BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: manuelspot op 27 December 2006, 17:46:20
-
NSR heeft weer 200 nieuwe dubbeldekkers besteld.
Ja je moet wat als je zo'n groot matrieel te kort hebt.
Manuel.
-
Het zal ook wel deels gebruikt worden ter vervanging van ouder materieel?
Koen
-
Het gaat om de al eerder bekend gemaakte bestelling voor 50 nieuwe IRM-IV.
-
zie het bericht
ik denk niet dat het matrieel gaat vervangen niet veel in iedergeval anders hebben ze er nog niets aan ja
Railhopper
NS breidt treinenpark fors uit
UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen investeren 433 miljoen euro in een serie nieuwe dubbeldekkers. Het gaat om tweehonderd intercityrijtuigen, die in 2008 en 2009 worden afgeleverd door fabrikant Bombardier. Dat maakte het bedrijf woensdag bekend.
De nieuwe treinen zijn nodig om het toenemende aantal reizigers op het spoor te verwerken. Nu rijden er 2800 wagons rond in Nederland, met een capaciteit van 240.000 zitplaatsen. De nieuwe dubbeldekkers voegen daar 20.000 stoelen aan toe. Daarnaast komen er in 2008 nog 13.000 zit- en staanplaatsen bij door de komst van een nieuwe serie Sprinters. NS zet deze treinen in op relatief korte trajecten. Het afgelopen jaar zag NS het aantal klanten groeien met bijna 7 procent. De Spoorwegen voerden 10 december een nieuwe dienstregeling in, met dagelijks tweehonderd extra treinen. Deze ontwikkelingen maken investeringen in het rijdend materieel noodzakelijk.
Bombardier voert op verzoek van NS enkele wijzigingen door in de dubbeldekkers, die begin jaren '90 speciaal voor de spooronderneming zijn ontwikkeld. Zo worden de trappen naar de boven- en de benedenverdieping breder, waardoor het in- en uitstappen sneller kan.
„Er komt ook een duidelijker onderscheid tussen de eerste en tweede klasse”, aldus een NS-woordvoerder. „Nu is dat onderscheid er te weinig.” Reizigers kunnen de twee klassen straks herkennen aan de kleur van de bekleding (rood voor eerste klasse, blauw voor tweede klasse) en aan de voorzieningen (stopcontacten in eerste klasse).
Een internetverbinding is standaard in de nieuwe rijtuigen. Reizigers en machinisten krijgen daarnaast de beschikking over betere airco-installaties. De treinen worden gebouwd in de Duitse steden Aken en Görlitz
Bron : telegraaf
-
Idd niet zo actueel nieuws.
-
Ik zou toch zeggen eerst de treinen hebben en dan een nieuwe dienstregeling met 200 extra treinen invoeren, maar ja. ::)
NSR mag alles in dit land.
Groeten, Alexander
-
Het is nog gekker.
Eerst gaan ze de diensregeling aanpassen, vervolgens komen ze er achter dat overal treinen later komen, dus gaan ze onderzoeken of ze sneller kunnen rijden, en dan pas komen ze er achter dat ze te weinig treinen hebben.
Maar er is niets aan de hand volgens de directie.
Harm
-
Nou nou, er komt veel meer capaciteit en nog wordt er over geklaagd...
- Peter
-
Aan Peter,
Misschien komt dat omdat de NS het in de praktijk toch altijd weer voor elkaar krijgt om met meer personeel, meer treinen, nieuw dienstrooster, meer subsidies, meer regels, en weet ik veel nog meer meer, toch slechter te presteren! ;)
Dat geld in ieder geval voor het gevoel. De cijfers zullen wel verbetering laten zien. (met statestiek kan je overigens alles bewijzen ;))
m.v.g.
Mark
-
Ah, waarschijnlijk zal dan binnenkort de prijs van het treinkaartje ook wel weer omhoog gaan. Moet uit de lengte of de breedte zegt men dan weer.
-
Ik wil alleen toevoegen:
a) dat het leiden van een grote spoorwegonderneming niet zo makkelijk is als eenieder wil doen geloven,
b) dat het maken van een dienstregeling een ontzettend moeilijk karwei is vanwege de onnoemelijke hoeveelheid factoren die in ogenschouw genomen moet worden,
c) dat de eigen ervaring van een individu niet maatgevend is voor de kwaliteit van een dienstregeling in zijn brede algemeenheid,
d) dat wij het met zijn allen heus niet beter kunnen dan de vermeende kneuzenkermis waar de NS uit lijkt te bestaan als ik op al het geklaag (niet alleen hier, in het hele land) af moet gaan,
e) dat de fundering voor vele van bovengenoemde uitspraken uiterst wankel is danwel geheel ontbreekt,
f) dat bovendien dit draadje over de aanschaf van nieuw materieel ging en niet over die o zo waardeloze nieuwe dienstregeling die mijn neefje van 4 nog beter had kunnen concipiëren... :-|
Bedenkt u dat u in een land woont waar het openbaar vervoer in elke uithoek bijzonder hoogfrequent, efficiënt en comfortabel is in vergelijking met andere landen en dat een trein niet hetzelfde is als een taxi. Laten wij verder praten over "200 nieuwe dubbeldekkers voor NS". Reacties op dit bericht (die gaan er ongetwijfeld komen) kunnen misschien beter ergens achtergelaten worden om het draadje niet te vervuilen.
Oh en Mark: een beetje mijn teksten lopen stelen! Schandalig! ;D
-
Hoelang gaan de tijdelijke oplossingen van de vorige ronde nog mee ?
Ik heb het over de opgekalifaterde ICK rijtuigen.
Deze stonden al gedeeltelijk aan de kant.
Gaan de nieuwe rijtuigen deze niet vervangen, en komt er dus veel minder extra capaciteit dan de kneuzenkermis onze Wesley heeft wijs gemaakt ?
Groeten, Alexander
-
Misschien komt dat omdat de NS het in de praktijk toch altijd weer voor elkaar krijgt om met meer personeel, meer treinen, nieuw dienstrooster, meer subsidies, meer regels, en weet ik veel nog meer meer, toch slechter te presteren! ;)
Dat geld in ieder geval voor het gevoel. De cijfers zullen wel verbetering laten zien. (met statestiek kan je overigens alles bewijzen ;))
m.v.g.
Mark
Nee, dan het gevoel, dat is pas keiharde wetenschap. :D
NSR is zo langzamerhand net het Nederlands elftal. Iedereen heeft er een mening over, bij voorkeur zo ongefundeerd mogelijk.
-
Nee, dan het gevoel, dat is pas keiharde wetenschap. :D
NSR is zo langzamerhand net het Nederlands elftal. Iedereen heeft er een mening over, bij voorkeur zo ongefundeerd mogelijk.
En presteren doen ze niet ;D
-
Heb hierover wat meer info gekregen en het gaat om het volgende.
Er komen 50 complete nieuwe dubbeldekkers type Virm 4. Dat zijn dus 200 nieuwe bakken.
De liften worden hieruit gelaten en de trappen naar boven en beneden worden breeder. en nog een aantal kleine aanpassingen.
Info via NS gekregen.
Manuel
-
Ja, dat stond ook al in de HOV van afgelopen december. :)
-
Stond gewoon in het persbericht....... ;)