BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Paul-P op 12 April 2010, 23:34:45
-
was vandaag aan het spuiten, en dat ging even minder omdat mijn compressor kuren begint te krijgen. Hij is nog niet heel oud, kan even geen plaatje vinden maar het is een stille vrij prijzige doch kleine compressor.
Het probleem: bij werkdruk loopt hij zo moeilijk dat hij weg zakt, soms komt hij dan maar weer net voor bij dat punt en gaat dan weer naar hogere druk, maar als ik begin te spuiten en hij zakt weer richting werkdruk dan trekt hij het niet meer en valt weer stil.
Eerder had ik al problemen dat als ik hem uitzette, hij niet start als hij niet drukloos staat, misschien is dit normaal maar daar heb ik geen verstand van.
Waarom die zo moeilijk loopt geen idee, maar hij begint ook te stotteren. Oud is hij niet, maar zou het aan drooggelopen lagers kunnen liggen? drupje olie erin?
-
een beetje compressor heeft een pijlglas..............daar kun je de hoeveelheid olie in aflezen.
maak anders eens een keer voor de grap je luchtinlaat (filter) schoon en tap je drukvat eens af.
KJ
-
heb hem wel open gemaakt, kan me niet herineren dan ik een luchtfilter heb zien zitten op de inlaat.
pijlglas zit er ook niet op dacht ik. Drukvat is leeg, ( is kunstof half doorzichtig)
-
Indien geen peilglas, dan een goedkope olieloze compressor. Brrrr. :P
Er is toch wel een naam/typeplaatje op het ding?
-
Hallo Paul-P,
Kijk eens naar het ventiel, wanneer geen filtertje aanwezig kan er vuil inzitten( stof )
Een compressor werkt als een fietspomp, alleen heb je hier een motor om lucht te pompen.
Maak dit eens proper en gewoon terug droog monteren, olie wil je niet hebben bij je verf.
Matheus.
-
of hij zit vol met water >:(
-
ja het is dus geen revell gamma, maar er zitten wel dezelfde onderdelen in zoals de revell gamma zoals in een plaatje hier onder
zou een onderhoudsvrij model moeten zijn
(http://i66.photobucket.com/albums/h255/mgaboot/Modelbouw/P1020205.jpg)
De opstelling van de onderdelen in mijn compressor is iets anders
-
Waarschijnlijk (want ik ken ze niet) een piepklein membraancompressortje. Daar zit in iedergeval geen olie in. En ook geen waterafscheider, of die functie neemt het buffervat gedeeltelijk op zich... Ik heb geen idee wat er mis mee kan zijn.
Kan het motortje zijn, het membraantje. Misschien een terugslagklep. Of je verbruikt meer lucht dan het ding kan leveren?
-
ik heb net zo'n ding, dan als officiele revell, maar die start ook niet als er druk op t vat staat. Ik heb t afblaasventieltje wel altijd een tikkie open staan, al is ht maar om te zorgen dat je niet zo'n plof krijgt als je ineens de lucht opentrekt.
-
Jij spuit toch met Motip bussen? :P
-
Tja, er lijkt me maar 1 goede manier om erachter te komen of het aan de motor ligt: koppel alles los, en laat de motor onbelast draaien.
Andere tip: draait de motor-as soepel als je 'm met de hand ronddraait?
-
Indien geen peilglas, dan een goedkope olieloze compressor. Brrrr. :P
... ...
Iets duurder maar ze bestaan toch echt wel, oliegevulde compressor zonder peilglas, net als de koelkastcompressor, ook met olie maar zonder peilglas.
-
even voor de duidelijkheid het is GEEN membraam compressor maar een kunstof cylindercompressor die geen smering nodig heeft.
Om te voelen of de motor as soepel loopt moet ik wel de cylinder uitelkaarhalen, anders blijf je de compressie voelen natuurlijk.
Oja STIG, ik gebruik van motip alleen primer en filler, filler wil je echt niet door je airbrusheen hebben, dan plamuur je je airbrush van binnen dicht :P