BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: RJ op 03 December 2006, 20:29:57
-
Hoi,
Minitrix heeft een driedelige ICE 3 uitgebracht van de NS voor €99,-- met een restaurant als middenrijtuig.
Arnold heeft in 2000 een vierdelige ICE 3 uitgebracht, met een 1e en een 2e klasse middenrijtuig.
Welke van de twee is nu een aanrader om te nemen?
Ik hoor het graag van jullie!
Mvg,
Robert-Jan
P.S. Ik twijfel of ik het goede subforum heb gekozen. Excuses als de keuze verkeerd is.
-
Minitrix, al heeft die geen verlichting. De tussenrijtuigen verwacht ik volgend jaar, de rijeigenschappen zijn goed (motor met dubbel vliegwiel) en bij Harlaar zei de verkoper dat er waarschijnlijk wel setjes voor de verlichting zouden komen. En 200 euro voor een achtdelig treinstel valt reuze mee.
Bovendien heeft de Arnold versie (nog) geen tussenrijtuigen. :)
-
Arnold, heeft wel ICE-3 tussen rijtuigen gemaakt alleen jammer genoeg voor de DB uitvoering, toen de Nederlands uitvoering uitgebracht zou worden ging Arnold net over de kop. Ik heb de ICE-3 (DB) kompleet gezien en de prijs ook ik moet er nog van bij komen (€ 750,00).
-
Ik bedoel natuurlijk de NS uitvoering :) Op Eurospoor lag nog een NS uitvoering, 300 euro moest die kosten dacht ik. (Mark, weet jij 't nog?).
-
Ja bij een duitse handelaar die echt heel aardig is maar moeilijk te verstaan is, koste de arnold 299 hij staat op eurospoor en op houten.
Duitse senior met wit haar, maar altijd vriendelijk en z'n treinen per land in bakken zitten (vlaggetje afgebeeld per bak zover ik weet)
Hij had ook de minitrix voor 99 inderdaad.
m.v.g.
Mark
-
Ik heb met beide treinen geen ervaring(met de merken wel) maar ik zou dan toch gezien de geschiedenis van de afgelopen jaren voor minitrix gaan. Ik denk namelijk dat je dan makelijker aan een compleettreinstel komt dan met het Arnold stel en een halve ICE lijkt mij nou niet echt aantrekkelijk.
Groetjes Michiel
-
Ik herinner me hele discussies op het vorige forum over de beroerde aandrijving van een schaal n ICE. Ik dacht dat het over de Arnold ging, maar misschien dat iemand dat kan bevestigen?
-
Henk,
De discussie ging inderdaad over de Arnold ICE-3, hij blijkt behoorlijk heet te worden door de motor (een persoon melde toen dat de kap een beetje gesmolten was ) en de snelheid was ook niet hoog.
-
Nou even wat korte feitjes op een rij.
Minitrix ICE 3 met vishaken.
Redelijk goedkoop.
Niet zo veel detail.
geen verlichting.
Uitbrieding komt er zeer waarschijnlijk aan.
Motor redelijk sterk (test van Rick die zelf zo'n ding heeft)
Wellicht wil je hier er wat over schrijven hoe je je ICE met extra ICR wagons hebt laten rijden om de motor te testen.
Arnold ICE 3 met vishaken.
Sartset 4 delig ipv 3 delige minitrix.
Veel duurder als de minitrix.
uitbreiding komt misschien.
wel verlichting.
Veel meer detail.
Motor schijnt goed te zijn maar dat heb ik alleen van horen zeggen.
Dus wat is beter?
Ik denk dat het een persoonlijke keuze is gezien ze bijde wel + en - punten hebben.
m.v.g.
Mark
-
Naja, mijn test bestond uit het koppelen van de motorwagen (restauratie) met een stuk of 8 ICR van Minitrix eraan en aan de andere kant nog een ICE kopwagen en die dan even laten rijden. Het reed best goed totdat ik bij een wissel kwam ;D de koppeling van de ICE zit lager dan de normale koppeling waardoor de onderkant ervan de rails raakte. Normaal heb je dit niet omdat de ICE gekoppeld is met dezelfde koppelstaafjes als de Koploper (wel een kortere versie) maar met ICR en een normale koppeling gaat het niet.
Ik zal het later nog wel een keer doen maar dan op een langer recht stuk zodat er wat meer gereden kan worden.
-
Andere mensen nog die hun ervaringen met mij willen delen? :)
Ik zit nog steeds te twijfelen... :-|
-
Wat zegt je portefeuille je? ;D
-
Nou, dan die van Minitrix. Ik vind alleen de Arnold mooier, want die is langer en gedetailleerder en de Minitrix heeft een restaurant als tussenrijtuig... vind ik de Arnold nog wat realistischer met 2 normale rijtuigen.
