BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: St00mboy op 19 May 2010, 17:18:42
-
Olivia's Trains in Sheffield heeft aangekondigd dat zij in samenwerking met Heljan geheel nieuwe modellen van de Class 76 EM1 en de Class 77 EM2 (oftewel NS 1500) gaan ontwikkelen en uitbrengen.
De modellen zullen voor spoor 00 zijn en dus in schaal 1:76.
De levering wordt verwacht voor juni 2011 (EM1) en augustus 2011 (EM2).
Van beide modellen worden diverse uitvoeringen uitgebracht, zowel in BR zwart, groen als blauw.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/26020.jpg)
Foto afkomstig van Olivia's Trains website.
Verdere details staan hier vermeld:
http://www.oliviastrains.com/pages/1477 (http://www.oliviastrains.com/pages/1477)
Eindelijk komt er dus een moderne vervanging voor het oude vertrouwde Triang model!
Leen.
-
Het wachten daarna is op ICR-rijtuigen in 1:76. Iets voor Roco?
ICR's van LSM zullen dan wel weer gedumpd worden... ::)
-
;D
Er zijn ook liefhebbers van Engelse treinen op Beneluxspoor actief ;)
Het is ook maar de vraag of er ook een NS 1500 van wordt uitgebracht.
De meeste die behoefte hebben aan een NS 1500 zijn al bediend door Kleinspoor.
(http://home.tiscali.nl/amibo/rail/bicentenary39.jpg)
De EM 2
-
KleiNSpoor is toch H0?
-
Precies, een 1/76 is niet erg interessant voor de NS spoorder.
Bij Silver Fox kan je nu al terecht voor de EM1 & EM2 (http://www.silverfoxmodels.co.uk/british_rail_electric_locomotives/british_rail_metropolitan_vickers_electric_locomotive_em2_class_77.htm) (1/76)
-
Hou de site van MSL-Hobbies ook maar in de gaten. Daar verschijnen regelmatig modellen van Tommy, EM1 en EM2 in N en OO. Moet je wel zelf bouwen, maar een resin kap in N is vrij goedkoop.
mvg,
Ivo
-
ja stoomboy en een redelijk betaalbare vervanging ook voor de triang versie (y)want die is schreeuwend overpriced(als ie er een beetje uit ziet)...ben benieuwd naar het eind resultaat en de prijs...
-
Bij Silver Fox kan je nu al terecht voor de EM1 & EM2 (1/76)
Het is jammer dat het Silver Fox model op basis van het verouderde Lima of Hornby chassis is met de pancake motor.
Ik zie door Heljan ook nog geen NS 1500 model uitgebracht worden in 00 of H0, maar je weet maar nooit.
Niettemin is het mooi dat er alvast een geheel nieuw model van deze fraaie loks op stapel staat met goede specificaties.
Het Triang model is inderdaad overpriced, maar daar zal nu wel verandering in komen.
De nieuwe Heljan is met GBP 154,00 ook niet echt goedkoop, zeker niet naar Engelse maatstaven, maar daarvoor heb je wel een mooi model met een goed chassis, verende buffers, led-verlichting, een 5-polige motor, DCC-ready voor een 21-polige decoder, en zelfs een voorgemonteerde speaker voor geluid (wat maakt een e-lok eigenlijk voor geluid om een decoder van 100 GBP waard te zijn? Maar goed, als stoomboy zou ik er misschien wel een mooi stoomlokgeluid in willen hebben.)
Leen.
-
Maar goed, als stoomboy zou ik er misschien wel een mooi stoomlokgeluid in willen hebben?)
Leen.
Een stoomfluit zou geen probleem moeten zijn, in de engelse periode hadden ze een
stoomverwarmingsketel aan boord ... )
Groet,
Marco-
-
in de engelse periode hadden ze een stoomverwarmingsketel aan boord ...
Ja, dat klopt, en dat was om de rijtuigen mee te verwarmen.
Ik heb ook de Trix NS 1200 met geluidsdecoder. Het lijkt wel een diesel, maar dat geluid komt niet uit de decoder. Het fluitje is volgens mij het enige geluid wat uit de decoder komt en dat is mij geen €100,00 waard.
Leen.