BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: RLoos op 03 December 2006, 19:22:15
-
Tijdens de financiele presentatie van DB in 2003 in Duitsland werd aan de investeerders een cadeautje weggeven, een zeldzame Marklin versie van een Nederlandse NS/Railion 6400 loc met....DB logo...:
http://img239.imageshack.us/img239/2496/ns6400db521555serieti7.jpg
en
http://img213.imageshack.us/img213/2453/ns6400dbserievan555detafh4.jpg
Ik was er nogal verbaasd over. "Dochter onderneming" ..."Railion NS"
"samenwerking.." enz. Of, kip, ik heb je ?
Ze zouden toch niet....alle vracht locs in Nederland met een DB logo versieren ?
Helaas:
http://img213.imageshack.us/my.php?image=railion6485logo20061117hx0.jpg
(oorsprong: http://www.lok-report.de/news/news_sichtungen-2.html )
Worden alle Railion locs van het logo van onze Oosterburen voorzien ?
Eerst een kleintje met "Logistics" , en dan....?
(Dan houd mijn interesse in de NS 6400 modellen wel op, verslaafd aan
vishaken en Nederlandse modellen. De DB versie komt bij mij de H0 baan niet op)
Weet iemand hier meer over ?
sorry, mijn persoonlijke opinie hier:
Toch wel interessant. dat in 2003 al een DB logo op een NS model werd geplakt...
Als alle locs zo zouden worden uitgevoerd, word dan straks de koninklijke trein door DB diesel locs getrokken door Nederland ?
Dan liever met een paar SIK-ken wat mij betreft.
Een Nederlands ontwerp Railion mP met DB logo ?
brr...als ik zo'n graffitti spuitbus had (grapje !)
spoorse groet,
Rob
-
Hallo Rob,
DIe loc's zijn geen eigendom meer van Nederland, maar van duitsland.
Zo ver ik begreep gaat het om een overschot aan 6400'den hier in Nederland.
Ik dacht ook dat Nederland daar voor in de plaats mogelijk een aantal Br 360's terug krijgt.
Groet,
Marijn
-
Van RR: alle 6400'en worden volgend jaar van een DB Logistics logo voorzien.
-
En RR staat voor????
Groeten uit Tilburg,
Gert van den Berg
-
Ik denk dat RolandRail wordt bedoeld. www.rolandrail.net > nieuws > 27 november 2006. Hier staan twee foto's van de 6485 met het nieuwe stickertje.
Worden de 1600'en ook voorzien van het nieuwe logo?
-
Fermon: klopt, RR is RolandRail, alleen zijn dat niet de foto's die ik bedoelde. Het werd al eerder gemeld maar toen nog zonder foto's. :)
-
Een aantal RN 232 Ludmilla's hebben na de revisie ook een mooi nieuw Railion DB Logistics logo gekregen. Uiteraard staat bij de Railpro 6400-en ook in het klein een Railion DB Logistics logo op.
http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,3156808 (http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,3156808)
Hé bah, nu hebben ze ook al zo'n lelijke vleugel op de huif (Links).
-
Een aantal RN 232 Ludmilla's hebben na de revisie ook een mooi nieuw Railion DB Logistics logo gekregen
Mooi? Ik vind het maar een saai ding, voor het oude logo hebben ze meer moeten betalen aan de designstudio.
Tja, die DB Logistics als ondertitel, als bedrijf wil je graag een grote naamsbekendheid hebben, de DB heeft ervoor gekozen om de naam DB te promoten. Vandaar ook het saaie Railionlogo, die trekt de aandacht niet weg van het DB beeldmerk. Ik geloof trouwens dat er bij de Stinnes vrachtwagens nu ook "DB Logistics" onder "Stinnes" staat.
/Emiel
-
Ik vond die rooie stickers al afzichterlijk, dus dit kan er ook nog wel bij... ;D
-
Een aantal RN 232 Ludmilla's hebben na de revisie ook een mooi nieuw Railion DB Logistics logo gekregen.
Dingen worden geheel nieuw gespoten, de eerste gereviseerde loc (232 903) is stickerloos. De andere hebben volgens mij allemaal het genoemde logo.
