BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Railhopper op 28 November 2006, 20:14:51
-
kijk eens er komen nog meer stadlers :D :D
Railhopper
Openbaarvervoerbedrijf Arriva heeft bij de Zwitserse treinfabrikant Stadler zeven treinen besteld voor de Merwede-Lingelijn tussen Dordrecht en Geldermalsen. Beide ondernemingen hebben daartoe dinsdagmiddag in Sliedrecht een contract getekend. Arriva neemt per 10 december de exploitatie van Merwede-Lingelijn over van de NS.
Arriva heeft Stadler al eerder opdracht gegeven voor de levering van 43 dieseltreinen ten behoeve van de dienst in Friesland en Groningen. In Zuid-Holland gaat het om elektrisch aangedreven treinstellen. De nieuwe treinen gaan eind 2008 op de lijn rijden.
Tot die tijd gebruikt Arriva de oude NS-treinen. Met de order aan Stadler is 30 miljoen euro gemoeid. Als op het traject de gewenste spoorverdubbeling is uitgevoerd, wil Arriva nog drie treinen kopen.
-
tsjaaa, er waren toch ook nog sm '90 stellen over.
gemiste kans ,nog meer van die trammetjes!
-
die railhopper's ;D ;D ZIjn niet meer geel he :'( :'(
Railhopper
-
Het volgende las ik nog op www.ovnieuws.info: Het bedrijf laat het aan de reizigers over welke kleur de trein krijgt. Ze kunnen kiezen tussen de groene huiskleur van de Britse onderneming of rood. Ook komt er een prijsvraag welke namen de zeven treinen krijgen.
Wat mij betreft krijgen de electrische treinstellen de groene kleur. Dan krijg je nog weer een beetje de oude NS-kleuren terug: diesel=rood; elektrisch=groen. Ja, ik hou van nostalgie ;D.
-
Beste forumleden,
Arriva sluit contract met Zwitserse treinfabrikant:
Arriva heeft besloten om voor de spoorlijn Dordrecht-Geldermalsen zeven elektrische stellen type spurt(stadler GTW) aan te schaffen. Dus na de 43 dieselstellen voor ons in het noorden nu ook nog zeven elektrische stellen voor de spoorlijn Dordrecht-Geldermalsen. Arriva laat de kleur van de treinstellen bepalen door de reizigers zelf ze kunnen kiezen voor de groene kleur van de britse onderneming of rood zoals de dieselvariant in het noorden. Als de spoorlijn verdubbeld is overweegt arriva nog drie stellen te nemen. De stellen zullen aan het einde van 2008 in de dienst verschijnen.
M.V.G
stadlerGTW
-
Je zou bijna zeggen dat de Stadler de lokale lijnen aan het overnemen is :o
Je zou 'm maar niet mooi vinden zeg ;D
Maar natuurlijk hoop ik dat het een veretering is voor de lokale reiziger want dat is immers het meest belangrijk.
m.v.g.
Mark
-
Wordt het een SPURT, een GTW of een FLIRT? Die laatste kennen we nog van de recente proefritten op de HSL en Betuweroute.
De fabrikant heet in ieder geval Stadler Rail..
-
er loopt hier al een draad over
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=2314.0 (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=2314.0)
Railhopper
-
Samenvoegen maar!
Begrijp inmiddels dat het gaat om elektrische GTW's met de (noord) Nederlandse bijnaam 'Spurt'.
Ben bij dit soort berichten altijd benieuwd naar de bron, want bij Arriva en Stadler kom ik geen info tegen.
-
Sorry ik wist niet dat er al een draadje over liep.
Bron is www.mp-produktie.nl en de site van stadler zal over paar dagen ook wel geupdate worden.
-
Rood, groen of om mij paars....Ik blijf ze lelijk vinden.
Harm
-
Wat mij betreft krijgen de electrische treinstellen de groene kleur. Dan krijg je nog weer een beetje de oude NS-kleuren terug: diesel=rood; elektrisch=groen. Ja, ik hou van nostalgie ;D.
Heb nog wel een potje kleiNSpoor groene verf voor electrische NS modellen :D
-
En de ICE, wat krijgt die dan voor kleur?
Rood-creme (TEE), turqoise (jaren '50 exprestrein) of blauw (jaren '50 Rheingold)
-
tsjaaa, er waren toch ook nog sm '90 stellen over.
gemiste kans ,nog meer van die trammetjes!
