daar moet ik nog enige nachtjes over slapen.
Raymond v/d Hoven, zal niet meer zeuren hier :-X
-
oke, duidelijk, snoes! :-*
-
Ik heb het boek ook nog steeds niet, terwijl ik hem al in augustus heb besteld (en betaald). :-\
Grapjas, in augustus kun je het boek best besteld hebben maar het is pas 4 december verschenen. De tijd van augustus tot december is normale wachttijd die je in dit geval hebt met de voorintekening. En om nou te gaan mekkeren dat je een boek 14 dagen nadat het is verschenen nog niet in huis hebt, is een beetje jammer.
Je had wel reden tot klagen gehad als het boek inderdaad al in augustus was verschenen en je er nu nog steeds op zat te wachten.
Eelco
-
Heb het boek via mijn reguliere boekhandel besteld (van Gennep in Rotterdam), niet omdat dit goedkoper is, maar omdat zij dan ook nog wat verdienen en ik waardeer de moeite die ze doen om allerlei (incourante) zaken op mijn verzoek te bestellen.
Donderdag heb ik het bij hun op kunnen halen. Het lijkt er op dat de distributie via het Centraal Boekenhuis dus wel goed loopt. Bij de SHM waren ze afgelopen zaterdag al binnen.
De reden voor 6500 en 8100 in een boek: volgens de schrijver omdat daarmee alle B rangeer locomotieven van de SS waren afgedekt (ja er waren er nog een paar maar die worden ook genoemd / kort beschreven)
Op zich is dat gunstig nieuws wat dat laat dan weer ruimte over voor
- B rangeerlocomotieven HSM
- C rangeerlocomotieven NS
Ik heb begrepen dat het uitgeven van boeken over Nederlandse stoomlocomotieven (ondanks ons gekrakeel er over) echt een niche markt begint te worden, dus op zich heb ik wel begrip voor de werkwijze van Uquilair. Bij het foto boek van Albers was was hem al verzocht om op de voorkant GEEN stoomloc's te zetten omdat de verkoop waarschijnlijk te negatief zou beinvloeden. Een uitgever heeft als belangrijkste doel tenminste break-even te draaien. Dat is ook in ons belang, zeker bij een specialistische uitgever als Uquliar
Afgezien van dit alles: is het boek de moeite waard? In mijn ogen wel.
Moet Uquilair doorgaan met deze boeken (over stoomloc's in Nederland)? Zeker, omdat de mensen die hier over kunnen vertellen en schrijven ook steeds spaarzamer beschikbaar zijn. Desnoods maar met voorintekening.
Dinosaurussenvoer is iets wat Albert Heijn ook niet meer op voorraad houdt.
-
Grapjas, in augustus kun je het boek best besteld hebben maar het is pas 4 december verschenen. De tijd van augustus tot december is normale wachttijd die je in dit geval hebt met de voorintekening. En om nou te gaan mekkeren dat je een boek 14 dagen nadat het is verschenen nog niet in huis hebt, is een beetje jammer.
Je had wel reden tot klagen gehad als het boek inderdaad al in augustus was verschenen en je er nu nog steeds op zat te wachten.
Eelco
Eelco,
Ik zeg of schrijf nergens dat ik het boek al in augustus had verwacht. Dat maak jij ervan.
Dat er bij de boeken van Uquilair een wachttijd is van enkele maanden tussen aankondiging (= voorintekening) en verschijnen, weet ik onderhand ook wel: Ik heb daar inmiddels meer dan tien jaar ervaring mee. Ik had alleen verwacht dat het boek, als men het binnen een week bij de handel kan krijgen, toch ook wel binnen twee weken bij de voorintekenaars kon zijn.
En verder: Als je mijn post goed leest, dan zie je dat ik helemaal niet "mekker" dat ik het boek niet binnen 14 dagen in huis heb. Ik begin met "gedeelde smart is halve smart", waarmee ik aangeef aan anderen die het boek nog niet hebben dat zij niet de enigen zijn. En ja, ik geef wel aan dat ik dat jammer vind. Waar mijn post veel meer over gaat is het feit dat ik geen warm gevoel heb van het feit dat ik bij Uquilair geen gehoor vind voor klachten over een niet ontvangen RM (een maand na de verschijningsdatum) en ik breng dat in verband met de trage aflevering van het boek.
