BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: sjoef op 27 May 2010, 08:34:54
-
http://www.nufoto.nl/fotos/146781/trein-rijdt-hert-aan-tussen-hilversum-noord-en-bussum-zuid.html
Moeten de treinen er nu ook een "hert"vanger bij krijgen? ;D
Jos
-
Voor heel veel geld hebben we een ecoduct gebouwd over de spoorlijn, een drukke weg en het RailPro-terrein, zodat alle herten van het Spanderswoud naar de Bussummer heide en terug kunnen. En alle herten doen dat. Maar ergens liep één opstandig exemplaar rond die het niet goed heeft begrepen. Mmm, zal een beste klap geweest zijn, maar liever tegen een trein dan op je motorkap.
-
Een hert? Is het een voor het Gooi zeldzame damhert (uit een hertenkamp ontsnapt exemplaar?) of wordt weer eens een ree met "hert" aangeduid?
Groet,
Marco
-
Wat mij opviel in dat bericht:
"Reizigers werden na ruim een uur uit de trein geholpen "
Het is niet de eerste keer dat reizigers bij een calamiteit een uur of soms meerdere uren in de trein gevangen zitten. Daar moeten ze bij NS en/of Prorail toch echt eens iets aan gaan doen.
-
Dat ben ik helemaal met je eens. Het zo snel mogelijk weer op weg helpen van de reizigers moet grote prioriteit hebben.
Groet,
Marco
-
Waarom zou je een uur in de trein moeten zitten als er een hert/ree is platgereden?
Er is toch wel een plek waar de mensen kunnen staan op veilige afstand van het spoor?
-
Over veilig staan gesproken. Laat eerst de mensen veilig uitstappen. Als ik zo die foto zie is de afstap toch nog behoorlijk hoog. Over het algemeen hebben de jongere daar weinig last van maar de wat oudere medemens is dat een heel opgave.
Ook als dit vanuit de cabine gebeurd.
-
Zoals ze in Arnhem zouden zeggen, de trein reed vast te hert...
-
Waarom zou je uit willen stappen als daar nog geen aanleiding toe is? Het kan wel uren duren voordat er een vervangend treinstel is. Tot die tijd zit ik liever in de trein dan dat ik in een weiland sta (beetje afhankelijk van het weer natuurlijk).
Vaak is het niet NS/Prorail die het lang laat duren allemaal, maar de hulpdiensten die de treindienst zeer grote beperkingen opleggen. Ooit schijnt een baanvak helemaal stilgelegd te zijn, omdat er een zwaan op of vlak naast het spoor gesignaleerd was. Dat ontlokte iemand de terechte vraag of ze dat ook zouden doen als die zwaan langs de A2 gesignaleerd zou zijn... Ook de brandweer laat vaak hele stations of baanvakken stroomloos stellen waarbij je je kun afvragen of het wel in proportie is.
Vroegâh ging dat anders: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,20644.msg306773.html#msg306784 (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,20644.msg306773.html#msg306784)
grtz. Carlo
-
waarom uberhaupt een vervangend treinstel inzetten? je mag toch lijen dat zo'n ding steviger is dan een hert. Oke, het ziet er niet zo fris uit als je met een trein met een neus vol hertenstruif het station in komt (op de plaats van het ongeval kun je geheid al de grote bonken eraf halen, dat scheelt al de helft) maar dan zeg je maar even over de omroep dat ze beter ff niet kunnen kijken. t zou sowieso niet echt voor t eerst zijn dat er een trein met een half kadaver in/op/onder de neus voor komt rijden, meestal duiven.
-
Is ook waar, maar mogelijk waren de ATB-snuffels beschadigd en vond men het "niet verantwoord" om zonder ATB te rijden. Overigens is de procedure vaak anders; heb vorig jaar zelf in een trein gezeten die een persoon had aangereden. Dan zit je echt opgesloten totdat het lichaam geborgen is en de trein ter plekke door de brandweer is schoongespoten. Vervolgens komt er per taxi een vervangende machinist en je ben dan zo twee uur verder.
-
Waarom zou je uit willen stappen als daar nog geen aanleiding toe is? Het kan wel uren duren voordat er een vervangend treinstel is.
Dit klinkt een beetje tegenstrijdig. Of er aanleiding voor is, dat bepaal ik zelf. Zeker als het nog uren kan duren voor er een vervangend treinstel is, wil ik maar één ding: er uit. Dan zie ik wel een andere manier te vinden om mijn bestemming te bereiken.
Deze week was er bij Schiedam brand in een trein. Toen konden de reizigers er ook snel uit. Moet bij een andere calamiteit ook binnen een kwartier geregeld kunnen zijn. Dat lijkt mij een redelijke termijn om naar te streven.
-
Klaas, je hebt helemaal gelijk. Ik ging er van uit dat er in de directe omgeving geen andere manier van transport is. Ik bedoelde alleen te zeggen dat ik geen behoefte heb aan uitstappen als me dat geen prettiger situatie oplevert.
Schiedam heb ik net gemist, zat in de intercity ervoor... ga er van uit dat alleen aan de niet-nevenspoorzijde de deuren geopend zijn. Bij een niet-acute situatie kan ik me voorstellen dat je er voor kiest om de deuren dicht te houden, b.v. omdat er nog verkeer op het nevenspoor is. Jouw kwartier lijkt me dan een redelijke termijn, zeker omdat veel mensen als het langer duurt op eigen houtje de deuren openen.
-
@ Klaas
Het lijkt me logisch dat juist bij brand in de trein men de mensen in plaats van in de trein op dat moment bij uitzondering liever buiten de trein ziet. Vreemde vergelijking dan ook met welke andere calamiteit dan ook. Dan nog wat, jij hebt niets te bepalen als er iets gebeurd. In dat geval bepaald de organisatie en of dat nou een luchthaven, spoorwegvervoerder of havenbedrijf of welke andere instantie is, zij bepalen. Daarnaast zijn er ook gewoon regels en 1 van de regels bij dit bedrijf is: verboden over de sporen te lopen (zelfs als jij daar wel een aanleiding toe ziet). Regels zijn nu eenmaal regels.
Verder is het gewoon regel dat zodra er iets anders gebeurt, waardoor een trein ergens buiten een station stil moet staan, mensen gewoon in de trein blijven zitten en eerlijk gezegd kan ik daar wel legio redenen voor bedenken. Kom op mensen, met een beetje creativiteit bedenk je er ook wel 1 of 2! Bij deze is de wedstrijd geopend; wie bedenkt de meeste goeie redenen?!!!