Al wil je in Timboektoe SM90 inzetten
dat is BD gegaan vanwege hoge onderhoudskosten en slechte verkrijgbaarheid van onderdelen. Sommige onderdelen moesten speciaal gemaakt worden. [Proefserie, dus expirimentele unieke electronica in.]
Een GTW of een FLIRT [Dat stadler de bouwer is, geeft niet persé aan dat het een GTW is] is gewoon een serieproduct die gebouwd in grotere aantallen en dus ook meer onderdelen op voorraad en ook gangbaardere onderdelen. Is dus goedkoper in gebruik.
-
hoi allemaal dit las ik op internet
Railhopper
Reizigers balen van haperende Spurttrein
Gepubliceerd op 30 november 2006, 07:00
Laatst bijgewerkt op 30 november 2006, 09:17
groningen -
De Spurttrein van Arriva, die sinds begin november rijdt op het traject Groningen-Nieuweschans, kampt met behoorlijke kinderziektes. Reizigers klagen steen en been over vertragingen. Gisteren liep het de spuigaten uit en werden twee treinen (tijdelijk) uit de roulatie genomen. Fikse vertragingen waren het gevolg.
Boosdoener is de zogenoemde uitschuiftrede. Deze trede schuift automatisch het perron op als de trein stilstaat. ”Maar er is een probleem”, zegt Arriva woordvoerster Liesbeth de Vries. ”Niet alle perrons langs het traject blijken even hoog te zijn.”
Gevolg: de trede steunt niet op het perron en raakt beschadigd omdat reizigers er overheen lopen. Gisterochtend ging het bij twee treinen mis met de trede. Gevolg was dat er behoorlijke vertragingen ontstonden, die slechts gedeeltelijk met busjes konden worden opgevangen. Verder reed de machinist de stations in Kropswolde, Martenshoek en Hoogezand voorbij, omdat de trein propvol zat.
Arriva heeft gistermiddag koortsachtig overleg gevoerd, onder meer met Prorail, de eigenaar van de perrons. Gezocht wordt naar een tijdelijke oplossing.
Aan wat er moet gebeuren als die oplossing vandaag bij het ingaan van de dienst niet is gevonden, wil De Vries nu nog even niet denken. ”Desnoods komt de Wadloper terug. Maar daar wil ik nu nog even niet aan denken.”
BRON : www.dvhn.nl
-
Dat geneuzel met de perrons begint nou toch wel een beetje triest te worden. Is het nou zo moeilijk om een rolmaat langs het perron te houden?
- Peter
-
Als Arriva ze wegdoet, mogen wij ze dan hebben voor inzet op de Maaslijn?
-
;D Arriva zal ze niet zo snel wegdoen denk ik ze zijn er veel te trots op.
-
Ketelbinkie, je mag ze allemaal hebben. ;D
Maar mogen wij dan de wadlopers en de buffels houden?
Die allemaal laten reviseren en gewoon weer laten rijden. Geen gezeur over te hoge of te lage perrons.
Trouwens een gereviseerde en opnieuw geschilderde plan U is ook niet te versmaden.
-
laat ze maar gewoon in groningen staan, ik vind het een hele verbetring :P
Railhopper
-
In de locale krant stond dat de problemen met de treeplanken veroorzaakt werden door het publiek. Bij het proefbedrijf reden de stellen leeg en stonden hoog op de veren. Dus er was geen enkel probleem. Als de stellen vol zijn, staan ze lager op de veren met de bekende problemen. De oplossing is eenvoudig, al die lelijke passagiers die de trein ontsieren eruit!
Wie herinnert zich nog het drama "Wadlopers"? Deze stellen waren te licht en reden de roest niet van de rails. Het gevolg was dat de beveiliging en de overwegen ontregeld werden. De eerste treinen van de dag waren "blauwe engelen" om roest te rijden. Ze hebben ook een jaar aan de wadlopers gesleuteld voordat ze betrouwbaar waren. De railremmen, uitvinding van het trambedrijf, zijn ook pas later aangebracht.
Over een jaar rijden de Arriva stellen ook betrouwbaar. Het is het komende jaar gewoon afzien!
-
Op de volgende link is al een mooie basis te zien voor een miniatuur model.
http://www.emb-gmbh.ch/ (http://www.emb-gmbh.ch/)
Groetjes