BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: GerardvV op 31 January 2010, 15:13:36
-
Op Spoorforum dit bericht;
http://www.spoorforum.eu/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=35&t=1893
Gerard vV
-
Jammer wanneer dit werkelijk zo is maar zoals iedereen wel weet, is het moeilijk je hoofd boven het maaiveld uit te houden. Computerspelletjes voeren helaas de boventoon bij de "jeugd". Gelukkig is er nog genoeg in de winkels en op e-bay en marktplaats te koop. Maar zo te zien gaat Roco verder met de schaal 1:87, dus dat is dan ook wel weer goed nieuws.
-
Dat was toch al een tijdje bekend, al sinds de overname, of anders gezegd de in lijving van Fleischmann in de holding.
Mvg
Wim.
-
Ook dat is waar, Fleischmann zou zich gaan bezighouden op het n-spoorgebied en Roco op het 1:87 gebied. Niets nieuws onder de zon. Misschien kan Victor Muller naast Saab ook deze verliesgevende maartschappij overnemen. Misschien is faller ook wel wat voor hem?
-
Het is niks nieuws om onder de merknaam Roco oudere ontwerpen terug te zien komen, Röwa en Klein Modellbahn zijn daar goede voorbeelden van. Maar Fleischmann als H0 merk te zien verdwijnen gaat me wel aan het hart, ik (en vele anderen) zijn toch opgegroeid met Fleischmann als vaste waarde...
Bessel
-
er blijven staads minder merken van naam over ( Fleischman, LGB ) zeer jammer :(
-
Het is wel degelijk weer een stap verder dan eerst aangekondigd.
Ik vind het ook jammer. De ontwerpfilosofie van Fleischmann stond me nog wat meer aan dan die van Roco: net wat probleemlozer in het gebruik.
-
Helemaal eens met de laatste twee zinnen!
Groet,
Ruud
-
als dit echt zo is, is dat wel zonde, fleischmann is een van de betere merken, als je naar roco kijkt is het heel mooi, maar toch is fleischmann een stapje hoger, ze kunnen het beter andersom doen fleischmann ho en roco n
-
@ Mathyn
Is maar net hoe precies je kijkt, persoonlijk vind ik Roco beter (motorisch, maat van de modellen, details)
Groet
Bas
-
hmm als fleischmann echt stopt in ho is het wel heel erg gesteld met het modelspoor ::) hopelijk is het loos alarm (y)
merkte net dat het linkje dat op het spoorforum was geplaatst inmiddels niet meer leesbaar is ???
is het dan toch terug gedraaid? ;D
-
Ik zou dat echt erg zonde vinden. Fleischmann is een merk dat onderons modelspoorders hoog in het vaandel staan.
:o
-
Ik ben het volledig met mijn naamgenoot eens.
Maar het is wel zonde van de naam. Maar wat betekend het voor de NL rijders? Eigelijk niet veel want de plan V zou toch al van Roco uit komen en veel zullen op temijn toch bij roco opnieuw uitkomen.
Bovendien vind ik Fleischmann in verhouding erg duur.
-
daar heeft bas douma wel een punt ::) ik denk persoonlijk dat de twee grote namen hierdoor allebei zichzelf de nek hebben omgedraaid,Ter vergelijking als je een hornby superdetail model of bachmann model(wat zeker zo mooi gedetailleerd is) kunt kopen voor een derde van een enigsinds vergelijkbaar marklin ofwel fleischmann model,zou
je je toch afvragen waarom ze het ook niet gewoon in het verre oosten zijn gaan produceren?
-
Hoe zit het dan met hun H0 rails ?
heel veel mensen hebben modelspoor met flm profi rails en als het straks (nooit) meer leverbaar is?
En hoe zit het met de lint 41 stellen ? er zijn nog maar 3 versies ervan uitgebracht over naar Roco?
Of krijg je zon effect dat we straks 5 euro voor zon railtje 6101 flm mogen betalen in de vrije handel?
-
Dat doet denk ik pijn in ieders hart.
Van alle treinen die ik heb rijden de fleischmanns toch als beste.
zelfs die met de oude rondmotors.
die zijn niet kapot te krijgen, rijden 14 jaar probleemloos rond op mijn baan.
Vooral al de stoomloks van fleischmann zijn top machines.
misschien wel de mooiste van fleischmann, roco en mätrix, de tradionele merken.
En de rails van roco (geoline) vind ik persoonlijk maar lelijk,
veel te hoog balast, breedte tussen de sporen veel te groot en het ballast te plastic achtig
Maar eerst eens afwachten wat de toekomst gaat brengen
wesley
-
Lijkt mij dat alleen Modelleisenbahn GMBH hier duidelijk over kan zijn.