Groet, Julius
-
Bah! jammer dat nu op alle railion locs een DB logo moet zitten.
Geef mij die vorige railion logo's maar!
Straks als de BR 189 komt zie je niet eens meer of het een loc van railion D is of NL.
-
Dat zal ook wel de bedoeling zijn.
- Peter
-
Vergeet Railion DK niet. :)
-
En ook nog railion italie straks zie je die DB logo's door heel europa precies wat ze willen.
-
Ik vind die nieuwe logo's echt super lelijk. Maarja je veranderd er niks aan.
Marcel.
-
wat een onzin hier allemaal :-|
Volgens mij niks bijzonders aan dat een moederbedrijf zijn naam op hun materieel zet.
Gebeurt al jaren bij andere bedrijven.
(Dan houd mijn interesse in de NS 6400 modellen wel op, verslaafd aan
vishaken en Nederlandse modellen. De DB versie komt bij mij de H0 baan niet op)
Dan moet ik je teleur stellen maar Raillion reed ookal een paar jaar zonder vishaken op het materieel.
Dat is voorbehouden aan NS, en Raillion is nou eenmaal geen NS meerdus die dingen zijn allang van het materieel af vertrokken.
-
Op de oude stickers stond wel www.railion.nl
Dat is geheel weg en is nu vervangen door DB logistics
Voorheen zat er dus wel een nederlands "tintje" aan en nu niet meer.
Dit was al eerder gepresenteerd en ik dacht in RM maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. op een knalrode 6400. Dit was dus reeds aangekondigd.
-
Dat is voorbehouden aan NS, en Raillion is nou eenmaal geen NS meerdus die dingen zijn allang van het materieel af vertrokken.
Nou, niet helemaal. D'r zijn nog een paar 6400'en met een vishaak! Pas nog gespot...
-
Er zijn geen 6400'en met vishaak meer, alleen 3 stuks (6487, 6480 en nog eentje) zonder rode sticker op de zijkant.
-
Oh, was dat het. Solly... :-[
-
(6487, 6480 en nog eentje) zonder rode sticker op de zijkant.
Voor de liefheber: 6507 ;)
-
Volgens mij niks bijzonders aan dat een moederbedrijf zijn naam op hun materieel zet.
Gebeurt al jaren bij andere bedrijven.
De hoge Duitsers willen de spoorwegen een beursnotering geven. Vandaar misschien de plotselinge wens van naamsbekendheid.
Groeten, Alexander
-
het merk DB is veel krachtiger en heeft langere geschiedenis en daarcoor grotere naamsbekendheid. Het lijkt me daarom slim om daarvan gebruik te blijven maken in plaats van het vervangen door een betekenis-loze term die nog oneindig 'gemarket' moet worden. Daarnaast is het voor de werknemers ook beter, de DB spreekt meer tot de verbeelding en zal meer deuren openen, trots op je werk!
-
Worden de 1600'en ook voorzien van het nieuwe logo?
Wat betreft de 1600'en is het eerst de vraag of ze nog blijven rijden. Een aantal locs (stuk of 6 dacht ik) zijn al aan de kant gezet. Ze kosten alleen maar geld met intreden van de Betuweroute.
Jasper
-
Met een Graffiti bus terug spuiten ... ? Zeg, alle foto's zijn weg, zijn ze nog ergens te vinden ? Kijk ook hier eens. (http://forum.marklinforum.nl/index.php?topic=3255.0)
Groetjes,
Robbert
-
Wat betreft de 1600'en is het eerst de vraag of ze nog blijven rijden. Een aantal locs (stuk of 6 dacht ik) zijn al aan de kant gezet. Ze kosten alleen maar geld met intreden van de Betuweroute.
Jasper
Ik dacht dat er een aantal, misschien uiteindelijk allemaal naar NSr gingen.
Groeten, Alexander
-
Ik heb ook ergens(weet niet meer waar) gelezen dat er gesproken word over de verkoop van 1600en aan NSR omdat NSR meer locs nodig heeft.
Met 1600en bij Railion is het afgelopen als die nieuwe Br189ers er zijn.
Groetjes Michiel