Ik denk ook dat het geen slechte regel is en dan nog, oh oh oh oh oh, we moeten eens even in de trein blijven zitten in deze gehaaste maatschappij, want je zou eens een uur van je leven langer in de trein moeten zitten. Poehpoeh...
En dan nog iets wat me ook altijd stoort in de berichtgeving op journaal en in kranten en iets wat ik hier ook lees. Het komt echt over alsof bedrijven eerst eens rustig achterover gaan zitten, hun potje biljart af maken, dan even naar huis bellen met moeder de vrouw, kopje thee achterover slaan en dan eens tot actie over gaan. Ik denk echter dat de realiteit anders is. En weet je, straks redden ze het misschien ooit eens in een kwartier om alles op te lossen? Moet je kijken wat er dan voor reacties komen! Een kwartier? Veel te lang! Het moet in 5 minuten anders mis ik mijn aansluiting... :P
-
@ Floris
Ik pleit voor hogedrukreinigers in elke trein ;D
-
Hogedruk reinigers, ik zou gewoon voor een wis/was installatie gaan dan kan je normaal door blijven rijden.
Erg dat hier na een uur pas een oplossing voor de reizigers bedacht wordt. Rijdt naar het volgende station los de vracht en schuif het treinstel aan de kant als er echt niet mee gereden kan worden en laat iedereen lekker met de volgende trein verder reizen. (zit het ook eens heerlijk vol ;D)
-
Of organiseer een barbeque in dat uur, lekker geroosterd hertenvlees ;D
Ik pleit voor barbeques in elke trein!
Of laat naast elke trein een bus meerijden, kan je in 5 minuten overstappen op de bus! ;D
Ik pleit voor een bus naast elke trein!
Laat ze naast elk spoor een reserve spoor aanleggen en daar een reservetrein naast rijden! ;D
Ik pleit voor een reservespoor en een reservetrein naast elke trein!
Beter nog, helicopters! Laat boven elke trein een aantal helicopters vliegen! Kan iedereen vliegensvlug overstappen! ;D
Ik pleit voor helicopters boven elke trein!
Of alles tegelijk, dat lijkt me het beste! ;D
Ik pleit voor alles tegelijk boven, naast, in en om elke trein! Wooohooo!
-
En geen hond meer die dan nog met de trein reist ;D ;D ;D
-
Nou even serieus 8) :)
1 Als je zelf met je auto een hert aanrijdt, ben je ook een paar uurtjes verder eer je thuis bent.
We staan allen zo op tijd = geld, maak iets van de gegeven omstandigheden.
2 Het zou wel handig zijn als in ieder rijtuig bij iedere uitgang een uitklaptrap aanwezig was, zodat de kans op verwondingen bij het uitstappen in een noodsituatie verminderd wordt.
Dit naar aanleiding van volgend citaat:
Over veilig staan gesproken. Laat eerst de mensen veilig uitstappen. Als ik zo die foto zie is de afstap toch nog behoorlijk hoog. Over het algemeen hebben de jongere daar weinig last van maar de wat oudere medemens is dat een heel opgave.
Ook als dit vanuit de cabine gebeurd.
-
Ik weet dat een uitklaptrap bij de ICE en Fyra wel aanwezig is.
-
Dan nog wat, jij hebt niets te bepalen als er iets gebeurd.
Moet je toch even goed lezen wat ik schrijf. Ik bepaal of ik aanleiding zie om er uit te willen. Of ik er dan daadwerkelijk uit mag, dat is uiteraard aan andere zaak.
Maar ik vind nog steeds dat het binnen een kwartier geregeld moet zijn. Na dat kwartier zijn er een paar mogelijkheden:
- de trein gaat weer rijden, desnoods in de tegengestelde richting.
- de reizigers mogen de trein verlaten.
- de situatie is zo riskant dat ze toch moeten blijven zitten.
Kortom, het bieden van een vrije keuze aan de reiziger moet prioriteit hebben.
-
@ Klaas,
Nou heb je gelijk ;D
Die vrije keuze zie ik er echter nog niet zo snel van komen. Ik kan je daar 1 goede reden voor geven. Gaat het namelijk goed, dan zal je niemand horen en is iedereen blij met zijn of haar keuze. Maar gaat het een keer verkeerd (ik noem maar wat, iemand kiest ervoor om na een kwartier zelf op pad te gaan en hij of zij wordt geschept door een andere trein, breekt zijn of haar nek op het zandpad naast het spoor, etc.), reken dan maar dat die vrije keuze heel gauw wordt omgezet in een rechtzaak met een claim naar de vervoerder. Zo amerikaans zijn we dan ook wel weer tegenwoordig. Nee, die vrije keuze zie ik er zo niet 1,2,3 komen..
-
Als je een uurtje of wat in een weiland staat zonder airco en geen raam dat nog open kan, dan weet ik wel een hele goede reden om uit te stappen. Een hele dwingende reden zelfs.
En dat hert zal wel een ree geweest zijn, die zijn bepaald niet schuw meer tegenwoordig.
-
waarom uberhaupt een vervangend treinstel inzetten? je mag toch lijen dat zo'n ding steviger is dan een hert. Oke, het ziet er niet zo fris uit als je met een trein met een neus vol hertenstruif het station in komt (op de plaats van het ongeval kun je geheid al de grote bonken eraf halen, dat scheelt al de helft) maar dan zeg je maar even over de omroep dat ze beter ff niet kunnen kijken. t zou sowieso niet echt voor t eerst zijn dat er een trein met een half kadaver in/op/onder de neus voor komt rijden, meestal duiven.
Klopt. Zat laatst in de sneltrein van Hoorn naar Alkmaar, en een minuut ofzo voor Obdam hoor ik vanuit de cabine ineens een toeter, die ik ook buiten hoorde. Nog geen seconde later een doffe BONK en toen vloog (lees: crashte) er een meeuw langs die met een dubbele salto mortale en met een klap in de sloot naast het spoor landde. Of ie dood was weet ik niet, maar hij bewoog niet meer. :P
Maargoed, terug naar dat hert. Bekijk deze beelden uit amerika eens:
Trein VS Koe (http://www.youtube.com/watch?v=rrO8AFGi_rc)
Trein VS Kudde koeien (http://www.youtube.com/watch?v=nieK4GHov-Y) - Nut van de baan/koeienschuiver wordt hier gedemonstreerd.
Trein VS Hert (http://www.youtube.com/watch?v=pV_HnZi-9c0&NR=1) - Hert wint deze keer, maar waarom steken die beesten dan ook op het laatste moment over?
Schiedam heb ik net gemist, zat in de intercity ervoor... ga er van uit dat alleen aan de niet-nevenspoorzijde de deuren geopend zijn.
