BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: CKLX op 17 January 2010, 19:14:18
-
SBB Cargo komt sinds enkele dagen met lease 186'ers in de reguliere dienst naar de Westhavens. Op zondag 17 januari stond er een mooi in het zonnetje op het ept.
Een extra mogelijkheid dus voor model-Traxxen op Nederlandse banen.
SBB Cargo 186-182-2 in Amsterdam Westhavens:
(http://farm5.static.flickr.com/4033/4282199702_f260ec7ff7_m.jpg) (http://www.flickr.com/photos/cklx/4282199702/sizes/l/)
SBB Cargo 186-182-2 in Amsterdam Westhavens, gepasseerd door een DBS 189 met een vriendelijke machinist die heeeel langzaam voorbijreed:
(http://farm5.static.flickr.com/4026/4282204116_929aeaa2d6_m.jpg) (http://www.flickr.com/photos/cklx/4282204116/sizes/l/)
CKLX
-
Wordt het toch nog mooi op het Nederlandse net. (y)
mvg Peter
-
Weer eens wat anders.....in plaats van nederlanders met caravan in Zwitserland, Zwitserse Loks in Nederland (y) (y)
Groeten
Bas
-
In 2005 was de SBB ook al in NL te beonderen hoor. een 484 maakte toen proefritten op de Betuweroute!
-
Toch grappig Floris dat ze voor jou het nummer veranderd hebben hier was het de 484 005.
-
Interessant. Is er een goed model (dus met 'Railpool' op de neus) van deze loc beschikbaar voor H0 gelijkstroom?
mvg,
Gert
-
Nee helaas komt ook omdat die toko Railpool nog niet zo heel lang bezig is met 186'ers de eerste zijn pas eind vorig jaar verschenen. Maar goed ze hebben ondertussen wel veel locs. Dus LS of Roco zal er vast mee komen.
-
Toch grappig Floris dat ze voor jou het nummer veranderd hebben hier was het de 484 005.
je had gelijk Marcel! het was inderdaad de 484 005 (y) (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/4282722264/)
-
Eindelijk 8)
Welk traject rijden ze?
-
Op dit moment rijden ze de Freiburg kolen (Em-Awhv) en terug. Ook rijden ze de DBM trein (Em-Awhv) en terug. Ze gaan nog wel meer treinen rijden maar dat volgt nog.
-
Alles beter dan dat Locon ding... (y)
-
Interessant. Is er een goed model (dus met 'Railpool' op de neus) van deze loc beschikbaar voor H0 gelijkstroom?
mvg,
Gert
;D neen dacht het niet. Je zou eens bij ACME kunnen kijken.
In de plemp is ook een optie natuurlijk 8)
-
Mijn foto's waren vorige week om zeep
deze kreeg ik van een collega fotograaf M de Boer. Waarvoor dank
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/186_182_2_SBBC__2007_VCN_Amsterdam_Westhaven_15_01_10.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/186_182_2_SBBC_Amsterdam_Westhaven_15_01_10_.jpg)
-
O ,wat een mooie loc.
En helemaal dat ie uit Zwitserland komt.
Dat ontbrak nog op het mooie nederlandse spoorweg net.
Nu zijn alle combi,s mogelijk.
Zou die nog in N model uitkomen.
Ik vindt hem geslaagd.
Martin.
-
O ,wat een mooie loc.
En helemaal dat ie uit Zwitserland komt.
Martin.
Nou,uit Zwitserland komt die niet hoor,deze loc is ondergebracht bij SBB Cargo Duitsland,Deze loc's worden vanaf Keulen Eifeltor ingezet.
-
Dus locwisseling blijft nog steets noodzaak.
Als ik het goed begrijp.
Dan schiet je er nog niet veel mee op.
Het zou toch mooier zijn.
In Zwitserland een loc voor de trein.
Die rijdt dan naar de bestemming in nederland.
En vervolgens weer terug,zonder oponthoud.
Van locwisselingen,wat nu nog steets gebeurd.
Ondanks al die zogehete multiloc,s
Of blaas ik mis,en is dat om technische rede nog niet mogelijk
Ze schaffen de modernste machienes aan ,op eficentie.
Tijd en geld besparen,en toch steets locwisseling.
Het kan natuurlijk ook zo zijn ,ieder wil wat verdienen aan de vracht.
Vandaar dat overal loc,s worden gestationeerd.
Direct inzetten waar nodig.
Maar dat locwisselen wilde men toch vanaf.
Martin
-
Waaorm zou je vanaf Zwitserland willen rijden als dat helemaal niet nodig is? De ene trein komt uit Freiburg en de andere komt ook uit Duitsland.
