BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Hans Reints op 17 December 2009, 20:43:13
-
de Franse staatsspoorwegmaatschappij SNCF heeft Deutsche Bahn uitgenodigd partner te worden in Eurotunnel, de exploitant van de Kanaaltunnel. Eurotunnel kent nu behalve SNCF en de Belgische NMBS enkele Britse aandeelhouders. Deutsche Bahn heeft regelmatig interesse getoond in een deelneming in Eurotunnel. De Duitsers zijn in de loop der jaren ook steeds grotere gebruikers van de Kanaaltunnel geworden. Tot voor kort werd aangenomen dat SNCF-baas Pepy een tegenstander van Duitse deelname zou zijn, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Deutsche Bahn op zijn beurt pleitte in Die Welt voor meer samenwerking van zijn bedrijf met SNCF in het regionale spoorvervoer. Dat is beter dan elkaar ten koste van alles te blijven beconcurreren. Deutsche Bahn en SNCF hebben elkaar de laatste tijd beschuldigd van oneerlijke concurrentie. Deutsche Bahn stapte zelfs naar de Franse mededingingsautoriteit met een klacht over prijsdumping door SNCF op het Franse spoor. SNCF zou onder kostprijs werken en andere spooraanbieders bovendien bij de toedeling van spoorcapaciteit benadelen, door hun de ongunstigste paden aan te bieden.-SK
-
Duitsers in de tunnel ? En wat vinden de Engelsen daar van ?
-
Die zijn al begonnen met metselen aan hun kant van de tunnel.... ;D
-
Volgens mij hebben de Engelsen meer problemen met Franzen dan met Duitsers :-X
-
Volgens mij hebben de Engelsen meer problemen met Franzen dan met Duitsers :-X
Niet alleen de Engelsen... :-X
-
De duitsers hebben de in het UK grootste goederenvervoerder EWS al opgekocht, en hebben nog wat andere reizigersconsessies kunnen bemachtigen.
Groeten, Alexander
-
Op dit moment staat de eurostar vast in de tunnels.
-
het verzet natuurlijk ;D kijken wat de vergeldingsactie word van de duitsers,
Back to topic,
geen probleem toch duitsers, dankzij de Europese unie zijn de landen toch niet meer zelfstandig ook al doen ze wel zo, maar eigenlijks zijn alle landen die aan gesloten zijn vooral de kleinere landen provincies geworden.
In Den Haag zijn ze vooral al zeggen ze dat het niet zo is de regels aan het doorvoeren die op Europees gebeid zijn ingesteld.
MVG Fridzie
-
het verzet natuurlijk ;D kijken wat de vergeldingsactie word van de duitsers,
MVG Fridzie
We houden "Alo Alo" wel in de gaten. ;D
-
nou, de engelsen vertrouwen sowieso niemand... anders was de kanaaltunnel er misschien 100 jaar geleden al geweest.
http://www.subbrit.org.uk/sb-sites/sites/c/channel_tunnel_1880_attempt/index.shtml
-
Als je nog verder gaat graven in de geschiedenis, dan blijkt dat zelfs Napoleon Boon Apart al plannen had om een tunnel naar Engeland te graven.
De angst van de Engelse militairen heeft bij de huidige tunnel geleid tot een unieke voorziening. De tunnel kent over het hele trace 2 diepste punten, daar verzamelt zich eventueel lekwater. Dat wordt weggepompt naar buiten. Maar het unieke is dat de waterstroom omkeerbaar is. Als defensie het nodig vindt kunnen ze de tunnel vol laten lopen.
-
Best wel logisch, zou ik ook doen ;)
-
De Britten zullen de franse militaire prestaties van de afgelopen 150 jaar bekeken hebben.
Of er zijn zo veel Britten bij het vreemdelingen legioen dat ze zich daarover geen zorgen hoeven te maken. ( fransen zetten tegenwoordig alleen het vreemdelingen legioen in om oorlog te voeren voor frankrijk ).
Het links rijden op het spoor hebben de fransen wel van de Britten geleerd. :)