BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: mass am see op 21 April 2010, 09:47:25
-
Binnenkort wordt bekend wie de aanbesteding wint op de spoorlijnen Emmen-Zwolle en mariënberg-Almelo,er zijn 4 gegadigden nl Arriva, Veolia,Sytus en Pollarisrail. Connexxion was te laat en had nog 2 weken nodig met een bod te komen.Ergens hoop ik dat het geen Arriva of Veolia wordt, Vanmorgen stond er een stuk in het dagblad van het noorden over Pollarisrail, Dit is een Limburger (Wim Pollaert) deze menneer wil met FLIRT treinstellen gaan rijden en voor Mariënberg –Almelo Met GTW die dan door rijden tot Coevorden en aan gekoppeld kunnen worden met de FLIRT’jes , deze techniek om te koppelen is aanwezig en volgens Stadler mogelijk. Men denkt 13 FLIRT’jes en 7 GTW’s de dienstregeling te kunnen rijden.Waarom hoop ik dat Arriva of Veolia het niet wordt, omdat deze beiden met elektrische GTW’s rijden en deze treinstellen totaal ongeschikt zijn om sneltreinen Emmen-Zwolle te rijden om de deze weinig comfort hebben bij de baanvak snelheden van boven de 100 km/h en ook de afstand Emmen-Zwolle 75 km is te lang om in deze (trammetjes) te zitten, dan kunnen ze beter het mat 64 op de lijn houden.Kan geen link plaatsen van de digitale versie van deze krant voor het volledige artikel.Hoop voor deze menneer Pollaert dat hij de aanbesteding krijgt, Een ding nog waar de anderen mee willen gaan rijden weet ik niet, Maar om niet te vroeg gaan roepen dat Arriva en Veolia met GTWjes willen gaan rijden, is verder niet bekend waar Syntus Mee Gaat rijden,Afgelopen vrijdag nog in een Flirt gezeten tussen Dortmund en Munster en dat rijdt echt super, daarom gun ik Pollaris deze spoorlijnen.
Bron dagblad van het noorden.
Mvgr Evert.
-
Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva
dinsdag 11 mei 15:23
Regio - Arriva neemt het treinvervoer op de spoorlijnen Zwolle-Emmen en Almelo-Mariënberg over van NS en Connexxion. Dit is de uitkomst van de Europese aanbestedingsprocedure die de provincies Overijssel, Drenthe en Regio Twente hebben uitgevoerd. Het treinvervoer wordt verleend tot en met 2027.
Vier vervoerders hadden een offerte ingediend: Arriva, Syntus, Veolia en nieuwkomer Pollarisrail. Na de beoordeling van de offerte van Arriva Openbaar Vervoer NV is als winnaar naar voren gekomen. Arriva gaat vanaf december 2012 de lijn Zwolle-Emmen rijden en vanaf december 2013 ook de lijn Almelo - Mariënberg.
Arriva gaat een aantal verbeteringen doorvoeren. Zo zullen op de lijn Zwolle-Emmen nieuwe, snellere treinen gaan rijden van de Zwitserse fabrikant Stadler. Treinen van deze fabrikant rijden al op andere trajecten, zoals in Friesland, Groningen en Limburg. De treinen op de lijn Almelo-Mariënberg worden gemoderniseerd en onder andere voorzien van 1e klas zitplaatsen. De dienstregeling Zwolle-Emmen wordt uitgebreid met extra snelritten in de avonduren en vroegere ritten op zondag, waardoor een logische, regelmatige dienstregeling ontstaat. Op werkdagen tijdens de ochtend- en middagspits rijden er extra treinen tussen Zwolle en Coevorden, om de drukte op te vangen.
Er komt een betere verbinding tussen Drenthe en Twente door een extra stop van de sneltrein ontstaat er een overstapmogelijkheid in Mariënberg van de trein Zwolle-Emmen. Op alle treinen op de lijn Zwolle-Emmen komt een steward in plaats van een conducteur. Deze heeft een balie tot zijn beschikking en kan alle reizigers op allerlei manieren van dienst te zijn (o.a. sociale veiligheid, reisinformatie, kaartcontrole e.d.). Op de lijn Almelo -Mariënberg zijn nu geen conducteurs aanwezig. Daar zullen stewards flexibel worden ingezet.
De provincies Overijssel en Drenthe en Regio Twente willen het treinvervoer op deze zogenaamde 'Vechtdallijnen' voor een periode van 15 jaar gunnen aan Arriva. Voor het zover is, geldt er eerst nog een wettelijke bezwaartermijn van 6 weken waarin de overige inschrijvers nog kunnen reageren. Pas na deze termijn wordt de gunning aan Arriva definitief.
Bron: Emmen.nu
-
en Limburg
Dan is het een combi van Arriva en Veolia, want Arriva is hier in Limburg niet actief. ;D
-
vind het erg jammer dat Arriva het geworden is :'( :'( , ik had het wel verwacht :( maar hoopte op Syntus (y)
-
vind het erg jammer dat Arriva het geworden is :'( :'( , ik had het wel verwacht :( maar hoopte op Syntus (y)
Arriva.... Deutsche Bahn zul je bedoelen ;D Zo metteen is dit weer een stukje "Duitsland". Het goederenvervoer naar de Emmtec I&B locatie in Emmen is immers ook al jaren in handen van de DBAG (DBSRN tegenwoordig).
Ach mischien toch nog eens ooit die directe verbinding met Meppen (Dld)
Allie
-
Voor wat betrefd het nieuwe materieel voor deze lijn
Groetjes edwin Arrriva gaat nogeens 38 nieuwe GTW's bestellen als volgt verdeeld 14 elektrische GTW's 6 tweedelige en 8 driedeligestellen voor de lijn Zwolle-Emmen http://www.stadlerrail.com/de/medien/2010/07/02/arriva-niederlande-kauft-99-zug/
Groetjes edwin
-
@ edwin1974: als ik je link aanklik kan ik het artikel niet lezen zonder eerst in te loggen? ???
Doe ik inloggen krijg ik een melding dat er iemand mij voor geweest is met een wijziging. ???
Edit: al aangepast (y)
-
@ClarksonBlues
ik heb mijn tekst even aan gepaast
Groetjes edwin
-
dit word als het goed is de kleurstelling van de GTW's op Emmen-zwolle
(http://www.overijssel.nl/publish/pages/105014/trein_vechtdallijnen.jpg) (http://www.overijssel.nl/publish/pages/105014/trein_vechtdallijnen.jpg)
Foto heb ik van een ander forum gepakt
Edit: tekening komt oorspronkelijk van www.overijssel.nl (http://www.overijssel.nl)
-
Fraai! Mooi in lijn met de bussen die in Overijssel rijden. Ook is de Arriva-huisstijl niet helemaal verlaten gezien de ronde scheidingslijn tussen blauw en wit.
Piko kan voorlopig wel vooruit met varianten van de aangekondigde GTW 2/6 :-)
Blijven de 2 te moderniseren Lintjes in Twents kleuren rijden of worden die ook in de kleuren van de Vechtdallijnen gebracht?
-
Reiziger bepaalt definitief ontwerp treinen Vechtdallijnen
Extra schermen op de transparante tussenwanden in de treinstellen, gele signaalkleuren op de vloer, een 1e klas compartiment met effen zwarte stoelen met houtkleurige armleuning en een achterwand in deze zelfde tint. Op de vloer een fietsmarkering in de vorm van een zwart vlak met een witte fietssticker, die aangeeft waar de fietsen mogen worden geplaatst. Een infobalie en in de gehele trein ronde jassenhaakjes. Dat is de uitkomst van de ontwerpsessie die vrijdag 15 oktober plaatsvond in Leeuwarden. Nu het ontwerp definitief is vastgesteld, kan de bouw van de treinen officieel van start gaan en rolt de eerste trein medio september 2012 van de band.
trein vechtdallijnen
Een speciale afvaardiging uit de provincies Overijssel en Drenthe en de regio Twente was uitgenodigd om alle definitieve beslissingen te nemen over het ontwerp van de 14 gloednieuwe treinen die vanaf december 2012 op het traject Zwolle - Emmen gaan rijden. De opdrachtgevers en Arriva vinden het belangrijk om te luisteren naar de wensen van haar reizigers. Met deze activiteit willen de partijen betrokkenheid creëren bij de uitstraling van de nieuwe treinen en de aangeboden diensten
Kennis en kunde
Het definitieve treinontwerp van de nieuwe treinen is bepaald door een aantal belangrijke adviesorganen zoals het Regionaal Overlegorgaan Consumenten belangen Openbaar vervoer (ROCOV), het OVconsumentenplatform Drenthe, Reizigersorganisatie Rover, de Ouderenbond en de Algemene Nederlandse Gehandicapten Organisatie (Ango).
2012 start concessie
Vervoerbedrijf Arriva start in december 2012 met de exploitatie van de Vechtdallijnen tussen Zwolle en Emmen. Een jaar later, in 2013, start de vervoerder op het traject tussen Almelo en Mariënberg. De belangrijkste verbeteringen die worden doorgevoerd zijn:
* Op de lijn Zwolle - Emmen gaan nieuwe, snellere treinen rijden.