Je bedoeld zoiets (http://www.youtube.com/watch?v=7a9BhoR02SY)...?
-
Ja, zoiets bedoelde ik :o. Dan maar liever even blijven zitten in een trein zonder airco, hebben onze voorouders tenslotte ook meer dan een eeuw volgehouden.
-
Hmmm.
Ik heb wel eens in de trein gezeten die tijdens een storm op een boom reed (die zijn toch flink steviger dan een hert) en natuurlijk stopte de trein.
De omroep ging, we wachten op een vervangend treinstel.
Toch, na ruim 30 minuten en zonder dat er een reactie van de hulpdiensten kwam (zo vertelde de machinist) is hij maar voorzichtig gaan rijden en zijn we rustig naar Roosendaal gereden.
Boompje konden opzij schuiven.
Trein was een IRM met wat schade aan de baanruimer.
-
zijn tom tom deed het gewoon niet daardoor nam de weg over het spoor ;D ;D
-
Sorry, maar dit vind ik echt kolder Tomasso..
Dat heb je met een monopolie-positie. En helaas zie ik het vaak genoeg gebeuren in mijn woonplaats. 'Aanrijding met een persoon'. En dan staat de Intercity weer een uur of langer op een overweg. En dan mogen de mensen er niet uit want -regels-zijn-regels. Bizar!
Verder is het mijn zaak of ik haast heb of niet. Meestal niet als ik met de trein rijd, maar een enkele keer wel. En als er dan voldoende mogelijheden zijn om uit te stappen en zelfstandig verder te reizen (taxi o.i.d.) vind ik niet dat dat gedwarsboomd hoeft te worden. En zeker niet omdat er
1) geen informatie wordt verstrekt hoe lang het nog duurt,
2) alternatieven zijn als een trein langer stil staat, zoals gecontroleerd en begeleid bij 1 deur laten uitstappen,
3) geen goede redenen zijn om mensen wel in de trein vast te houden.
En tenslotte vind ik een paar uur iets anders dan een kwartier..
... Regels zijn nu eenmaal regels.
Verder is het gewoon regel dat zodra er iets anders gebeurt, waardoor een trein ergens buiten een station stil moet staan, mensen gewoon in de trein blijven zitten en eerlijk gezegd kan ik daar wel legio redenen voor bedenken.
Ik denk ook dat het geen slechte regel is en dan nog, oh oh oh oh oh, we moeten eens even in de trein blijven zitten in deze gehaaste maatschappij, want je zou eens een uur van je leven langer in de trein moeten zitten. Poehpoeh...
En dan nog iets wat me ook altijd stoort in de berichtgeving op journaal en in kranten en iets wat ik hier ook lees. Het komt echt over alsof bedrijven eerst eens rustig achterover gaan zitten, hun potje biljart af maken, dan even naar huis bellen met moeder de vrouw, kopje thee achterover slaan en dan eens tot actie over gaan. Ik denk echter dat de realiteit anders is. En weet je, straks redden ze het misschien ooit eens in een kwartier om alles op te lossen? Moet je kijken wat er dan voor reacties komen! Een kwartier? Veel te lang! Het moet in 5 minuten anders mis ik mijn aansluiting... :P
-
Helaas vergeet men dat de politie eerst aandachtig sporenonderzoek wilt doen en dat daarvoor niets aan de plaats des onheils veranderen mag.
-
Bij een hert/ree?
-
Verder is het gewoon regel dat zodra er iets anders gebeurt, waardoor een trein ergens buiten een station stil moet staan, mensen gewoon in de trein blijven zitten en eerlijk gezegd kan ik daar wel legio redenen voor bedenken. Kom op mensen, met een beetje creativiteit bedenk je er ook wel 1 of 2! Bij deze is de wedstrijd geopend; wie bedenkt de meeste goeie redenen?!!!
[en verder nog een heel verhaal]
Ooit wel eens in een trein gezeten waar iemand voor sprong? Ooit wel eens de doodsbange passagiers gezien die dan in de trein zitten, want, ook al wordt er niets omgeroepen, die voelen toch wel aan dat het helemaal mis is? Ooit wel eens lekker een uur in de trein gezeten zonder te weten of er nou een betonblok, stuk vee of een persoon aangereden was? Ooit wel eens lekker een heel zooitje lijnbussen aan je neus voorbij zien rijden terwijl jij nog in de trein zat?
Een jaar of 3 geleden overkwam het mij: de omgeving was vergeven van de hulpdiensten, maar de reizigers werden allemaal aan hun lot overgelaten, terwijl ik er, onderweg naar de achterkant van de trein, waar we toen opgepropt werden terwijl er nog geen vervangend vervoer te bekennen was, toch heel wat gezien heb die nog net niet van hun stokje gingen, en alleen maar angstig de trapjes van het rijtuig op en neer liepen, of zo bleek waren dat je je afvroeg of ze nog wel in leven waren.
Zonder enige informatie, behalve dan dat er steeds maar herhaald werd dat we 'iets' geraakt hadden, mochten we lekker blijven zitten.
Uiteindelijk was ik het helemaal zat, en heb de deuren, volledig tegen de regels in, geopend via de noodknop: waarom? Omdat je reizigers niet nog eens (dat zou later blijken) 3 kwartier lekker op elkaar gepakt achter in een trein zonder frisse lucht kan houden, zeker niet in een situatie als een zelfdoding: daarnaast was ik niet de enige die er uit wou.
Je kunt mensen best vasthouden in een trein, maar voorzie ze dan wel van eerlijke informatie, en zorg dat er een paar hulpverleners de trein 'bestijgen' en zorg gewoon dat ze zo snel mogelijk de trein kunnen verlaten, even vooropgesteld dat er natuurlijk wel iets is om naar toe te lopen, en het nevenspoor gestremd is.
Regels zijn regels, maar de menselijkheid is bij dit soort situaties, zeker in Nederland altijd heel ver te zoeken.
-
En wat denkt iedereen dat het personeel aan zijn hoofd heeft? Die mensen in die trein of zorgen dat je zo snel mogelijk weer de treindienst kan hervatten. Waar zou jouw hoofd naar staan als je iemand doodrijdt? Naar een paar passagiers, of zo snel mogelijk alles weer op de rails krijgen.
-
... Naar een paar passagiers, of zo snel mogelijk alles weer op de rails krijgen...
Naar een 'paar' passagiers, hoop ik (300+ of zo). Want 'zo snel mogelijk' alles op de rails krijgen duurt toch minimaal 2 uur.. :(
Gr, Bert
-
Je kunt mensen best vasthouden in een trein, maar voorzie ze dan wel van eerlijke informatie,
Mee eens. Het is helaas nog steeds zo dat iemand die thuis op de bank naar Teletekst 751 zit te kijken beter geïnformeerd is dan de mensen die in de betreffende trein zitten.
