BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Ombouwen => Topic gestart door: marcel op 16 June 2006, 21:40:52
-
Hey,
Ik heb nu een tweetal NS 2200 van roco, allebei waarschijnlijk cat nummer 4155.
Nou mis ik nogal wat onderdelen, wie heeft daar nog wat cat.nummers van.
Het gaat om de rem-cillinders op de draaistellen en er heeft nog iets op het draaistel gezeten aan de gaatjes te zien, wat is het?
En wat is het cat.nummer?
Ik mis ook de slangenset wat er bij hoort, en 1 buffer.
En de verlichting, wie heeft nog tips om deze te verbeteren.
Met ledjes, smd techniek, wie heeft nog leuke ideeen?
Ik wil er in elk geval sluitlichten in gaan zetten.
(alles wordt overigens DCC digitaal)
Ik kijk uit naar de antwoorden.
mvg, marcel
-
Cat.nr. van de slangenset is: 97673
Onderdelen voor op draaistel: 92901 en 92912
Voor smd ledjes inbouwen kijk hier (http://home.versatel.nl/samneve/Beschrijving%20ombouw%20Roco%20NS%202225%20naar%20Led.htm)
Gr,
Bart
-
De buffers hebben artikelnummers 88502 (vlak) en 88503 (bol); of die nog verkrijgbaar zijn betwijfel ik, volgens mij hebben de nieuwere versies andere buffers gekregen - ben daar echter niet zeker van.
Groet,
Julius
-
De nieuwe buffers zijn 1 geheel die je in het frame schuift, de oude waren alleen de buffertjes, het nieuwe frame is dus aan de voorkant helemaal vlak met gaten erin
-
Hey,
Bedankt voor de info tot nu toe.
De buffers zijn inderdaad alleen maar de ronde schijven(schijfjes eigenlijk) met een pin om in de houder te drukken.
Inmiddels ben ik al naar een dealer gegaan en heb de bovenstaande cat nummer besteld.
Heeft iemand nog meer tips om ze op te leuken.
En in juli naar Houten om metalen hekwerken en transfers te scooren.
Weet iemand waar ik transfers kan halen met lok nummers en al?
mvg, marcel
-
kleinspoor heeft transfers voor de 2200;n
Gr,
Bart
-
Hey,
Kijk, ik kom steeds verder, en wijzer.
Krios koppelingen worden vast en zeker ook verkocht in Houten.
Wie weet waar en bij wie ik ze kan kopen?
mvg, marcel
-
De buffer(schotel)s van de oude 2200'en zijn van plastic, die van de tussenliggende versies van metaal (en die passen niet zonder meer op de oude versies) en vanaf de 2384 en de "Anneke" zijn ze zoals Arjan zegt uit één stuk, gestoken in een hoekig gat in de bufferbalk.
Wat je verder mist aan één draaistel is een soort van opnemer aan de as, waar vandaan een draad omhoog gaat (in het echt naar het frame, in model naar de bovenzijde van het draaistel). Op beide draaistell zitten hiervoor de gaten, maar je moet 'm alleen plaatsen aan
die onder de cabine (zijde cabinedeur). Dit ding is echter ook goed zelf te maken van wat styreen en een stukje messingdraad (vraag Floris maar eens...).
Wat je verder kunt pimpen aan een Roco 2200 (al komt daar ook schilder/spuitwerk bij kijken):
- platter vijlen van de koplampringen, binnenzijde wit schilderen en een dun glaasje ervoor
- verlengen van de cabinedeurhandgrepen naar boven tot aan de dakrand
- inkorten handgrepen neuszijde tot aan zijkant huif (i.p.v. middenop neus)
- wegvijlen van de twee ronde "bultjes" op het huifdak
- het in tweeën delen van het luik daarachter (zie de nieuwe 2201)
- op het cabinedak zitten twee losse luiken; daar hoort in het midden nog een deel tussen, zodat het één geheel is
- opstaptreden aan de batterijkisten zetten
- zwaailampen van de modernere uitgaves plaatsen
- sluitseinen uitboren en lichtgeleiders in plaatsen.
Grtz!
Tedo
-
Hey Tedo.
Een aantal dingen wat je schrijft zal ook gaan gebeuren.
Zoals de zwaailichten(werkend) en sluitseinen.
Eigenlijk zouden de beide locs ook opnieuw gespoten moeten worden.
Maar daar ben ik nog een beetje huiverig voor.
Ook omdat ik geen bruikbare spullen ervoor heb.
Verder zijn al diverse onderdelen besteld bij reyne, en komen er metalen hekwerken op.
Maar in Houten moet ik nog wat shoppen voor beide locs.
mvg, marcel
-
Wellicht interessant?
http://www.floodland.nl/trein/info/digitaal_d6.htm
Zo'n beetje alles wat je wilt, komt daar aan bod.
Groeten Henk
-
Hey,
Inmiddels waren alle onderdelen besteld, maar ik denk dat ik nu even moet wachten. :-|
Maar als het winter seizoen begint zullen ze gedigitaliseerd worden en voorzien worden van de metalen hekjes.
En de verlichting zal onder handen genomen worden.
gr. marcel
-
Beste marcel,
Heb je lamp houders al van de zwaailichten deze heb ik nog liggen.
Je kan deze voorzijn van mini lampjes of kleine leds.
willem
-
Hallo Willem,
In dit draadje lees ik dat jij lamphouders hebt voor een 2200.
Nu heb ik toevalling wel de rode 2384 (NS/Cargo), maar zonder lamphouder aan zowel de voor- en achterkant.
Vraag: heb jij deze nog en zo ja, wil je deze verkopen?
Hans
ps
Ik heb ook een gebroken handgreep aan de voorzijde. Weet jij of de na te bestellen zijn of kan ik een gele greep rood kleuren (verf, viltstift).
-
Hallo,
Ik wil mijn 2201 voorzien van Philotrain fabrieksplaten (die had ik nog liggen, de 2201 wordt dan 2204), maar waar plaats ik de Heemaf fabrieksplaat? Heeft iemand daar een duidelijke foto van?
-
Hier vind je een foto waarop de plaats van de fabrieksplaat te zien is:
http://www.railfaneurope.net/pix/nl/diesel/2200/brown/gdm2.jpg (http://www.railfaneurope.net/pix/nl/diesel/2200/brown/gdm2.jpg)
Helaas zijn de philotrainplaten veel te groot uitgevallen; ik weet niet of Roco de fabrieksplaten op de 2201 heeft gedrukt, maar dan zou ik die erop laten zitten. Die Philotrainplaten zien er echt niet uit!
Groeten Edwin
-
Ik bedoel de langwerpige Heemaf-Stork Allen tekst platen.
Bij de 2201 zijn de nummerplaten er inderdaad opgedrukt en er liggen ook geetste nummerplaten bij waarvan je de zwarte verf moet afschuren. Die zijn ongeveer net zo groot als de Philotrain platen.
Groeten,
-
Op de foto zie je naast de deur voorin de huif de fabrieksplaat zitten. Dit is zo'n langewerpige Heemaf-Stork-Allanplaat.
Die van Philotrain is in verhouding zo'n 2x maal te groot.
-
Ah, ok, is een beetje moeilijk te zien. Maar dan is die van Philotrain inderdaad veel te groot en ga ik dus niet gebruiken. Bedankt.