Bovendien heeft SBB Cargo Deutschland pas 2 locs tot haar beschikking die Nederland in kunnen, dus is het dan handig om deze, indien nodig, door te laten rijden? Ik denk het eigenlijk niet.
-
Ik snap het een beetje beter.
Dat weten we ook weer eens.
Dank je voor het uitleggen.
Des al niet temin,toch weer een mooie loc op het spoor.
Als leek zie je de dingen toch anders ,dan waneer je weet hoe de vork in de steel zit.
Dat is best wel leuk dat mensen je dat dan kunnen uitleggen.
Martin.
-
Ook vandaag mocht SBB-Cargo weer naar naar Nederland komen (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/4297231885/) (y)
-
wat een beauty :-*
welk traject rijd hij nou precies?
-
@Remarkable zoals ik je vorige keer ook al gezegt heb (misschien tijd voor een bril?):
Op dit moment rijden ze de Freiburg kolen (Em-Awhv) en terug. Ook rijden ze de DBM trein (Em-Awhv) en terug. Ze gaan nog wel meer treinen rijden maar dat volgt nog
-
Ah ja Marcel, sorry had ik al gevraagd. en tijd voor een bril.. nee een betere sterkte misschien maar zit al op -7 ::)
Ik bedoel met mijn vraag eigenlijk hoe rijdt de trein tussen Emmerich en Antwerpen haven. ik weet niet hoe dat traject is?
-
Hallo Remarkable,
Awhv is niet Antwerpen haven maar Amsterdam Westhavens (of zoiets... ;)). En volgens mij gaat de rit vanaf Emmerich via Arnhem, Utrecht naar Amsterdam.
Bart
-
Nee dan zal het inderdaad niet daar aan liggen :P Maar Awhv staat voor Amsterdam Westhaven :P Dus wordt het traject Emmerich - Utrecht - Amsterdam Westhaven gereden.
-
TNX guys (y)
-
lijkt er op dat het wekelijks word nu, maar ook gisteren mocht de SBB weer door Nederland rijden, dit keer in een lekker zonnetje! (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/4316167019/)
-
Weer een goede pica floris (y)
Ga zo door!
Ik las onder een andere foto dat je volvo moeite had om het viaduct op te komen!
Ik ga met mijn volvotje ook de berg bij Elst naar Valburg maar niet naar beneden met sneeuw... ;D
-
Mooie foto Floris. Die SBB-loc zal zich wel lekker thuis voelen, zo met al die sneeuw om zich heen. :)
Over sneeuw gesproken: ik zag ook jouw foto van de Alpen express, maar dat is hier off topic, dus ik stuur je even een PB-tje.
mvg,
Gert
-
(http://farm5.static.flickr.com/4008/4359476917_68545cf711_o.jpg)
;D
-
Goed gedaan, jochie ;D
-
Heel fraai gedaan. De baanschuiver moet er nog onder neem ik aan?
-
Hij wordt mooi Kees-Jan, dat is zeker.
Maar volgens mij is hij nog niet helemaal af: ik mis het rode SBB-logo met daarachter in het wit de tekst SBB-CFF-FFS Cargo nog.
Zowel in het groot als in het klein is deze loc een absolute aanwinst voor Nederland.
mvg,
Gert
-
Ik zou deze mooie loc,bij mij ook best wel op de baan willen zien.
Maar alleen dan in N spoor.
Mischien ook een omstikkeringetje,zoals hierboven,in H0 is getoond.
Met de printer kom ik al een heel eind op weg.
Dus de gewenste stikkers maken is geen probleem
Alleen heb ik nog geen echt geschikte loc voor gevonden.
Die de kleurstelling een ietsje benaderd.
Ik ga daar nog eens verder naar zoeken,wie weet.
Het iedee is beslist de moeite waard.
Het is inderdaad een plaatje om te zien.
Martin.
-
Klopt Gert hij is ook nog niet klaar. ;D Stikkertjes over stikkertjes plakken heeft wat droogtijd nodig namelijk.
Ben benieuwd Martin wat je gaat maken.
Kees-Jan
zaterdag is de sbb klaar
-
Hoi Kees-Jan.
Ik heb helaas nog geen loc kunnen vinden voor dat project.
Maar als ik er een vindt is die van mij.
En ga ook aan de slag.
Martin.
-
Maar als ik er een vindt is die van mij.
deze bijv:
(http://medienpdb.maerklin.de/product_files/2/img/grossansicht/12596.jpg)
© trix.nl
art nr: 12596
en als jij er één maakt in N dan doe ik het ook!
Kees-Jan
-
Zijn er geen uiterlijke verschillen tusen een 185.2 en 186?
