BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: spoorzeven op 26 January 2010, 07:35:37
-
Zowel gisterochtend als vanmorgen bestond de trein naar Venlo (Delft v 06:33) uit ICK (of ICL) materieel met 1700 voor en achter. Wie weet meer?
-
Het is ICL matrieel wat weer in dienst is gekomen wegens het matrieel tekort waar de NS op dit moment mee kampt door de weersomstandigheden. Als het goed is rijden er op dit moment 2 stammen en dit werd volgens mij nog uitgebreid naar 6. Om deze stammen samen te stellen worden op dit moment vele rijtuigen naar Duitsland (Dortmund) gestuurd voor onderhoudt. Mocht je hiervan een foto willen zien dan is die te vinden op mijn site via het www knopje.
-
Dank voor je antwoord (y). Tja, getrokken materieel met een eloc is nu eenmaal betrouwbaarder dan die treinstellen. Bovendien kun je een eloc even vervangen, een treinstel moet direct geheel uit dienst en dan ben je alle zitplaatsen kwijt. Vreemd dat bijvoorbeeld de NMBS dat wel snapt en de NS niet.
Zijn er al mensen met foto's van de 'nieuwe' inzet ;D
-
Zoals men hier zegt:
Tod gesagten leben länger.
-
Joehoee!! Dat is weer eens wat anders dan in een VIRM of ICRm naar school reizen :D
-
Zoals Marcel al aangaf betreft het geen ICK maar ICL. Het ICL matereel heeft een tijdje als motteballenvloot op de Dijksgracht in Amsterdam gestaan. Aangezien het hier geleased materieel betreft (en de lease nog niet is afgelopen) heeft men het opnieuw in gebruik genomen. Sinds deze week rijdt het ook op Den-Haag-Venlo een aantal slagen (aankomst eerste rit in Venlo ca. 840u) Al eerder werd vorige week een tweetal slagen gereden op Maastricht-Schiphol, dat rijdt ook nog steeds, zoals vanmorgenvroeg (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/4307168494/) en vanmiddag (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/4306623739/)
-
Of wordt het door elkaar gebruikt ICK en ICL?
Ik zag vanmiddag in Rotterdam Centraal (12:45 naar 't Zuiden) een stam met direct achter de loc een rijtuig dat een duidelijk andere dakvorm had dan de daar achter lopende rijtuigen, en dan bedoel ik met name de beeindiging van het dak: een stuk rechter.
Komen deze verschillen voor binnen ICK of heb ik dingen gezien die er niet zijn?
-
Of wordt het door elkaar gebruikt ICK en ICL?
Ik zag vanmiddag in Rotterdam Centraal (12:45 naar 't Zuiden) een stam met direct achter de loc een rijtuig dat een duidelijk andere dakvorm had dan de daar achter lopende rijtuigen, en dan bedoel ik met name de beeindiging van het dak: een stuk rechter.
Komen deze verschillen voor binnen ICK of heb ik dingen gezien die er niet zijn?
@Marc: nee dit is een eerste klasse rijtuig Avmz (geloof ik) maar ook ICL (en geen ICK)
-
Zal wel een Amvz (http://nl.wikipedia.org/wiki/Avmz) zijn geweest inderdaad. Dat zijn oude rijtuigen van de NS (gekocht van de DB) welke eerder voor internationale (nacht)treinen werden gebruikt (vroeger ook donkerblauw ipv geel-blauw). Deze hebben een dak dat aan de uiteinde recht loopt ipv het bolle op de ICL/ICK rijtuigen.
Robert
-
ICK is dan ook niet in dienst end aar zijn geen plannen voor ook.
-
Leuke rijtuigen die ICLen. Je kunt ze zo uit Roco's maken.
Beetje blauw, geel, grijs en wat afvrijvers er op en je hebt weer een uniek stukje NL materieel.
Of mail Roco. Misschien maken ze die wel (Neurenberg ;D 2011 of zo iets).
-
Zag afgelopen dagen ook tweemaal rond 10:07h een trein met ICL (?) uit of door Leiden richting Den Haag rijden. Zou de intercity naar Vlissingen kunnen zijn, maar is dan wel iets vertraagd geweest. Weet iemand hier meer van?
-
Dat is leeg mat van Schiphol naar Den Haag, omdat het anders de halve dag in Hoofddorp Opstel moet staan en daar is geen plaats.