Denk eens aan de nieuw HO noviteiten. D'r is al in geinvesteerd dus lijkt mij dat ze die nog wel te gelde moeten maken. Maar ....we kunnen hier over door gaan, het blijft zonder berichtgeving van Modelleisenbahn speculaas.
-
Het is precies zoals het er staat.
Roco gaat H0, H0e en TT doen. Ook EXPORT, dus NL
Fleischmann gaat zich toeleggen op N en H0 stoom. Profi spoor blijft, oude (goudkleurige) spoor stopt.
N spoor Roco stopt en gaat door naar Fleischmann, dus Fleischmann gaat nu ook N spoor maken zonder bedding.
Roco line rails H0 met en zonder bedding blijven gewoon, ook de H0 profi rails blijft.
Mallen en modellen verwisselen simpelweg van merknaam.
-
Op de site staan inderdaad gewoon nieuwtjes voor 2010, dus das raar.
Verdwijnen van Fleischmann h0, mocht dat gebeuren, zou inderdaad jammer zijn maar puur sentiment. Marklin en Fleischmann was voor mijn generatie toch een beetje ajax-feyenoord danwel beatles-stones. Je koos de ene of de andere.
-
Staat ook nergens dat NU per direct alles stopt. Is gewoon een fase.
Roco heeft voor Nederland H0 nog genoeg verrassingen klaar staan, dus maak je niet druk.
Detailhandel is vorig jaar al uitgebreid ingelicht.
-
Over modeltreinen maak ik me nooooit druk ;D
-
Ik denk ook niet dat men zich zorgen maakt over Roco, maar over Fleischmann.
Allemaal toch een kwestie van communicatie: Men zou duidelijker moeten maken dat bepaalde modellen uit het Fleischmann H0-gamma uiteindelijk in het Roco-programma terecht komen.
Omgekeerd geldt hetzelfde voor de Roco N modellen die naar het Fleischmann N-programma verhuizen.
Eigenlijk is het helemaal niet zo dramatisch allemaal.
mvg,
Gert
PS: Caltex werd ooit Texaco (ja zo oud ben ik al), Raiders werd Twix en voor de dames onder ons: Oil of Olay werd Oil of Olaz (maar niet overal) en zo kan ik nog wel even doorgaan.
-
Ik verbaas me er een beetje over dat men dit nieuws nu pas lijkt te horen... :o
Dit is toch als sinds halverwege vorig jaar bekend? ???
-
Klopt. Is allang bekend.
mvg,
Gert
-
Ik krijg opeens zin in een glaasje snor ;D
Kortom.. oud nieuws op een ander forum.
-
rijden 14 jaar probleemloos rond op mijn baan.
Ik heb een Roco NS 1600 die vorig jaar met pensioen is gegaan na 18 jaar probleemloos rondrijden op mijn baan, hij rijdt overigens nog steeds. Maar mag van zijn rust genieten in de doos.
Bovendien doet Roco in de modelspoor vakpers niet anders als beloven dat de kwaliteit weer terug gaat naar het oude niveau.
Dus ik vind dat we ze die kans moeten geven.
Vooral al de stoomloks van fleischmann zijn top machines.
achtig
Fleischmann blijft gelukkig wel stooomloks in H0 produceren. Dus die blijven vooralsnog in het H0 programma.
Groet Peter,
-
Ik weet niet of het waar is. Voor 2010 is er gewoon voor HO van Fleischmann een 2010 folder met daarin vermeld de prijzen en gezien deze prijzen die Marklin plus zijn lijkt mij het einde wel in zicht.
Maar de hoge prijzen gelden ook voor N.
PS LGB bestaat gewoon nog en de 2010 folder ligt gewoon in de winkel.
-
Nee, het is niet waar. De brief van Fleischmann en Roco in 2009 aan de detailhandel was een geintje...
-
Ik weet niet of het waar is. Voor 2010 is er gewoon voor HO van Fleischmann een 2010 folder met daarin vermeld de prijzen en gezien deze prijzen die Marklin plus zijn lijkt mij het einde wel in zicht.
Maar de hoge prijzen gelden ook voor N.
PS LGB bestaat gewoon nog en de 2010 folder ligt gewoon in de winkel.
wat LGB betreft dat het nog bestaat dat weet ik , alleen sinds de overname door marklin zijn de negatieve berichtten niet mis OA http://www.grootspoorforum.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=1939
-
Heren,
Even de website van Modeleisenbahn GmbH opgezocht...
