BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: 2010 op 13 June 2010, 11:49:15
-
Was gisteren weer eens een dagje treinen gaan kijken (y) en ging ook even langs de schaderijtuigen:
De 1779 staat samen met twee ICRm's zonder zichtbare schade ???. De nummers van de ICRm's kon ik even niet goed zien:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1090338.jpg)
naast de ICRm's staat de 270-7079 met wat schade aan het front:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1090344.jpg)
De stuurtafel staat gewoon bloot aan het weer en de roest heeft ook al toegeslagen. Eens reed dit rijtuig in combinatie met ICR's. Ook is dit de jongste Bvk. Ik weet even niet bij welk ongeval deze betrokken is geweest.
Naast de 7079 staat DDM-1 de Otter zijn lot af te wachten:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1090340.jpg)
Van ver lijkt het mee te vallen maar van dichtbij heeft de brand op de bovenverdieping toch zijn sporen achtergelaten.
Hiernaast staat een onbekend DD rijtuig:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1090352.jpg)
Hij is volledig ingepakt en de deuren zijn dichtgemaakt met hout. Ik dacht altijd dat dit de 50 84 26-37 472 was maar dat weet ik niet zeker, omdat ernaast (nog?) een DDM-1 staat met brandschade:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1090354.jpg)
Dit rijtuig is voor de helft ingepakt en heeft afgeplakte ramen. Verder zijn de deuren gewoon open en ruikt het niet erg lekker. Van deze weet ik wel zeker dat het een DDM-1 is, omdat ik de rode banken duidelijk kan zien (al zijn ze inmiddels zwarter dan rood).
Tenslotte is er nog de Plan-V 466:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1090355.jpg)
Maar welke nummers hebben die twee ingepakte rijtuigen nou eigenlijk? Van de helemaal ingepakte denk ik dat het de 270-7208 is (brand op de brug van Zwolle), toch lijkt dit onwaarschijlijk omdat de kopdelen nog gewoon verf hebben. Het tweede rijtuig is dan waarschijnlijk de 26-472 (brand Enkhuizen). Maar naar de eerste blijft het gissen. Wie kan mij dit vertellen?
Het is in ieder geval zeker dat geen van deze rijtuigen ooit nog rijvaardig zal zijn, gezien het aantal dubbeldekkers wat gesloopt gaat worden tijdens het DDZ project.
Naast de werkplaats staat ook nog een ICRm BDs met schade (waarschijnlijk de 5220). De NSR heeft volgens Somda nog veel meer BDs'en terzijde gezet (5222-5227 en 5232) en ook veel 1700en (1729, 1734, 1748, 1755, 1762, 1770, 1771 en 1775) Erg jammer allemaal. Ik kan inmiddels geen VIRM meer zien >:(.
Gr. Timo
-
Euh, niet om het één of ander, maar behalve de eerste lijken de foto's genomen te zijn vanuit de berm naast een hele drukke 2x2 baans weg waar regelmatig ongevallen gebeuren... dat lijkt me wel erg risicovol voor wat schrootfoto's ::)
-
er stonden stoplichten waardoor je veilig kon oversteken en er was zoveel begroeiing dat je de auto's nauwelijks zag
maar je hebt gelijk hoor!
Gr Timo
-
Ga er maar vanuit dat die eerste ingepakte de 7208 is, tenminste als het geen stuurstandrijtuig is
-
Er staat/stond er in de driehoek ook eentje... Ook ingepakt na brandschade. Heb daar tijdens een keertje klussen bij HIJSM eens in gekeken (doorloopdeuren waren eruit en balg was ook weg, tevens was het doek kapot gesneden. Wat een bende zeg... :(
-
De driehoek bij Haarlem zou helemaal leeg moeten zijn nu.
-
de 1779 gebruiken we om de fyra ICRm-en te testen buiten. (lees binnen te weinig plek).
Maar nogmaals als er interesse is om aan de andere kant van het hek te kijken, er is een mogelijkheid.(legaal en op zaterdag).
