BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Davy op 16 June 2006, 16:53:52
-
Van de Duitse forums.
Er komt weer een nieuwe startset van Marklin uit. Deze keer een goedkope set met twee locs. Beide locs hebben een lastgeregelde hobbydecoder. De ene heeft de nieuwe hobbymotor, de andere een vijfpolige motor.
Qua inhoudt niets bijzonders. Het enige bijzondere een nog goedkopere nieuwe digitale rijregelaar en R2 bochten. Adviesprijs schijnt 199 euro te zijn.
http://www.modellbahn-west.de/news.html
-
koop je hem toch? ;D
grt
Edwin ;)
-
Ik ben al vier locs rijker dit jaar en er komen er nog eens vier dit jaar. Ik heb denk ik wel genoeg. Maar prijstechnisch is deze set oke en ik heb de twee locjes nog niet. Dus wie weet.
De hele set is gemaakt om goedkoop en gemakkelijk deze uit te breiden naar een dubbelsporige hoofdbaan. Meegebogen wissels en r1 bochten kan je overal goedkoop krijgen. Ook kan je los goedkoop een los mobiel station kopen. Voor een starter een hele leuke set.
-
Qua inhoudt niets bijzonders.
Ik zal het wel niet helemaal snappen hoor. En niet om het één of ander, maar als het niets bijzonders is wat moeten wij dan toch met deze wijsheid. ;)
Mvg,
Henk
-
...als het niets bijzonders is wat moeten wij dan toch met deze wijsheid.
Helemaal niks. Maar Davy is gewoon als de dood dat we iets zouden missen van het wereldnieuws. ;)
Ik merk dat er een heleboel mensen zijn die niet gediend zijn van de Davy-nieuwsdienst. Niet om het een of ander hoor, maar zou de beste reactie dan niet zijn: helemaal geen reactie? Misschien houdt hij dan vanzelf op. ;D
-
Met enige regelmaat merk ik toch dat de amusementswaarde hoger is dan de informatieve waarde van deze berichten. Dit nog even los van het feit dat berichten over nieuwe M* producten mij niet zo interesseren. :P
-
in elk nieuwsfeit draadje wordt fatsoenlijk gereageerd als het op Märklin aankomt wordt er altijd lol getrapt.
Laat een ieder die een bericht post gewoon in zijn/haar waarde. Zoals Klaas al aangeeft: de beste reactie is dan geen reactie.
mvg,
Sander
-
Ik vind het prima dat iemand een nieuwheid meld, maar wat is de meerwaarde ervan als er geen verdere uitleg gegeven wordt?
Het heeft dan ook niets met M* of welk merk dan ook te maken. Het is meer dat een forum dan meer op een reclamefolder gaat lijken. In eerste instantie prikkelt het bij mij de lachspieren en daarna ontstaat er een soort van cynisme.
Had het hier gegaan over iets wat werkelijk de moeite van het vermelden waard was dan was je opmerking op zijn plaats geweest Sander.
-
Sander, waarom zou je iemand het "recht" ontnemen om een reactie te schrijven? En nou en dat die af en toe lol en gein zijn, als je daar niet tegen kan krijg je het nog moeilijk in de maatschappij...
Als we een ding niet van het oude benelux zouden moeten voortzetten is het dat bange gedoe voor elkanders reacties...
Maar goed, ik heb al ondervonden dat het tegendeel werkelijkheid is, helaas...
-
Sander, waarom zou je iemand het "recht" ontnemen om een reactie te schrijven? En nou en dat die af en toe lol en gein zijn, als je daar niet tegen kan krijg je het nog moeilijk in de maatschappij...
Ik ontneem niemand zijn/haar recht, iederene mag posten maar ik werk met een team waarin overlegd wordt wat te doen, als dat vegen is om wat voorn reden dan ook, dan wordt er geveegd.
