BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Rob Ellerman op 26 November 2009, 09:30:41
-
Voor een ieder die het weten wil: de vernieuwde website van ARTITEC is in de lucht. Te vinden op: www.artitec.nl (http://www.artitec.nl). Hier is ook de nodige info te vinden over de aangekondigde NS-goederenloods. Het wordt een eenmalige productie, prijs wordt eind november bekend gemaakt (ong. € 100,-), dus op is op... Ook foto's van de DE-1, die op dit moment wordt geproduceerd in China. Ben benieuwd naar het winkelresultaat.
Ik denk dat er nog wel de nodige foto's bij zullen komen, maar wat er nu staat ziet er gelikt uit.
-
Het heeft even geduurt maar het ziet er een stuk professioneler dan de oude site.
Nou maar hopen dat ze de site een beetje bijhouden (in ieder geval even snel als de advertenties).
-
100 Euri vindt ik toch wel weer een beetje veel van het goede :(
De website ziet er trouwens mooi uit, inderdaad een verbetering ook al is het gewoon standaard Joomla ;)
-
100 Euri vindt ik toch wel weer een beetje veel van het goede :(
Mooi, want het is ook helemaal niet de bedoeling dat iedereen zo'n ding gaat kopen... ;D
-
Dat scheelt niet eens veel met de Tilly models loods die ik in Rijswijk heb gezien. Beide zien er goed uit, of de verschillen terecht zijn (dak!) kan ik niet beoordelen, wel is bij de Tilly loods het deel onder de verhoging dicht waardoor je die ter variatie achterwege kan laten. Wel lijkt het dak met platen van de Artitec beter te kloppen met het voorbeeld, maar misschien is een pannendak wel leuker in de omgeving waar de loods geplaatst gaat worden, dat is voor iedereen anders.
-
Ook ik heb de beide modellen van de goederenloods (Tilly en Artitec) in Rijswijk goed bestudeerd. Die van Artitec is volgens mij fijner van detail - messing raamstijlen, subtieler roosterwerk in de deuren en voegen in de muren. Gezien het feit dat bij Artitec het dak uit styreenplaat gemaakt moet gaan worden, lijkt mij een uitvoering zonder dakopbouw een peace of cake ;D.
Ted
-
de nieuw website van artitec is beter dan de oude. overzichterlijker, veel gebruiksvriendelijker. alleen zijn ze blijkbaar vergeten dat een website ook content moet hebben en niet alleen look en feel. van de 23 verwijzingen naar achterliggende pagina's komt bij 9 de mededeling "informatie volgt". :( als we daar net zo lang op moeten wachten als op de vernieuwde site....
-
Nee dus, dat gaat rapper.
-
N.a.v. http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,3453.msg485515.html#msg485515 (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,3453.msg485515.html#msg485515) lees ik op http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=640:verslag-van-eurospoor-2010&catid=89:nieuws&Itemid=153 (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=640:verslag-van-eurospoor-2010&catid=89:nieuws&Itemid=153) "We moeten nog even geduld hebben voor de DE2 en Energiewagen.
1 ding, daar hoeven we minder geduld voor te hebben. En dat is de DE1, rood, met NS logo's, ATB en.....blauwe reclamebanen.
Die komt toch ! En ruim voor de Kerst !"
GRRRRR...
Kan zijn dat ik zo slordig geweest ben om een aankondiging te missen, maar op de Artitec website is er niets over te vinden:
Toekomstplannen -> Modeltreinen
===
De komende maanden worden de volgende producten uitgebracht:
1 DDM 1 dubbeldeksrijtuig type Bv “2e klasrijtuig”
2 DDM 1 dubbeldeksrijtuig type ABv “1e/2e klasrijtuig”
3 DDM-1 Set met 3 rijtuigen types Bvk, ABv, Bv
4 PLAN E CDBD ( klompentrein met gele 1e klas streep)
5 PLAN E CDBD (klompentrein)
6 ENERGIEWAGEN
7 PLAN E CDBD periode IIIa
8 PLAN E BDAD periode IIIa
9 PLAN E CKDRD periode IIIa
===
Geen DE-1 (en geen DE-2).
Mooie producten (en ze zouden zo'n beetje elke DE-1 en DE-2 aan me kwijt kunnen bij slim spelen / uitsmeren in de tijd!), maar ik begin echt he-le-maal gallisch te worden van die planningsfratsen van Artitec.
-
Zoals mij steeds opvalt: de website van Artitec blijft doen alsof de DE1/2 niet bestaat. Het kan toch niet waar zijn dat zelfs de fabrikant net doet of ze er niet zijn/komen? Zelfs LS Models geeft aan wat ze gaan maken, al zitten ze er qua planning nog wel eens een decenniumpje naast...
-
LS Models is in dat opzicht LICHTjaren verwijderd (ten goede) van Artitec.