Als we dat onder de naam van beneluxspoor willen doen wil ik eerst van het bestuur weten of deze erachter staan.
-
opzich zou ik dan wel mee willen
-
lijkt mij ook interessant!
-
Altijd interessant om daar binnen te kijken. (y)
-
Er was op 5 juni een excursie naar Nedtrain Haarlem, georganiseerd door www.C-tracks.nl.
Ik heb toen gehoord dat overtollige DDM stuurstandrijtuigen waarschijnlijk allemaal naar de sloper gaan. Na de verbouwing tot DDZ zijn veel stuurstandrijtuigen niet meer nodig. Die gaan de weg van al het oud ijzer.
http://www.flickr.com/photos/cklx/4671457389/sizes/l/
http://www.flickr.com/photos/cklx/4672080532/sizes/l/
Over het lot van DDM1 wordt nog steeds getwijfeld. Als de reizigersaantallen weer aantrekken, kan hun leven nog even gerekt worden. Anders rest voor deze rijtuigen ook niets anders dan sloop. Ze zijn immers al 30 jaar oud.
Verder doet Haarlem nu ook herstel aan 1700'en. Door de komende verhuizing van Tilburg is hier minder plaats en is het schadeherstel naar Haarlem gegaan, inclusief personeel.
Op 5 juni stond er al een binnen met elektrische schade.
http://www.flickr.com/photos/cklx/4671947180/sizes/l/
CKLX
-
de 1779 gebruiken we om de fyra ICRm-en te testen buiten. (lees binnen te weinig plek).
Maar nogmaals als er interesse is om aan de andere kant van het hek te kijken, er is een mogelijkheid.(legaal en op zaterdag).
Als we dat onder de naam van beneluxspoor willen doen wil ik eerst van het bestuur weten of deze erachter staan.
Johnny
Klinkt heel interessant. Neem (als je wilt) eens contact op met Hans. Misschien dat we hier dan een oproep kunnen plaatsen.
-
Verder doet Haarlem nu ook herstel aan 1700'en. Door de komende verhuizing van Tilburg is hier minder plaats en is het schadeherstel naar Haarlem gegaan, inclusief personeel.
Op 5 juni stond er al een binnen met elektrische schade.
http://www.flickr.com/photos/cklx/4671947180/sizes/l/
CKLX
Dat personeel was ik nog niet tegengekomen ???
-
Ik heb toen gehoord dat overtollige DDM stuurstandrijtuigen waarschijnlijk allemaal naar de sloper gaan. Na de verbouwing tot DDZ zijn veel stuurstandrijtuigen niet meer nodig. Die gaan de weg van al het oud ijzer.
Over het lot van DDM1 wordt nog steeds getwijfeld. Als de reizigersaantallen weer aantrekken, kan hun leven nog even gerekt worden. Anders rest voor deze rijtuigen ook niets anders dan sloop. Ze zijn immers al 30 jaar oud.
Wat gebeurt er eigenlijk met de overgebleven tussenrijtuigen van DD-AR? Gaan die ook gesloopt worden?
Ik weet wel een nieuwe taak. Zet ze in als 7-delige stammen inclusief overgebleven stuurstandrijtuig met 1700 in de spits als stoptrein. Iedereen heeft zitplek.
Back on topic: ik zou graag een keer binnen willen kijken. Lijkt me heel interessant (y)
Mvgr Jan Wiebrand
Edit: even veranderd nav eerdere berichten van mij.
-
Ja, je hebt het niet op SLT, moet je dat overal zeggen?
-
Een groot aantal berichten verplaatst naar dit topic: Materieel Beleid Nederlandse Spoorwegen (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,28090.0.html).
Hier graag alleen Het schadematerieel bespreken wat bij Nedtrain Haarlem staat (y) en niet wat er gaande is bij de NS...
-
Net iets naast de driehoek stond ook nog een tussenrijtuig SGM, weet iemand van welk treinstel deze afkomt?
