BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Gert1 op 17 April 2010, 18:29:30
-
Je vraagt je werkelijk af hoe zoiets toch mogelijk is!
Zie: http://www.nu.nl/buitenland/2228382/hogesnelheidstrein-verliest-deur.html
mvg,
Gert
-
Aha dat kan door het deurblad niet goed op moment vast hebbeb gezet na een herstelling,dan zijn dat de afstelling niet goed was ook een mogenlijkheid,zodat de deur niet in zin vergrendelpunt zat
-
Het betreft een ICE3
-
@ Markje
Ik neem aan dat de machinist niet kan vertrekken, of het in zn cabine ziet als een deur niet goed gesloten is.
Groeten, Alexander
-
Normaal moet er eerst de vergendeling op zitten voordat die kan vertrekken.
wesley
-
conclusie: de boel was dus kapot.
-
Daarna in ieder geval ;D
-
Deur was gesloten maar niet vergrendeld. Dit type trein had nog geen sensors die de machinist vertellen of de vergendeling ook werkt. Bron : http://www.tagesschau.de/inland/ice178.html
En een foto van de bewuste deur die ze gevonden hebben in een tunnel, geplukt van internet, en van beide treinen + interieur.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Deur_van_de_ICE.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Deur_van_de_ICE.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/ICE_Verliest_Deur_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/ICE_Verliest_Deur_2.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Geramde_ICE_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Geramde_ICE_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Geramde_ICE_4.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Geramde_ICE_4.jpg)
-
Vaak is de detectie van het dichtzitten van de deur niet meer dan een schakelaar die ingedrukt word doro een bedieningsboom van de deur.
Hoe de vergrendeling van een ICE werkt, weet ik niet precies, maar bij de gebruikte zwenk-zwaai deuren in NL vergrendeld de deur doordat in de kast de stang die beide deuren bediend, over het dode punt heen draait van de as van de deur.
En op dat moment pas drukt die stang die schakelaar in.