Tenslotte: Of ik reden tot klagen heb maak ik zelf wel uit. Daar heb ik jou niet voor nodig. En dat jij je zo badinerend uitlaat als je het er niet mee eens bent dat ik vind dat Uquilair inderdaad binnen twee weken na verschijning het boek best had mogen uitleveren: Dat vind ìk nou jammer.
Grtz,
Ton
-
Als het goed is krijg ik dit boek ook opgestuurd,een kadootje van iemand (y)
Voor mij onbekende locomotieven,dus zeer benieuwd.
(ik ken de "Waldorp"nog niet uit mijn hoofd) ;D
We wachten rustig af.
gr Ed.
-
Moet Uquilair doorgaan met deze boeken (over stoomloc's in Nederland)? Zeker, omdat de mensen die hier over kunnen vertellen en schrijven ook steeds spaarzamer beschikbaar zijn. Desnoods maar met voorintekening.
Er zit dan ook nog wel wat leuks in de pijplijn, voor wat betreft deze serie. Samen met de boeken over de NBDS, HSM en het aankomende boek over de SS wordt er nog veen spoorweghistorie uitgegeven.
Eelco
-
veen spoorweghistorie
Eelco
Veen Spoorweghistorie?
Tikfout, een mij onbekende serie of een boek over Depot Stadskanaal, Bargerveen en de DSM?
Edit: het zal "veel" moeten zijn: veel spoorweghistorie. Er wordt in totaal veel spoorweghistorie uitgegeven door Uquilair
-
Het moet inderdaad 'veel spoorweghistorie' zijn. Komt door de vette vingers van het kerstontbijt zojuist op mijn werk... ;)
-
Het moet inderdaad 'veel spoorweghistorie' zijn. Komt door de vette vingers van het kerstontbijt zojuist op mijn werk... ;)
Toch wel juist getypt
http://www.meppelcitykrant.nl/profile/redactie/article275824.ece/boek_over_meppel_sporen_langs_de_meppeler_toren
http://www.meppelercourant.nl/?n_id=174489
http://www.deweekkrant.nl/artikel/2010/december/19/_geschiedenis_van_de_trein_is_nooit_af_
http://www.meppelercourant.nl/index.php?n_id=174489&s_id=693
-
Voor degene die bang zijn een exemplaar te missen: ben in de middagpauze even naar van Stockum geweest (den Haag bij CS) en die hadden zeker 20 exemplaren liggen.
grtz. Carlo
-
uiteraard geen antwoord van de uitgeverij over wat er aan de hand is, en ook nog niet op de mat gevallen.
Iemand anders wel via de post het boek al ontvangen ?
-
Eergisteren bij van Stockum besteld. Vandaag mailtje:
"1 x Stoomlocomotieven Serie SS 601-612 en 651-680 (NS 6500 en 8100) (9789071513725) is verzonden."
Het zal van TNT afhangen hoe lang het duurt, en die lui mogen van mij best staken, is hun goed recht.
Maar lijkt erop als dat boek gewoon verkrijgbaar is dus.
-
Ja, en dat is dus het hele probleem hier: als je bij Van Stockum bestelt heb je 'm binnen no-time in huis terwijl als je hebt besteld per voorinschrijving, dan zit je nog steeds te wachten. En dat is niet zo netjes van Uquilair.
Ik heb verder geduld hoor, maar ik vind het een raar verhaal.
Eelco
-
nou begrijp ik het goed dat mensen balen als ze keurig bij voorintekening besteld hebben en maar stilletjes moeten afwachten.
Door dit draadje bedacht ik me eergisteren pas om het te bestellen, en warempel, nu net werd het boek al keurig afgeleverd.
(tussen twee haakjes: TNT komt dus wél door de sneeuw heen!!)
-
Dat is helemaal zorgwekkend, als nou even een mededeling doen op hun site.
Er zal heus wel iets fout zijn gegaan ???
-
nou begrijp ik het goed dat mensen balen als ze keurig bij voorintekening besteld hebben en maar stilletjes moeten afwachten.
Door dit draadje bedacht ik me eergisteren pas om het te bestellen, en warempel, nu net werd het boek al keurig afgeleverd.
(tussen twee haakjes: TNT komt dus wél door de sneeuw heen!!)
Ik vraag me af bij wie Maarten het boek besteld heeft.
-
Dag MR,
twee berichtjes ervoor had ik dat al geschreven:
Eergisteren bij van Stockum besteld.
;D
-
Ooh, maar dat telt niet! ;D
Ik weet wel wat ik de volgende keer doe, gewoon (vooraf) bij de NVBS bestellen, zo weet de uitgeverij ook of er belangstelling voor stoomtrein boeken.
