BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: jari op 23 March 2010, 11:25:43
-
Ben al 'n poosje via de zoekfuntie op zoek naar oplossing voor het geisoleerd opvullen van zaagsnedes.Helaas kom ik daar niet verder mee.Iemand 'n goede oplossing?
Bij voorbaat dank.
Vr.Gr.Jan
-
ik doe dat met gewone witte houtlijm. Droogt bijna kleurloos op en "kruipt" lekker in de snede. Na het drogen even met een schoonmaakblok er over, want soms komt er een lijmfilm op de rails.
nico
-
Opvullen met een stukje styreen dat je er in lijmt met superlijm. Daarna in de vorm van de staaf schuren.
Zelf vul ik ze niet op ;) Meestal lijm ik de staven even vast op de bielsmat met een druppel superlijm. Na inbedden met ballast verschuift dat echt niet meer, ook niet door temperatuur schommelingen.
-
Ik doe het ook met houtlijm. Is na droging makkelijk in model te brengen, voor zover nodig.
-
Ik vul ze op met een stukje styreen en een drupje lijm. Even in model snijden en klaar is kees.
Gr.
Eric
-
Interressante tips
Werkt dit ook in gebogen secties ?
Zou namelijk in mijn ( ruime ) spiraal nog de secties moeten aanbrengen ( yep ik weet..had ik beter gelijk gedaan :-[ ) maar dus zo stom geweest om er gewoon nog niet aan te denken.
Welke superlijm gebruiken jullie voor de fixatie ?
Greetz
Peter
-
De lijm dient niet om de rails te fixeren. Dus ook in gebogen secties moeten de rails al vanzelf op hun plek blijven.
De lijm dient uitsluitend om de elektrische isolatie te handhaven.
-
Heren,
Allen hartelijk dank voor de tips tot nu toe.
Gr.Jan
-
even als aanvulling: de houtlijm geleid electrische stroom als ze nog nat is. Als je dus een zaagsnede opvult met lijm en gelijk erna ga je proefrijden, krijg je schijnmeldingen in (in mijn geval) Koploper ... >:(
Volgende dag probleem over ;D
Nico
-
Misschien dat een van de houtlijmgebruikers eens een fotootje kan schieten hoe het eruit ziet. Het lijkt erg simpel en dat sreekt mij altijd wel aan.
Mvg,
Martin
-
gewoon openlaten, kan het zonder probleem uitzetten indien daar de drang voor is.
Vermijden in een bocht, staat teveel kracht op