BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Fermon Bosman op 06 June 2010, 14:09:59
-
Op 5 juni 2010 mocht ik samen met nog een aantal mensen een kijkje nemen bij Revisiebedrijf Nedtrain Haarlem dankzij C-tracks (http://www.c-tracks.nl/).
(http://farm5.static.flickr.com/4014/4674458238_b7967b9d2d_b.jpg)
Voor dat ik naar Nedtrain ging zag ik op spoor 8 Sprinter 2985 staan die als extra stoptrein naar Zandvoort ging.
(http://farm5.static.flickr.com/4070/4674456312_0ee2c8fb14_b.jpg)
Veilig opgeborgen staat mC 9002 in één van de oude loodsen van het Revisiebedrijf.
(http://farm5.static.flickr.com/4045/4673833381_1880f29616_b.jpg)
Hier is men bezig met het inbouwen van reisinformatie en draadloos internet in ICMm 4083.
(http://farm5.static.flickr.com/4033/4674456122_af3fe94ded_b.jpg)
Het buitenterrein.
(http://farm5.static.flickr.com/4071/4673833173_b0841044e3_b.jpg)
In één van cascohallen staat een kopbak van de 4202.
(http://farm5.static.flickr.com/4060/4674455906_acedcc19cf_b.jpg)
Dit DDAR-stuurstandrijtuig heeft januari 2009 Plan V 419 geramd. Net als de 419 zal ook deze trein naar de sloop gaan.
(http://farm5.static.flickr.com/4008/4673832959_1f5ebf7595_b.jpg)
En zo komen de ICMm-rijtuigen uit de schildershallen. Hierna wordt de buitenkant bestickerd. De 2 blauwe lijnen voorkomen dat er geen gele naden te voorschijn komen tussen de stickervellen.
(http://farm5.static.flickr.com/4047/4674455740_84f2baf745_b.jpg)
Rechts staat een kopbak van de 4201. Deze heeft tot aan zijn revisie de Olympische bestickering gehad.
(http://farm5.static.flickr.com/4028/4674455658_baa49c8c6b_b.jpg)
De 4206 is lijkt klaar te zijn om weer naar buiten te gaan.
(http://farm5.static.flickr.com/4030/4673832675_ac0ebea2db_b.jpg)
Ook DDAR-loc 1711 stond in de nieuwe loods van Nedtrain Haarlem.
(http://farm5.static.flickr.com/4064/4673832597_27a00ea123_b.jpg)
De 4206 en de 9402.
(http://farm5.static.flickr.com/4020/4673832501_80168cce5f_b.jpg)
Over een paar weken is kraansik 274 hier weg.
(http://farm5.static.flickr.com/4061/4673832395_709bc02981_b.jpg)
DBSRN-loc 6491 rijdt door station Amersfoort met een vuile ballasttrein. Links staan de 7108 en een DDAR-stam te niksen.
-
Ben je nog iets te weten gekomen over DDZ (revisie DD-AR?)
-
Nee, niks.
-
Wat gaat er dan met die kraansik gebeuren?
-
Doet die 1711 loc daar eigenlijk ???
-
zijn er meer foto's, ik vind altijd leuk om werkplaats van binnen te bekijken
-
Doet die 1711 loc daar eigenlijk ???
Gereviseerd zal ie niet worden, dus dan zal ie wel schade hebben. ;)
-
Gereviseerd zal ie niet worden, dus dan zal ie wel schade hebben. ;)
Maar daarvoor is toch maastricht want die doen 'loccen' !!
-
Dit is een loc die normaal gesproken achter een DDAR stam zit. (zie nr. en AK) die worden in OB Leidschendam onderhouden. Kleine schades worden daar wel gedaan, echter schades die groter zijn (die bij wijze van spreken wat meer dan lak schade hebben) gaan naar het Schadeherstel Bedrijf te Haarlem.
Groeten Jasper
-
Maastricht doet de 1729-1781, Leidschendam de 1701-1728, maar men doet ook wel eens elkaars werk.
Grotere pijntjes, revisies en schadeherstel vond altijd in Tilburg plaats, maar gezien de aanstaande sluiting van deze werkplaats doet men dat nu in Haarlem (men probeert het althans).
-
Net als de 419 zal ook deze trein naar de sloop gaan.
Net goed! Eigen schuld is goud waard!
-
Maastricht doet de 1729-1781, Leidschendam de 1701-1728, maar men doet ook wel eens elkaars werk.
Grotere pijntjes, revisies en schadeherstel vond altijd in Tilburg plaats, maar gezien de aanstaande sluiting van deze werkplaats doet men dat nu in Haarlem (men probeert het althans).
;D
Thanks ;)
-
(y) Was gister zelf op de 4206 bezig toen de organisator toestemming vroeg om in de nieuwe hal te lopen, gaande het gesprekje kwam ik er achter dat als er nog meer interesse is dit herhaalt kan worden mits de groep dan groot genoeg is.
Dus bij deze.
-
Ik zou er graag eens binnen willen kijken! Dus bij deze (y)
Mvgr Jan Wiebrand
-
Ik mag morgen weer kijken... Eh, werken ;D
-
;D jasper het eerste klopt aardig het tweede deel niet zo ::)
-
Je bedoelt aanwezig zijn ....... ;D