[Edit] Antwoordt van uquilair; de boeken zijn deze week op de post gegaan.
-
Nou , de hond is flink geschrokken , maar vanmiddag is het boek hier dan eindelijk op de mat geland. (en de hoeken zijn nog allemaal zoals ze horen )
-
Hier is het boek ook binnen :) Precies op het begin van mijn vakantie (y). Even snel doorgebladerd en het ziet er goed uit.
Sander
-
Op blz. 12-14 van het boek staat een lijst van alle afgeleverde Hohenzollern Victors. De nrs 21 (in 1876), 88 en 89 (in 1878) zijn afgeleverd aan de Westholsteinische Eisenbahn voor de lijn Wesselburen-Heide.
Volgens deze pagina op de.wikipedia.org (http://de.wikipedia.org/wiki/Westholsteinische_Eisenbahn-Gesellschaft) is de maatschappij overgenomen door de Preußische Staatsbahn. De lijn (http://de.wikipedia.org/wiki/Bahnstrecke_Neum%C3%BCnster%E2%80%93Heide) wordt nog steeds gebruikt voor het personenverkeer.
Dus ook in Duitsland is de Hohenzollern Victor ingezet door een openbaarvervoersbedrijf. Toch interessant voor een grootseriefabrikant.
-
Bij mij (Enschede) nog steeds geen boek afgeleverd, terwijl het in juni al is betaald! Belachelijke zaak. Vorige week zag ik al een stapel van de bewuste boeken in Utrecht in een bekende modelspoorwinkel liggen. Zo heeft voor-intekenen helemaal geen zin.
Andries
-
Dat je het in juni al betaaald hebt, doet niet terzake. Dat is namelijk de voorintekening. Het boek was toen nog niet uit. Je zou het vanaf 4 december verwacht mogen hebben. Dat we nu bijna een maand verder zijn en dat het boek wel al in de winkels ligt, dat maakt het wat kwalijker.
Eelco
-
@ Andries, je bent niet de enige die het boek nog niet in ontvangst heb mogen krijgen. Tot nu toe heb ik alle bestelde boeken keurig netjes ontvangen. Het is bij de post topdrukte, en ga er dus vanuit dat dat de oorzaak is. Wat in het vat zit verzuurd niet, en dat er boeken bij de boekwinkels te verkrijgen zijn, tja. Weet ik geen antwoord op te geven, ik ga er maar vanuit dat er een aantal gemaakt worden en dat de mensen die besteld hebben het zeker krijgen en daarna is het over met de pret.
Gr Hans
-
Herstel, bij de post is het kerstdrukte wat de kerstpost betreft. Deze word grotendeels apart verwerkt. (vandaar ook de kerstzegel. Handig hoor.) De gewone post word zo normaal mogelijk verwerkt en heeft minimale achterstand.
-
Bij mij is het boek gisteren dan toch op de mat gevallen (in Heinkenszand), resultaat.... alle hoeken gedeukt. Maar ach daar leest het niet minder door.
Overigens ben ik het eens met de mensen die het op zijn minst niet netjes vinden dat "voorinschrijvers" zitten te wachten op hun boeken terwijl ze in de boekhandel al te verkrijgen zijn. Als je de advertenties leest over dit soort boeken krijg je eigenlijk een beetje het idee dat ze niet eens in de winkel zullen verschijnen en je dus moet bestellen om zo een boek te bemachtigen.
groeten,
Martin
-
Volgens Uquilair zijn alle boeken op 21-12 verzonden. :'( Ik heb toevallig 22-12 gebeld waar mijn boek bleef, besteld begin oktober. :oVanmorgen weer gebeld, nog steeds geen boek. :'( Krijgt van mij nog 48 uur om boek te leveren, anders gaat hij een probleem krijgen. >:(
-
Het boek heeft ook mij nog niet bereikt. Maar wat wil je als TNT het presteert om (ver buiten de kerstdrukte!) er vier werkdagen over te doen om een kaart van Delft in Rijswijk te krijgen........
-
22-12 gebeld waar mijn boek bleef, besteld begin oktober.
De datum waarop je je boek besteld hebt, maakt geen ruk uit. Al zou je je boek op 1 januari 2010 besteld hebben, het idee is dat je vooringetekend hebt. Het boek is er dan nog niet, je hebt alleen een indicatie wanneer het boek gaat verschijnen. Pas sinds 4 december, de dag waarop het verscheen, zit je feitelijk te wachten op je boek. En drie weken wachten, vind ik nog prima meevallen.