* De treinen op de lijn Almelo - Mariënberg worden gemoderniseerd en onder andere voorzien van eersteklas zitplaatsen.
* De dienstregeling Zwolle - Emmen wordt uitgebreid met extra snelritten in de avonduren en vroegere ritten op zondag, waardoor een logische, regelmatige dienstregeling ontstaat.
* Op werkdagen tijdens de ochtend- en middagspits rijden er extra treinen tussen Zwolle en Coevorden. Op deze manier wordt de drukte opgevangen.
* Er komt een beter verbinding tussen Drenthe en Twente. Door een extra stop van de sneltrein ontstaat er een overstapmogelijkheid in Mariënberg van de trein Zwolle - Emmen.
* Op alle treinen op de lijn Zwolle - Emmen komt een steward in plaats van een conducteur. Deze heeft een balie tot zijn beschikking en kan alle reizigers op allerlei manieren van dient zijn (o.a. sociale veiligheid, reisinformatie en kaarcontrole) Op de lijn Almelo - Mariënberg zijn nu geen conducteurs aanwezig. Daar zullen stewards flexibel worden ingezet.
Verantwoordelijkheid concessie
De provincies Overijssel en Drenthe en de regio Twente zijn verantwoordelijk voor de exploitatie van de Vechtdallijnen. Vervoerder Arriva heeft voor het traject Zwolle - Emmen 14 nieuwe treinen besteld. De treinen op het traject Almelo - Mariënberg worden gemoderniseerd en onder andere voorzien van 1e klas zitplaatsen
-------------------------------------------
Vechtdallijnen
De spoorlijnen tussen Zwolle en Emmen en tussen Almelo en Mariënberg moeten vanaf 2012 een forse kwaliteitssprong maken. Hierbij valt te denken aan een stipte dienstregeling, een kwartierdienst op de belangrijkste delen en tijdstippen en een treindienst van Almelo naar Hardenberg. In 2011 kiest de provincie wie het vervoer over deze zogenoemde Vechtdallijnen mag beheren. De aanbesteding is in januari 2010 van start gegaan.
Ambities
De provincie heeft in 2007, samen met de provincie Drenthe, de verantwoordelijkheid voor de treindienst Zwolle-Emmen overgenomen van het Rijk. Bij de overname hebben beide provincies de ambitie uitgesproken om de dienstregeling op deze verbinding robuust te maken en te verbeteren. Met de Regio Twente is afgesproken dat de verbetering van de verbinding Almelo-Mariënberg en de mogelijke doortrekking daarvan naar Hardenberg (of verder) gekoppeld wordt aan het project Zwolle-Emmen. Aan het gezamenlijke verbetertraject is de naam Vechtdallijnen gehangen.
Zwolle-Emmen
De spoorlijn Zwolle-Emmen wordt tot de hoofdspoorinfrastructuur gerekend. De daarbij behorende ambitie is een kwaliteit van twee intercity's en twee stoptreinen per uur. In de huidige situatie rijdt er echter één sneltrein en één stoptrein per uur. De lijn voldoet dus niet aan het gewenste kwaliteitsniveau. Om de dienstregeling te verbeteren, moet op bepaalde delen van de dag en op bepaalde delen van het traject de frequentie worden verhoogd van een halfuurdienst naar een kwartierdienst. De bestaande infrastructuur, die voor een groot deel enkelsporig is, leent zich hier echter niet voor. Om de gewenste kwaliteitsprong te kunnen maken, zijn dus investeringen in de infrastructuur nodig.
Almelo-Mariënberg
Het probleem op de lijn Almelo-Mariënberg is de enkelsporigheid van de lijn. Hierdoor is een halfuurdienst niet mogelijk. Om dit toch mogelijk te maken, is gedeeltelijke verdubbeling van de lijn nodig. Dan kan ook doortrekking naar Hardenberg (en verder) ingepast worden in de dienstregeling van de lijn Zwolle-Emmen.
Samenwerking
Een robuuste dienstregeling, een kwartierdienst op de belangrijkste delen en een treindienst Almelo-Hardenberg. Daar zet de provincie Overijssel zich voor in, samen met de provincie Drenthe, Regio Twente, de gemeenten langs de beide spoorlijnen, Prorail en de toekomstige vervoerder.
bron : http://www.overijssel.nl
Bob bedankt voor de aanvulling !
-
Het motief van de treinen op Almelo-Mariënberg wordt gelijk aan dat van de treinen op Zwolle-Emmen, alleen dan met Twents-rood.
-
ChristenUnie: Investeer in spoor Zwolle-Emmen
donderdag 17 februari 22:33
EMMEN - ChristenUnie Kamerlid Arie Slob is het zat dat er nog steeds geen investeringsplan ligt voor de spoorlijn Zwolle-Emmen. "Nu goederentreinen ineens verbannen zijn omdat ze overdag niet meer op dit drukke spoor zouden passen, is voor mij de maat vol. We spreken al jaren over de capaciteitsproblemen. De minister moet Prorail tot de orde roepen en nu eindelijk eens gaan investeren in deze spoorlijn." Het Kamerlid heeft hierover schriftelijke vragen gesteld aan de minister van Infrastructuur en Milieu.
Al jaren is bekend dat er te weinig capaciteit is om de treinen tussen Zwolle en Emmen op tijd te laten rijden. Een te groot deel van het traject is enkelsporig waardoor vertragingen al snel een sneeuwbaleffect hebben. Slob: "Een paar kilometer extra dubbelspoor en een derde spoor op het korte stuk tussen Zwolle en Herfte waar de lijn samenlooopt met de trajecten naar Leeuwarden en Groningen is voldoende om alle problemen op te lossen."
Onlangs werd bekend dat Prorail overdag goederenvervoer naar de railterminal Coevorden geheel verboden heeft omdat de treinen niet meer tussen de dienstregeling zouden passen. Slob: "De vraag is of ProRail dat wel mag doen. Er is bovendien niets veranderd aan de dienstregeling van de reizigerstreinen. De werkelijke reden lijkt dat ProRail de nieuwe goederenvervoerder die rijdt tussen Zwolle en Coevorden kennelijk wil dwingen om twee locomotieven in plaats van 1 in te zetten.
Hiermee prijst het railgoederenvervoer zich echter uit de markt en komen er nog meer vrachtwagens op de weg. Dat is slecht voor de regionale economie waarin de railterminal Coevorden een belangrijke plaats heeft."
Bron: www.emmen.nu
-
Dit meen je niet hè.
Waarom blijft de NS daar niet rijden?
Ze doen het toch prima momenteel ???
En die Twents treinstellen bij almelo rijden nog maar sinds 2007 daarzo.
Het lijkt wel of de NS langzaam voor eeuwig van de kaart verdwijnt.
Doe mij maar een regel elke 3/5 jaar opnieuw een vervoerder uit laten kiezen ipv 15 jaar dat is veel te lang maar dat is ook mijn mening.
Welke clown besteld nou van zulke speelgoed treinen? sorry maar ik haat dit materieel een lint vond ik al minder maar een spurt pffff.
Jammer maar op onze modelbanen blijft de NS gelukkig wel bestaan ;D
* De treinen op de lijn Almelo - Mariënberg worden gemoderniseerd en onder andere voorzien van eersteklas zitplaatsen.
Die rode linten bedoelen ze zeker ? waarvoor is dat nodig ze hebben geen 1e klasse maar of dat nodig is op zon korte afstand.
Ik mis die railhoppers gewoon te erg blijkbaar echt typisch materieel voor op dat traject het past er gewoon erbij.,
-
Hoi,
Bij toeval kwam ik er achter dat het eerste treinstel voor Emmen-Zwolle klaar is.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img_0904t1dyw.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/img_0904t1dyw.jpg)
bron dso
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img_09037uflf.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/img_09037uflf.jpg)
bron dso
de diesel versie
mvgr Evert.
-
Zo, dat zal wel even wennen worden denk ik ;D
Weet jij of/wanneer ze hiermee nog gaan testen op de Emmerlijn?
gr. Viktor
-
Hoi Vitor,
Geen idee , hoop zo spoedig mogelijk, maar ben bang dat in de nachtelijke uren gebeurt,want het net is al vol.
mvgr Evert.
-
Doe mij maar een regel elke 3/5 jaar opnieuw een vervoerder uit laten kiezen ipv 15 jaar dat is veel te lang maar dat is ook mijn mening.
Een periode van 3/5 jaar is niet bepaald economisch. Een vervoerder heeft langer de tijd nodig om de gedane investeringen terug te verdienen.
Eelco
-
Jammer dat de NS daar weg gaat.
Nu langzaamhand denk ik dat de NS zelfs zal verdwijnen.
Vroeger heel NL en langzaam telkens een stuk inleveren zucht. :'(
Alleen Syntus vond ik redelijk naast de NS maar al die andere :-X Hun materieel en kleurstelling alleen al :-\. (zal wel smaak zijn)
-
Toch vreemd dat de openbare aanbesteding wordt doorgezet, terwijl de politiek nu eindelijk in begint te zien dat het commercieel exploiteren van een spoorlijn ook zijn problemen heeft.