Duidelijk wat er komt (alleen niet exact wanneer) en een zeer goede en altijd actuele statusopgave. Dat is hoe je websites gebruikt.
Als Artitec dat nu ook zo (en zo goed en consistent) zou doen... whoa!
-
Nou draait het bij LSM pas sinds dit jaar zo. Daarvoor was het ook iets minder om het voorzichtig uit te drukken. :D
Bovendien is het bij Artitec te prijzen dat ze in geval van problemen en oplossingen bij modellen altijd snel zijn op de site. Op dat punt maken ze juist prima gebruik van de mogelijkheden van het internet. Bij LSM staan oplossingen nooit op de site en moet je er altijd maar achter zien te komen of er iets is bedacht.
-
Misschien maken die minder fouten? ::)
En voor Artitec: beter goed gejat dan slecht bedacht, dus "ik zeg, doen!".
-
Misschien maken die minder fouten? ::)
Ja, dat weet je dus niet. :P
Het zal zo langzamerhand wel hoor, maar precies weten doe je het niet, omdat je bij LSM alleen bij toeval hoort over oplossingen voor problemen, zelfs als het je aangaat.
De aankondiging van nieuwe modellen en de afwikkeling tot de levering zijn bij LSM inmiddels prima te volgen. Dat zou Artitec inderdaad zo kunnen overnemen. Maar bij de aftersales houdt het bij de LSM-site gelijk op. Geen oplossingen voor problemen, geen onderdelenservice, geen gebruiksaanwijwingen, etc. en dat is voor de consument weer een zwak punt van de site. Dat doet juist Artitec beter.
-
geen onderdelenservice
Dat ben ik niet met je eens, ik heb in het verleden een lok gekocht, waar het trapje krom van was.
Mailtje gestuurd met part nr en de vraag wat het kost, zodat ik kon betalen.
Kreeg na een week of 2 een envelop met het trapje in piepschuim verpakt gratis thuis gestuurd.
Het werkt misschien niet zo als bij Roco of Matrix ( Die het echt goed voor elkaar hebben wat mij betreft )
Maar het lukt wel.
Gr. Remco.
-
Gefeliciteerd dat het een keer gelukt is Remco, maar de onderdelenservice van LSM is hier niet het onderwerp. Het gaat om een vergelijking met de Artitec-site en qua onderdelen is de LSM-site vrijwel een woestijn, zoals de hele after sales op de site ontbreekt.
-
De aankondiging van nieuwe modellen en de afwikkeling tot de levering zijn bij LSM inmiddels prima te volgen. Dat zou Artitec inderdaad zo kunnen overnemen.
En dat is exact waar mijn opmerking over ging, dus ik zou het op prijs stellen als me nu geen ander onderwerp aangesmeerd wordt.
Een cynicu zou denken dat Artitec van elke kritiek gevrijwaard moet worden en daartoe de aandacht moet worden verplaatst naar iets wat ze wel goed doen (wat ze inderdaad doen, al zou het eigenlijk niet nodig moeten zijn)?
-
Misschien dat Artitec op de valreep productiecapaciteit kon inkopen in China. Het zal wel bij gissen blijven.
-
@Illya
Onzin, je kan hier je kritiek op de Artitec website ook kwijt!
Het verbaast mij ook dat er weinig over te vinden is over de DE-1 & 2 op hun website.
-
En dat is exact waar mijn opmerking over ging, dus ik zou het op prijs stellen als me nu geen ander onderwerp aangesmeerd wordt.
???
Ieder kiest zelf zijn onderwerp. Ik zou niet weten hoe ik jou een onderwerp moet aansmeren. Jij noemt een sterk punt van de LSM site in vergelijking met de Artitec-site en ik een uitermate zwak punt.
Een cynicu zou denken dat Artitec van elke kritiek gevrijwaard moet worden en daartoe de aandacht moet worden verplaatst naar iets wat ze wel goed doen (wat ze inderdaad doen, al zou het eigenlijk niet nodig moeten zijn)?
En deze suggestie is in mijn geval tamelijk grappig. Is weer eens wat anders. :)
-
Illya opmerking over de artitec website was gesteld in het DE-1 topic.
Dat was off-topic en past beter in dit topic.
-
Over onduidelijk: op de artitec site staat de set van 3 plan E, met daaronder dat als de set uitverkocht is, ze dezelfde set van eerste klas, tweede klas en restauratie uitbrengen met een ander nummer voor de tweede klas, namelijk B 6697 ipv B 6702. Maar wat staat er onder afgebeeld: de correcte set en 4 maal een restauratierijtuig en 2 maal een postrijtuig, zo te zien met gladde daken.
Piet
PS een en ander betekent dat voor de liefhebbers een tweede tweede klasrijtuig te koop komt voor 33 euro, met het gladde dak. Op Eurospoor was immers de "oude"set ook al als losse rijtuigen te koop.