Eelco
-
Niet alleen in oktober besteld, maar ook betaald. ::) Alles volgens de grillen en wensen van Uquilair, dus inclusief de postkode met huisnr. bij de betaling. (y) Maar leveren, ho maar. :-\ Van deze werkwijze wordt je niet vrolijk. :'( Dit was natuurlijk mijn laatste bestelling bij deze uitgeverij. (y)
Tussen haakjes, maandag iets besteld elders, dinsdag in huis, aan TNT ligt het echt niet (y)
-
Je hebt drie weken gewacht op je boek, en nu bestel je nooit meer. Goh, gevalletje geduld hoor, goed bezig. (y)
Eelco
-
Volgens mij stond er in oktober ook nog duidelijk vermeld dat het boek nog niet verschenen was, dus wat dat betreft snap ik de logica van vrijbuiter totaal niet.
-
Heeft niets te maken met geduld, dat heb ik meer dan genoeg, maar wel met de werkwijze. Eerst de reguliere handel bedienen, zie eerder op dit draadje en dan de mensen die al lange tijd besteld, maar ook betaald hebben.
Als er dan na acht dagen, nadat er verteld is dat het boek al verstuurd is, nog niets is ontvangen heeft dat niets meer met geduld te maken, maar meer met de vraag of er wel iets verstuurd is. Lees ook mijn vorige reactie goed aangaande verzendtijden.
-
En Sander, het boek is pas op 4-12 verschenen. Maar er zijn diverse advertentie,s in RM verschenen in oktober onder andere met het verzoek om voor te bestellen zodat men hier de oplage op kon afstellen!! Zie ook eerder op dit draadje.
-
Ik vind je wat kort door de bocht. Ik heb het boek in juli/augustus besteld met het idee: ik zie 't wel verschijnen. Ik ben allang blij dat er nog dergelijke boeken geschreven worden. Ik kijk uit naaar het volgende in de serie. Die ik ook weer gewoon bestel via voorintekening.
Eelco
-
Ik heb vanmiddag contact gehad met Uquillair / Railmagazine. De betreffende medewerker gaf aan dat het boek vorige week verzonden was. Het was onderweg. Het is dan wel vreemd dat sommigen zaterdag jl. het boek al ontvangen hebben en anderen nog niets afgeleverd hebben gekregen.
Blijft natuurlijk de vraag waar het dan fout gaat: of Uquillair laat gedoseerd zendingen verzenden of TNT gaat selectief met de post om. Ik heb overigens gisteren een pakje afgeleverd op een lokaal postkantoor (gewone verzending) en dat werd vandaag keurig afgeleverd op het aangegeven adres. Misschien ligt het aan de postbodes die door de grote hoeveelheid kerstkaarten en de moeilijke omstandigheden (sneeuw) selectief te werk gaan.
Andries
-
Eelco dat is je goed recht om dat te vinden. Maar ik bestel niets meer bij voorintekening. Volgende keer ga ik weer als van oudsher naar van Stockum. Prima service en nog sneller als het licht, bijwijze van spreken. (y)
Natuurlijk, waar gehakt wordt vallen spaanders, iedereen kan fouten maken, ik ook hoor.
Maar de manier waarop men zich wil verschuilen achter TNT past mij niet, zeg dan gewoon ik ben je vergeten er een toe te sturen.
Dit gevoel heb ik na twee telefoontjes met Uquilair in acht dagen. :-\
-
Andries, vanmorgen nog gebeld met Uquilair en men vertelde mij dat vorige week maandag 21-12 alle boeken op de post zijn gegaan. Hij zij er nog bij het waren 2 stampvolle auto,s.
-
Hier is hij vandaag binnengekomen. (y)
Heeft dus meer dan een week bij TNT Post gelegen. :-\
Grtz,
Ton
-
Ook hier is het boek binnen gekomen. (y)
En waarschijnlijk heeft die van mij ook een tijdje bij TNT Post gelegen, jammer genoeg.
Gr. Patrick
-
Kan je dat niet zien aan de poststempel?
-
@Bob staat er helaas niet op omdat het een geprinte sticker is met het "adres van de uitgever en met TPG Post Port betaald" er op staat.
Gr. Patrick
-
Raymond, je hebt een PB.
-
Ook vandaag niet (of wordt het apart van de gewone post bezorgd?).