En moeilijk krijgen in deze maatschappij? Maak je geen zorgen..
mvg,
Sander
-
Jongens, jongens toch laten we bij het onderwerp blijven. Misschien is het gewoon handig als ik een draadje maak Neuheiten Marklin 2006. Dan kan iedereen die daar behoefte aan heeft daar kijken.
-
Waarom zou je dat maken? Daar heeft Märklin zijn eigen goed gestructureerde sites voor. Wat heeft het voor zin die over te typen?
-
Davy, Dat is een heel goed idee. Johnny
-
Even op persoonlijke titel...
Als je niet met Märklin rijdt, is dit draadje niet interessant voor je. Dus is er ook geen reden om te reageren.
Geinen is geen probleem, maar iedere keer een negatieve, zogenaamd 'leuke' reactie zodra het woord 'Märklin' voorbij komt hangt mij mijlenver de keel uit. Als er één ding is, dat we niet van BNLR moeten voortzetten, is het dat wel.
Dus als je zelf niet die verantwoordelijkheid kunt opbrengen om de zaken leuk voor iedereen te houden, zal iemand anders het voor je doen. Met tegenzin, kan ik toevoegen, maar soms kan het niet anders.
- Peter
-
De posities lijken op dit jonge forum alweer ingenomen te zijn. :P
Van de mensen die tot nu toe hebben gereageerd, ken ik niemand persoonlijk en ik kan er helemaal naast zitten hoor, maar mijn indruk is dat het helemaal niet om de 'Marklin nieuwsdienst' gaat, maar meer of mensen elkaar goed of minder goed liggen.
Als elk bericht een 'meerwaarde' zou moeten hebben, dan kan de tent wel gesloten worden. En wie stelt die meerwaarde dan wel even vast? ???
Ik ben het met Klaas eens dat de beste reactie weleens geen reactie zou kunnen zijn. Tot mijn spijt heb ik mij daar dit keer niet aan gehouden. :-|
Groet,
Jean
-
Jongens, jongens toch laten we bij het onderwerp blijven. Misschien is het gewoon handig als ik een draadje maak Neuheiten Marklin 2006. Dan kan iedereen die daar behoefte aan heeft daar kijken.
http://www.modellbahn-west.de/news.html
Op de link die je gaf staan de neuheiten 2006 van marklin ;D
mvg,
Matthijs
-
Goed, we zijn weer terug van vakantie...
Toen BNLR plat ging, wilde ik als geen ander een forum wat opener en relaxter was, en waar mensen gemoedelijker met elkaar om gingen.
Ook ontvangen we IEDEREEN met open armen, want we beginnen met een schone lei.
Als Davy graag Maerklin nieuws wil plaatsen, kan dat gewoon.
De reacties erna die ik dan zit te lezen, zijn van mensen die Davy kennen.
Zelf heb ik zoiets van, is het echt nodig, maar ik zie het ook nog niet fout lopen en ga niet lopen vegen.
Een eigen verhaal met linkje zal ik niet verwijderen.
Complete copy/paste verhalen wel.
-
Door mijn ervaringen op andere forums. Ik heb daar geen centje pijn. ;D
Weet ik dat er behoefte aan dit soort berichten zijn. Zij worden vaak vele duizenden malen bekeken.
Zie ook: http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=1488
Verder snap ik er niets van waarom tweerail rijders zich bemoeien met Marklin aangelegenheden. ::)
Van mij dit draadje dicht.
Ik verwijs hier door naar mijn nieuwe draadje.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=294.0#new
-
Ik zal hier alles vermelden voor dit jaar wat niet in de neuheiten folder voor dit jaar stond.
Om te beginnen is dat een nieuwe 1800 van Marklin. De oplage is maar 500 exemplaren. Een normale oplage is enkele duizenden exemplaren. Prijs is daardoor wat hoger dan normaal.
http://www.marklinforum.nl/viewtopic.php?t=607
http://www.totaltrain.nl/
Niet bepaald mijn loc, ik moet geen Nederlands materiaal, maar het initiatief van de Marklinshops is wel lovenswaardig. Dat zij gezamenlijk een loc uitbrengen. Zij betalen dit. Want de samenwerking tussen handelaren in Nederland is zeer slecht te noemen, in Belgie werken een flink aantal handelaren wel samen bij het uitgeven van modellen.