-
Ja, dat is mij ook overkomen, iemand die voor onze trein sprong. Nog tijdens het remmen gaf de machinist aan dat we iemand hadden aangereden, dus dat liet aan duidelijkheid niets te wensen over. Maar angstige gezichten heb ik niet gezien, behalve die van de machinist en de conductrice die langs de trein naar het slachtoffer moesten lopen. Waarom zou je ook angstig zijn als reiziger? Dat je gaat stikken of zo omdat de ramen niet open kunnen? Hooguit waren mensen aangeslagen door het gebeurde, maar er was geen paniek. We hadden net station Capelle Schollevaar gepasseerd, maar er was echt niemand die er uit wilde om langs de anatomische les van een paar honderd meter, zoals een conducteur het ooit noemde op TV, naar het perron te lopen waar de dame gesprongen was.
Ok, onze ramen konden open, dat scheelde. Maar vind je het gek dat ik kwaad werd op de persoon die zijn kop door zo'n raam naar buiten stak en aan de terugkerende machinist, die net bovengenoemde anatomische les had gevolgd, vroeg "hoe lang het nog gaat duren, want hij had een afspraak"?!
Trouwens, als die mensen al bleek rondrenden omdat ze niet wisten wat er geraakt was, dan moet je ze zeker niet uit de trein laten, want de aanblik van stukjes mens aan voor- onder- en zijkant van de trein waar ze uitstappen kon dan wel eens te veel voor hun gevoelige zieltjes zijn. Soms moet je mensen tegen zichzelf beschermen, zie het filmpje hierboven. Mensen steken het spoor over alsof ze bij de Albert Heijn aan het winkelen zijn en zelfs als de trein dichtbij is, reageren ze nauwelijks. Natuurlijk lijkt het soms voor de gestrande reiziger alsof hij vastgehouden wordt, en natuurlijk worden mensen soms door overijverige hulpverleners te lang beperkt in hun bewegingsvrijheid, maar bij een calamiteit moet altijd voorkomen worden dat er meer ellende ontstaat.
-
Waarom zou je ook angstig zijn als reiziger? Dat je gaat stikken of zo omdat de ramen niet open kunnen?
Je hebt vast nog nooit in een trein gezeten die 140 rijdt en vervolgens een persoon aanrijd: vooral de herrie van de rotzooi die onder de trein doorketst is oorverdovend hard: reken maar dat mensen dan ook wel aanvoelen dat het mis is, zeker als er meteen hevig geremd wordt: de trein waar ik in zat begon behoorlijk heen en weer te schudden op een manier die normaal niet voorkomt: mensen zijn echt niet gek, en voelen echt wel aan dat het dan goed mis is.
Hooguit waren mensen aangeslagen door het gebeurde, maar er was geen paniek. We hadden net station Capelle Schollevaar gepasseerd, maar er was echt niemand die er uit wilde om langs de anatomische les van een paar honderd meter, zoals een conducteur het ooit noemde op TV, naar het perron te lopen waar de dame gesprongen was.
Ik hoef ook helemaal de restanten en zo niet te zien: in mijn geval waren we echter na een dikke 900 meter tot stilstand gekomen bij een overweg waar het niet gebeurd was: bij uitstappen bleek de achterkant van de trein, waar iedereen opgepropt was, helemaal schoon, en het spoor ook: in dat geval vind ik dat je de reizigers (en dat zijn er echt niet een paar!) gewoon de keuze moet geven: de trein verlaten en bellen voor eigen vervangend vervoer, of lekker blijven zitten totdat hun eigen opgetrommelde bussen er zijn: mocht de trein nou niet schoon zijn, dan wordt het wat anders: in dit geval zag het echter zwart van politie, en was de brandweer, nadat men doorkreeg dat het niet de spoorwegovergang betrof waar we stilstonden, maar een andere, massaal richting Oosthuizen gereden: niemand, werkelijk niemand bekommerde zich om de reizigers.
Ok, onze ramen konden open, dat scheelde. Maar vind je het gek dat ik kwaad werd op de persoon die zijn kop door zo'n raam naar buiten stak en aan de terugkerende machinist, die net bovengenoemde anatomische les had gevolgd, vroeg "hoe lang het nog gaat duren, want hij had een afspraak"?!
Ja ok... dat vind ik zelf ook te ver gaan: maar zeg gewoon tegen je reizigers waar het op staat, en ga er niet constant om heen lopen draaien dat er 'iets' geraakt is, en nog belangrijker, zorg gewoon dat er binnen een half uur iets geregeld is dat mensen de trein kunnen verlaten (maar dan moet de boel schoon zijn ja)
Trouwens, als die mensen al bleek rondrenden omdat ze niet wisten wat er geraakt was, dan moet je ze zeker niet uit de trein laten, want de aanblik van stukjes mens aan voor- onder- en zijkant van de trein waar ze uitstappen kon dan wel eens te veel voor hun gevoelige zieltjes zijn.
Sorry hoor, maar de mensen die ik zag wisten dondersgoed wat er geraakt was: zoals ik zei, mensen zijn niet gek. Die paar die ik zag klampten menig reiziger vast in de hoop dat die ze kon helpen: ze waren gewoon half in shock: dat bevestigd maar weer de stelling dat er gewoon helemaal niemand ook maar iets om de reizigers gaf: uitstappen was misschien geen goed idee als de trein echt onder zat, maar een hulpverlener had deze mensen in de trein op kunnen vangen, maar ja, die was er dus niet.
Natuurlijk lijkt het soms voor de gestrande reiziger alsof hij vastgehouden wordt, en natuurlijk worden mensen soms door overijverige hulpverleners te lang beperkt in hun bewegingsvrijheid, maar bij een calamiteit moet altijd voorkomen worden dat er meer ellende ontstaat.
Lijkt? het is ook zo: ik kijk vrij veel naar het TV-journaal van onze zuiderburen, en daar wordt nog wel eens melding gemaakt van 'een daad van wanhoop' maar men is daar steevast binnen een half uur al bezig de trein te ontruimen: het is een tijdje geleden zelfs nieuws geweest toen de ontruiming pas na een twee uur of iets dergelijks op gang kwam: ik vraag me waarom dat hier niet kan, maar vermoed dat het simpelweg door een zooitje bureaucratie spaak loopt.