André
-
Dan is het een combi van Arriva en Veolia, want Arriva is hier in Limburg niet actief. ;D
Er staat ook niet dat Arriva in Limburg rijdt, maar dat die treinen (Stadlers) in Limburg rijden.
- Peter
-
Toch vreemd dat de openbare aanbesteding wordt doorgezet, terwijl de politiek nu eindelijk in begint te zien dat het commercieel exploiteren van een spoorlijn ook zijn problemen heeft.
Dat is nou eenmaal de Nederlandse wetgeving. En NS is al lang blij dat ze onrendabele lijnen af kunnen stoten, anders hadden ze vast wel met de openbare aanbesteding meegedaan.
Overigens is niet gezegd dat het openbaar aanbesteden (ik mag hopen dat iedereen, zelfs een staatsbedrijf, lijnen commercieel exploiteert) van lijnen niet goed werkt; volgens werkt het namelijk best wel goed in Nederland. Wat gezegd is, is dat Nederland veel verder is gegaan met opsplitsen, privatiseren en aanbesteden dan de EU ooit vereist heeft.
- Peter
-
Hoi Viktor,
Geen idee , hoop zo spoedig mogelijk, maar ben bang dat in de nachtelijke uren gebeurt,want het net is al vol.
Ok, bedankt. Hoop ook dat het zsm gebeuren zal. In de zomer is het langer licht dus misschien hebben we mazzel :D
-
het zal dan na 12 gebeuren ben ik bang ;).
Hoi,
Bij toeval kwam ik er achter dat het eerste treinstel voor Emmen-Zwolle klaar is.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img_0904t1dyw.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/img_0904t1dyw.jpg)
bron dso
de diesel versie
mvgr Evert.
laat maar komen :D , dan kan Piko ook aan de slag :)
-
Dat is nou eenmaal de Nederlandse wetgeving. En NS is al lang blij dat ze onrendabele lijnen af kunnen stoten, anders hadden ze vast wel met de openbare aanbesteding meegedaan.
Dat doet NS doorgaans niet, omdat ze kansloos is: de concurrentie doet aan éénmansbediening, en als NS dat voorstelt dat leggen de vakbonden de hele toko lam. Alleen RegioNS, op Zutphen-Apeldoorn, is een uitzondering. Dat heeft ook wel wat moeite gekost, geloof ik.
-
hier komt ook 2 man op te staan ;).
ga af en toe wel eens met de trein maar 9 van de 10x zie ik geen conducteur ??? , zit dan meestal bij de machinist :P
-
Ja, maar conducteur komt bij mij bijna altijd langs tussen Emmen en Emmen zuid :P
gr. Viktor
-
Jammer dat de NS daar weg gaat.
Nu langzaamhand denk ik dat de NS zelfs zal verdwijnen.
Vroeger heel NL en langzaam telkens een stuk inleveren zucht. :'(
De NS zal nooit verdwijnen (y)
-
Ja, maar conducteur komt bij mij bijna altijd langs tussen Emmen en Emmen zuid :P
gr. Viktor
Was vroeger tussen Bargeres en Emmen altijd gratis, wel voor je instapte even kijken aan welke kant van de trein de conducteur zat.
Scheelde toch weer een gulden :P.
-
Scheelt inmiddels twee euro ::) ;D
-
Scheelt inmiddels twee euro ::) ;D
Dan is het weekendretour naar Zwolle en terug voor 10 gulden zeker ook verleden tijd? :-X
-
Ja.. euro is inmiddels ingevoerd ;D
Nee, ik denk dat je zo goedkoop niet eens naar Dalen komt...
-
Tssss, zelfs Drenthe heeft de Euro ;D.
Wel schandalig duur, als je in Zwolle wil stappen heb je op deze manier geen geld meer over voor een pilsje >:(.
Stephan.
-
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/nieuwe-arriva-treinen-emmen-zwolle-gepresenteerd
-
Ik lees in dit artikel dat de sneltreinen ook in Mariënberg gaan stoppen. Dan kunnen ze net zo goed het fenomeen "sneltrein" op de spoorlijn Emmen - Zwolle opdoeken. Het verschil tussen stop- en sneltrein is nu al marginaal en zal dan helemaal "groot" zijn.
De kleur blauw is overigens wel mooi (y)
@timtrein,
De NS wilde overigens al nagenoeg direct na de elektrificatie van deze lijn af. In hun ogen was er niet genoeg vervoer om de lijn te exploiteren. Als je kijkt naar Arriva; die hebben zelfs de lijn Zuidbroek - Veendam weer heropend. Willen deze erg graag verlengen naar Emmen en hebben zelfs plannen om een lijn Groningen - Heerenveen (deels) uit eigen "zak" te starten.
Voor de NS bestaat er niets meer achter Zwolle (muv Groningen en Leeuwarden dan).
Allie
-
Als je kijkt naar Arriva; die hebben zelfs de lijn Zuidbroek - Veendam weer heropend. Willen deze erg graag verlengen naar Emmen
En dan wel gelijk langs Borger (y) (hoewel dat moeilijk gaat worden als je het over het oude NOLS tracé wil doen... ::)
-
Is voor het "reizigerspotentieel" natuurlijk een goed idee (y)
Allie
-
[...] en hebben zelfs plannen om een lijn Groningen - Heerenveen (deels) uit eigen "zak" te starten.
Een beetje off-topic, maar daar heb ik toevallig vandaag wat over zitten lezen en het laatste nieuws schijnt te zijn dat er geadviseerd is om te stoppen met de plannen, omdat het toch niet rendabel te krijgen is.
- Peter
-
Dat is al zo vaak gezegd ;D, en iedere keer hebben ze het er weer over :P
-
Tja.. er loopt nu een behoorlijk rendabele busdienst Emmen - Groningen. Alleen zitten de bussen elke ochtend stampvol met scholieren die of naar Emmen, of naar Groningen moeten. Als je het tracé zo weet te krijgen dat de trein een goed alternatief voor de bus kan worden... Maar dan moet het tracé natuurlijk niet via Veendam...
-
Ik ben heel erg benieuwd of die treinstellen comfortabeler zijn dan dat wat er nu rijdt. Ik reis zelf regelmatig van Coevorden naar Zwolle en de huidige treinstellen zijn zeer luidruchtig en niet echt comfortabel meer.
Ook ben ik zeer benieuwd naar de prijzen en dienstregeling van Arriva. Hier kan ik nog weinig over vinden.
M.v.g. Mark
-
Als je kijkt naar Arriva; die hebben zelfs de lijn Zuidbroek - Veendam weer heropend. Willen deze erg graag verlengen naar Emmen en hebben zelfs plannen om een lijn Groningen - Heerenveen (deels) uit eigen "zak" te starten.
Ik zou Arriva niet teveel op de blauwe ogen geloven. Tuurlijk willen die overal graag rijden, want dat levert flink geld op. Door een paar miljoen bij te dragen wordt hun winst iets kleiner maar het levert een enorme goodwill op en kan de zaak aanzienlijk versnellen! Arriva is een prima vervoerder, maar vergeet niet dat het een commercieel bedrijf is dat er is om winst te maken. Daar is niet zo heel veel mis mee, maar het is soms wel handig om in het achterhoofd te houden bij dergelijke ontwikkelingen!
-
Ik ben heel erg benieuwd of die treinstellen comfortabeler zijn dan dat wat er nu rijdt. Ik reis zelf regelmatig van Coevorden naar Zwolle en de huidige treinstellen zijn zeer luidruchtig en niet echt comfortabel meer.
Ook ben ik zeer benieuwd naar de prijzen en dienstregeling van Arriva. Hier kan ik nog weinig over vinden.
M.v.g. Mark
Dat heet een trein ;D
Mat 64 ;) Betrouwbaar materieel. Die stadlers zie ik geen 50 jaar dienst draaien, toch een raar onderbuik gevoel dat ze over 15 jaar alweer op de schroothoop liggen.
-
is al een paar maanden oud, maar vond het toch de moeite om het te laten zien..
is niet echt een positief filmpje :-\
http://youtu.be/0DiCaqgmhgs
-
Ach.. zoiets kon je best verwachten ;D
Ben alleen wel benieuwd welk cijfer de lijn krijgt als arriva er rijdt.
gr. Viktor
-
Tsja..
Die hondekoppen kan echt niet meer!!
Op naar de trammetjes :'( :'(.
Tinus.
-
Tja, de hondekop... Slecht journalistiek ingelicht. Verderop in het forum is men beduidend positiever over plan V ;D
Of is menig moeder of vrouw al boos op zolder gekomen om te klagen over de geluidsoverlast?? ;D ;)
-
De enige die echt negatief is in het filmpje over de lijn cq het materieel is de reporter zelf... De geïnterviewde reizigers vinden het allemaal wel meevallen... ::)
Even een vraag aan de kenners, rijdt hier tot december uitsluitend plan V?