Voor fleischmann:
Durch die Produktmarke FLEISCHMANN H0 (Spezialisierung auf historische deutsche Länderbahnen mit internationalen Modellvarianten der Epoche I und II) bietet FLEISCHMANN ein umfangreiches Produktprogramm mit u.a. kostbaren nostalgischen Dampflokomotiven. Die für den ambitionierten Sammler und den eher konservativen Spiel- und Betriebsmodelleisenbahner mit hoher Handwerkskunst und unter Manufakturcharakter hergestellten Modelle, überzeugen u.a. durch ihre Präzision.
Das Markensortiment
Vollsortiment SPUR N
- nationale und internationale Modelle
- Zubehör
- Gleis- und Digitalsystem
H0 Länderbahnen der Epoche I und II
- deutsche Bahnverwaltungen
- limitierte Auflagen und Sondereditionen
Voor Roco:
Dabei überzeugt die Marke Roco in erster Linie die Technik affinen Modelleisenbahner. Entwicklungen und Komponenten aus dem Bereich der miniaturisierten Antriebs- und Motorentechnologie oder der Digitaltechnik werden als bahnbrechend und als eindrucksvolle Meilensteine in der Modelleisenbahngemeinde gewertet.
Die internationale Modellvielfalt und das umfangreiche Zubehörsortiment, wie Gleise und Steuerungstechnologie, begeistert die Spiel- und Betriebs-Modelleisenbahner durch den hohen Detaillierungsgrad der Modelle und eine exakte und maßstäbliche Ausführung. Diese wiederum überzeugt auch den ambitionierten Sammler.
Mit der Produktmarke AC Wechselstrom bietet die Marke Roco für die Modelleisenbahner des Dreileitersystems der Spur H0 erstklassige Alternativen in Bezug auf Technologie, Preis- Leistungsverhältnis, Detailtreue und Maßstäblichkeit sowie der hohen Modellvielfalt.
Das Markensortiment
Vollsortiment SPUR H0 und H0e
- Internationale Modellvielfalt
- Gleissystem
- Digitaltechnik
Wechselstrommodelle
Modelleisenbahnen der SPUR TT
De link: http://www.modelleisenbahn-muenchen.com/
En ja dit was toch al lang bekend?
Groet Ronald K.
-
Yep, dus oud nieuws.
-
nou sorry voor mij toch nieuws daar ik het europese spul niet zo meer volg op dit moment ;)
-
Nee, het is niet waar. De brief van Fleischmann en Roco in 2009 aan de detailhandel was een geintje...
Libenter homines id quod volunt credunt
eric
-
Ben ik toch even blij dat Fl Profi Rails blijft, anders kon ik mijn hele baan met nieuwe rails gaan leggen ! ::) :o
-
Voor de mensen zoals ik die hun Latijn niet meer helemaal up to date hebben
Libenter homines id quod volunt credunt=Mensen geloven graag wat ze willen geloven Caesar
Hier (http://people.zeelandnet.nl/jakkes/spruit/spreuken.htm#l) vind je nog meer vertalingen.
Groetjes
Johan
-
Dus Fleischmann HO profi rails blijft? voor hoelang? dus verdwijnt het toch in de toekomst? ik wil net beginnen, vandaar, anders moet het ROCO geoline worden.
-
Dus Fleischmann HO profi rails blijft? voor hoelang? dus verdwijnt het toch in de toekomst? ik wil net beginnen, vandaar, anders moet het ROCO geoline worden.
Persoonlijk zou ik geen geoline gaan gebruiken (veel te grote parallelafstand en veel te scherpe wissels).
Ga dan voor de tillig elite.
Maar erst eens kijken of de profirails er wel uitgaan.
groeten, wesley
-
De profi rail gaat niet uit het programma verdwijnen, dit is een best dure rail die niet zo maar geschrapt zal worden en vertegenwoordigd veel kopers, een eend met gouden eieren slacht ge toch ook niet?.
Matheus.
-
In dit draadje weer veel speculaas......sinterklaas is al weg :-)
Voor diegene die in eenvoudiger in het Nederlands lezen, vond ik het laatste bericht op Fleischmann-ho.nl:
http://www.fleischmann-ho.nl/nieuws/nieuws-2010/201008.htm (http://www.fleischmann-ho.nl/nieuws/nieuws-2010/201008.htm)
Zoals het daar staat, stond het ook al op de website van Modelleisenbahn GmbH en voor 2011 en verder: laten we rustig afwachten.