Maar eerst zal ik even vertellen wat een Marklinshop is.
Dat is gewoon een treinenwinkel die zoveel heeft geinvesteerd in Marklin vitrine kasten, verlichting, netheid enz.
Die de winkel of gedeelte van de winkel een zeer strak en modern en vooral netjes uiterlijk geven. Vooral dit is bij vele treinenwinkels niet het geval meer. Treinen worden nog al eens verkocht in sjofele niet aantrekkelijke omgevingen. Het Marklinshop concept maakt hier een einde aan. Marklin hoort verkocht te worden in een nette omgeving, die ook niet treinen liefhebbers uitnodigt om eens even binnen te lopen.
Maar deze winkels mogen gewoon andere treinenmerken blijven verkopen hoor. Andere merken bijvoorbeeld Faller gaan waarschijnlijk ook in dit concept stappen. En ook andere merken gaan dit concept volgen.
En ja Marklinshops mogen beneden de adviesprijs verkopen.
Daarnaast zijn er in Duitsland nog een aantal Marklin stores, deze verkopen alleen Marklin. Deze bestaan niet in Nederland.
-
Prima initiatief.
Jij kan hier prima je ei kwijt, en iedereen die interesse heeft kan de boel hier lezen.
Maar we verplaatsen wel even naar Ditjes en datjes.
-
Davy,
Er wordt door moderators bepaald of een draadje al dan niet gesloten wordt ja of te nee.
Ik snap het hoe en waarom, maar laat bovenstaande even duidelijk zijn.
Het zijn de moderators die de boel beheren en uiteindelijk beslissen.
mvg,
Sander
-
Verder snap ik er niets van waarom tweerail rijders zich bemoeien met Marklin aangelegenheden. ::)
Davy, dit soort opmerkingen behoren tot het verleden, want dat zijn lontjes die heel snel ontploffen.
ok ?
Dit draadje gaat nu dicht, en je kan inderdaad op het andere draadje verder lezen.
-
.........
En ook andere merken gaan dit concept volgen.
En ja Marklinshops mogen beneden de adviesprijs verkopen.
Daarnaast zijn er in Duitsland nog een aantal Marklin stores, deze verkopen alleen Marklin. Deze bestaan niet in Nederland.
Maar moeten wel hun investeringen terugverdienen. Jammer dat Märklin dit niet bekostigt. Is immers in hun belang en zou het ook terecht vinden.
Groeten
Olav
-
Alleen jammer dat die lok 275,-- moet kosten en dat een vergelijkbare ook al door andere gemaakt is (roco).
Had liever gezien dat er een (v)irm of koploper werd uitgegeven.
Franse startset die word omgetoverd tot een nederlandse.
Das een kwestie van lokje en wagons wisselen, maar zal wel weer te simpel zijn ::)
-
Alleen jammer dat die lok 275,-- moet kosten en dat een vergelijkbare ook al door andere gemaakt is (roco).
Had liever gezien dat er een (v)irm of koploper werd uitgegeven.
Märklin is 3-rail, Roco is 2-rail. Of komt er nog een Trix-versie?
Vind het wel opvallend dat er een stadswapen op zit! Ik meende eens gelezen te hebben dat de Nederlandse gemeenten moeilijk deden over het gebruik hiervan?
IRM & ICM zouden nieuw moeten worden ontworpen en dat is nogal een investering he... Logisch dat die Märklin-shops hier niet voor gekozen hebben.
-
T is van de idioote dat die prijzen zo hoog moeten vergeleken bij de kwaliteit die ze momenteel leveren.(geld ook voor Trix btw)
Ik weet dat de belastingen in DLD omhoog zijn gegaan maar goed...Als we dan even nar de afgeleverde modellen kijken de 1200 & de 6400 die we j.l hebben gehad en dan even prijs met kwaliteit vergelijken..... ???