-
Frank,
In principe rijden er de 'turbostellen' Plan V, af en toe aangevuld met stellen uit de serie 450. Meestal gekoppelde setjes. Af en toe kom je in de omloop ook wel dubbeldekkers met 1700 tegen (grote drukte, bijvoorbeeld naar dierentuin Emn).
grtz,
Wim
-
daarna komen er alleen maar GTW'tjes te rijden,
ze hebben er 14 besteld, of dat genoeg is vraag ik me af.. het zou mij niks verbazen dat je ze na die tijd nog steeds kan zien rijden :)
er rijden trouwens maar heel af en toe, dubbeldekkers op de lijn, en heeft volgens mij niks te maken met de dierentuin, meer met de defecten van de plan V
-
Na die tijd zou dan alleen maar kunnen als NS die Turbo-V-tjes verhuurt toch?
mvg,
Gert
-
als het goed is wel :), kan ik nog wat langer genieten van het geluid en de treinen zelf :)
-
Er rijdt wel eens wat ander materieel,
Niet alleen DD-AR maar ook wel eens Virm of ICMm
Maar dat is meestal als er iets speciaals te doen is waarbij extra reizigers verwacht worden.
Zou me idd niets verbazen als er nog wat v'tjes verhuurd worden aan arriva. Zou wel leuker zijn :P
Dat geluid is niets mis mee ;)
-
Arriva-stickers erop en Roco kan t.z.t. nóg een variant maken! (y)
mvg,
Gert
-
Als je geen verstand hebt van de verschillende indelingen ben je inderdaad snel klaar met een sticker...
-
Uiteraard ga ik ervan uit dat Roco ook met allerlei varianten qua bakindeling komt.
mvg,
Gert
-
Er rijdt wel eens wat ander materieel,
Niet alleen DD-AR maar ook wel eens Virm of ICMm
Maar dat is meestal als er iets speciaals te doen is waarbij extra reizigers verwacht worden.
Zou me idd niets verbazen als er nog wat v'tjes verhuurd worden aan arriva. Zou wel leuker zijn :P
Dat geluid is niets mis mee ;)
dat is me nog nooit op gevallen, en ik woon bijna aan het spoor :).
geloof puur dat het met de plan V te maken heeft , en heb het ook meerdere keren gehoord van een machinist.
waarom zouden ze Virm in zetten als ze ook plan V in kunnen zetten ? 3 stellen gekoppeld dan.
denk dat ze het moderne matrieel elders hard nodig zullen hebben.
wat ik 1 keer mee gemaakt heb is dat ik in een plan V 965 zat ( als het goed is ) en dat er op gegeven moment omgeroepen dat meneer er geen zin in had, en wij werden zo vriendelijk verzocht om de trein te verlaten, zo niet blijf je een nachtje in Zwolle logeren ( grapje van de machinist ) en dat er een andere trein onderweg was, en dat hij aan andere kant van het perron zou komen te staan, en wat kwam daar aan rijden een Virm :)
nog ff aan de machinist gevraagd of hij de hele avond er op mocht rijden gelukkig niet zij hij :) hij zou maar 1 slag maken, en daarna zou er weer een plan V op komen die achter de 965 stond.
-
Heb begin dit jaar nog DDAR op de foto gezet, maar ander materieel is een zeldzaamheid.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2012_04_03_emmen_zuid_7857_1x.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2012_04_03_emmen_zuid_7857_1x.jpg)
7857 2012-04-03 Emmen Zuid.
mvgr Evert
-
Ik weet dat er vorige maand nog SGMm reed in het weekend,
(was iets volgens mij waardoor meer reizigers kwamen)
Virm en ICMm was volgens mij vooral vorig jaar.
Maargoed, zo kunnen we eeuwig doorgaan.
In ieder geval rijdt er nu het meeste plan v op de lijn.
gr. Viktor
-
(http://farm8.staticflickr.com/7239/7327957108_09c9af8585_z.jpg)
Vanwege een speciaal evenement in het Noorder Dierenpark in Emmen waren de treinen op de Emmerlijn op 3 juni 2012 extra lang.
NS zette zelfs materieel in wat hier normaal gesproken nooit komt: SGMm 2967 en 2986.
-
Wie graag aan fotowedstrijdjes meedoet of wie gewoon wil weten wanneer de nieuwe treinen van arriva naar Nederland komen, zie hier.
klikkieklikkie (http://www.arriva.nl/nieuws-en-acties/acties/detail/0/103/1326/)
Grtz. Stefan
-
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/nieuwe-arriva-treinen-emmen-zwolle-gepresenteerd
Bij ca 1:38 staat een GTW links naast de Emmer GTW in Hondekopkleuren (y) ;D, zou die ook voor de Emmerlijn zijn ;D?
-
de eerste zijn in Nederland (y)
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=148982
-
Forse stijging aantal treinen Zwolle-Emmen
donderdag 23 augustus 18:16
Coevorden/Emmen - Twee keer per uur een extra trein in de spitsuren, meer avondtreinen, minder overstaptijd in Zwolle en betere aansluiting op de lijn naar Almelo. Nieuwe beheerder Arriva van de spoorlijn Zwolle-Emmen komt met veel verbeteringen die met ingang van 9 december van dit jaar ingaan.
Arriva zet flink in op de zogenaamde Vechtdallijnen (Zwolle-Emmen en Mariënberg-Almelo), omdat de provincies Overijssel en Drenthe en de regio Twente hebben geëist dat de kwaliteit van de lijnen wordt verbeterd. Ook gaan er veertien gloednieuwe treinen rijden.
De verbeteringen in het kort:
- Er blijft één keer per uur een stoptrein en één keer per uur een sneltrein naar Emmen rijden;
· De vertrektijden zijn aangepast, waardoor de overstaptijd in Zwolle op andere treinen (intercity’s naar
de Randstad) ruimer wordt;
· In de spits, op maandag tot en met vrijdag, rijdt er twee keer per uur een extra trein tussen
Coevorden en Zwolle. Deze trein stopt niet in Gramsbergen en Mariënberg;
· Op zondagochtend rijdt de trein voortaan twee keer per uur in plaats van één keer per uur
· De sneltrein stopt ook in Mariënberg, zodat twee keer per uur wordt aangesloten op de trein vanaf
Almelo voor reizigers die overstappen richting Hardenberg of Ommen;
· De avondtreinen gaan op maandag weer rijden en rijden tevens langer door.
Arriva maakt in september de nieuwe vertrek- en aankomsttijden bekend, evenals de busdienstregeling.
Lees ook:
'ProRail: 'Veel verbeteringen in dienstregeling 2013'': emmen.nu
bron: emmen.nu
-
hoi,
zijn er ook tijden van de proefritten in de nachtelijke uren van de GTW's tussen Zwolle en Emmen, meende omstreeks 3:40 iets te horen (heb het dakraam stukje open) en woon ongeveer 1200 meter van het spoor vandaar de vraag.
mvgr Evert.
-
Volgens mij heb je op somda ook al lopen vragen naar DRGL'en voor die ritjes,en heb je een antwoord gehad daarop.
Was de gegeven info je nog niet gedetailleerd genoeg ? :-\
Ga anders de hele nacht langs de lijn staan,als t maar 1200 mtr is van huis,kan dat best ;D
-
JA ,FLORIS,
ik heb ook de vraag gesteld op somda, omdat ik hier later achter kwam om daar ook eens te vragen,was in eerste instantie een beetje geiriteerd door je antwoord,maar het antwoord kan toch een beetje netter.
En heb op somda keurig antwoord gekregen (y) en nu hoef ik niet de hele nacht aan de spoorlijn liggen ;D
ps je hebt mijn e-mail adres, nu ben jij aan de beurt, ach laat de foto ook maar zitten.
gr Evert.
-
Evert: (y) (y) Dat eerste was inderdaad nogal :-X
Allie
-
maar wel terecht :-X
-
ja dat eerste was best heftig,maar heb het eerder aan gegeven van dit soort antwoorden zit ik niet op te wachten, en het ergste van het geheel is, dat ik deze menneer een e-mail heb gestuurd met het verzoek om een foto van een GTW op zijn flirkc (of hoe dat ook mag heten) mij te mailen.
krijg keurig netjes antwoord en met de vraag wat met de foto wil doen ,gewoon op mijn harde schijf zetten en niet meer. dus niet aan een ander geven in ruil met.......
Waarom hij nu hier mij zo afblaft snap ik niet, hij had mij op zijn minst een PB of een e-mail kunnen sturen, die had hij immers.
Denk dat ik voorlopig de stekker er maar even uit haal om tot bezinning te komen, dankzij dit soort figuren,die geen enkel sociaal vaardigheid hebben vergallen ze onze hobby.
ps en het aller ergste is nog dat ik deze man ook nog een keurig net mailtje heb terug gestuurd, bijna als een soort van bedel,
mvgr Evert en Bas.
-
Evert: (y) (y) Dat eerste was inderdaad nogal :-X
Allie
Ja Allie over dit soort figuren heb ik het laatst met je over gehad, en eigenlijk had ik mijn eerste bericht gewoon niet moeten wijzigen.
In de ruim 30 jaar dat ik al treinen fotografeer kom je dit soort figuren altijd tegen, ze kunnen geen bek tegen je open doen als ze naast je staan.
informatie geven aan een ander dat doen ze niet,alles lekker voor hun zelf houden ,en stel je voor dat jij betere foto's maakt.