-
Ook hier vandaag geen boek........ >:(
-
Ook ik heb het boek nog niet gekregen .
Ik heb er in Houten , op 18 december 2010 , in totaal 13 zien liggen voor de vrije verkoop . Koop er in vervolg wel één in de vrije verkoop dan er één vooruit te bestellen en voor te financieren .
De boeken werden de 4e al "voorgesteld" bij de MBS en pas de 21 voor de voorbestellers op de bus gedaan .(zie enkele berichten eerder) . Slechte zaak Uquilair . Volgende keer voor degene die ( nog) voorintekenen op de eerste plaats .
Jos
-
Ik heb nogmaals contact gezocht met de redacteuren van Railmagazine i.v.m. de afleverproblemen. Ze hebben van TNT vernomen dat van de twee door hen aangeleverde rolcontainers er slechts één verwerkt was - de andere was in een hoek terecht gekomen.
De boeken uit de tweede container zouden vandaag verwerkt worden (was de belofte van TNT aan Railmagazine). Het is de bedoeling dat iedereen deze week het bestelde boek ontvangt.
Andries
-
Ik wacht af :P
mvg,
Ivo
-
Zo te zien worden die boeken voor een speciaal tarief verzonden :P
-
Ik heb nogmaals contact gezocht met de redacteuren van Railmagazine i.v.m. de afleverproblemen. Ze hebben van TNT vernomen dat van de twee door hen aangeleverde rolcontainers er slechts één verwerkt was - de andere was in een hoek terecht gekomen.
De boeken uit de tweede container zouden vandaag verwerkt worden (was de belofte van TNT aan Railmagazine). Het is de bedoeling dat iedereen deze week het bestelde boek ontvangt.
Andries
Dan zat mijn exemplaar blijkbaar in die container, want het boek viel vandaag hier op de mat,
Dick
-
Ook hier vandaag eindelijk het boek door de brievenbus. En gelukkig dit keer geen deuken in het boek.
Het is zoals de vorige boeken weer een mooi boek geworden. Vooral de 8100 vind ik interessant. Het lijkt wel alsof er iets minder documentatie over is te vinden dan bijvoorbeeld over de 1700 en 3700. Maar dat is natuurlijk niet zo gek.
Het wordt een prima naslagwerk voor het bouwen van een 8100 in H0 van Werps in 2011 of 2012...........
mvg,
Ivo
-
Het verhaal van TNT is uiterst merkwaardig. Ik kreeg vandaag mijn boek (en inderdaad zeer de moeite / het wachten waard). Dat boek heeft dus in de eerste container gezeten en heeft er van 211210 tot 040111 over gedaan om van Den Bsch naar Delft te geraken. De postkoets was sneller............
-
ik wacht af
Hans
-
Hier helaas nog niks in de bus. Ik blijf geduldig wachten...
Eelco
-
Bij mij nu eindelijk wel aangekomen.
-
Wat langer gewacht, maar toch gekomen.
En toch weer drie foto's van Wageningen die ik nog niet kende (y).
-
Niet meer verwacht,
wel lang aan gedacht. :(
Kon er alleen maar van dromen,
vandaag dan eindelijk toch nog gekomen. :D
Ruim vijf weken nodig om te versturen,
al die tijd zat ik naar de brievenbus te gluren. :P
Dus mijn volgend boek koop ik weer gewoon bij van Stockum in Den Haag, ;D
onder het motto, gisteren voor drie uur besteld, in huis vandaag.
Ondanks alle tegenslag en irritatie, is het een mooi boek. (y)
En nu verder met de hobby...... ;D
-
Vandaag ook eindelijk mijn exemplaar ontvangen.
Hoef ik daar ook niet meer achter aan te bellen.
Gr.
Robbert Jan.
-
En ook hier te langen leste het boek op de mat. Meteen doorgebladerd met zoonlief (2) die elk plaatje aanwees en ecstatisch riep: teine! (y)
Eelco
-
Hier nog steeds niets.
Andries
-
ik wacht af :'(
Hans
-
Als je nu nog steeds niks binnen hebt zou ik maar eens contact op gaan nemen met Uquilair. Bij mij kwam het afgelopen dinsdag binnen.
-
Het boek is zeer onderhoudend. Ik ben er al een aantal dagen in aan het bladeren en ontdek allerlei leuke details.