Dan is dat wel erg aan de hoge kant!!
Ze hebben de productie in een goedkoop land maar moet het nou dan weer zo duur verkocht worden als we de kwaliteit er ook niet naar krijgen?
Ze hebben t moeilijk maar ze moeten hun t niet NOG moeilijker maken!!
Greetz:Menno
-
Nou ja, niemand verplicht je om te kopen. Roco heeft immers ook een 1600/1700/1800 in het programma. Alleen als je persé alle Nederlandse Märklin-modellen wilt hebben, lijkt mij deze loc in aanmerking komen. Vandaar, waarschijnlijk, dat er niet zo veel van zijn.
- Peter
-
Märklin is 3-rail, Roco is 2-rail. Of komt er nog een Trix-versie?
Vind het wel opvallend dat er een stadswapen op zit! Ik meende eens gelezen te hebben dat de Nederlandse gemeenten moeilijk deden over het gebruik hiervan?
Roco maakt ook 3rail versies van dit model
IRM & ICM zouden nieuw moeten worden ontworpen en dat is nogal een investering .
Tuurlijk is het een investering maar maak een goed model en je loopt binnen.
Er is namelijk geen andere fabrikant met deze modellen in het huidige assortiment, terwijl er weldegelijk vraag is.
Marktplaats biedingen op Lima irm 350 euro koplopers tot 200 euro
-
Roco maakt ook 3rail versies van dit model
Oh ja, bewijs het eens? Ik geloof er geen snars van.
Tuurlijk is het een investering maar maak een goed model en je loopt binnen.
Er is namelijk geen andere fabrikant met deze modellen in het huidige assortiment, terwijl er weldegelijk vraag is.
Marktplaats biedingen op Lima irm 350 euro koplopers tot 200 euro
Ja, maar is die vraag groot genoeg denk je? Dat er 200 tot 350 euro op die modellen wordt geboden wil niet zozeer zeggen dat die modellen zo populair zijn, maar meer dat er gekken rondlopen die dat bedrag op de tafel willen leggen. Maak een goed model: kost veel geld + treinstel = te duur -> model wordt niet goed verkocht.
-
Oh ja, bewijs het eens? Ik geloof er geen snars van.
Je hebt gelijk.
Roco heeft alleen een 2rail digitaal voorbereide 1600
Slepertje eronder en een decoder erin en rijden maar
Ja, maar is die vraag groot genoeg denk je? Dat er 200 tot 350 euro op die modellen wordt geboden wil niet zozeer zeggen dat die modellen zo populair zijn, maar meer dat er gekken rondlopen die dat bedrag op de tafel willen leggen. Maak een goed model: kost veel geld + treinstel = te duur -> model wordt niet goed verkocht.
Die vraag is volgens mij groot zat zeker als er een 2 en 3 rail versie van komt.
Ook een mooie aanvulling naast fleischmans plan v en y
waar ook beide railversies verkrijgbaar van zijn.
-
Bij de marklinhandelaren ligt nu ook een complete nieuwe folder met als titel:
"Machinist gezocht". Een folder van een pagina of 50 met daarin het complete hobby programma.
Trouwens in het kader van de film Superman, brengt Marklin ook 2 superman startsets uit.
http://www.togcenter.dk/messe2006/pages/maerklintrix27.htm
-
Het Alpha model dus weer "terug".
De folder kan je trouwens zien op http://www.lokshop.de/ (http://www.lokshop.de/)
Groeten
Olav
-
Die mogen ze houden !!!
Had hem graag gehad, maar niet voor die prijs.
Dat is geen normale prijs voor een omnummeringetje !!!
Als het nu nog eens een nieuw model was geweest.
Groetjes,
René
-
Nou ja, niemand verplicht je om te kopen. Roco heeft immers ook een 1600/1700/1800 in het programma.
