BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: Erik op 26 December 2006, 19:54:03
-
Ik weet niet welke lok hierbij hoort ik heb zelf een lok 1605 en een 1700 , kan ik 1 van deze 2 loks hieraan koppelen of hoort hier een totaal andere lok aan ?
(http://i67.photobucket.com/albums/h289/datamonteur/LSM.jpg)
Erik-Jan
P.s sorry als deze vraag in de verkeerde vraagbaak zit ik wist niet precies waar ik mijn vraag moest stellen.
-
ik denk dat je aan een 16/1700 serie goed doet.
Groetjes,
Robbert
-
Ok weer 2 ns wagons bij mijn verzameling ;D
Erik-Jan
(Die morgen 1 van zijn 16/1700 serie totaal gaat ombouwen naar digitaal)
-
Zoals gezegd is een 1600 goed mogelijk. Mag ik vragen welke andere rijtuigen je nog gaat hangen aan deze wagens? :)
-
Ik heb niet zo grootte baan ik kan maximaal 1 lok en 2 tot 3 personenwagons kwijt in mijn station.
Erik-Jan
-
Als je de 1605 van Lima hebt, kan het in principe ook niet: deze heeft het nummer in het midden staan zoals er alleen in het begin van de jaren '80 mee rond is gereden. Een 1700 en een 1800 kunnen prima. Als je maar 1 loc met 2 of 3 rijtuigen kwijt kunt, kan het in principe wel. Ik meen dat de Holland Italië express van enkele jaren terug met 3 bakken reed in NL, waarvan zo'n zilveren bak en verder 2 NS Int couchetterijtuigen. Anders kun je er altijd een Ledig Mat Watergraafsmeer - Leidschendam van maken met couchetterijtuigen etc..
-
Maarja .. dit model heeft wel de TEN opschriften er op zitten. Deze is inzetbaar vanaf begin jaren 90 tot zo rond 1995 dacht ik. Ik heb in die tijd als vakantiehulp bij Wagons Lits gewerkt op de Watergraafsmeer. En kwam daar als trekkracht een 1100 (met botsneus) en 1200 tegen. Ook de gele 1300 loc werd hiervoor ingezet.
Jeroen
-
Nog heel even dat je met 3 wagens kan rijden,
Er is een man in deze wereld en die koopt die wagens op en verbouwt ze zodat het helemaal luxe is. Vorig jaar heb ik op wintersport deze man ontmoet en ja, hij kwam met een Taurus binnen (in Oostenrijk) met 3 Chouette wagens. Dit kan je dus makkelijk na bootsen want als hij terug in NL komt zal er onmiddelijk een 16/1700 voor komen.
Groetjes,
Robbert
-
Vergeet niet dat er onderweg op diverse plaatsen nog rijtuigen bijgeplaatst kunnen worden, dat gebeurt vaker met internationale treinen ;) De Donauwalzer welke destijds nog reed had bijvoorbeeld een deel voor München en een deel voor Wenen. En zo zijn er wel meer internationale treindiensten die onderweg 'splitsen' of 'combineren'.
-
De Alpenexpress vertrekt als 1 trein van Amf ri. Utr, Op Venlo komt er een DB 139 voor en in Oostenrijk een DB 110. In Worgl Splits de Trien in 2en en Komt in Zell am see weer bijde binne. Zodra iedereen op dit laatste station uitgestapt is rangeren ze weer aan elkaar om zo 6 dagen te wachten op de terug reis in Worgl.
Groetjes,
Robbert
-
Een lok van de serie 1700 kan hier heel goed voor mits het er geen 1 is uit de serie 1701-1730 ivm deze loks zijn omgebouwd naar ddar.