-
Menno, lees even goed, ik heb hetzelfde meegemaakt als jij, inclusief het ratelen van het grind (en ...) onder je stoel en de zeer forse remming. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat mensen daarop psychologisch heel verschillend kunnen reageren, varierend van paniek (wat ik persoonlijk niet begrijp in deze situatie) tot verslagenheid tot bot egoisme. In ieder geval wordt zo'n massa mensen een zeer heterogene groep met verschillende stemmingen, die je niet zomaar de trein moet laten uitstappen richting potentieel gevaarlijke of schokkende situaties. De trein staat op zo'n moment stil en de passagiers zijn misschien niet happy, maar wel veilig. De aandacht gaat dan naar de calamiteit. Jammer voor de reiziger, maar er zijn belangrijker zaken in de wereld op zo'n moment. Dat neemt niet weg dat er inderdaad situaties denkbaar zijn, waar het allemaal veel te lang duurt (zoals wanneer je op een overweg staat en er buiten al van alles gebeurt, zoals je beschrijft.). Daarin schiet de hulpverlening dan te kort (zo vind ik het ook onbegrijpelijk dat mensen op b.v. de Schiphollijn uren in een trein zitten, terwijl er alleen een defect aan de bovenleiding is. Vroeger, toen NS nog diesellocs had, zou zoiets niet voorkomen).
groet, Carlo
-
Citaat:
"Ja ok... dat vind ik zelf ook te ver gaan: maar zeg gewoon tegen je reizigers waar het op staat, en ga er niet constant om heen lopen draaien dat er 'iets' geraakt is, en nog belangrijker, zorg gewoon dat er binnen een half uur iets geregeld is dat mensen de trein kunnen verlaten (maar dan moet de boel schoon zijn ja)".
En wie moet dit volgens jou dan doen? De Hc die naar buiten is geweest en een uiteen geslagen persoon heeft moeten toedekken, vervolgens een aangeslagen Mcn heeft opgevangen en daarna het ongeval meldden aan de centrale?
Sommige Hc's kunnen dit maar het zal je "eerste" maar zijn.
Niet Ns of Pro-rail maar de Klpd beslist of een baanvak wordt vrijgegeven.
Grt, Ronald.
-
@ Menno
Goed idee Menno, ga vooral lekker je eigen gang en ga vooral zelf bepalen. Weet je wat? Laten we dat allemaal doen in Nederland! Voor jou is het een half uur, maar voor anderen is 10 minuten mischien al te lang! Enne, wie zegt dat je niet bij het lijk mag gaan kijken joh, ik bepaal toch zeker zelf wel wat ik doe! Trouwens, waarom hebben we eigenlijk al die regels hier in Nederland, als ik het niet van toepassing vind, dan doe ik het toch gewoon niet? Ik bepaal tenslotte...
En ja Menno, doe niet alsof jij alleen de wijsheid in pacht hebt. Sorry hoor, maar ook ik heb dit meegemaakt, sterker nog, ik was toen nog een jochie van 17 en aangezien mijn ouders bij de ns werkten en ik zo'n beetje iedere machinist uit de regio kende toendertijd, zat ik pontificaal voorin toen op station Veenendaal-De Klomp iemand tegen de voorruit aan sprong. Ik heb er een tijdlang last van gehad, de machinist is nooit meer aan het werk gegaan en die was zeker niet spraakzaam genoeg op dat moment om welke tekst en uitleg dan ook te geven. De conducteur die het fijne klusje had om de boel af te dekken had hele andere dingen aan zijn hoofd dan die paar egoistische reizigers die A persé van informatie moeten worden voorzien en B die wel even hun eigen plan trekken, te woord te staan. Zo moest hij vanalles en nog wat informeren en de hulpdiensten inschakelen, moest hij zich even bekommeren om ons (machinist en ik), etc.
Ik vind het werkelijk waar te stom voor woorden wat ik hier aan reacties lees. En slachtofferhulp is 1 van de onderdelen die aangeboden wordt, alleen niet stante pede, want ze hebben wel even andere dingen aan hun hoofd dan direct aan al jouw wensen te voldoen. Je wacht maar gewoon en even voor de duidelijkheid, waarschijnlijk zijn die regels met een reden gemaakt, of jou dat nou bevalt of niet. Je houdt je er maar gewoon aan... Werkelijk waar, laten we met zijn allen alles maar zelf gaan bepalen. Goed bezig joh!
@ Bert
Je haalt 2 dingen door elkaar, je hebt het eerst over een aanrijding met een persoon en dat de trein dan weer stilstaat op de overweg en dat je dat bizar vind, maar als iemand commentaar heeft op je post begin je over het hert? Ja er zijn verschillen, maar dan nog, regels blijven altijd regels, of jij nou haast hebt of niet. Dat is dan even jammer voor jou, maar die regels dienen een algemeen nut en zijn ook algemene regels.
Dat er misschien per situatie vanaf geweken zou kunnen worden is niet aan jou, hoe het ook zij. Dat is nog altijd aan de vervoerder. En nee, het is geen kolder, ik zag net een filmpje op youtube, mensen mochten uit de trein, werkelijk waar geen hond die uitkijkt bij het uitstappen en wat gebeurt er? Ze worden nota bene op een haar na aangereden door een tegemoetkomende trein! Want wat doen ze? Over het spoor lopen!!! Werkelijk waar, wat een staatsm@ng@len!!! En dan moeten we jou maar op je blauwe ogen geloven dat jij dat niet zou doen? Prima, maar de rest dan? Enquetes afnemen? Veiligheidsmaatregelen doornemen met de passagiers? En dan er maar op vertrouwen dat alles goed gaat met mensen die tenslotte alles zelf willen bepalen... jaja, geloof je het zelf?
-
Weinig aan toe te voegen Tomasso! Beter kun je het niet verwoordden!
Grt, Ronald.
-
Sorry, had het misschien niet zo moeten schrijven, maar werd echt een beetje pissig toen ik al die reacties zag... Wat een egoisme allemaal...
-
Ja een beetje respect voor het leven of juist voor de overledene is wel wenselijk...
-
Mwoa, in Polen eens in 2 minuten een trein compleet spontaan ontruimd zien worden na een ontsporing. We reden in een boog en in ene een snelremming (noodremming zo je wilt). Ik zat mooi achterin dus kon mooi op het spoor kijken en er lagen allemaal losse bouten die van de rails waren afgebroken. Duidelijk, er stond wat naast. Binnen 2 minuten stond iedereen buiten ofwel bouten te rapen ofwel bij de loc te kijken. Hoefden de betreffende conducteurs helemaal niets voor te doen. Toen bleek dat het nog even kon duren ging iedereen maar liggen zonnebaden of picknicken in de wei. Heerlijk ontspannen. Zou je in NL niet lukken, maar ja, in Polen doen ze nog meer dingen die ze in NL niet meer aankunnen. Overigens hadden ze de loc, nadat de trein was afgesleept, binnen een kwartier weer herspoord met behulp van wat stukken ijzer en achteruit rijden.
