BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Hans Reints op 02 February 2010, 17:13:31
-
Dordrecht en Zwijndrecht pleiten voor de aanleg van een goederenspoorlijn tussen Rotterdam en Antwerpen, inclusief een ondergrondse spoortunnel. De spoortunnel gaat minstens 1,1 miljard euro kosten.De Drechtsteden presenteerden dinsdag het voorstel aan de verkeerswoordvoerders van de diverse fracties in de Tweede Kamer.
Al jaren is sprake van een apart traject voor het vervoer van gevaarlijke stoffen per spoor, het zogenoemde basisnet. Volgens de twee Drechtsteden wordt hun veiligheidsprobleem er niet door opgelost. Zij stellen zelfs dat de onveiligheid 'onaanvaardbaar groot' blijft.
Voor de korte termijn pleiten Dordrecht en Zwijndrecht voor technische maatregelen, zoals veiligere wissels. Na 2020 zou er dan langs de A16 een nieuwe spoorlijn plus tunnel moeten komen. SK
-
Een wat voor tunnel? ;D
-
1,1 miljard, nou veel succes. Dordt is al eerder een keer bijna failliet gegaan aan een tunneltje...
-
Ach dan verhalen ze dat toch toch via de OZB op hun burgers!
Zo wordt het ineens een duur spelletje dat Monopoly in schaal 1:1 :P
mvg,
Gert
-
Ben benieuwd waar ze die nieuwe spoorlijn willen leggen.. Langs de A16 liggen al de 'gewone' lijn en de HSL. Die tunnel moet dan ergens onder Zwijndrecht komen te liggen?
Over de A16, die toch ook redelijk vlak langs Dort loopt, wordt zeker niet gesproken? En daar gaat toch ook zat rotzooi over heen.
Marc
al typend op 300 meter afstand van HSL, betuweroute en Oude Lijn, zich volkomen veilig voelend.
-
1,1 miljard, nou veel succes. Dordt is al eerder een keer bijna failliet gegaan aan een tunneltje...
Zonde , hadden ze beter aan het Station van Arnhem kunnen schenken.
Gr Bruce
-
Oh, jij ook al. Het wil maar niet finaal fout gaan he, al diverse dingetjes op het station gebeurd, maar nooit echt de vlam in de pan...
Gert, de gemeente heeft onlangs de vuilverbrandingsinstallatie aan HVC verkocht, maar ze zeggen niet wat het opgeleverd heeft... 't zal niet voor een euro geweest zijn. ;)
Arnhem? Wat moet Dordt nou met Arnhem?
-
Nou, ze moeten niks maar zeg het alleen.
gr Bruce
-
Gert, de gemeente heeft onlangs de vuilverbrandingsinstallatie aan HVC verkocht, maar ze zeggen niet wat het opgeleverd heeft... 't zal niet voor een euro geweest zijn. ;)
Hmmm, heeft voor Dordt net geen 11 miljoen (http://www.dordrecht.nl/pls/idad/mozEgemDocument?F_DOCNR=927261) opgeleverd. Valt een beetje tegen...
-
11 miljoen, ai wat nulletjes te weinig ;D (nul is niks toch?)
Wat moet ik mij voorstellen bij veiligere wissels? Zijn die slanker ofzo?
-
mogen ze eerst beginnen met ATBvv [verbeterde versie] aan te brengen op de huidige spoorlijn.
Dan worden STS onder 40 km/h ook gesignaleerd.
Dan nog een beetje beter wisselonderhoud en we kunnen veiliger slapen.
Erich
-
... inclusief een ondergrondse spoortunnel...
Hmm... hoe wordt zoiets ook weer genoemd, was dat geen pleonasme? Nogal logisch, een tunnel die onder de grond ligt ;)
-
In Barendrecht hebben we toch echt een bovengrondse tunnel! ;D
-
'T is meer een geheel omsloten geluidscherm. :-*
-
Danwel doos
-
11 miljoen, ai wat nulletjes te weinig ;D (nul is niks toch?)
Wat moet ik mij voorstellen bij veiligere wissels? Zijn die slanker ofzo?
Als het aan de gemeente ligt,reken er dan maar op.
Als wij dordtenaren nee zeggen,zeggen zij volmondig ja
Dat gemeentelijke zooitje hier ,ik heb er geen goed woord voor.
Net weer een nieuwe burgemeester.
Dorderecht doorduwen is het moto,burgers en buitenlui,wat is dat.
Daar luisteren we niet naar,Die goederen spoorlijn leg maar achter in de tuin.
Daar was behoefte aan,weer een van de vele nuteloze risicovolle project voor gooi het burgergeld over de balk.
Wat gaat daar op rijden de gif tgv
Dan kunnen wij weer gaan klagen en betalen.
Net als die hsl,we hebben er niets aan.
Maar een peperdure tunnel en exzakkende brug en geen station.
Martin.
-
'T station staat er gewoon nog hoor. Tenminste, een half uur geleden nog wel...
-
Gelukkig nog wel.
Maar verwachten ze dan een enorme groei van het goederen verkeer tussen noord en zuid.
Dat is een goede stap voor de werkgelegenheid,en de economie.
Dus gedeeltelijk over het oude trace wat aangepast en veiliger moet worden,dan wel!
En een nieuw deel met tunnel.
Ja tunnelbouw daar zijn we goed in, kijk maar bij de laan der V.N.
Die is wel heel mooi,gebouwd.
Waneer beginnen de werkzaamheden.
Der komt ook een fly over tussen de N3 en de A16.
Dordt is een zeer belangrijk verkeersknoppunt
Zowel water,weg ,als spoor.
Daar ben ik wel trots op,lekker strategie,s
Martin.
-
Ja, oude tijden herleven, we gaan het stapelrecht weer invoeren zoals 711 jaar geleden.. (y)
-
Leuk Drechtsteden in de belangstelling nu wij als vereniging Drechtsteden zijn al klaar met onze baan aanpassing.
Laden en lossen wordt binnenkort geregeld door Koploper.
Een lid.