BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Baanplannen => Topic gestart door: bellejt op 24 December 2006, 17:20:45
-
Deze zomer kunnen we gelukkig een lokaaltje van 5m x 3 meter aanbouwen.Dit wordt voorlopig het nieuwe banenplan.
http://www.johnnyrail.net/trein/nieuwbaan.jpg
-
Dat ziet er veelbelovend uit :)
Groet Jaap
-
ziet er erg goed uit
-
Ziet er inderdaad niet verkeerd uit, sporenplan bij het grote station is ook wel handig zo 8). Het enige waar ik een beetje m'n twijfels over hebt is dat zijlijntje maar wat ik daar van vind hangt af van wat er in tunnels ligt en wat niet :-*.
Groetjes Michiel
-
ff het plan aangepast met kleuren.Alles wat grijs en groen is dat blijft volledig zichtbaar.Het gele is dus schaduwstation en het zijlijntje bevind zich in een rots/berg gedeelte waar normaal op de flanken druivenstruiken komen op te staan.Daar ik liefhebber ben van Duits/Luxemburgs en Belgisch materiaal leek dat de beste oplossing voor het meest varierend treinenverloop zonder teveel afbreuk te doen aan de werkelijkheid.
-
Ik zou de boog rechtsboven wat meer uit het zicht leggen. Of wel, de tunnelingang eerder in de boog plaatsen, dat lijkt mij wat fraaier.
Mooie ruimte voor een baan overigens, 3x5 meter! Kwijl.....
-
ik zou de twee schaduwstations met elkaar verbinden (spoortje tussen de keerlussen onder het lokaal baantje)
Hierdoor vergrootje op eenvoudige wijze de rijmogelijkheden van je baan
Tevens zou ik de opstelsporen van de schadusstations diagoneel leggen, de lengte van de opstelsporen kan zo iets langer worden
Kijk ook eens naar de uithaal mogelijkheden van deel van de lokverzorging. Als je nu daar met een trein rangeerd dan kom je snel op het hoofdspoor. Probeer eens een uithaalspoor toe te voegen
-
De schaduwstations verbinden brengt meer mogelijkheden maar dan wordt het weer moeilijker om in koploper alles aanvankelijk ordelijk te laten verlopen.Komt misschien later wel.Ik rijd volgens belgische normen.De lengte van de schaduwsporen en de ligging heb ik gedaan om de toegankelijkheid te behouden.De baan staat op 1m hoogte en in de lus rechtsboven komt een uitneembaar middeleeuws dorp.In de lus rechtsonder een kasteel.In de hoeken moet ik uitneembare delen plaatsen voor de bereikbaarheid.De suggestie van het uithaalspoor heb ik er snel ff aan toegevoegd.Was iets waar ik nog niet aan gedacht had.De remise is voornamelijk om te kunnen rangeren met de stoomlocs.
-
Baanplan nog wat verder aangepast op de zijlijn.Ik kan nu rechtsonder mijn koolmijn uitbouwen en linksonder mijn brouwerij.Tevens kunnen de kids hier dan naar hartelust rangeren zonder de hoofdbaan te storen.
-
Johnny ziet er toppie uit denk ik :o
Ik hou de site in de gaten betrefd je vorderingen
mvg Ferdinand :)
-
Hallo,
Ik heb ook nog wat. ;)
Als je met een stoomtrein op het 5e grijze spoor van je hoofdstation naar rechts rijdend aankomt ,zou het makkelijk zijn om als je naar de draaischijf wilt met je lok,je dat via het kopspoortje doet,dat je vandaag erbij gemaakt hebt.
Ik zou het engelse wissel dus een plaatsje opschuiven,vanaf dat 5e aankomstspoor kan je dan meteen naar het kopspoortje,want zoals het nu is zit je ook meteen in de wisselstraat met je lok.
Ook vanaf de draaischijf in omgekeerde richting is dan beter.
groeten,Peter
-
Had ik eerst gedacht maar ik rijd Belgisch en dus kan mijn stoomloc normaal niet aan die zijde komen te staan.Een loc moet steeds op het linkse uitrijspoortje komen om daarna via spoor 5 en het rechtse uitrijspoortje naar de locloods of depot te gaan.Dit is een keuze die ik heb gemaakt om wat rangeerwerk voor de kids in te bouwen.Spoor 5 is eigenlijk enkel bedoeld om goederentreinen toe te laten of treinen waar een locwissel moet gebeuren.ik denk dat ik trouwens de onkoppelrail in spoor 4 ga verplaatsen.
-
Nog ff alles goed nagekeken en toch dat ideetje van de kruiswissel doorgevoerd.Het uitrijspoortje haalt toch genoeg lengte.Bedankt voor al de ideeen tot nu.
-
Ja, je hebt helemaal gelijk als je links rijdt.
Rechts rijden zit er ook zo ingebakken. ;)
-Peter
-
Vandaag de site nog aangepast en het baanplan verrijkt met gebouwen.