En als tijdens een excursie ze bij je aan de tafel zitten en als ze een biertje op hebben , begingen ze in eens te schreeuwen, he daar komt toch geluid uit.
die zelfde figuren bekken mensen hier af op het forum omdat ze toch met een nick name hebben en ze menen dat ze dan van alles kunnen roepen.
dit wil ik nog even toevoegen, weet nog niet wanneer ik hier op dit forum weer reageer en dat zelfde geldt voor somda.
mvgr Evert Masselink.
-
Volgens mij heb je op somda ook al lopen vragen naar DRGL'en voor die ritjes,en heb je een antwoord gehad daarop.
Was de gegeven info je nog niet gedetailleerd genoeg ? :-\
Ga anders de hele nacht langs de lijn staan,als t maar 1200 mtr is van huis,kan dat best ;D
vriendelijkheid kost niks hoor ;).
-
Jammer dat plan V van deze typische plan V lijn gaat verdwijnen, maar zo gaat dat nu eenmaal.
In het najaar maar eens een ritje met zo een rammelbak naar Emmen inplannen, heerlijk! :)
-
Inderdaad... 50 jaar Plan U Plan V ( met een kleine tussenkomst van Mat 54 )
Grtzz,
Karst
-
*KUCH* Railhoppers....
-
O ja... vergeten...
Maar dan voor de volledigheid: DE-5, DE-III, Plan X ( 1 en 2 ), 2200 met Plan E, V160 met Plan E, Koploper heeft er ook allemaal gereden :)
Grtzz,
Karst
-
En de rest wat er wel eens gereden heeft, Ddar Mddm Virm Dm90, misschien nog wel meer.
Afgezien van Mddm is het er alleen allemaal bijsturingtechnisch ingeregeld.
Groeten Geert
-
vriendelijkheid kost niks hoor ;).
Een berichtje maakt blijkbaar een hoop los.
Ik heb via mail al laten weten aan Evert/mass am see wat de strekking en intentie van mijn berichtje was.
Voor de volledigheid zal ik dat ook hier even neerzetten in de hoop dat men dan alles snapt.
Je reactie op beneluxspoor snap ik echter niet helemaal,ik heb dat berichtje waar het mee begon gewoon neergezet omdat ik nieuwsgierig was of dat het geen wat je op somda had gekregen als antwoord niet voldoende was.
Geen hatelijk bedoelt iets dus,dacht dat ook wel duidelijk was dmv het gene wat ik eronder had bijgezet
(ja een grapje)
Alsof ik echt ga verlangen van iemand dat die ondanks de korte afstand een hele nacht langs de lijn moet gaan staan ::) ;)
Hopelijk verklaart dit mailtje hoe en wat en kunnen we weer gewoon verder.
Dit is dus wat ik heb gestuurd en zo bedoelde ik dat berichtje hier dus ook.
Verder qua info(drgl'en en dergelijk) voor mezelf houden hoef ik me niet aangesprroken te voelen,als je niks weet/hoort dan valt er weinig te delen met anderen :D
Verder hoop ik Evert is een keer langs de lijn te zien,dat lijkt me echt gezellig.
Na al dit te hebben getypt,hoop ik dat iedereen blij is en we weer terug on topic kunnen gaan ;D
-
hier is een foto die ik gemaakt heb op het Station van Emmen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8035_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8035_1.jpg)
het is zelfs gelukt op de GTW en een plan V samen op de foto te zetten :)
-
(y) (y)
-
mooie foto's Dave en bedankt (y) en Floris je heb antwoord op je mail.
mvgr Evert.
-
O ja... vergeten...
En terecht! ;D
-
Dat ziet er schitterend uit! Mooi zo in het donker en door die lampen komen de treinen nóg beter uit!
Klasse foto!
Groetjes;
Marten
-
ze zien er prachtig uit (y) alleen een beetje jammer van de extra verf >:( en ze zijn erg Stil,
weet iemand wat het treinstel nummer is van het 2tje ? op de foto ?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8051_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8051_1.jpg)
-
Hoi Dave,
Ik had gisteravond graag bij willen zijn,maar zoals je weet loopt ik tijdelijk wat minder goed.
Hoop alleen dat er komende tijd nog meer proefritten zijn, zodat ik zelf de treinen ook kan fotograferen.
mvgr Evert
-
Ach nog even geduld en je kunt ze tot in alle treurigheid op de gevoelige plaat vastleggen Evert. :-[
Jeroen
-
Evert,
als het goed is rijden ze vanavond weer :),maar dit was nog niet zeker.
-
Ja, het zal er zeker niet afwisselender door worden :-\ Al de eerder genoemde materieeltype's zullen er dan wel niet meer verschijnen :'( Even los van deze fraaie kleurstelling (smaken verschillen, gelukkig niet geel ;D) wordt het zeker eentoniger...
Allie
-
Het kleurenschema wit / lichtblauw oogt best fraai inderdaad. Maar wat je nu nog aan afwisseling kunt krijgen als er teveel blauw defect of zo is, is een wit rood geval.....
Het zij zo, veranderen doen we het toch niet helaas....
Jeroen
-
alleen een beetje jammer van de extra verf >:(
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8051_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8051_1.jpg)
Nu alweer?! >:( dat is wel heel snel. :(
GR. Bastian
-
Te triest voor woorden. >:(
Jeroen
-
die gasten die dat doen moet je carbid voeren :-\..
denk dat ik vanavond weer ff heen fiets (y)
-
@ Dave zie de plaatjes wel weer in mijn mailbox ;D
@Jeroen Geduld heb ik zeker.
gr Evert
-
"die gasten" hebben gewoon geprobeerd het stel er een beetje mooi uit te laten zien. :P
Tinus.
-
Dat is hun dan totaal niet gelukt :-\
Groeten Ferdinand.
-
het filmpje van gisteravond (y)
niet de beste kwaliteit, maar het is al beter dan niks ;D
http://youtu.be/38LqZIU7cow
-
Dave, (y)
en tot morgen
-
Meer treinen tussen Zwolle en Emmen vanaf 2016
dinsdag 18 september 15:37
Emmen/Coevorden - Treinen op de lijn Zwolle-Emmen gaan vanaf 2016 vier keer per uur rijden. Dat is besloten na afspraken tussen de gemeente Emmen en de provincie Drenthe.
Meerdere Emmer raadsleden hadden vorige week bij het college erop aangedrongen om meer treinen tussen Emmen en Zwolle te laten rijden, omdat treinmaatschappij Arriva vanaf december wel tussen Zwolle en Coevorden een kwartiersdienst gaat invoeren.
Dat leidde tot overleg tussen wethouder Jan Kuper, zijn opvolger Bouke Durk Wilms en gedeputeerde Henk Brink. Daarin werd duidelijk dat meer treinen tussen Emmen en Coevorden pas mogelijk zijn als er twee passeerstroken moeten worden aangelegd en daarvoor moet eerst grond worden gekocht. De provincie moet daarvoor de kosten betalen. In de huidige situatie ontbreekt het aan passeermogelijkheden nabij station Emmen Zuid en op het traject Coevorden-Nieuw-Amsterdam.
‘We zullen ons maximaal inspannen om op een zo kort mogelijke termijn een rendabele verbinding met een kwartiersdienst tussen Emmen en Zwolle te realiseren’, aldus gedeputeerde Henk Brink.
bron: emmen.nu
-
Scheelt dat het viaduct bij Emmen Zuid al direct voor dubbelspoor uitgevoerd is.
Het is daar wel een laag gebied waar het akkerland lang nat blijft, hopelijk komen ze snel tot overeenstemming met de landeigenaren, want met deze aanpassingen is er natuurlijk veel meer mogelijk.
-
Jongens, hier dan een paar plaatjes zonder grafity; een vriend van mij heeft ze geschoten in Zwolle, als ik het decor zo bekijk.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_7540.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_7540.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_7538.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_7538.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_7533.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_7533.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_7532.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_7532.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_7531.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_7531.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_7530.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_7530.jpg)
Met dank aan Klaus.
Groeten,
Joop
-
Hee die heb ik nog zien rijden toen ik op school zat
kijk altijd uit het raam naar het spoor
En nog twee gekoppelde spurtjes van arriva :D
-
Die trammetjes rijden de hele dag door tussen Zwolle en Amersfoort.
Ook de diesels vandaag weer een aantal keer gezien.
Tinus.
-
ben wel blij met die trammetjes (y), de plan V is nu echt af helaas :-[ :'(
-
Inderdaad jammer van de plan v. Maar ik vind de kleurstelling van deze nieuwe treinen wel mooi! Heb ik wat om naar te kijken tijdens een saaie les ;D (School staat bijna naast de spoorlijn)
-
Spoor Coevorden-Rotterdam volledig elektrisch
Coevorden - Het spoorvervoer tussen Coevorden en de Rotterdamse haven is sinds maandag volledig geëlektrificeerd. Door de ingebruikname van 700 meter geëlektrificeerd spoor op station Coevorden, op het zogenoemde spoor 555, kunnen voortaan goederentreinen door elektrische locomotieven in plaats van diesellocs getrokken worden.
