BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Baanplannen => Topic gestart door: Erik op 28 November 2006, 19:31:49
-
Hallo
Ik heb 2 verschillende ideetjes over hoe ik mijn station wil gaan bouwen en wordt een station waar verschillende treinen kunnen stoppen.
Optie 1:
(http://i67.photobucket.com/albums/h289/datamonteur/CentraalStation_1.jpg)
Optie 2:
(http://i67.photobucket.com/albums/h289/datamonteur/2deopzet.gif)
Ik weet dat de thalys op een verkeerde spoor staat ;)
Welke optie zouden jullie kiezen ik weet het even niet meer ::)
Op de eerste foto zie je een spoor dat helemaal aan de buiten kant ligt die moet dus als ik deze opzet kies nog 1 nivo hoger , waar misschien een klein kopstation of een rangeer plaats komt over deze 2 ideetjes weet ik niet zo goed welke ik moet kiezen
Erik-Jan
-
Mij lijkt optie 1 een prima optie.
In dit geval kun je 3 treinen in het station afhandelen, terwijl een vierde trein (goederen of doorgaande trein) zonder gevaar op snelheid kan passeren. dus gewoon 4 sporen op hetzelfde niveau.
Groeten uit Tilburg,
Gert van den Berg
-
Ik zet dit draadje over naar Baanplannen. Als je echt met je baan aan de slag gaat Erik-Jan, dan zijn je foto's uiteraard welkom in een nieuw topic in WatZijnWeAanHetBouwen :)
-
idee 1 zou ik doen.
en aan bijde kanten van het station nog wat wissels
dan kun je nog van de ene naar het andere spoor.
m.v.g mark
-
In dit geval lijkt me hoe meer spoor hoe beter ;)
Ik ben zelf niet zo'n voorstander van sporen met aan 2 kanten een perron, maar dat is smaak natuurlijk.
Ook lijkt me optie 1 praktischer.
m.v.g.
Mark
-
Optie 2, komt die wel voor in nederland? Heb hem nog niet gezien. Daarbij optie 1 vindt ik veel mooier. Meer mogenlijk heden.
Harry
-
He Harry
Optie 2: 1 spoor, 2 perronnen is ook in Nederland, namelijk in Woerden, kijk maar op SporenplanOnline.
Mvg Jaap
-
Optie 2 is niet aan te raden, want dan vallen je treinen van het spoor ;D. in alle ernst: optie 1 is Nederlandser, meer rechttoe-rechtaan werk.