BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Ombouwen => Topic gestart door: Bob R. op 10 December 2009, 20:32:17
-
Deze rijtuigen aangeschaft van Rivarossi:
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/PC090074.jpg)
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/PC090077.jpg)
1 heeft een keuken maar die wordt totaal nie weer gegeven door Rivarossi >:(
Kwam ik achter door de opmerking van mDDM
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/PC100085.jpg)
Het interieur eruit gesloopt (zit vastgelijmd :-\) want je ziet al van veraf dat er een tafeltje met stoelen in staat.
Daar moet dus een keuken van gemaakt worden (ongeveer, als het maar lijkt)
Iemand die ongeveer weet hoe dit eruit zag ?
-
Welk tijdperk wil je nm hebben?
-
Jaren 30, ik wil ongeveer de indeling weten, veel zul je er toch niet van kunnen zien.
-
Hi Bob,
je hebt indedaat gelijk, ik heb hem in het blauw en het was mij niet opgevallen. Hoe gaat hij open?
Laat straks eens wat foto's zien van de verbouwing. Zou ook leuk zijn als je een beschrijving maakt.
mvgr, Ruud
-
Jaren 30? Reed dat rijtuig toen al rond?
-
@Ruud
Met je nagel langs de zijkant gaan, dan komt ie vanzelf los.
Pas wel op dat het veertje van de koppeling niet in het tapijt verdwijnt.
Interieur zit op een aantal puntjes vast gelijmd maar gaat met niet al teveel geweld los.
Hij reed zeker rond in de jaren dertig, eind jaren twintig zijn ze gebouwd.
-
Ik heb alleen ergens een foto van het keukeninterieur van de Orient zoals die in de laatste jaren rondreed. Tot deze maand dus, het einde van de Orient Expresse...
Blinkend roestvrij staal. Dat zal er in die jaren niet in hebben gezeten, vermeod ik.
-
Jaren 30, ik wil ongeveer de indeling weten, veel zul je er toch niet van kunnen zien.
Hallo Bob
Misschien helpt dit je een beetje op weg, helaas zijn ze een beetje donker maar het is de binnenkant van een CIWL rijtuig van het merk Train
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/100_0656.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/100_0656.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/100_0657.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/100_0657.jpg)
Groet
Johan
-
Nooit van gehoord... laat de bak s zien? Ik ben erg benieuwd. Wat is dat voor een merk, waarvandaan?
-
Bedankt, duidelijk genoeg.
Daar ga dit weekend mee aan de slag
@DE_II
Als ik de indeling maar weet.
-
Nooit van gehoord... laat de bak s zien? Ik ben erg benieuwd. Wat is dat voor een merk, waarvandaan?
Euh bedoel je dat van mij??
-
Ja, die vraag is voor jouw ;D
Train is toch een Frans merk?
redelijk exclusief ?
-
ik wil die bak ook wel zien
ken het merk train ook niet
gr jan
-
Is al een keer over gesproken, zie dit draadje (https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,16027.0.html)
-
Jullie hebben het hier over deze mooie wagons.
Maar ik had al een draadje gemaakt met de vraag ; welke loc's gebruiken jullie voor deze wagons.
Misschien lukt het hier.
wil.
-
Tja, daar kan van alles voor zetten. Ik heb enkele Franse stoomlocs die er goed bij passen.
Maar je kunt er alles voor zetten van de landen waar deze treinen veelvuldig kwamen/komen
-
Rob , het liefs zou ik een franse SNCF loc er voor hebben.
Ik heb een Liliput 140 c 101462 zou deze kunnen gezien tijdperk.
Jouef 141r840,lima 141c L201671(3-4), sncf.
Kunnen er iemand ook wat advies geven?
Rob
-
ik weet niet of het correct is maar ik heb mn 3737 er voor staan
jan
-
Hallo
Ik zag dat er "voor mij" het antwoordt al was gegeven, alleen is het duidelijk het merk TRAM en geen Train.
Groet
-
Euh bedoel je dat van mij??
Jups ;)
-
ik weet niet of het correct is maar ik heb mn 3737 er voor staan
jan
In ieder geval heeft de 3737 in 1989 tijdens het jubileum gereden met een stam CIWL rijtuigen.
-
De serie 3700 reed volgens mij de Etoile du Nord wel, dus de 3737 is heel goed mogelijk. Serie 2100 reed 'm ook dacht ik.
Die CIWL trein bij 150 jaar NS was trouwens prachtig. Ken 'm helaas alleen van foto's.
Eelco
-
Die CIWL-trein scheen ook de enige trein tijdens het jubileum te zijn die volledig historisch verantwoorde was.
Maarten
-
Ach, de Belgische deelname met de stam K1 rijtuigen was ook historisch verantwoord.
En de 3737 met plan E heeft in de jaren 50 ook wel eend gereden.
-
Er stond een hoop materieel verantwoord te wezen hoor. Ik herinner me een Blokkendoos, een mat '36, DE-I, 1010, maar ook een Wadloper, 6408, 1607... allemaal hstorisch erg verantwoord :)
-
In eerste instantie stond voor de Etoil du Nort een 2100. Na de verzwaring van het luchtspoor in en door Rotterdam, mochten er andere zwaardere lokomotieven van het luchtspoor gebruik maken. Dus ook de 37 en 3900-en
SK
-
toch werd de etoile du nord nog vaak gereden door een PO2, dus een 2100 maar ook wel een 3500. Met die paar rijtuigen had zo'n lichtere loc er ook niet bepaald moeite mee...
-
De keuken is klaar!
Het is wel een beetje een gaarkeuke geworden, maar waarom heel precies te werk gaan als je door de raampjes toch bijna niets kan zien?
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/orient.jpg)
in 2 delen met een doorgeefluik (niet gemaakt) en opening aan de passagierszijde
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/orient2.jpg)
andere zijde met deur naar de keuken.
Ik heb een deel van de bestaande wand gebruikt voor de juiste maat.
Pas op met de plek die je gaat verbouwen, het lijkt of dat niet uitmaakt maar er is verschil als je de bak terugplaats!
De bak klikt dan niet meer goed vast.