BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Treinsamenstellingen => Topic gestart door: neudalhausenstadbahn op 02 February 2010, 12:24:52
-
Sinds half december voert EuroBahn officieel de dienst uit op de RE3 Düsseldorf-Oberhausen-Dortmund v.v. en RE13 Venlo-Mönchengladbach-Düsseldorf-Hagen-Hamm(westf.) v.v. Door het nog steeds niet rond komen van de toelating van de 5 delige Flirt treinstellen heeft EuroBahn (net als een andere vervoerder met het zelfde probleem) sinds die overal materieel moeten huren om toch een beperkte dienst uit te kunnen voeren op de RE13. De RE3 rijd zo goed als normaal de keren dat ik hem gezien heb al is dat de eerste weken ook anders geweest.
Sinds gister is er een vervangende dienst van start gegaan waarbij wel alle van de RE13 worden gereden. Daarbij is wel een overstap nodig in Mönchengladbach omdat het traject in 2 delen is geplitst en als DB Regio het gedeelte van/naar Venlo blijft rijden.
Op het gedeelte Hamm(westf.)-Mönchengladbach rijd EuroBahn met gehuurt materieel van vele verschillende vervoerders. Op drehscheibe lopen er inmiddels al vele topics over met de nodige foto's, ik probeer per setje materieel even de samenstellingen te geven en de foto's te linken:
1;
185-CL 001
D-CBB 56 80 10-40 122-8 Am
D-CBB 56 80 10-40 123-6 Am
D-CBB 56 80 10-40 125-1 Am
D-CBB 56 80 10-40 124-3 Am
D-CBB 56 80 10-40 126-9 Am
Foto 1 (http://stage285.de/coppermine/albums/userpics/10001/185%20501-4%20%2802%29.JPG)
Foto 2 (http://www2.pic-upload.de/02.02.10/mtkrrlwxnhe.jpg)
2;
185-CL 009
D-RhBG 56 80 81-80 002-7 (Rheingold panorama rijtuig)
D-CBB 56 80 10-40 129-3 Am
D-CBB 56 80 10-40 131-9 Am
D-CBB 56 80 10-70 001-7 Am
D-CBB 56 80 10-70 005-8 Am
D-ABR 50 00 80-35 632 ABybdzf
Foto 1 (http://stage285.de/coppermine/albums/userpics/10001/185%20509-7%20%2801%29.JPG)
Foto 2 (http://www.abload.de/img/0201_0zq4r.jpg)
Foto 3 (http://www.abload.de/img/0201_0amrmv.jpg)
Foto 4 (http://www.abload.de/img/0201_0bgrfp.jpg)
Foto 5 (http://www2.pic-upload.de/02.02.10/o97whihc8p4.jpg)
3;
185-CL 003
D-NOB 55 80 29-33 104-5 ConnexEomdz
DR 50 80 21-35 059-2 Bomz - Einsteller: Eisenbahnmuseum Weimar
D-NOB 55 80 21-33 002-9 ConnexTomz
D-NOB 55 80 21-33 004-5 ConnexTomz
D-NOB 55 80 80-35 003-3 ConnexTybdzf
Foto 1 (http://stage285.de/coppermine/albums/userpics/10001/185%20503-0%20%2803%29.JPG)
Foto 2 (http://www2.pic-upload.de/02.02.10/k7o7wmdk1xg5.jpg)
Foto 3 (http://www2.pic-upload.de/02.02.10/ctxzhlqf93yq.jpg)
4;
185-CL 008
D-PRESS 55 80 31-33 453-8 Bn
D-PRESS 55 80 30-33 750-2 ABomz
D-PRESS 55 80 30-33 737-9 ABomz
D-PRESS 56 60 85-92 151-4 ARm
Foto 1 (http://stage285.de/coppermine/albums/userpics/10001/185%20508-9%20%2801%29.JPG)
Als 5e nog een setje van 3x Br642;
642 329
642 327
642 328
Foto 1 (http://bahn.startbilder.de/bilder/dieser-private-642-desiro-faehrt-52375.jpg)
Hier onder een aantal topic waaruit ik de info gebundeld heb:
ERB-Umlaufplan für RE13 + heutige Zugverteilung (http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?3,4659700)
Die vier lokbespannten Eurobahn-Züge auf dem RE13 im Tal der Wupper [5 B.] (http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,4659147)
Rheingold Aussichtswagen im Plandienst (m3B) (http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,4659147)
Der Neue RE13 der Eurobahn , Wpt. 01,02,10 mB. (http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,4660241)
Zo zou ik nog een tijd door kunnen gaan met het verzamelen en bundelen van foto's en infomatie. Ik denk dat iedereen zo al een aardige indruk krijgt van wat er rijd en wat er dus nu ook in model kan ;)
Veel plezier er mee, groetjes Michiel
-
Ik was ook al wat inzet tegen gekomen, erg fotogenieke treintjes zijn het nu :)
-
Heerlijk die bijelkaar geraapte rommel. Dat zijn nog eens treinen.
Zouden ze ook bij onze eigen NS gewinkeld hebben? http://www.nsfinancialservices.ie/_fileupload/Image/Driving_cab_new_34168470.pdf
(http://www.abload.de/img/0201_0zq4r.jpg)
mvg
Sander.
-
Ja dat klopt die is van NSFS, groetjes Michiel
-
Deze stuurstand werd eerst ingezet bij Abellio. Dat is sinds kort de algemene naam waaronder NS in het buitenland opereert, wat voorheen NedRailways of NedBahnen was. Op die manier is dit rijtuig dus blijkbaar bij NSFS terecht gekomen.
-
Aah op die manier Bastiaan.
Deze tekst http://www.nsfinancialservices.ie/available_rolling_stock/default.asp?NCID=199&S=&NID=134 deed mij namelijk vermoeden dat de bewuste stuurstanden gelijktijdig met ICK waren aangeschaft. Begreep het al niet, omdat "wij" niet over loccen beschikken die ermee overweg kunnen.
mvg
Sander
-
Ik ben gisteren maar is op pad gaan kijken om de stammen vast te leggen. Voor wie de foto's wilt zien klik maar op het www knopje.
-
Nu na een kleine 4 weken is het feest voorbij, ik lees net op drehscheibe dat er nog maar 1 setje getrokken mat onderweg is vandaag en dat de inzet van het sinds vand e week toegelaten Flirt op gang komt. Ergers tussen nu en 12 Maart word de RE13 omgezet naar het traject Hamm(westf.)-Kaldenkirchen met vervangend vervoer van/naar Venlo maar in welke vorm is mij niet bekend.
In de afgelopen 4 weken heb ik ongeveer een 100 foto's verzameld van vele internetsite van de "Ersatzzüge" op de RE13, daarbij viel op dat er heel veel verschillende samenstellingen rond reden en dat je zo 15 of meer verschillend samengestelde treinen kan maken die er in de afgelopen weken gereden hebben.
Hier (http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,4702784) nog wat foto's van vandaag op drehscheibe. Op het sichtungen forum (http://www.drehscheibe-foren.de/foren/list.php?4) zijn vele topics met foto's te vinden.
Groetjes Michiel
-
Wat mij net opvalt is dat de stuurstanden die gebruikt werden, met de neusvormen erg veel weghebben van de 120... :)
-
De Wittenberg kop is een door ontwikkeling van de Br628.2/4 kop, groetjes Michiel
Ps; in een aantal vrij recente topics vind je meer info over stuurstandrijtuigen met Wittenberg kop