-
Duitse senior met wit haar, maar altijd vriendelijk en z'n treinen per land in bakken zitten (vlaggetje afgebeeld per bak zover ik weet)
Hij komt uit Bremerhaven en staat in Houten altijd in "Duitsland", dat is de kleine hal tussen de twee grote in, komende vanuit hal 2 direct rechts om de hoek (vanuit hal 3 dus linksachter en vanaf de ingang links in de hoek ;D). Herkenningspunten zijn inderdaad d de vlaggetjes met teksten als ÖBB, NS, RENFE eronder.
-
Precies Wesley!
'k wist niet dat ze in Houen altijd op de zelfde plaatsen staan.
En aan RJ
Die van Arnold is nu langer, maar voor hoelang? De extra rijtuigen zijn door beide beloofd, maar we kennen de reputatie van beide. En dan de vraag wat je voor de extra rijtuigen betalen zou als er al zo'n verschil tussen de motorsets zit.
Dus gewoon die minitrix doen, want als je hard rijdt zie je er toch nix van ;D ;)
m.v.g.
Mark
-
Nou, dan die van Minitrix. Ik vind alleen de Arnold mooier, want die is langer en gedetailleerder en de Minitrix heeft een restaurant als tussenrijtuig... vind ik de Arnold nog wat realistischer met 2 normale rijtuigen.
De DB versie van Minitrix is dan nog beter want daarvan zijn de tussenrijtuigen er al voor nog geen 20 euro per stuk als ik me niet vergis. :)
@Mark: koop er zelf ook dan eentje, dan kan je die ook gaan pimpen ;)
-
'k wist niet dat ze in Houen altijd op de zelfde plaatsen staan.
Doen ze ook niet helemaal altijd, maar zolang ik er kom (toch alweer enige jaren) staat deze man op die plaats ;).
-
Aan Rick
Ik ben vanwege de tijd die ik aanhoud dan min of meer verplicht een ICE 1 of 2 te kopen en die vind ik dus niet mooi.
Een ICE 3 ziet aan het randje van de jaren '90 natuurlijk want die zijn als Ik het goed heb van 2000 of 2001
Dan kijk ik nog liever even naar een 1100 die 7 jaar lang in mijn tijdperk heeft greden. (oke ook niet met 100 tegelijk maar goed)
m.v.g.
Mark
-
Ach, die ICE1&2 reden toch niet in Nederland ;D
En iedereen die NL tijdperk4/5 rijdt moet gewoon een 1100 hebben :)
Maar er zijn toch wel anderen hier met de ICE3 van Minitrix of Arnold, ik ben toch niet de enigste?
-
1 juni 2000, aldus het Internet ;).
(oke ook niet met 100 tegelijk maar goed)
Dat is in Nederland nooit gebeurd, honderd Elfjes ;D.
-
Ik heb zo'n vierdelige ICE-3 van Arnold gehad en die is uiteindelijk na heel veel gedoe (inclusief één keer een nieuw exemplaar) terug naar de winkel gegaan. Ik heb in de paar maanden dat ik de trein had een aantal kapotte lampjes gehad, een keer kortsluiting en een doorgebrande motor, toen een uitgerekt rubber slangetje wat de motor met de aandrijving verbindt waardoor de trein een piepend geluid maakte en nauwelijks van z'n plek kwam en uiteindelijk een oververhitte motor (denk ik) waardoor er een rookwolk uit m'n trein kwam en het kunststof vervormde (en van binnen alles helemaal zwart was). Toen was voor mij de maat vol en heb ik de trein terug gebracht en een ICE-2 van Fleischmann gekocht.
Ben er serieus over aan het denken om nu een ICE-3 van Minitrix te gaan kopen, maar ik wil eerst wachten of volgend jaar inderdaad de NS tussenrijtuigen uitkomen (anders wordt het waarschijnlijk de DB versie, want beiden rijden toch zowel hier als in Duitsland). Een vriend van me heeft wel kort geleden de driedelige DB-versie van Minitrix gekocht en is daar heel tevreden over. Het enige wat hij vervelend vindt is dat de aandrijving in het restaurant zit en de trein dus te ver doorrijdt op stroomloze stukken. Dit maakt voor mij niets uit, omdat ik toch digitaal ga rijden. Persoonlijk vind ik de detaillering ook nog niet zoveel slechter dan bij Arnold en zeker met een paar likjes verf ziet het model er goed uit. Ik zou dus zeker voor het Minitrix exemplaar gaan (maar misschien wel even wachten of er inderdaad ook tussenrijtuigen voor de NS versie komen).