Martijn
-
Tuurlijk wel, er staat andere troep en panto's op het dak. Maar niet iedereen vind dat verschil van belang. :-*
-
Hmm, tis dat ik met mijn tijdperk naar achteren ben gegaan, anders wist ik het wel.
-
Tuurlijk wel, er staat andere troep en panto's op het dak. Maar niet iedereen vind dat verschil van belang. :-*
sja,
Anders had ik zo'n acnee geval moeten spuiten maar die vind ik er niet uit zien, sorry..............(dan maar een ietwat afwijkende dak indeling en dat zandkastje in de midden: daar hebben we een printer voor ;D)
Kees-jan
-
Toch zelfs ook even wat foto's vergeleken.
En er is me toch nog een verschil opgevallen.
Bij de 186'ers zit er wat meer hoogte verschil in het dak omdat een balk boven de roosters mist.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/uk_deu_r4c_185_563_4_01_g.jpg)
m.i. toch wel opvallend.
En wat betreft een model voor N spoor even wachten op Hornby die komt met een 186.
Martijn
-
sja,
Anders had ik zo'n acnee geval moeten spuiten maar die vind ik er niet uit zien, sorry..............(dan maar een ietwat afwijkende dak indeling en dat zandkastje in de midden: daar hebben we een printer voor ;D)
Kees-jan
Die van ACME vindt qua buitenkant veel mooier als de roco.
Veel fijner uitgevoerd.
Alleen van binnen niet, maar daar komt ook verandering in.
-
Dat "zandkastje" is dat dat zwarte vlakje wat ik midden op de onderbalk van de lok zie? Mocht dat het geval zijn, is het geen zandkastje. Door het modulaire concept van deze lok is het....de dieseltankvulmondingang of hoe je dat ook in het Nederlands zegt ;-) Bij de dieseluitvoering hangt er geen transformator onder, maar op dezelfde plek de dieseltank, en die moet tenslotte ook gevuld worden. De kast van de lok zelf is dus universeel, het is zelfs mogelijk een lok die als elektrolok uitgeleverd is, eenvoudig door het uitbouwen van de elektrokomponenten en het vervolgens weer inbouwen van de dieselcomponenten, om te bouwen naar diesellok.
Groeten
Bas
-
Weer wat geleerd Bas en sja br 186 (rare naam trouwens ;D) smaken verschillen :-X
Kees-Jan
-
De kast van de lok zelf is dus universeel
Is dat wel zo? Op dit (https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,4934.msg396740.html#msg396740) plaatje zie ik ook nog een groot rooster in de zijwand van de dieselversie.
-
@ Marc...ja dat is zo ;)
ff geen tijd dat hele verhaal te typen...hier dus uit wiki:
"Zwischenzeitlich wurde durch Bombardier die TRAXX-Plattform nochmals weiterentwickelt, wobei sie insbesondere dahingehend optimiert wurde, dass für elektrische und dieselelektrische Versionen der gleiche Lokkasten verwendet werden kann. In der Mitte des Maschinenraums gibt es ein Einbaufeld, auf dem entweder ein Dieselmotor oder die aus der TRAXX F 140 MS weiter entwickelte Stromrichteranlage installiert werden kann. Der Verbindungsgang durch den Maschinenraum verläuft nicht mehr geradlinig, sondern um diesen Block herum. Bei den elektrischen Versionen ist auf einer Seite des zentralen Blockes der Gang als abschließbare Hochspannungszelle ausgeführt.
Die Seitenwand des Lokkastens ist in drei Teilen ausgeführt. Die Öffnung für die Luftansaugung des Dieselmotors ist bei den elektrischen Versionen mit einer Platte verschraubt, während die kleine Öffnung für den Füllstutzen des Kraftstofftanks bei den Elektroloks nicht verschlossen wird.
Die Drehgestelle und Antriebe wurden nochmals verbessert, so dass mit dem Tatzlagerantrieb erstmals eine reguläre Höchstgeschwindigkeit von 160 km/h erreicht werden kann, kurioserweise wurde aber die Bezeichnung F 140 beibehalten."
Groeten
Bas
-
Ach so... Deutlich! (y)
-
[off topic]
Deutlich = aanzienlijk
Duidelijk = klar
Clear? ;D
[/off topic]
Morgen zie ik - als ik op tijd ben - misschien een fraai model van zo'n SBB Cargo loc!
mvg,
Gert
-
Nooit Tampert gezien? ;D
-
Deutlich= aanzienlijk
Duidelijk = klar
Deutlich= duidelijk
klar ,mag je ook beschrijven als ok of ook als duidelijk