Maandag werd dan ook officieel de eerste goederentrein van zo’n 500 meter feestelijk uitgeluid richting Rotterdam. Wethouder Geert Roeles sprak van een grote stap voorwaarts voor Dryport Emmen-Coevorden. 'Om grote goederenstromen uit Rotterdam te kunnen verwerken voor Noord- en Oost-Europese bestemmingen is een goede verbinding per spoor van essentieel belang'.
Bedrijfsdirecteur Joachim Berends van de Bentheimer Eisenbahn AG vertelde dat voor het vervoer in Nederland speciaal twee elektrische locomotieven waren aangeschaft. Berends ging ook nog in op de nieuwe regeringscoalitie in Nederland en hoopt dat de kosten op transportgebied wat betreft het vervoer per schip en per trein gelijk worden getrokken. 'De plannen zijn om rode diesel voor de spoorwegen te verbieden terwijl de scheepvaart wel rode diesel mag blijven gebruiken. Op een rit naar Rotterdam zou de Bentheimer Eisenbahn dan 700 euro duurder uit zijn dan nu het geval is', wist Berends te vertellen.
Met het elektrificeren met het laatste gedeelte van spoor 555 bij Coevorden kan de Bentheimer Eisenbahn steeds beter concurreren met de Betuweroute voor vervoer richting Noord-Duitsland en Noord- en Oost-Europa.
ik las dat er twee elektrische locomotieven waren aangeschaft, waar is die andere ?
-
Ja, ben ik ook wel benieuwd naar. Hebben ze soms nog een 1800 aangeschaft?
-
(http://farm9.staticflickr.com/8328/8105865118_476f0c6bc1_z.jpg) (http://www.flickr.com/photos/koendetreinman/8105865118/)
20-10-2012, Zwolle, GTW Stadler (http://www.flickr.com/photos/koendetreinman/8105865118/) by Koen langs de baan (http://www.flickr.com/people/koendetreinman/), on Flickr
Een tijdje terug op Zwolle.
-
voor jullie informatie: er staat ook nog zo`n vechtdallijn trein bij t station van Groningen(in iedergeval die stond er afgelopen week)
-
Ik dacht dat ie al weg was idd ;) Ach.. die dingen moeten ook hun km's maken ;D
-
heb er afgelopen maandag niet op gelet toen ik in Groningen was..
vorige week stond ie er in iedere geval op maandag en vrijdag.. op dezelfde plaats dus denk niet dat ie in de tussentijd weg is geweest :)
-
ik hoor ze straks elke dag voorbijkomen :) (y)
-
ik denk dat ik er straks vaak in zit ;D
zal een stuk beter zijn dan dat oude spul van NS wat er nu rijdt
-
Qua comfort denk ik dat een SM90 toch de winnaar zal blijven (y)
Die stadlers :-X amper privacy heb je daar, al die stoelen op verschillende hoogtes ziet er zo goedkoop uit.
Maarja de toekomst :) Jammer dat syntus daar niet gaat rijden. anders zagen we lintjes daar ;D
-
daar heb ik geen ervaring mee.. die SM90
weet wel dat het huidige materieel voor mij voor geen meter zit, ben redelijk op lengte en die stoelen zijn volgens mij voor mensen van 1,50 gemaakt ofzo..
totaal geen rug ondersteuning.. en de treinen maken zoveel kabaal.. knarsen, piepen.. de 1e keer dat ik erin zat dacht ik dat ik Zwolle niet zou halen :P
ikzelf vind de stadlers geen probleem kwa privacy.. bij de huidige treinen zit je bijna altijd tegenover/naast iemand.. bij de stadlers heb ik dat nog niet zo vaak gehad :)
-
Die blauwe in Groningen stond er gister nog. Morgen weer even kijken ;)
-
Ik dacht dat die gtw's vorige week vrijdag weer uit Groningen zouden vertrekken, niet dus :-X
Ach, ik denk dat de nieuwe gtw's wel een hele verbetering zullen zijn tov. gtw. Ik vind die plan v banken ook niet zo geweldig nee...
gr. Viktor
-
Coevorden - Het spoorvervoer tussen Coevorden en de Rotterdamse haven is sinds maandag volledig geëlektrificeerd. Door de ingebruikname van 700 meter geëlektrificeerd spoor op station Coevorden, op het zogenoemde spoor 555, kunnen voortaan goederentreinen door elektrische locomotieven in plaats van diesellocs getrokken worden.
Bedrijfsdirecteur Joachim Berends van de Bentheimer Eisenbahn AG vertelde dat voor het vervoer in Nederland speciaal twee elektrische locomotieven waren aangeschaft. Berends ging ook nog in op de nieuwe regeringscoalitie in Nederland en hoopt dat de kosten op transportgebied wat betreft het vervoer per schip en per trein gelijk worden getrokken. 'De plannen zijn om rode diesel voor de spoorwegen te verbieden terwijl de scheepvaart wel rode diesel mag blijven gebruiken. Op een rit naar Rotterdam zou de Bentheimer Eisenbahn dan 700 euro duurder uit zijn dan nu het geval is', wist Berends te vertellen.
Het kan aan mij liggen hoor, maar de BE heeft dus twee e-locs aangeschaft, meldt trots dat ze van Coevorden tot Rotterdam hun treinen volledig door e-locs kunnen laten trekken en toch wordt er geklaagd over plannen om rode diesel voor de spoorwegen te verbieden. Hoe kan die rit nou 700 euro duurder worden? Die e-locs hebben geen rode diesel nodig... Of wordt er bij het rangeren in Rotterdam zoveel diesel verbruikt door de loc die daar aan de slag gaat met de trein?
mvg,
Gert
-
De 1600'en van de BE kunnen de havenspoorlijn niet op en rijden dus tot Kijfhoek of IJsselmonde. Vanaf daar wordt er door RRF, in opdracht van BE, verder gedieseld.
-
Gisteravond laat een slagje Zwolle Emmen gereden. Ben benieuwd hoeveel er nog volgen. Heb nu wel zo langzamerhand bij elke slag het idee dat het de laatste kan zijn. Jammer.
-
De 1600'en van de BE kunnen de havenspoorlijn niet op en rijden dus tot Kijfhoek of IJsselmonde. Vanaf daar wordt er door RRF, in opdracht van BE, verder gedieseld.
Aha, daar gaat het dus om. Dank voor je antwoord.
mvg,
Gert
-
De 1600'en van de BE kunnen de havenspoorlijn niet op en rijden dus tot Kijfhoek of IJsselmonde. Vanaf daar wordt er door RRF, in opdracht van BE, verder gedieseld.
Maar dan nog: bij een prijsverschil van ca. 17 cent per liter tussen gewone en rode diesel, ben je ruim 4100 liter diesel nodig om aan die extra 700 euro te komen. Ga je van een dieselverbruik van 3l/km uit (DB 218 als voorbeeld), dan kun je met die diesel ruim 1350km afleggen. Zo lang is de havenspoorlijn toch niet? ;)
Als de BE haar loc's regelmatig in Nederland betankt, kan ik me voorstellen dat de BE niet blij is met de plannen van de regering.
Groetjes, Bart
-
Het leek mij ook al erg veel geld. Misschien dat die BE directeur voor zichzelf de aanschaf van die twee e-loc probeert te verantwoorden door de extra brandstofkosten van een retourtje Bentheim - Rotterdam te noemen? ;)
mvg,
Gert
-
Er staat 'zou', ik neem aan dat het de kosten zijn als er met diesel naar Rotterdam wordt gereden en de rode diesel is afgeschaft. Vergeet niet dat het twee locs zijn en die terug moeten (bij mij komt dat uit op 470 euro extra).
-
HARDENBERG - Een extra stop op station Gramsbergen heeft niet de prioriteit van de gemeente Hardenberg. De eerste keuze is doortrekking van de spoorlijn Almelo-Mariënberg naar Hardenberg.
Daarna volgt de wens voor verbetering van de bestaande spoorlijn tussen Emmen en Hardenberg.
"Er is onderzoek geweest naar de doortrekking en het ziet er goed uit. De uitslag was: ja het kan. De beslissing wordt begin volgend jaar genomen", zegt wethouder Jannes Janssen over de verbinding met Twente. "Als je een betere verbinding wilt maken tussen Almelo en Mariënberg, dan ben je een miljoen of twaalf kwijt. Doortrekken naar Hardenberg kan relatief goedkoop; een aantal miljoenen euro's extra. Dan heb je hem ook wel." Door die extra uitgave zou de spoorlijn extra reizigers trekken. "Arriva gaat uit van misschien wel vijftig procent extra."
Bij doortrekking moet er gebouwd worden bij station Hardenberg. De huidige parkeerruimte is al onvoldoende. Een parkeervoorziening met meerdere lagen is niet betaalbaar, aldus de wethouder. Extra ruimte kan worden gevonden aan de andere kant van het station (in de richting van het ziekenhuis). Onder de sporen komt dan een voetgangers- en fietstunnel te liggen.
bron : http://www.destentor.nl
-
Mw. Schulz van Hagen moet het met €250m minder doen, dus zoals het bekende Duitse liedje luidt:
Wer soll das bezahlen,
Wer hat das bestellt,
Wer hat so viel Pinke-pinke,
Wer hat so viel Geld?
