BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Geoffrey Korstanje op 17 November 2009, 19:01:08
-
Als ik het ergens goed gelezen heb dan hebben verschillende vuilverbrandingsovens ook een spoor aansluiting.
Vraag 1, is dit waar?
Vraag 2, als 1 waar is welke wagons worden hier voor gebruikt?
Vraag 3, is een vuilverbrandingsoven alleen voor tijdperk V of kan dit ook in tijdperk IV ?
-
Volgens mij gaat er naar het AEB in de amsterdam westhavens een spoor.
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.401758,4.798751&spn=0.002995,0.008583&t=k&z=18
-
Dat klopt ja. Voor het vervoer worden ACTS wagens gebruikt. Of de oude VAM wagens al naar de verbrandingsovens reden of naar stortplaatsen weet ik niet, het kan best dat het makkelijk in TP IV bruikbaar is.
-
http://www.afvalovennee.net/ (http://www.afvalovennee.net/)
hot discusie momenteel in friesland
MVG Fridzie
-
De vuilverbrandingsoven aan de Gaslaan in Den Haag had een spooraansluiting. De oven bestaat niet meer, aangezien deze in 1993 is gesloten en inmiddels is gesloopt om plaats te maken voor stadspark de Verademing. Er is hier veel om te doen geweest, dus in het gemeente archief zal hier het nodige over terug te vinden zijn.
-
De oude VAM wagons reden naar Wijster en werden daar op een soort "pieren" gereden en dan leeg gekipt
http://vam.punt.nl/upload/VAM_Wijster_640_(13).JPG (http://vam.punt.nl/upload/VAM_Wijster_640_(13).JPG)
groet,
Hans
-
iedereen bedankt (y)
-
de Verbrandings ovens in de Amsterdamse houtrakpolder heeft spoor aansluiting:
(http://www.treinenfotoforum.nl/ACTS1384+50013_Hrp_09-02-2009.jpg)
Tegen woordig wordt deze trein gereden met G1206 of zoals op de foto G2000 + 14 Slps ACTS-1 wagons welke worden geladen in Haarlem bij de Spaarnelanden tegenover de werkplaats van nedtrain.
De vuilverbranding van Essent in wijster heeft een spoor aansluiting:
(http://www.treinenfotoforum.nl/ACTS7105+50085_Wst.jpg)
Hier komt de trein uit Noordwijkerhout en Crailoo, en de trein uit Apeldoorn.
De eerste wordt gecombineerd in Crailoo bestaat gemiddeld uit 10 tot 15 wagons type Slps ACTS-2.
en ook de Vuilverbranding van Essent in Moerdijk heeft een spoor aansluiting, helaas geen plaatje van.
Hier komen de treinen uit Acht, Tilburg industrie, Sloe en de Kragge. deze samenstellingen zijn mij echter onbekend.
GreetZ Arjen
-
Ik heb even zitten speuren in het gemeentearchief. Er zijn daar aardig wat foto's van vroegah terug te vinden (y) Hier de zoekresultaten Klik (http://www.denhaag.nl/home/bewoners/de-gemeente-Den-Haag/Haags-gemeentearchief-1/zoekresultaat-Haags-Gemeentearchief.htm?zoekvrij=gaslaan)
En gelijk wat voorbeeldjes. Zelfs in het stoomtijdperk had deze vuilverbranding al een aansluiting op het spoor ;)
(http://i234.photobucket.com/albums/ee24/rvangeldorp/vam5.jpg)
(http://i234.photobucket.com/albums/ee24/rvangeldorp/vam6.jpg)
(http://i234.photobucket.com/albums/ee24/rvangeldorp/vam4.jpg)
(http://i234.photobucket.com/albums/ee24/rvangeldorp/vam.jpg)
(http://i234.photobucket.com/albums/ee24/rvangeldorp/vam2.jpg)
(http://i234.photobucket.com/albums/ee24/rvangeldorp/vam3.jpg)
(http://i234.photobucket.com/albums/ee24/rvangeldorp/vam1.jpg)
-
Super ! :D
-
Volgens mij worden hier de wagons geladen, maar zou denk ik ook mooi in dit draadje passen.
In de beatrixhaven te Maastricht zie ik dagelijks(door de week) zo een trein smorgens tussen 7.50 en 8.15 komt ie bij de spoorovergang te limmel voorbij en achteruit terug tussen 16.45 en 17.10 ongeveer.
Ze gaan denk ik leeg naar essent en komen vol terug en word kop gemaakt bij maastricht CS tenminste af en toe als ik rond 5 uur naar huis fiets stinkt het wel eens daar.
Dat zijn dan essent wagens of de blauwe wagens ervan met een acts 6400 type of een zwarte G2000
-
De afvalwagons van haanrade worden gecombineerd met die van maastricht beatrixhaven voordat ze naar wijster gaan.
Van haanrade zijn het meestal 10 wagons.Worden bij avm geladen in eygelshoven/haanrade,
s ochtends worden de wagons leeg geleverd rond de klok van half 9.of 9 uur.en s ,middag komt de losse loc rond 13 uur naar haanrade koppelt aan en trekt naar de wagons de uitwijkspoor.Ik kan helaas niet zeggen station haanrade want dat is het al jaren niet meer en emplacement is het nou ook weer niet echt met net 2 zijsporen en +1 hoofdspoor.
De loc loopt om en moet dan wachten tot meestal 14.50 uur.(ligt aan prorail en aan treinverkeer op baanvak heerlen landgraaf en herzogenrath) sukkelt dan eigenlijk achter de euregiobahn aan richting heerlen, de reis gaat dan naar maastricht beatrixhaven.
Meestal wordt de g2000 ingezet en soms nog de 7100 serie.