BeneluxSpoor.net forum

Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: RLoos op 03 December 2006, 19:22:15

Titel: Railion en de toekomst
Bericht door: RLoos op 03 December 2006, 19:22:15
Tijdens de financiele presentatie van DB in 2003 in Duitsland werd aan de investeerders een cadeautje weggeven, een zeldzame Marklin versie van een Nederlandse NS/Railion 6400 loc met....DB logo...:
http://img239.imageshack.us/img239/2496/ns6400db521555serieti7.jpg
en
http://img213.imageshack.us/img213/2453/ns6400dbserievan555detafh4.jpg
Ik was er nogal verbaasd over. "Dochter onderneming" ..."Railion NS"
"samenwerking.." enz. Of, kip, ik heb je ?
Ze zouden toch niet....alle vracht locs in Nederland met een DB logo versieren ?
Helaas:
http://img213.imageshack.us/my.php?image=railion6485logo20061117hx0.jpg
(oorsprong: http://www.lok-report.de/news/news_sichtungen-2.html )

Worden alle Railion locs van het logo van onze Oosterburen voorzien ?
Eerst een kleintje met "Logistics" , en dan....?
(Dan houd mijn interesse in de NS 6400 modellen wel op, verslaafd aan
vishaken en Nederlandse modellen. De DB versie komt bij mij de H0 baan niet op)
Weet iemand hier meer over ?

sorry, mijn persoonlijke opinie hier:
Toch wel interessant. dat in 2003 al een DB logo op een NS model werd geplakt...
Als alle locs zo zouden worden uitgevoerd, word dan straks de koninklijke trein door DB diesel locs getrokken door Nederland ?
Dan liever met een paar SIK-ken wat mij betreft.
Een Nederlands ontwerp Railion mP met DB logo ?
brr...als ik zo'n graffitti spuitbus had (grapje !)

spoorse groet,
Rob
Titel: Re: Railion en de toekomst
Bericht door: Marijn op 03 December 2006, 20:00:21
Hallo Rob,

DIe loc's zijn geen eigendom meer van Nederland, maar van duitsland.
Zo ver ik begreep gaat het om een overschot aan 6400'den hier in Nederland.
Ik dacht ook dat Nederland daar voor in de plaats mogelijk een aantal Br 360's terug krijgt.

Groet,
Marijn
Titel: Re: Railion en de toekomst
Bericht door: Rick op 03 December 2006, 20:19:37
Van RR: alle 6400'en worden volgend jaar van een DB Logistics logo voorzien.
Titel: Re: Railion en de toekomst
Bericht door: Gert van den Berg op 03 December 2006, 22:30:32
En RR staat voor????


Groeten uit Tilburg,

Gert van den Berg
Titel: Re: Railion en de toekomst
Bericht door: Fermon Bosman op 03 December 2006, 22:34:42
Ik denk dat RolandRail wordt bedoeld. www.rolandrail.net > nieuws > 27 november 2006. Hier staan twee foto's van de 6485 met het nieuwe stickertje.
Worden de 1600'en ook voorzien van het nieuwe logo?
Titel: Re: Railion en de toekomst
Bericht door: Rick op 03 December 2006, 22:39:47
Fermon: klopt, RR is RolandRail, alleen zijn dat niet de foto's die ik bedoelde. Het werd al eerder gemeld maar toen nog zonder foto's. :)
Titel: Re: Railion en de toekomst
Bericht door: Swaan op 03 December 2006, 23:22:04
Een aantal RN 232 Ludmilla's hebben na de revisie ook een mooi nieuw Railion DB Logistics logo gekregen. Uiteraard staat bij de Railpro 6400-en ook in het klein een Railion DB Logistics logo op.

http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,3156808 (http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,3156808)

Hé bah, nu hebben ze ook al zo'n lelijke vleugel op de huif (Links).
Titel: Re: Railion en de toekomst
Bericht door: Tuindert op 04 December 2006, 15:20:56
Een aantal RN 232 Ludmilla's hebben na de revisie ook een mooi nieuw Railion DB Logistics logo gekregen
Mooi? Ik vind het maar een saai ding, voor het oude logo hebben ze meer moeten betalen aan de designstudio.

Tja, die DB Logistics als ondertitel, als bedrijf wil je graag een grote naamsbekendheid hebben, de DB heeft ervoor gekozen om de naam DB te promoten. Vandaar ook het saaie Railionlogo, die trekt de aandacht niet weg van het DB beeldmerk. Ik geloof trouwens dat er bij de Stinnes vrachtwagens nu ook "DB Logistics" onder "Stinnes" staat.

/Emiel
Titel: Re: Railion en de toekomst
Bericht door: stig op 04 December 2006, 15:50:48
Ik vond die rooie stickers al afzichterlijk, dus dit kan er ook nog wel bij...  ;D
Titel: Re: Railion en de toekomst
Bericht door: Julius op 04 December 2006, 16:19:41
Een aantal RN 232 Ludmilla's hebben na de revisie ook een mooi nieuw Railion DB Logistics logo gekregen.
Dingen worden geheel nieuw gespoten, de eerste gereviseerde loc (232 903) is stickerloos. De andere hebben volgens mij allemaal het genoemde logo.

Groet, Julius
Titel: Re: Railion en de toekomst
Bericht door: stadlerGTW(Remco) op 04 December 2006, 18:19:17
Bah! jammer dat nu op alle railion locs een DB logo moet zitten.
Geef mij die vorige railion logo's maar!
Straks als de BR 189 komt zie je niet eens meer of het een loc van railion D is of NL.
Titel: Re: Railion en de toekomst
Bericht door: Peter Korsten op 04 December 2006, 18:26:57
Dat zal ook wel de bedoeling zijn.

