BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: JaJo op 23 February 2010, 11:14:27
-
Wat nou ondergelopen rails... Gewoon doorrijden (http://www.zadan.nl/index.php?option=com_lpcontent&view=article&id=1910:trein-vs-water&target=nieuwste_items&catid=13:autos-vervoer&Itemid=26) ;D
Groet Jaap
-
En die mensen na de gratis douche maar weer gewoon de paraplu opsteken. :D
-
machtig
-
Kan de NS nog wat van leren......... :P
-
mmm, vorige keer zaten de daken ook vol reizigers.... ::)
-
Maar ze zijn oerdegelijk, die modellen van LSM ;D (zie 0:17).
-
Ik vind die vrouw met paraplu wel leuk ;D ;D ;D ;D
-
Ja, met je paraplu opgestoken kniehoog door het water waden, nuttig (y). Als je haar maar goed zit... ;D
-
Ja en al drijfnat zijn van de trein hahahahaha
-
haar make-up mag niet uitlopen hè ;D
-
Hoe zouden de water schuivers eruit zien op een ns loc?
wel handig als je nog moet douchen ;D
-
Dialoog tusse moeder en Zoon .
Zoon zegt tegen moeder :Ik moet nog even naar de overkant van de Straat.
Moeder tegen zoon :Moet je daarbij de Spoorweg oversteken ?
Zoon zegt :ja.
Moeder zegt :Vergeet dan niet om de Shampoo en een Handdoek mee te nemen.
-
Waar is deze opname gemaakt? Mexico?
mvg,
Gert
-
Argentinë / LSM Heet het bedrijf.
http://www.ugofe.com.ar/lsm/index.html
-
Bedankt Rene. LSM? Waar ken ik die naam toch van? ;)
mvg,
Gert
-
Maar ze zijn oerdegelijk, die modellen van LSM ;D (zie 0:17).
Daarvan ;D.
-
Nog eentje van de andere kant genomen: http://www.youtube.com/watch?v=YDn0_5Wjn_s (http://www.youtube.com/watch?v=YDn0_5Wjn_s)
Dick
-
Kan de NS nog wat van leren......... :P
Vroegàh reed NS gewoon door... we hebben in 1953 zelfs een badkuipspoorweg gehad! Zie dit filmpje vanaf 1:45.. klik (http://www.archive.org/details/stormvloedramp_1953_frans_verslag) Ah Oui!
-
Mooi filmpje uit het Filmcollectief. (y)
De trein uit het eerste filmpje van Jaap lijkt behoorlijk wat snelheid te verliezen. Het lijkt of ie sneller aan komt rijden, dan als ie uit de 'plas' komt. Klopt dat?
-
Kan ik me goed voorstellen (ik kan niet goed zien of het ook het geval is). Als je door materie heen ploegt, is er natuurlijk altijd een bepaalde weerstand. Als de trein door lucht rijdt, is die weerstand bijna nul, tegen een betonnen muur is die weerstand enorm groot. Water zit daar tussenin (natuurlijk niet halverwege), en zoals je je bij de betonnen muur kunt voorstellen dat de trein aan snelheid verliest, zo zal dat ook gebeuren bij grote hoeveelheden water. Denk maar aan pootjebaden in de zee: dat loopt ook minder makkelijk dan gewoon op het strand.
-
Als de trein door lucht rijdt, is die weerstand bijna nul
Nog nooit tegen de wind in gefietst? ;D
-
Windstille lucht natuurlijk ;D. Maar inderdaad, bij tegenwind is natuurlijk ook de luchtweerstand goed te merken. Er komen dagelijks vliegtuigen te laat aan op hun bestemming wegens tegenwind 8).
-
Dit bedoel je? http://www.youtube.com/watch?v=H2tQByk6Qo0 :)
mvg,
Gert
-
Ach, zolang-ie geen voetballer wordt, wordt hij tenminste niet halfdood geschopt ;D.
-
4 oktober 2009 even boven Groningen (http://www.inselbahn.de/index.php?nav=1401113&file=1000039_045&action=galerieimage&position=35).
Groet,
Marco
-
Mooie plaat. Afgelopen zomer nog in dat treintje op Borkum gezeten.
mvg,
Gert
-
ach zolang er geen blaadje op de rails ligt ;D
gr jan
-
Maar electrische treinen hebben toch hun retourspanning via de rails terug naar het onderstation, rijden daarom de NS niet als de rails zo onder water staat. ::)
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/x_pact_amsee.jpg)
Dit is een situatie in het Westelijk Havengevied in Amsterdam. In de periode maart / april 2007 werden daar een aantal Scheid & Bachmann overwegen gebouwd. De foto heb ik genomen tijdens de bouw op 8 maart. Op het diepste punt lag de kop van de spoorstaaf bijna 20 cm onder water.
-
Ter land, te zee & te lucht.
Gr Bruce
-
Ik kwam pas deze foto's tegen van een sik bij Lage Zwaluwe na de watersnoodramp van 1953. Ik moest gelijk denken aan dit wat verlopen draadje. Leek mij toch wel aardig om naar deze foto's een paar linkjes te posten.
- klik (http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1950-1960/157041)
- klik (http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1950-1960/157034)
-
Voor liefhebbers van badkuipspoorwegen en andere nattigheid is het volgende boek misschien een aanrader:
Sporen door het waterdoor Jan Matthijssen, Stichting Rail Publicaties, 1993. ISBN 9071513114.
Mvg, Tinus