Nu moet ik zeggen dat het hier vooral wel leuk was omdat er geen gewonden etc. waren. Als je iemand overrijdt is het inderdaad een heel ander verhaal en moet je maar gewoon even geduld hebben als reiziger. Een trein heb je niet binnen een kwartier ontruimd op een verantwoorde manier als je nog allerlei andere zaken moet regelen. Een geval waarbij er brand in de trein is is een ander verhaal, maar dan evacueer je een trein ook anders dan dat je dat normaal zou doen. Die situatie kun je dus niet vergelijken met een situatie waarbij er geen gevaar voor de inzittenden van een trein ontstaat.
-
sommige reactie's zijn echt te :-X voor woorden maar ja zal wel de tijdsgeest zijn,
ikke, ikke en de rest kan stikken.
Misschien kan de volgende keer bij een aanrijding ff de haastige 'ikke,ikke' zich even melden bij de hc
krijgt hij een paar handschoenen en een zakje kan hij vast begingen met rapen kunnen de hulpverleners meteen
alles op één plek meepakken... lekker handig en snel.
Pfffff :-\
@: Tomasso,Dpc Fo en Ronald goed gezegd. (y)
-
Jouw beschrijving wat haastige reizigers moet doen, is nou ook niet echt leuk om te lezen.
Vooral voor diegene die het van dichtbij hebben moeten aanschouwen.
-
Daarom was het denk ik ook sarcastisch bedoeld Bob ;)
-
Jouw beschrijving wat haastige reizigers moet doen, is nou ook niet echt leuk om te lezen.
Vooral voor diegene die het van dichtbij hebben moeten aanschouwen.
Je weet dat Rene W. machinist bij NS Reizigers is? En daardoor dus ook in een veel directere omgeving met mensen die iemand ervoor hebben gehad zit (misschien zelf ook wel!) dan wij hier?
Daarbij denk ik dat Rene met deze opmerking een goed punt heeft. Een zwaargewond of zelf inmiddels overleden persoon is al geen prettig aanzicht, een vos die kapot gereden is ook niet, laat staan een aan stukken gereden persoon waarbij de hulpverleners de ondankbare taak hebben alle stukjes van wat ooit 1 persoon was te verzamelen. Dat er dan reizigers met een afspraak in de trein zitten is bijzaak, beelden van zoiets vergeet je nooit meer! Men mag pas weg als het lijk geborgen is, simpel en duidelijk.
Op de snelweg waar een, dan al niet dodelijk, ongeluk is gebeurt wordt deze toch ook vaak afgesloten, dan al niet ten dele met een tijdelijke snelheidsverlaging en geblindeerde hekken. Dan blijf je toch ook in en nabij je auto en zeg je niet: Ik heb een afspraak, ik wil er NU langs, schijt aan wat alle anderen denken, doen, meegemaakt hebben of vinden en de normen en waarden kunnen mij mijn derrière oxideren?
-
Ik wil de ongeduldige reiziger niet verdedigen, het gaat mij alleen om de onsmakelijke omschrijving!
Vooral voor diegene die het van dichtbij hebben moeten aanschouwen.
Daarmee bedoel ik hulpverleners, machinisten en conducteurs mee!
Voor klagende passagiers (bij een ongeluk) heb ik geen enkel respect.
-
Ik dacht dat je met het citaat doelde op de reizigers, verkeerd begrepen dus ;) En wellicht onsmakelijk, maar helaas wel de bittere waarheid. :'(
-
Ik wil de ongeduldige reiziger niet verdedigen, het gaat mij alleen om de onsmakelijke omschrijving!Daarmee bedoel ik hulpverleners, machinisten en conducteurs mee!
Voor klagende passagiers (bij een ongeluk) heb ik geen enkel respect.
Volgens mij druk ik mij nog netjes uit hoor kan nog veel erger maar zo ben ik niet.
Collega's die zulk soort opmerkingen krijgen als ze teruglopen met een beeld op het netvlies dat ze nog lang bijblijft
kunnen zo reageren op ongeduldige reizigers met het aanreiken van een paar handschoenen 'dan help je toch ff mee"
meestal binden ze wel in dan en berusten in de situatie, of worden door medereizigers aangesproken.
Hulpverleners die later ter plaatse komen kijken iets anders tegen de situatie aan dan mcn/hc die alles hebben mee
moeten maken en dus terecht worden opgevangen door wachtdienst NSR/politie,
ook zei praten later na (politie/brandweer).
In dit onderwerp blijf je altijd iets hebben van 'hmmmm heb ik wel goed geantwoordt' en het éne woord haalt weer het andere uit
maar terugkomend op het eigenlijke onderwerp......
Hier is misschien te overtrokken gehandeld wat betreft de stremming met een hert dit had veel sneller en beter gekund zeker als je weet dat het een hert/ree was.
Heb ook weleens een ree aangereden dit meldt je dan met KM en omschrijving van beest,
tegentrein of trein achter je gaat kijken bevestigd het en dan gaat storingsdienst baan ter plaatste
en haalt het dode beest weg.
Niks geen uren lange stremming of politie sta je wel stil verwijder je zelf beest en meldt opnieuw maar niet uren stremming veroorzaken.
-
Misschien was er schade ontstaan aan het treinstel?
-
Misschien was er schade ontstaan aan het treinstel?
Door een ree ?? van hooguit 30 kilo!!!
whats next een ster in het ruit door een wesp,
maar zoals reeds ook gezegd het beleid van politie/brandweer om een veiligheidszone in te stellen
kan ook soms iets te ver doordraven.
-
Volgens NU.nl is het een hert. maar inderdaad de politie zal er wel een hele toestand van gemaakt hebben en misschien wisten ze op de eerste plaats niet wat er aangereden was ???
-
Of het was niet meer te herkennen als zijnde ree/hert na de aanrijding... :-\ ;D
-
Voorop gesteld, dat de eerste aandacht na een ongeval uitgaat naar het veilig maken van de plaats ongeval (verkeer stilleggen e.d.) en het opvangen van mcn en conducteur is alleen maar goed. Dat er in de reactie's hier emoties meespelen is ook begrijpelijk.
Maar, het risico nemende afgebrand te worden: Menno heeft wel een punt.