- Peter
Titel: Re: Railion en de toekomst
Bericht door: Rick op 04 December 2006, 18:29:22
Vergeet Railion DK niet. :)
Titel: Re: Railion en de toekomst
Bericht door: stadlerGTW(Remco) op 04 December 2006, 19:08:04
En ook nog railion italie straks zie je die DB logo's door heel europa precies wat ze willen.
Titel: Re: Railion en de toekomst
Bericht door: rail4marcel op 04 December 2006, 19:33:21
Ik vind die nieuwe logo's echt super lelijk. Maarja je veranderd er niks aan.

Marcel.
Titel: Re: Railion en de toekomst
Bericht door: Thom op 04 December 2006, 20:43:45
wat een onzin hier allemaal  :-|

Volgens mij niks bijzonders aan dat een moederbedrijf zijn naam op hun materieel zet.
Gebeurt al jaren bij andere bedrijven.

Citaat van: RLoos
(Dan houd mijn interesse in de NS 6400 modellen wel op, verslaafd aan
vishaken en Nederlandse modellen. De DB versie komt bij mij de H0 baan niet op)
Dan moet ik je teleur stellen maar Raillion reed ookal een paar jaar zonder vishaken op het materieel.
Dat is voorbehouden aan NS, en Raillion is nou eenmaal geen NS meerdus die dingen zijn allang van het materieel af vertrokken.
Titel: Re: Railion en de toekomst
Bericht door: Geoffrey Korstanje op 04 December 2006, 20:50:25
Op de oude stickers stond wel www.railion.nl
Dat is geheel weg en is nu vervangen door DB logistics
Voorheen zat er dus wel een nederlands "tintje" aan en nu niet meer.
Dit was al eerder gepresenteerd en ik dacht in RM maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. op een knalrode 6400. Dit was dus reeds aangekondigd.
Titel: Re: Railion en de toekomst
Bericht door: stig op 04 December 2006, 22:03:30
Dat is voorbehouden aan NS, en Raillion is nou eenmaal geen NS meerdus die dingen zijn allang van het materieel af vertrokken.

Nou, niet helemaal. D'r zijn nog een paar 6400'en met een vishaak! Pas nog gespot...
Titel: Re: Railion en de toekomst
Bericht door: Rick op 04 December 2006, 22:18:30
Er zijn geen 6400'en met vishaak meer, alleen 3 stuks (6487, 6480 en nog eentje) zonder rode sticker op de zijkant.
Titel: Re: Railion en de toekomst
Bericht door: stig op 04 December 2006, 22:33:25
Oh, was dat het. Solly... :-[
Titel: Re: Railion en de toekomst
Bericht door: Julius op 05 December 2006, 10:31:28
(6487, 6480 en nog eentje) zonder rode sticker op de zijkant.
Voor de liefheber: 6507 ;)
Titel: Re: Railion en de toekomst
Bericht door: Alexander op 06 December 2006, 01:10:34
Volgens mij niks bijzonders aan dat een moederbedrijf zijn naam op hun materieel zet.
Gebeurt al jaren bij andere bedrijven.

De hoge Duitsers willen de spoorwegen een beursnotering geven. Vandaar misschien de plotselinge wens van naamsbekendheid.

Groeten, Alexander
Titel: Re: Railion en de toekomst
Bericht door: ziemon op 06 December 2006, 11:48:07
het merk DB is veel krachtiger en heeft langere geschiedenis en daarcoor grotere naamsbekendheid. Het lijkt me daarom slim om daarvan gebruik te blijven maken in plaats van het vervangen door een betekenis-loze term die nog oneindig 'gemarket' moet worden. Daarnaast is het voor de werknemers ook beter, de DB spreekt meer tot de verbeelding en zal meer deuren openen, trots op je werk!
Titel: Re: Railion en de toekomst
Bericht door: Jasper op 06 December 2006, 18:17:43
Worden de 1600'en ook voorzien van het nieuwe logo?

Wat betreft de 1600'en is het eerst de vraag of ze nog blijven rijden. Een aantal locs (stuk of 6 dacht ik) zijn al aan de kant gezet. Ze kosten alleen maar geld met intreden van de Betuweroute.

Jasper
Titel: Re: Railion en de toekomst
Bericht door: Robbert op 04 March 2007, 21:29:55
Met een Graffiti bus terug spuiten ... ? Zeg, alle foto's zijn weg, zijn ze nog ergens te vinden ? Kijk ook hier eens. (http://forum.marklinforum.nl/index.php?topic=3255.0)

Groetjes,

Robbert
Titel: Re: Railion en de toekomst
Bericht door: Alexander op 05 March 2007, 00:23:09
Wat betreft de 1600'en is het eerst de vraag of ze nog blijven rijden. Een aantal locs (stuk of 6 dacht ik) zijn al aan de kant gezet. Ze kosten alleen maar geld met intreden van de Betuweroute.
Jasper

Ik dacht dat er een aantal, misschien uiteindelijk allemaal  naar NSr gingen.

Groeten, Alexander
Titel: Re: Railion en de toekomst
Bericht door: neudalhausenstadbahn op 05 March 2007, 11:21:07
Ik heb ook ergens(weet niet meer waar) gelezen dat er gesproken word over de verkoop van 1600en aan NSR omdat NSR meer locs nodig heeft.
Met 1600en bij Railion is het afgelopen als die nieuwe Br189ers er zijn.

Groetjes Michiel