De provincie soms? Er wordt over miljoenen gesproken alsof het kratjes pils zijn.
- Peter
-
Jij kwam toch van Malta Peter? ::) ;D
Ik geloof dat er al het een en ander gereserveerd was voor deze lijn.
-
De 13 namen zijn:
1. Jannes
2. Jeroen Krabbé
3. Daniël Lohues
4. Harry Muskee
5. Herman Brood
6. Jaap en Aleid Rensen
7. Ilse DeLange
8. Krishnamurti
9. Mien Ruys
10. Relus ter Beek - Henk
11. Roelof Zegering Hadders
12. Thorbecke
13. Willem Jan Baron van Dedem
bron: http://vechtdallijnen.nl/
-
vandaag afscheid genomen van de plan V op de Emmerlijn,veel foto's geschoten waar onder deze (y).
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8511.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8511.jpg)
ook nog de machinist gesproken, volgens hem was dit de mooiste lijn van het land :), en hij vind het ook erg jammer dat Arriva het gaat rijden, en voor hem was de Plan V ook het mooiste materieel.
ik vind het ook er jammer dat ze weg zijn.
adieu plan V
-
1. Jannes
12. Thorbecke
Jezusmina... Thorbecke en Jakkes in één rijtje, straks gaan ze nog gekoppeld rijden... ::)
-
Ilse de Lange die op een 'saturdaynight' gekoppeld wordt aan Herman Brood lijkt me anders wel een interessante combi! 8)
mvg,
Gert
PS voor de jongeren: http://www.youtube.com/watch?v=7mEjmWnihrc
-
Jaaah, boeiend rijtje namen. 8)
Wat doet Jeroen Krabbé er trouwens tussen? Dat is meer iets voor een grachtengordel Combino dan voor het Emmerlijntje.
-
Herman Brood niet zeker. :) Die heb ik nog op een terrasje in Amsterdam zien zitten terwijl ik met tram 4 op weg naar huis was.
- Peter
-
Neeee, Herman Brood = Zwolle
Ik mis eigenlijk de Evert ten Napel 8)
Maar ja, ik ben dan ook geen Drenth, dus wat heb ik er van te vinden....
-
Schilder, regisseur en acteur Krabbé heeft sinds jaar en dag een stulpje bij Dalfsen en laat geen gelegenheid onbenut om te benadrukken hoe fantastisch het woont langs de enige echte Vecht.
Hendrik Jan
-
Een treinstel 'sieren' met de naam Herman Brood vind ik trouwens sowieso de goden verzoeken, maar ja...
mvg,
Gert
-
Brood reisde standaard zonder (al dan niet geldig) vervoersbewijs en kocht menige conducteur om met een ter plekke in elkaar geflanst "kunstwerk". Dat schept een leuk precedent, lijkt me.
De groeten van...
Hendrik Jan
-
Als de resolutie wat hoger zou zijn zou je mij ook hebben zien lopen op die foto ;D
Leuk dagje gehad en flink wat foto's gemaakt nog.
Op een waardige manier afscheid genomen, en nou morgen weer heen kijken wat arriva er van maakt. ::) (y)
gr. Viktor
-
Alvast een fijne dag gewenst
Hendrik Jan
-
mijn laatste plan V,s foto's van vandaag :'(
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2012_12_08_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2012_12_08_2.jpg)
de 964-940 te emmen-zuid vanmorgen vroeg.
krijg weer dat mat 46 gevoel van 30 jaar geleden terug
mvgr Evert.
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8568.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8568.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8586.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8586.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8547_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8547_1.jpg)
toch een vreemd gezicht dit. maar wat een prachtig materieel (y) en lekker stil
-
mijn laatste plan V,s foto's van vandaag :'(
De Plan-V's rijden nog in het zuiden, en sinds vandaag op de lijn Utrecht-Baarn.
Het si dus nog niet helemaal over, maar het worden er minder en minder.
-
De Plan-V's rijden nog in het zuiden, [...]
Ongetwijfeld op het traject Eindhoven-Weert. Dat is namelijk zo'n beetje de eigen museumlijn van NS. Daar hebben ze nog DE-3's gehad rijden – onder de draad, wel te verstaan.
- Peter
-
Tot afgelopen zaterdag reden er ook nog plan V's in Zeeland als stoptrein Roosendaal-Vlissingen.
Maar is nu afgelopen, met ingang van de nieuwe dienstregeling rijden hier alleen nog maar stopintercitys.
-
Sprintercity's dus.
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8516.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8516.jpg)
-
Wat een sfeerplaatje, Dave! (y)
-
Dankje wel Bart :).
het ging de 2e dag toch niet zo goed.
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/reizigers-klagen-over-nieuwe-treinen-tussen-emmen-en-zwolle
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/arriva-kritiek-op-inzet-nieuwe-treinen-onterecht
http://emmen.nu/?n_id=269068&s_id=481
-
Exact dezelfde problemen als toen Arriva op 3 juli 2011 de busdienst op Malta overnam. En daar is gisteren de regering over gevallen. Off-topic weliswaar, maar de overeenkomende factor is Arriva.
- Peter
-
Hier hebben we Arriva niet nodig om een regering te laten vallen :-X
Wat mij gisteren wel opviel was dat Ariva de info voorziening erg slecht was. Ook tussen Tiel en Kesteren viel het één en ander uit, maar werd niet altijd op hun website gemeld. Ben benieuwd hoe dit zich uit gaat werken.
Groet,
Michel
-
Wat mij gisteren wel opviel was dat Ariva de info voorziening erg slecht was. Ook tussen Tiel en Kesteren viel het één en ander uit, maar werd niet altijd op hun website gemeld. Ben benieuwd hoe dit zich uit gaat werken.
Arriva rijdt hier ook op de noordelijke lijnen. Uit ervaring zou ik niet rekenen op veel verbeteringen qua informatie voorziening. Zowel bij werkzaamheden of verstoring zie je géén personeel van arriva op het perron om de reiziger te informeren.
-
Het is wel erg makkelijk op direct te klagen, het is prachtig materieel en stil en dat kon je van de plan V's echt niet zeggen.
Ben in 2009 aan mijn gehoor geopereerd en voor die tijd kon ik geen gesprek voeren in een plan V,T of U, toen de railhoppers kwamen was dat voor mij een bevrijding,kon redelijkerwijs een gesprek volgen.
Dat de dienstregeling niet helemaal vlekkeloos verliep is logies, nieuw personeel en nieuwe treinen dat vraagt extra aandacht.
En bovendien heb ik laatste keren vaak het eerste stuk moeten staan vanaf Zwolle of om in 1 bomvolle plan V moeten zitten tussen ander mensen die in het gangpad staan, dat is ook niet prettig.
Oja had jaren een kortingskaart van de NS,als wij een dagje naar bv Houten gingen kwamen we eerst rollend uit een plan V in Zwolle en vervolgens staan tot Amersfoort en daar wordt je echt niet blij van, tegenwoordig gaan Bas en Ik met de auto en dat bevalt stukken beter dus zonder NS.
Het is net of je nieuw personeel in moet werken daar is ook tijd en aandacht voor nodig, zo is het met arriva ook er stond hier in de krant "kijk met een maand maar eens weer".
en zo is het, daar voor zijn we nederlanders altijd zeuren en klagen, maar geeft ze de tijd.
dus arriva maak er wat moois van.
mvgr Evert
-
zondag middig onze eerste rit van emmen-zuid naar emmen VV.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2012_12_09_518_emmen_6.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2012_12_09_518_emmen_6.jpg)
[img ]https://images.beneluxspoor.net/bnls/2012_12_09_518_emmen_7.jpg[/img] (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2012_12_09_518_emmen_7.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2012_12_09_523_emmen_32.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2012_12_09_523_emmen_32.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2012_12_09_523_emmen_35.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2012_12_09_523_emmen_35.jpg)
mvgr Evert
-
Over dingen als de dienstregeling wil ik niet zo moeilijk doen,
Maar een paar puntjes heb ik wel:
- de stellen zijn heerlijk stil, maar als de deuren openen klinkt er een harde piep, die mag van mij wel wat zachter eigenlijk...
- de stoelen zijn totaal niet comfortabel
- de ov chip paaltjes piepen niet als je incheckt, als je snel moet in en uitchecken vind ik het wel handig als ze even een geluidje maken
Voor de rest vind ik het prachtige stellen, vooral van binnen.
Een verbetering is het zeker!
-
Stoelen niet comfortabel? Van de Plan V's kreeg je rugklachten, als je er al in kon zitten :P Ergonomie was bij de (ver)bouw in elk geval geen issue :-X
Allie
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2012_12_09_518_emmen_7.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2012_12_09_518_emmen_7.jpg)
Voor dat matrixbordje "stoptrein" hadden ze ook wel een gewoon bord op kunnen hangen ;D
(Aan de andere kant, de stoptrein Hoofddorp-Amsterdam centraal wordt door de NS intercity genoemd maar stopt dus overal...)