-
Ik weet dat de 2976 binnenstaat met de beide kopbakken. Mogelijk staat de AB dan in de driehoek?
-
de 1779 gebruiken we om de fyra ICRm-en te testen buiten. (lees binnen te weinig plek).
Maar nogmaals als er interesse is om aan de andere kant van het hek te kijken, er is een mogelijkheid.(legaal en op zaterdag).
Als we dat onder de naam van beneluxspoor willen doen wil ik eerst van het bestuur weten of deze erachter staan.
Na zelf op 5 juni een excursie te hebben georganiseerd is het leuk om weer enthousiaste reactie's te lezen om de werkplaats te bezoeken. Zo'n bezoek is goed te regelen maar er hangen wel wat regeltjes aan. Zo is de minimum leeftijd 16 en mag een groep niet groter zijn dan 20 man en daar is de begeleiding bijgeteld. Met de mensen van de werkplaats heb ik afgesproken dat er bij voldoende belangstelling ik weer bij ze aanklop. Zat zelf te denken om dit pas weer te doen wanneer het DDZ project draait maar als er voldoende belangstelling is om het ICMm project nog in vol bedrijf te zien wil ik wel eerder wat organiseren. Natuurlijk zijn er kosten voor zo'n excursie. De opbrengsten gaan naar het OV-Riksja project. Meer info vindt je via mijn site (http://www.c-tracks.nl) waar je bij het verslag van de Nedtrainexcursie ook de links vindt van het goede doel.
Dus heb je belangstelling, stuur me dan een PB of een mail (info@c-tracks.nl).
Groet, Chris
-
Zo is de minimum leeftijd 16
:-\
-
Jippie mijn karretje staat op de foto
-
Net iets naast de driehoek stond ook nog een tussenrijtuig SGM, weet iemand van welk treinstel deze afkomt?
De driehoek ligt tussen de sporen van Haarlem naar Zandvoort en Beverwijk en het spoor van Beverwijk naar Leiden. Maar ik neem aan dat je de bak bedoeld die langs het hoofdspoor staat ter hoogte van de werkplaats. Deze is van de 2974 die naar aanleiding van dit ongeval binnen staat. http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/15751
Jasper
-
die bedoel ik ja
Gr Timo
-
heeft dan wel niks met nedtrain te maken, maar staat die groene plan v nog tussen de bomen verstopt in het onderstation?
-
kijk op de site van de stichting daar staat dat hij laats verplaats is.
en het stel heeft wel wat met nedtrain te maken omdat hij nu van hun is.
grtzz dennis
-
Groene stel is van HLm klopt jah, dat ding is alleen es in een kleurje geschilderd meer ook niet en de 2 bakken zijn niet het zelfde 1 is een 900 de ander een 800,wat daarmee verder gebeurd, niets verder over gehoord
-
(y) even voor de mogelijkheid om de werkplaats te bezoeken werd mij verteld dit via c-tracks te doen daar ze (nedtrain) dit een goede ervaring vonden, chris reageert zelf al hierboven dus is er interesse meld hem.
-
Groene stel is van HLm klopt jah, dat ding is alleen es in een kleurje geschilderd meer ook niet en de 2 bakken zijn niet het zelfde 1 is een 900 de ander een 800,wat daarmee verder gebeurd, niets verder over gehoord
brandweer oefeningen JAAAAAAHHH. ;D
(sorry kon het niet laten)
-
owwh jah ;D
-
ABk 852 + Bk 916 zijn groen gekwast.
-
Ik heb al een foto;
http://www.spoorforum.com/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=20&t=1151
-
Zat DDM-1 472 (die ook op mijn foto's staat) niet ingeklemd tussen die twee bakken? (voor de kuilwielenbank?). Ik zag in Spoor&Tram 20 namelijk een foto van die DDM-1 bak tussen twee Plan V's met deze beschrijving erbij. Hiermee weet ik ook zeker dat de half ingepakte dubbeldekker een DDM-1 is, namelijk de 472.
Gr Timo