Er zitten betalende klanten van NS in die trein die ook graag verder en van die plek weg willen. Natuurlijk kan dat niet 1-2-3 (!) en niemand beweert dat de reizigers de allereerste prioriteit zouden moeten zijn, maar het mag niet zo zijn die mensen in die trein een uur of veel langer het idee krijgen dat ze worden "vergeten".
Groetjes, Bart
-
Dat klopt wat je daar zegt, ik ben ook van mening dat ieder slachtofferhulp aangeboden moet krijgen die dat wil bij zo'n voorval (dus niet bij herten en andere gerechten) en ik weet uit eigen ervaring dat de politie dat, toen ik het meemaakte, het aan iederen aanbood. Niet meteen, maar wel nadat de mensen overgezet werden in een andere trein, toen was er ruimte voor vragen aan de politie en die noteerden alle gegevens van degenen die daar behoefte aan hadden.
Daar gaat het mij ook eerlijk gezegd niet om, want dat soort dingen vind ik alleen maar logisch en goed. Wat mij tegen de borst stuit zijn uitlatingen van het kaliber "ik bepaal", "duurt te lang", "bureaucratie", etc... Het is de tijdsgeest en zoals iemand eerder al aangaf tijd = geld. En daar heb ik zo'n gloeiende hekel aan! De veramerikanisering van de maatschappij. Alles en dan werkelijk alles draait om geld! Je kan niet eens een uur vertraging hebben of er worden meteen barricades opgegooid, claims ingediend, uitspraken gedaan als "ik bepaal" etc. Het zal echt niet lang duren voordat er miljoenenclaims over de toombank gaan, uur te laat? Schade 10 miljoen. Kunt u even betalen? Enne, we mochten uitstappen, maar het pad was niet deugdelijk aangelegd naast het spoor, nu ben ik gevallen en heb mijn heup gebroken. Ondanks dat ik vrijwillig uitgestapt ben ga ik het nu verhalen op de NS. Schade 2 miljoen. Kunt u even betalen?
Dit is momenteel nog zwart wit, maar in Amerika gebeurt het en eerlijk is eerlijk, hier beginnen we er ook een handje van te krijgen. En weet je wat het resultaat is? Dat bijvoorbeeld de NS straks zegt, niemand mag meer uit de trein tot het is opgelost. Waarom? Om maar te zorgen dat de claims zo beperkt mogenlijk blijven. Want ja, alleen in de trein zijn mensen op dat moment het veiligst. Dus zullen in de toekomst de regels soepeler worden? Reken maar van niet...
-
Tomasso,
Ik weet niet of je tirade ook tegen mij is gericht, maar het gaat mij helemaal niet om tijd=geld of schadevergoeding. Als een trein stopt vanwege een calamiteit, en het ziet ernaar uit dat het lang gaat duren, dan wil ik maar één ding: er uit. Ik wil gewoon geen uur of meerdere uren opgesloten zitten terwijl er technische mogelijkheden zijn om de trein te verlaten. Meer moet je daar niet achter zoeken.
-
Okidoki ;D Ach, geloof dat er ook al genoeg over gezegd is (ook door mij) :P
-
Maar, het risico nemende afgebrand te worden: Menno heeft wel een punt.
Er zitten betalende klanten van NS in die trein die ook graag verder en van die plek weg willen. Natuurlijk kan dat niet 1-2-3 (!) en niemand beweert dat de reizigers de allereerste prioriteit zouden moeten zijn, maar het mag niet zo zijn die mensen in die trein een uur of veel langer het idee krijgen dat ze worden "vergeten".
Ga ik weer met mijn snelweg: Je betaalt toch ook wegenbelasting, dus feitelijk ben je als je in de file staat ook betalende klant. Daarover horen we nooit iemand.
-
Tomasso: ik bedoel het feit dat mensen lange tijd zonder informatie maar in die trein moeten blijven zitten. Dat is veel te lang en het lijkt inderdaad op basis van bureaukratie te gebeuren want, zoals ook door het rijdend personeel genoemd, is het vaak de politie die zegt wat er gebeurt. En daarbij schijnen de reizigers geen enkele prioriteit te hebben.
Het verhaal van schadeclaims en amerikaans toestanden, tsja... Er zijn genoeg (lees: teveel) lieden die op alle mogelijke manieren proberen geld te verkrijgen. Maar dat is in dit geval niet de beweegreden om de mensen maar (onnodig) te laten zitten.
Laurent: Na zo'n 15 jaar als beroepschauffeur, kan ik niet zeggen dat ik nooit iemand over file's heb horen klagen... Er is wel een groot verschil met het bovenstaande thema: een deel van de file's worden helaas veroorzaakt door asociale medeweggebruikers. De treinreizigers hebben part noch deel aan het ongeval op het spoor en het feit dat ze moeten blijven zitten.
Groetjes, Bart
-
@ Bart,
Wat bedoel je met te zeggen met bureaucratie en dat daardoor mensen te lang in een trein moeten blijven zitten? Dat het even kan duren voordat er informatie komt heeft te maken, zoals eerder door mij gezegd, dat de Hc op dat moment andere dingen aan zijn hoofd heeft i.pv. reizigers te informeren.
Ik lees hier ook dat er hulpverleners sneller te plaatse moet zijn om de reizigers op te vangen. Waarom en hoezo? Spijtig om te zeggen maar zij zijn de laatsten die aan de beurt zijn.
In het kort hoe het er aan toegaat bij een ongeval:
Als eerste die ter plekke komt is/zijn de Hc. Vervolgens komen de zwaailichtbrigade ter plekke; Politie( regio, dan wel Klpd), Brandweer en Ambulance. Degene die van dat apparaat de algemene leiding heeft krijgt info van de Hc over de ernst van de situatie. War volgt is contact met de wachtdienst die het dichtst van de standplaats ligt t.o.v. het ongeval om de Hc en Mcn weg te halen en daar opvang te geven.
Waar het dan op wachten is, is de technische recherche om het een en ander vast te stellen c.q. uit te sluiten.
Ondertussen wordt er een andere Mcn opgeroepen om de trein verder c.q. af te voeren. Tevens komen de teams van S&V ter plekke( wat soms lang kan duren omdat zij over de weg moeten komen) en die nemen dan de taak van de desbetreffende Hc over om diverse info te verstrekken aan de reizigers en om te kijken hoeveel reizigers er in de trein zitten om ze eventueel te evacueren, naar gelang de plek waar het treinstel staat.
En dat het lang kan duren totdat er bussen ter plekke zijn, dat heeft te maken dat er eerst moet komen vast te staan hoeveel reizigers er zijn. En niet te vergeten, busschaufeurs moeten ook van huis komen. Vandaar dat men soms meer dan een uur in een trein moet blijven zitten en eer de bussen gearriveerd zijn, en in de meeste gevallen kan de trein vlak daarna weer verder.
