BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Petertrein81 op 23 December 2009, 12:58:40
-
Staat in de Eisenbahn Kurier van januari 2010, moest hem 3x lezen voor ik mijn eigen ogen geloofde.
Even vertaald:
Te koop tegen aannemelijk bod:
Diesellok V 200 015,
ex 220 015-2, ex SBB Am 4/4 18463
- Letzte HU 1988,
- Zustand 3 - 4, niet compleet,
- Zonder stoomverwarming,
- Onderhoudsgeschiedenis DB is voorhanden,
- Reserveonderdelen zijn verkrijgbaar, (Niet zeker of ik het helemaal goed vertaal),
- Moet minimaal 50.000 Euro opleveren,
- Te bezichtigen tot Feb. 2010,
- Verkoop vanaf Maart 2010,
Serieus geinteresseerde mogen mij een PB sturen voor tel. nr en mailadres. indien nodig ;D ;D
Groet Peter,
-
Mmmm,
Een puur diamanten H0 lokje, als hij voor 50.000 euro weg gaat. :P
Ach je kunt hem altijd bezichtigen ook al heb je geen plaats en geen geld ervoor. ;D
Net als met huizen bezoeken.
Groeten,
Martijn
-
- Zustand 3 - 4, niet compleet,
- Moet minimaal 50.000 Euro opleveren,
Dat is niet goedkoop. Zeker niet, als je de verdere kosten erbij optelt. Kosten voor, bijvoorbeeld, transport, stalling, onderhoud en reserve-onderdelen zijn samen vele malen hoger dan de aanschafprijs.
Groet,
Basilicum
-
Ik heb er nog een redelijk recent plaatje van gevonden.
(http://www.bahnbilder.de/bilder/br-220-db-v-200-230876.jpg)
Foto: bahnbilder.de User: Helmut Dimitroff.
Het overgrote deel van de onderdelen is er zo te zien nog.
Groet Peter,
-
niet compleet....onder andere slechts de motoren en voith-aandrijving missen. Ik meen dat die namelijk in SBB tijd nog uitgebouwd zijn wegens storing en nooit meer teruggezet wegens de sloopopdracht die naderhand gewijzigd werd in verkoop naar Duitsland ;) Verder zijn in de cabine alle remkranen (SBB type FV5) verwijderd, die waren nog goed bruikbaar. Toen gedurende de afsteltijd in Biel hebben "liefhebbers" ook nog het een en ander laten verdwijnen...dus daarom staat hij ook als toestand 3-4 in de advertentie. Overigens zijn andere loks die completer waren weer verder verkocht en opgeknapt en rijden nog steeds rond. Ze zijn herkenbaar aan het grotere licht boven.
Overigens was men bij de SBB niet echt tevreden over de loks, daarom waren ze alweer snel verdwenen hier. Ze moesten in bouwdiensttreinen rijden, maar daar waren die loks helemaal niet voor ontwikkeld en daarom had men in verhouding erg veel storingen.
Groeten
Bas
Ook liefhebber van duitse diesels
-
Ergo: leuk voor iemand die een casco van een V200 wil neerzetten en in z'n vakantie wat schuur-en schilderwerk wil doen om het ding optisch wat op te kalefateren...
-
niet compleet....onder andere slechts de motoren en voith-aandrijving missen. Ik meen dat die namelijk in SBB tijd nog uitgebouwd zijn wegens storing en nooit meer teruggezet wegens de sloopopdracht die naderhand gewijzigd werd in verkoop naar Duitsland ;)
Is niet een onoverkomelijk probleem, mits je de financiën hebt. Bij mijn weten heeft de geel-rode lok van de BE ook een moderne Caterpillar motor met modernere Voith aandrijving. Is waarschijnlijk vanuit het oogpunt milieu/kosten toch al een betere optie als de orginele motoren, want de modernere dieselmotoren zijn zuiniger en schoner.
En een remkraan is volgens mij gewoon van een bepaalde toeleverancier, Knorr, Oerlikon enz., dus dat moet ook geen probleem zijn. Eigenlijk zijn er alleen de kosten.
Groet Peter,
-
Idd Peter, die BR221 die uit Griekenland terug kwamen waren ook verre van compleet. Als je geld hebt, is alles weer te maken. Nieuwe remkranen, motoren etc kan allemaal georganiseerd worden. Het prijskaartje is dan alleen ook ietsjes hoger ;-) en dan krijg je weer de "baten/Lasten" afweging....
Groeten uit een Zwitserland met bijna 10 graden....PLUS
Bas
-
Oooh.. Die staat in April bij mij op de buiten baan ;)
Is wel vet,, je pa miljonair, heeft veel grond, legt voor jou een spoorlijntje aan waar je kan rijden, laat de V200 helemaal voor je renoveren totdat hij weer super mooi rijdt, en genieten maar :D
Ik zal pa wel even heel heel lief aankijken, haha
Gaaf dingetje!!
-
Bas niet alleen bij jou is het te warm hier in Oostenrijk is het ook aardig voorjaar ...5 graden plus en vorige week nog - 20 overdag,het kan verkeren.
-
Met een beetje mazzel gaat de lok naar Neustrelitz,
waar ook de Grieken heengingen voor nieuwe onderdelen
en restauratie....
Is geen loktype om bij Pietje de ijzerboer te eindigen
(zeker niet met zo'n vraagprijs), de br 220 daar zijn er niet
zoveel van bewaard...
Mvg,
Tis
-
daar zijn er niet zoveel van bewaard...
Op museumslok.de (http://www.museumslok.de/Denkmal/Diesel.htm) kwam ik dit lijstje tegen:
V200 001
V200 007
V200 009
V200 015
V200 016
V200 017
V200 018
V200 033
V200 058
V200 071
Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/DB_Class_V_200) noemt ook V200 013.
Groet,
Basilicum
-
Is wel vet,, je pa miljonair, heeft veel grond, legt voor jou een spoorlijntje aan waar je kan rijden, laat de V200 helemaal voor je renoveren totdat hij weer super mooi rijdt, en genieten maar :D
Ik zal pa wel even heel heel lief aankijken, haha
Gaaf dingetje!!
Jij bedoelt net als die Belg die een gehele trein voor zijn verjaardag kreeg, 1:1 wel te verstaan!
-
Ja zoiets, alleen dan een nog een spoorlijntje erbij ;)
-
Ik heb effe geGoogeld naar die Belg,en tot mijn verbazing kan hij toch gewoon met zijn trein rijden .......op de museumbaan waar hij ook lid van is en waar zijn treinen gestald staan ???..Ja hij heeft er zelf 2 ,waarvan een met 3 wagens.
Google maar eens naar Dieter Van Landuyt en je zult verrast zijn :-\.
Tenminste ik was het wel.
-
met filmpje...
http://www.tvoost.be/nl/nieuws/2009-04-19/lebbekenaar-gek-van-treinen/
eric
-
Dat is wel echt vet!