-
Op dat matrixbordje wordt ook sneltrein weergegeven. Tevens worden stations er op gezet.
-
Ja SM90 was echt top qua comfort. Jammer dat er nooit een vervolgserie is gekomen kinderziektes in protos hou je altijd. Bedoeling was dat er ruim 200 2/3 delige treinstellen op de baan zouden komen.
En dan waren ze nu in de vlavlipkleuren geweest denk ik (y).
Nadeel was wel als het doorging dat het direct EXIT plan V/T was :o
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2012_12_09_523_emmen_32.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2012_12_09_523_emmen_32.jpg)
Het enige dat mist, zijn een paar krukken en een tap... (y)
-
En de mooie jongedame achter de bar die bier tapt (y)
-
Maar waar is het wél voor bedoeld dan?
mvg,
Gert
-
Er staan mooie paaltjes ;D.
Achter de bar ligt mooie lingerne (y).
Nee geintje, geen idee. maar lijkt me wel ruimteverspilling.
-
Misschien alvast plaats gereserveerd voor een, euh, wc? ::) :P ;)
-
Servicebalie...
-
Beetje verspilling van ruimte, er is plek zat voor de tap, dan heb je tenminste nog twee functies gecombineerd ;)
-
Kijk die Tim snapt het.
Vroegah had je ook een restauratiewagon heb daar in mijn diensttijd diverse biertjes weggeklokt.
Ik heb zelfs nog meegemaakt dat er een vent met een karretje over het perron liep.
"KOFFIE THEE BROODJES VIEZE BOEKKIES"
Maar goed ik ben dan ook al oud volgens de jeugd.
Mvg Rieks
-
ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de plan V weer terug is op de Emmerlijn,
want 14 treinstellen lijkt me wat weinig. dus wees welkom plan V (y)
-
Stoelen niet comfortabel? Van de Plan V's kreeg je rugklachten, als je er al in kon zitten :P
Ik vond plan V toch beter zitten dan deze, maar dat is natuurlijk mijn mening.
De servicebalie is eigenlijk gewoon een plek om de conducteur kwijt te kunnen natuurlijk. Er moest natuurlijk net als bij de SLT zoveel mogelijk vrije doorkijk zijn en dan vind ik dit een mooie oplossing om eventueel reizigers te kunnen informeren en de conducteur kwijt te kunnen.
Eventueel een soort bar/kiosk inbouwen lijkt mij wat te veel voor een treindienst die maximaal een uur duurt (of wat meer als het aan arriva ligt geloof ik.. :-X)
-
(of wat meer als het aan arriva ligt geloof ik.. :-X)
;D
Ach Arriva doet niet onder voor wat de NS nu doet op het spoor met die nieuwe dienstregeling (is het personeel ook ingelicht :-X)
Wil die nieuwe treinen wel eens proberen maar ik heb weinig reden om die kant uit te gaan.
-
Plan T/V rijdt of reed meestal probleemloos. Als Machinist kon je deze stellen meestal goed aan de praat houden. Ook zitconfort vond ik altijd goed. Vertragingen ontstonden vaak door de infra. Waarschijnlijk heeft de Duitse Bahn A.G. sorry Ariva, daar ook vast wel last van. En Evert, ik hoefde nooit te staan in de trein van Zwolle naar Amersfoort. In de cabine waar ik zat was ruimte zat. Wat ik Evert ook nog wil laten weten is dat ik elke keer geniet van zijn Dönsdorfer verhalen.
Groetjes, Fred.
-
Omdat het kan ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8560.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8560.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8564.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8564.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/original_version_IMG_8569.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/original_version_IMG_8569.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8566.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8566.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8537.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8537.jpg)
-
Jemig, een fietspad in de tram.
Moet niet gekker worden. ;D
Tinus.
-
mooi spul! k moet komende vrijdag maar weer eens via Zwolle naar huis reizen ;D
-
Jemig, een fietspad in de tram.
Moet niet gekker worden. ;D
Tinus.
haha ;D
mooi spul! k moet komende vrijdag maar weer eens via Zwolle naar huis reizen ;D
ga dan via marienberg ;D en dan Via Almelo naar huis :P
-
via Almelo naar Leeuwarden is niet echt een makkelijke route..
dan moet k van Emmen naar Marienberg, naar Almelo, naar Marienberg, naar Zwolle, naar Leeuwarden :P dan ben ik 3 uren onderweg :P
-
Ach t houd je van de straat zullen we maar zeggen ? ;D
Bovendien je wil iets of je wil t niet ,je wilde toch ? ;)
Overigens die servicebalie is wel handig in die trein,maar is daardoor nou de medewerkster wegbezuinigt die r achter hoort te staan ? ;D
Verder is t gelukkig zo dat iedereen andere menigen heeft over dingen en dat ik nog nooit zo'n ding heb hoeven te gebruiken,ik heb het ideedat die stoelen niet beter zijn als die van een SLT(die dingen zijn qua comfort en been ruimte net zo comfortabel als een spijkerbed wat men op je rug schroeft :-X )
Tot zover mijn idee/meningover ......... ,ja waar ging t nou ook alweer over ::) :P
-
via Almelo naar Leeuwarden is niet echt een makkelijke route..
dan moet k van Emmen naar Marienberg, naar Almelo, naar Marienberg, naar Zwolle, naar Leeuwarden :P dan ben ik 3 uren onderweg :P
of van Emmen naar Marienberg, naar Almelo, naar Deventer, naar Zwolle, naar Leeuwarden?
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/800px_ICM_Interieur_1e_klas.jpg)
Als Arriva voor dit soort stoelen had gekozen.... (y) Hoe kort het ritje ook is!
-
nog even terug te komen op de matrixborden in de trein,deze verandert continu.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2012_12_09_518_emmen_7_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2012_12_09_518_emmen_7_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2012_12_09_518_emmen_8.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2012_12_09_518_emmen_8.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2012_12_09_518_emmen_9.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2012_12_09_518_emmen_9.jpg)
-
Het enige dat mist, zijn een paar krukken en een tap... (y)
liever niet dan krijg je het zelfde gelal als op diverse fora.
mvgr Evert.
-
Evert, dat is normaal dat die matrixborden veranderen. De Lintjes van de Syntus hebben het ook. Daar wordt ook aangegeven wat de tijd is en de volgende stop/station. Das niets nieuws.
Even een lintinterieur ter vergelijk:
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7b/Interieur_Syntus_LINT.JPG)
van wikipedia
-
Is een antwoordt op mijn opmerking :)
Voor dat matrixbordje "stoptrein" hadden ze ook wel een gewoon bord op kunnen hangen ;D
Natuurlijk logisch dat er meer op verschijnt dan alleen "stoptrein" :-[
-
Evert, dat is normaal dat die matrixborden veranderen. Das niets nieuws.
Weet ik, ik ken de lintjes van Almelo Mariënberg, maar het is wel nieuw voor de de lijn Emmen-Zwolle en best handig.
mvgr evert.
-
http://youtu.be/2f-_Zjpbxew (y)
-
Vandaag eens gereisd van Coevorden naar Zwolle en ik moet zeggen dat de treinen een behoorlijke vooruitgang zijn. Comfort is goed en de treinen zijn niet zo lawaaierig meer ;D (y)
Ben benieuwd naar de betrouwbaarheid van het materieel.
M.v.g. Mark
-
Ben er laatst mee geweest van Zwolle naar Emmen.. begon in dalfsen met 4 min vertraging door de tegemoetkomende trein.. ik dacht ik kom weer te laat.. maar hij liep al snel weer op schema! In nieuw amsterdam liep ie alweer 4 min voor op de normale tijden..
Super snel materieel dus ;D
Ben het wel eens met de rest.. dat gepiep bij de deuren gaat door merg en been!
-
Ik heb afgelopen vrijdag van Zwolle naar Emmen. Als ik op mn telefoon keek tijdens het rijden leek het net een achtbaan, zoveel schudde de trein. Zelfs bij Veolia schud het niet zo erg.
Ook het RIS werkte niet. Geen omroepen, geen volgende stations etc.
-
Ik heb afgelopen vrijdag van Zwolle naar Emmen. Als ik op mn telefoon keek tijdens het rijden leek het net een achtbaan, zoveel schudde de trein. Zelfs bij Veolia schud het niet zo erg.
Ook het RIS werkte niet. Geen omroepen, geen volgende stations etc.
Toch vreemd dat ik geen last van het schudden van de trein had dan en bij ons deed de RIS het wel gewoon.
Maar ik sluit me wel aan bij de rest dat het gepiep bij de deuren heel erg wennen is, maar er zijn gelukkig ergere dingen dan dat op de wereld.
M.v.g. Mark
-
Het is voor het overgrote deel te danken aan de niet zo vlekkeloze ligging van de
onderbouw op de lijn Zwolle Emmen, hierdoor kan het best een beetje oncomfortabel zijn.
De hobbeltjes en bobbeltjes van 3 en 4 jaar terug zitten er ook nog in, zelfs in een
lekkere bladgeveerde 1200 zat je nog te schudden. (en in Mat 64 vond ik het ook niet
geweldig comfortabel moet ik eerlijk zeggen)
Gr.
Robbert Jan.