Het afspuiten van het desbetreffende treinstel gebeurt niet eerder dan dat er is vast gesteld dat er geen menselijke resten er meer aan zitten. Gemiddeld duurt zo'n stremming 1,5 uur, lees in deze DE PROGNOSE dus. Hoe vaak we soms van reizigers te horen krijgen dat er weer gereden gaat worden omdat zij dit via hun moderne mobiel hebben gelezen is om gek van te worden.
Zij lezen PROGNOSE is bijv. 12.30 en gaan er dan vanuit dan er dan ook werkelijk wordt gereden op dat tijdstip. Probeer dan maar eens rustig te blijven.
Ik kan misschien hier en daar wat vergeten of incompleet zijn geweest, aanvulling is dan welkom.
Grt, Ronald.
-
Ga ik weer met mijn snelweg: Je betaalt toch ook wegenbelasting, dus feitelijk ben je als je in de file staat ook betalende klant. Daarover horen we nooit iemand.
Als jij in je auto zit, en iemand 10 kilometer voor jou krijgt een (dodelijke) aanrijding, heb jij er alleen verder geen last van: een trein die na een flinke dreun luid sissend, schuddend inclusief de rotzooi die onder de trein door ketst, tot stilstand komt is heeel wat anders.
Ook mij draait het niet om tijd=geld: ik wou eruit, en meerdere mensen met mij: die waren dan wel gewoon naar de bushalte gelopen, want we stonden toevallig 30 meter (gemeten vanaf de achterkant van de trein) aan een provinciale weg waar gewoon standaard lijnbussen richting Amsterdam en Hoorn gingen: als ze de mensen er net iets eerder uitgelaten hadden, waren ze zo een kwart van de reizigers kwijtgeweest.
Het feit dat we op geen enkele manier te horen kregen wat er nou precies gebeurd was zal in dit geval de situatie hebben laten escaleren, waardoor ik het recht in eigen hand nam.
Wat nog opvallender was: toen we te horen kregen dat we werden geëvacueerd, kwamen we door een aantal rijtuigen waarin mensen ons verbaasd aan zaten te kijken: hun was helemaal niets verteld, ook niet zoiets van: 'er wordt straks ontruimd, maar daarvoor komt zodirect iemand bij u'
Later, toen ik uiteraard direct in de kraag gegrepen werd wegens het openen van de deuren, schold de conducteur die betreffende passagiers de huid vol: dat kon ik prima begrijpen, maar dat was dus ook exact het punt:
Evacueren is 1 ding, maar dat kan je, en dat was toen dus het geval, niet aan de conducteur overlaten: ook toen was er nog steeds helemaal niemand van welke hulpverlenings-instantie aan boord geklommen.
Iemand die emotioneel zo dicht bij het gebeurde staat is kwaad/boos/half in shock, dus dat het tussen zowel de conducteur als mij over en weer een schreeuwpartij werd is niet verwonderlijk, maar dan moet je gewoon zorgen dat er iemand die er niet direct bij betrokken is de ontruiming laat regelen...
@ Ronald: ik waardeer je uitleg, maar dat is dus simpelweg het probleem hier in Nederland: vervangend vervoer is hier een regelrechte ramp: ik vraag me soms af hoe moeilijk het is om een van de dichtstbijzijnde door de ramptrein gestrande treinen in te zetten om de reizigers af te voeren, want dat is hoogstwaarschijnlijk sneller dan die bussen.
En daarmee kom ik dus weer terug bij het andere punt: als je reizigers een beetje een normale tijd in die trein laat zitten, kunnen ze daarna, afhankelijk van de locatie, op lijnbussen of iets dergelijks overstappen, in plaats van te wachten op de bussen.
Toen ik de trein uit was, was ik blij dat de agent zei dat ik lekker mocht gaan lopen: ik zat er niet mee, want ik kon eindelijk op de bus stappen: tekenend was dat iedereen vervolgens terug de trein in moest, en vervolgens dus nog 3 kwartier op de bussen heeft moeten wachten...
-
@ Ronald: ik waardeer je uitleg, maar dat is dus simpelweg het probleem hier in Nederland: vervangend vervoer is hier een regelrechte ramp: ik vraag me soms af hoe moeilijk het is om een van de dichtstbijzijnde door de ramptrein gestrande treinen in te zetten om de reizigers af te voeren, want dat is hoogstwaarschijnlijk sneller dan die bussen.
En daarmee kom ik dus weer terug bij het andere punt: als je reizigers een beetje een normale tijd in die trein laat zitten, kunnen ze daarna, afhankelijk van de locatie, op lijnbussen of iets dergelijks overstappen, in plaats van te wachten op de bussen.
Toen ik de trein uit was, was ik blij dat de agent zei dat ik lekker mocht gaan lopen: ik zat er niet mee, want ik kon eindelijk op de bus stappen: tekenend was dat iedereen vervolgens terug de trein in moest, en vervolgens dus nog 3 kwartier op de bussen heeft moeten wachten...
Dus jij wil een trein welke stilstaat door de alarmoproep van de 'ramptrein' ff langszij laten komen,
bedenk dan wel dat dit gaat met rijden op zicht en dan wil je niet weten wat je dan gaat tegenkomen bij een aanrijding met een persoon
dit word dan een langzame horrorfilm die afgespeelt gaat worden voor die reizigers in die trein.
Kijken doen die mensen toch wel al zeg je nog zo doe het niet...
Aanrijdingen met wegverkeer geeft zoveel losmateriaal op het spoor dat er niet eens een trein doorkan dus dat gaat ook niet.
Langzij komen bij een gewoon technisch defect lukt altijd weer wel en wordt meestal wel gedaan maar dan moet het overhevelen wel veilig kunnen gebeuren, mits het weer niet een draadbreuk betreft want dan moet er eerst 110% zekerheid zijn dat spanning er niet meer op staat.
Brand is een ander verhaal en daar moet afhankelijk van de grote/aard van de brand gehandeld worden en dus is niet een vastomlijnt scenario voorhanden
maar dat er niet gestopt moet worden in tunnels en onder de overkapping is wel duidelijk ::)
De trein met het hert stond precies naast het RailPro materiaalterrein en is dus niet te bereiken met wat voor bus dan ook want er
zit een stevig hek omheen en is gewoon 'savonds dicht.
Aanrijdingen gebeuren altijd op onmogelijke plekken en er moet dus eerst goed bekeken worden waar en hoe de reizigers de trein kunnen verlaten
en zonder daarbij langs een slachtoffer te MOETEN lopen.