BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: hein15 op 16 January 2010, 23:02:51
-
goede dag.
wat kan er fout zijn, als ik over de overgang van het spoor dat aangesloten zit op mijn IB rijd naar het deel van wat op de booster zit krijg ik de melding korsluiting booster.
ik rijd met Fleischamnn H0.
de overgang is dmv kunststof isolatie blokken van elkaar gescheiden.
ik heb draden al gewisseld maar dit werkt niet.
of moet ik hier een gescheiden deel van het spoor maken met hieraan de keerlusaansluiting van de booster.
wie weet raad?
graag bericht, Hein.
-
Hein,
Wat voor booster heb je er aan hangen? En hoe is ie aangesloten op de IB?
Grtzz Rob
-
ik hen een power 3 van Uhlenbrock
aangesloten met de orginele 5 polige platte draad die bij de booster geleverd word.
dez ezit op de boosteraansluiting van de IB.
groet Hein
-
Nog een vraag: wat voor trafo heb je voor de IB en voor de Power 3 zitten?
Een te groot verschil in trafo's wil ook wel eens dit verschijnsel veroorzaken.
-
Hein, de rails moet slechts aan één zijde geisoleerd te worden, heb jij dat ook zo gedaan? En heb je de common-ground goed aangesloten. Zijn de beide aansluiting (braun) van de booster en de IB met elkaar verbonden, oftewel heb je het echt helemaal volgens de handleiding aangesloten?
Mvg
Wim.
-
ik heb 2 dezelfde 70 va trofo's aangesloten.
Wim ik heb de aansluiting volgens het boekje dus van de booster met 2 draden naar het spoor.
Als ik wim goed begrijp mag ik de bruine draad van de booster verbinden aan de Ib.
de isolator van de bruine draad moet uit de baan en dan moet het werken.
klopt mijn redenatie Wim?
groet Hein.
-
Hein, dan heb je de aansluiting dus niet volgens het boekje. Als je nu een vraag hebt over de bruine draad aansluiting.
Mvg
Wim.
-
wim ik zal morgen het boekje raadplegen en aansluiten zoals je schrijft.
morgen antwoord.
-
Hein,
Je moet het aansluiten zoals het in het boekje staat. Dat moet je eerst goed lezen voordat je iets aansluit, of anders het forum raadplegen. Ik schrijf dagelijks soms wel meerdere keren over een periode van zeker 8 jaar, hoe het moet worden aangesloten. Kan daar ook net zo goed mee stoppen want niemand leest het.
Mvg
Wim.
-
wim je hebt helemaal gelijk.
Ik heb vanmorgen de aanpassing gedaan zoals in het boekje staat (de 2 bruine draden van de trafo doorvebonden)
het werkt nu prima, bedankt.
wat betreft het lezen van het boekje, ik heb deze gelezen maar dit onderdeel over het hooft gezien.
Ik ben geen electro specialist maar stoffeerder.
daarom stel ik de vraag op dit forum en door Uw kennis is mijn probleem verholpen, dan U wel
groet, Hein.