-
@Illya
Onzin, je kan hier je kritiek op de Artitec website ook kwijt!
Als MIJN opmerking (verplaatst van andere plek) de draad nieuw leven inblaast en dan wordt gebruikt als aanleiding om te zeggen dat foutherstelinfo bij Artitec zo goed is geregeld op de website, onder vermelding van Het gaat om een vergelijking met de Artitec-site, dan maak IK bezwaar daartegen aangezien IK het uitsluitend en alleen over aankondigingen en statusinformatie had.
Ik ben de enige die bepaalt waar ik het over had.
Henk mag uiteraard over andere dingen praten, maar dan zonder "het gaat om", dat is een terechtwijzing ("je mag het niet daarover hebben"), maar met iets als "Voor mij is het geven van informatie over het herstellen van al die fouten :P vind ik belangrijk(er)".
Dat is een belangrijke nuance.
-
O.k. duidelijk.
Maar het heeft niets met het goedpraten van artitec te maken, als er over een andere website gediscussieerd zou worden in een materieelbespreking van een andere producent, dan wordt dat onderwerp ook verplaatst.
-
???
Ieder kiest zelf zijn onderwerp. Ik zou niet weten hoe ik jou een onderwerp moet aansmeren. Jij noemt een sterk punt van de LSM site in vergelijking met de Artitec-site en ik een uitermate zwak punt.
Nee, ik noemde een zeer zwak punt van Artitec, dat is vervolgens in een draad over hun website gedropt (daarmee de betekenis versmald naar "zwak punt van de website van Artitec") en vervolgens wordt er overheen gejast dat het als goed voorbeeld (op dat vlak) genoemde LSM (c.q. de website ervan) zo'n waardeloze onderdelen-/foutherstelinfo zou hebben.
Dat is dus niet ingaan op het gestelde en het onderwerp op iets anders brengen (waar Artitec toevallig goed in is).
En deze suggestie is in mijn geval tamelijk grappig. Is weer eens wat anders. :)
Tsja... met de tweede reactie wordt het onderwerp al weggestuurd van ontbrekende / slechte info over komende modellen (aankondigingen / status) naar onderdelen-/foutherstelinformatie.
Dat is dan blijkbaar toeval, dat kan. Tussen al die "zeur niet, wees blij dat je NL spul van hun kan kopen" valt dat dan niet zo op ;)
-
als er over een andere website gediscussieerd zou worden in een materieelbespreking van een andere producent, dan wordt dat onderwerp ook verplaatst.
Dat geloof ik, het ging me ook niet om de verplaatsing.
Hoewel die juist in dit geval ongunstig uitpakt, want ik had het niet over het onderwerp van de draad (de website van Artitec) maar over iets breders (de informatievoorziening m.b.t. nieuwe uitgaven; in principe ongeacht of en hoe dat via een website gebeurt, maar daar (ook) ligt wel voor de hand).
Misschien had het beter een nieuwe draad kunnen worden, hetzij alleen over Artitec, hetzij over alle fabrikanten.
-
Nieuwe DE-1 is nu al daadwerkelijk uit ("VERRASSING!" >:( ) en weer / nog niets op de website.
Lijkt meer een lastige bijkomstigheid dan een kans om potentiële kopers te informeren en lekker te maken...
(ik las iets over een achterkant van de Rail Magazine; blijkbaar zijn alleen lezers daarvan interessant als klant?)
:P
-
Op dit punt moet ik je helaas gelijk geven.
Dit moet in dit geval beide op precies dezelfde datum, of enigzins samenvallen.....
Nu surfen ze voor jan pipo naar de site.
We gaan voor beterschap in de toekomst.
-
Nee, ik noemde een zeer zwak punt van Artitec, dat is vervolgens in een draad over hun website gedropt (daarmee de betekenis versmald naar "zwak punt van de website van Artitec") en vervolgens wordt er overheen gejast dat het als goed voorbeeld (op dat vlak) genoemde LSM (c.q. de website ervan) zo'n waardeloze onderdelen-/foutherstelinfo zou hebben.
Ja, ik snap het Illya. Ik ging uit van het onderwerp van dit draadje, zijnde de website en niet van het aankondigingenbeleid van Artitec.
De aankondiging via de LSM website is inderdaad prima, hoewel daar zo langzamerhand wel een goede zoekfunctie aan mag worden gekoppeld.
Gek genoeg verlopen de aankondigingen via de bladen weer voortreffelijk bij Artitec. Artitec heeft een soort abonnement op de achterpagina's - zoals Reyne vroeger had - en die advertenties zijn zeer actueel. Je zou haast zeggen dat het 'exacte' moment van uitleveren wordt afgestemd op de verschijningsdata.