Zo kun je zien dat de kolenbunker in de 8100 aan de rechterkant zat, waarop regelmatig enorme bergen grote brokken steenkool liggen. Voor de machinist was er aan die kant daardoor vrijwel geen zicht meer naar voren. Het lijkt ook dat het ganghendel ook nog aan de linkerkant zit, zoals in de Staatsspoor tijd. Misschien is dit wel nooit omgebouwd. Het staat waarschijnlijk allemaal in de tekst, maar daar lees ik meestal alleen fragmenten van, die me op dat moment interesseren.
Kortom voor diegenen die het niet besteld hebben, maar wel geïnteresseerd zijn is het toch wel het moment om naar de winkel te lopen. Net zoals het onbereikbare 6300 boek, wordt deze misschien wel zeldzaam.
mvg,
Ivo
-
Het wachten is beloond.
Vandaag hier in de brievenbus. En inderdaad de moeite waard.
Groet,
Freek
-
Kortom voor diegenen die het niet besteld hebben, maar wel geïnteresseerd zijn is het toch wel het moment om naar de winkel te lopen. Net zoals het onbereikbare 6300 boek, wordt deze misschien wel zeldzaam.
Bedankt voor de tip, ik heb er zojuist 10 gekocht... ;D
-
Ik heb er maar eens een mailtje aan Uquilair aan gewaagd want ik heb nog steeds niets binnen.
Zo langzamerhand begint het toch een beetje absort te worden, ook al zou hij tot 31 december bij TNT hebben gelegen.
Ik ben een trouw koper van dit soort boeken, heb de serie tot nu toe compleet, maar ik denk dat dit de laatste keer is dat ik vooruit besteld heb.
Fred
-
Hallo,
Nou hier in oost Drenthe ook nog steeds geen boek gezien... Vorige week vrijdag met Uquilair gebeld, we zouden ze allang binnen moeten hebben.. Ik wacht nog maar even af... (en ben kennelijk niet de enige...).
Peter
-
Wie heeft het boek 6500/8100 al binnen?
Ik nog steeds niet -wel allang betaald- en reacties op de mail krijg ik weer eens niet >:(
-
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,28259.0.html
Kijkt u eens...
[Edit] samengevoegd
-
eindelijk, het boek is vandaag bezorgd (y)
Hans
-
Wel bizar dat er zo'n verschil in bezorg momenten zit ???
-
Waarschijnlijk veroorzaakt door een groot verschil in aanlever momenten...
-
Ze beweren dat TNT een vol beladen container met de boeken over het had hoofd gezien, stond ergens in een hoekje.
Maar die was op 5 januari (waarschijnlijk al eerder) door TNT gevonden. ;D
Maar dat het daarna nog zo veel tijd moet innemen.
-
Wat een ellenlange ellende met die postbezorging!
Ik ben nog steeds blij dat ik het boek destijds in december in Rijswijk op de beurs heb opgehaald.
Degenen die het nog steeds niet in bezit hebben, sterkte toegewenst!
Gerard
-
Ze beweren dat TNT een vol beladen container met de boeken over het had hoofd gezien, stond ergens in een hoekje.
Maar die was op 5 januari (waarschijnlijk al eerder) door TNT gevonden. ;D
Maar dat het daarna nog zo veel tijd moet innemen.
Wie zegt dat er niet meerdere zendingen hebben plaats gevonden? Bestellingen vergeten zijn en boeken nagestuurd moeten worden? Dat ze pas in actie komen als er geklaagd word? Het blijft gissen, maar je gelooft toch zeker zelf ook niet dat men nog steeds bezig is die ene vergeten rolkooi met boeken uit te zoeken en bezorgen? TNT is een raar bedrijf, maar zo raar ook weer niet...
Ach, wat maak ik me eigenlijk ook druk...
-
Vandaag eindelijk hier afgeleverd. :)
Het was maar goed dat het goed verpakt was. Ik weet niet wat TNT allemaal met de post doet, gezien de beschadigingen.
Andries
-
hier in oost-drenthe nog geen boek te bekennen...
Peter
-
vanmiddag uiteindelijk gekomen (waarschijnlijk een vervangend exemplaar).
ziet er goed uit!
groet
Peter
-
De uitgever geeft op blz.3 van de nieuwe Rail Magazine (281) een uitleg over de verzending (en wat er mis ging)
-
dat heb ik gelezen, Uquilair treft geen enkele blaam (tnt des te meer). Maar bijna een maand te lang... vonden ze ook bij de uitgeverij te lang, dus daarom ws een vervangend boek... Hulde!
Peter