- Peter
Jammer alleen is dat het rooster aan de zijkant van deze loc-serie te laag zit.
-
Ik vind de railzepp leuk.............
http://www.togcenter.dk/messe2006/pages/maerklintrix24.htm
Groeten
Bert ;)
-
Jammer alleen is dat het rooster aan de zijkant van deze loc-serie te laag zit.
En bij Märklin ligt het rooster weer op de zijwand in plaats van dat het in de zijwand ligt verzonken. Die dingen hangen trouwens samen. Door het rooster op de zijwand te zetten, kan het rooster gemakkelijk worden verschoven naar Franse danwel Nederlandse positie. Je hoeft het rooster alleen maar een halve slag te draaien. Slim, maar wel een gek gezicht zo'n opliggend rooster.
-
En bij Märklin ligt het rooster weer op de zijwand in plaats van dat het in de zijwand ligt verzonken.
Het ligt er toch wel min of meer op? Kijk maar hier (http://www.railfaneurope.net/pix/nl/electric/1600/NS/1601-09/MH199909110201.jpg)
Ik geef toe dat het bij het Marklin model wel veel dikker is als in het echt....
Koen
-
Nou ja, het blijft natuurlijk altijd behelpen op schaal 1:87, of je nou een Roco of een Mätrix hebt.
- Peter
-
Er zijn weer nieuwe spullen te koop via de screenshop.
klik hier (http://screenshop.maerklin.de/maerklin/screenshop/shop/screenshop.cfm?CFID=3066937&CFTOKEN=28660344&action=showarticleCat&cat=1[/URL)
De zwaarlastwagen set is wel wat voor mij.
De nieuwe strategie van Marklin is ook bekend. Er komt een kleiner assortiment, er komt meer aandacht voor export modellen en ze komen met een soort internet winkel.
-
Er zijn weer nieuwe spullen te koop via de screenshop.
De nieuwe strategie van Marklin is ook bekend. Er komt een kleiner assortiment, er komt meer aandacht voor export modellen en ze komen met een soort internet winkel.
Tsja, gistermiddag een setje ertswagens gekocht in Z, 86305. Kostte me 107 euro, kan vast goedkoper. Wat al tijden opvalt is dat in deze winkel alleen maar Marklin tweedehands wordt verkocht. Gek he?
Een nieuwe strategie is natuurlijk ook moeilijk. Zo wil je als fabrikant zo'n dik mogelijke marge scoren, en verkoop B-to-C is dan heel aantrekkelijk. Alleen jammer dat ze daarmee de winkeliers weer buitenspel zetten. Voor een fabrikant is het niet altijd handig om meerdere afzetkanalen aan te houden. Marklin zal moeten kiezen, en ik denk dat 'direct' niet past in de merkbeleving (door een andere BNLSer omschreven als "neus tegen de etalageruit").
Kleiner assortiment: ik weet het niet, ik heb het boek Clever modelleisenbahnen sammeln und sparen, waarin de auteur schrijft dat het niet lang meer duurt en er wordt zo weinig uit het basisassortiment verkocht dat deze exemplaren uit deze collectie zeldzamer worden dan de special editions. Wat ik wil zeggen: een kleiner assortiment de goede kant op zou wel helpen...
Belangrijker is volgens mij: marktleider op omzet is leuk als je alleen verzamelaars als klant hebt, maar op marktpenetratie (was dat de term om enkelvoudige klanten aan te duiden?) is beter. Vergelijk het met auto's: zolang nieuwe GTs en andere sportauto's vergeleken worden met Porsche heeft Porsche helemaal niets te vrezen. Die positie heeft Märklin volgens mij al lang niet meer en dus moeten ze er harder voor knokken. Interessant is nog dat Porsche met het grootste gemak zwarte cijfers draait...
Ondanks alles, Märklin blijft mijn favoriet. Al was het maar dat over 20 jaar de erfenis ook nog rond moet kunnen rijden ;-) Maar dat is een ander topic.
Sicco Jan