-
Ik heb de ICE-3 van zowel Arnold als Minitrix ze rijden beide niet slecht, alleen de Arnold rijdt behoorlijk langzaam en de kardan overbrenging van Arnold is een zwak punt (kunststof), ik heb deze pas vervangen door 2 messing Kardans van de firma W. Eichorn uit Duitsland (€ 5,00) en hij rijdt weer goed.
Wat Talent over Arnold schrijft dat klopt er zijn meerdere treinen verbrandt, maar ja toen ging Arnold over de kop en dan heb je niks meer.
Als Arnold toch in de toekomst met deze ICE-3 door wilt gaan moet hij wel een Restaurant, een 1 klas en 2 klas wagen uitbrengen.
Minitrix hoeft alleen maar een 1 klas en een 2 klas uit te brengen en als de geruchten kloppen komen volgend jaar de tussenrijtuigen toch uit van de Nederlandse ICE-3 voor een prijs van +/- € 20,00 per stuk.
Komen deze toch niet uit, dan koop je toch de DB uitvoering en dan de logo's van DB veranderen in NS.
Marc
-
Het enige wat hij vervelend vindt is dat de aandrijving in het restaurant zit en de trein dus te ver doorrijdt op stroomloze stukken.
Ach, dat is nog altijd minder ver dan in het geval van een duwende kopwagen ;) Wel vervelend voor je, dat gedoe met die Arnold ICE.
-
Ik heb de ICE 3 van Arnold ook gehad en heb er ongeveer de zelfde probleemen mee gehad als Talent.
Moter die over hit raakt aandrijvning die afbreekt.
Ook ik heb de trein na het zoveelste probleem verkocht.
De versie van Minitrix ken ik niet maar ik geloof toch wel dat die een stuk beter moet zijn als die van Arnold
-
Hmm... ik denk dat ik de Arnold ICE dan maar even laat varen als ik dit zo hoor.
-
Ik heb onlangs een Minitrix ICE-3 (NS) gekocht, ding rijdt zowel analoog als digitaal als een zonnetje. Erg stil en goede rij-eigenschappen (mede dankzij 2 vliegwielen aan beide zijden van de motor-as).
Toen ik hem kocht (gloedjenieuw!) had ik helaas direct 2 gespleten tandwielen op de wielassen (1e keer op de baan al goed te horen). Komt iemand dit bekend voor?
Maar gelukkig binnen garantie vervangen en heb nu behoorlijk wat (kilo)meters mee getest en gaat tot nu toe nog steeds probleemloos.
Groetjes,
Dave
-
Klinkt (gelukkig) niet bekend. :)
-
Ben erg tevreden over m'n Mntrx ICE3. Loopt mooi en geen problemen.
De verlichting heb ik zelf ingebouwd dmv 2 smd led's en het werkt. Enigste nadeel is dat bij rood ook de bovenste mee brand, je kan niet alles hebben dacht ik, komt waarschijnlijk nog wel een keer.
(http://i128.photobucket.com/albums/p167/Seaking100/ICE3WT.jpg)
(http://i128.photobucket.com/albums/p167/Seaking100/ICE3RD.jpg)
(http://i128.photobucket.com/albums/p167/Seaking100/ICE3bvn.jpg)
De voeding via zilverdraad van de wielstellen gehaald, ik overweeg om 2 x 2 draaistellen van het restauratie rijtuig te kopen om een nog wat betere voeding te krijgen omdat er nu per draaistel maar een zijde van de rails wordt gevoed en vooral bij wissels heeft dat wat geknipper tot gevolg. In iedere stuurstand zit een functie decoder. Je zou kunnen overwegen om dit via een draad van de rij decoder te halen maar die moet je wel door heel de trein trekken.
Gr Rob
-
Ik ben geen N-spoorder. Maar dat ziet er goed uit Rob.
-
Jentje: Ooit zul je het licht zien. ;D
Rob: ziet er mooi uit. :)
-
Wel, het licht dat we zien op de Minitrix ICE3 ziet er mooi uit. :)
- Peter
-
Hee Rob
kun jij mij wat beter uitleggen hoe je dat precies gedaan hebt
wil het zelf ook doen
maar ben zo bang dat ik wat fout doe
heb zoiets nog nooit gedaan
Grt Mike :)
-
Vandaag ook maar even m'n Minitrix ICE-3 van front- en sluitseinen voorzien.
Echter op een andere manier omdat ik geen zin had om beide stuurstand-rijtuigen te voorzien van een decoder en
stroomafnemers... 8) ;D
Klik naar weblogje (http://fastfrank.speedxs.nl:81/dave/index.php?option=com_content&task=blogsection&id=2&Itemid=44")
Groetjes,
Dave