BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: ruben giesbertz op 01 November 2009, 16:00:54
-
Jawel er is alweer een sprinter door de stootblok geschoten in het spoorwegmuseum:
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/220777
Ruben
-
oeps, is niet goed gegaan
-
Aan die foto te oordelen lijkt het er meer op dat het stootjuk door de sprinter is geschoten. :)
-
Gaat lekker daar, een jaar geleden was het precies hetzelfde. Zijn Sprinters zo slipgevoelig bij het remmen of is het toeval dat het 2x een Sprinter betreft? Was de trein die toen tegen de Mat '46 is aangereden ook een Sprinter?
-
Ja, dat was ook een sprinter.
-
Dit is al de 4de keer dat er daar wat misgaat met een sprinter.
-
Dat is de tragiek van het materieel sinds het SGM in dienst kwam. Haag Centraal, Hoek van Holland, Enkhuizen geen juk is veilig voor een Sprinter.
-
D'r staat zelfs nog "STOP" op het stootjuk... Tsk tsk tsk.
-
Ja, maar dat staat aan de zijkant. Misschien is dat het probleem wel.
Stevig jukje trouwens (y)
-
Of slappe sprinter...
-
sprinter aan splinters
Harm
-
Thema voor jou, Jos?
-
Over welke Jos heb je het?
-
Jos Vanturenhout natuurlijk.
-
Hé, zijn ze dit keer vergeten om wat oud spul uit het museum de klap te laten opvangen?
-
Gaat lekker daar, een jaar geleden was het precies hetzelfde. Zijn Sprinters zo slipgevoelig bij het remmen of is het toeval dat het 2x een Sprinter betreft? Was de trein die toen tegen de Mat '46 is aangereden ook een Sprinter?
Of rijden ze daar alleen met sprinters?
-
Meen me te herinneren dat ik er een keer in een Mat ´64 ben afgeleverd, dus er rijden/reden niet alleen Sprinters.
-
SGM heeft een elektrische rem en daarnaast als mechanische rem alleen een schijfrem. Het heeft geen toegevoegde blokkenrem noch een magneetrem.
-
Lijkt trouwens wel of die schortplaten van de sprinter uit massief plamuur bestaan. Het stootjuk schuift er zo doorheen....
-
Polyester heet dat...
-
of gipsplaat.
-
het is in iedergeval niet sterk genoeg om een stootblok weg te rammen
groet martijn
-
Jos Vanturenhout natuurlijk.
Niet Frits nul - nul ? ;D Maar eigenlijk 2 - 0 voor het stootjuk daar. Tijd voor een degelijke trein....
-
het is in iedergeval niet sterk genoeg om een stootblok weg te rammen
groet martijn
Dan zou het stootblok ook geen nut hebben he ;D
Gr. Remco.
-
dat is ook weer waar ja ;D
-
Niet Frits nul - nul ? ;D Maar eigenlijk 2 - 0 voor het stootjuk daar. Tijd voor een degelijke trein....
Die degelijke trein was er, toen de mat'46 daar tegen het juk gedrukt werd (door wederom een sprinter) had de neus van de trein aan die zijde aanzienlijk minder schade dan het stootjuk ;)
Groeten Jasper
-
Dat is de tragiek van het materieel sinds het SGM in dienst kwam. Haag Centraal, Hoek van Holland, Enkhuizen geen juk is veilig voor een Sprinter.
Tja, stootblokken voelen zich ook niet meer veilig voor Sprinters, ze beginnen al te zweten als ze zo een ding in de verte al zien aankomen. ;D ;D
Jos.
-
dat stootblok heeft geen schrammetje
wel raar als je bedenkt dan er heel wat
kilo op liggen ;D
mark
-
Las dit net op internet.
Spoorwegmuseum smeert gel op rails (http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/220852)
-
Jos Vanturenhout natuurlijk.
;D
-
dat stootblok heeft geen schrammetje
wel raar als je bedenkt dan er heel wat
kilo op liggen ;D
mark
Ja mehoela dat dat ding geen schrammetje heeft ::)
Complete bovenbalk is eraf gereden door de Ak van die sprinter, en later heeft de ongevallendienst de snijbrander erin gezet om dat ding los van die SGM te krijgen.
Dus je stelling klopt niet echt... :(
-
dat zag ik niet ;D
mark
-
Kun je ook zien aan de manier hoe het stootblok door de sprinter is gegaan.
Je ziet duidelijk dat alleen maar de pootjes door het polyester gedrukt zijn.
Jos.
-
Je ziet duidelijk dat alleen maar de pootjes door het polyester gedrukt zijn.
Jos.
Ahum, dat polyester houd vlak onder het treinstelnr. op. Dus de pootjes van dat juk zijn ook dwars door het plaatwerk gegaan..... ::) Dus een degelijk stootjuk.
Groeten Jasper
-
Het juk stond vast tegen de kop van het draaistel, daar kan ie ook weinig veder meer.
Opzich heeft ie het wel even uitgehouden, maar als ie echt stevig was, had de bovenbalk niet zo simpel erafgereten geweest als nu...
-
daarom heben de gtw's van veolia en ariva stootbufers,voor dit soort situaties.
-
Nee, die zijn voor als twéé treinen elkaar raken, zodat ze niet tegen elkaar omhoogklimmen met alle gevolgen van dien.
-
Nee, daarom zijn ze geribbeld.
-
Nee, die zijn voor als twéé treinen elkaar raken, zodat ze niet tegen elkaar omhoogklimmen met alle gevolgen van dien.
Toch denk ik dat dat een GTW het een stuk beter zou doen tov zo´n fixstop dan een SGM...
-
Welke maatschappij stelt een GTW beschikbaar? ;D
-
Heer Jasper, gaan we iets uitproberen?? ;D ;D ;D
Jos.
-
Toch denk ik dat dat een GTW het een stuk beter zou doen tov zo´n fixstop dan een SGM...
Uiteraard, maar dat was niet (direct) het achterliggende doel van die dingen.
-
Welke maatschappij stelt een GTW beschikbaar? ;D
Hoeft niet meer heeft arriva al gedaan in maastricht randwijck weten jullie nog ::)
en over die geribbelde 'buffers' laat ik mij eigen niet meer uit :P
-
Euhh Rene, mag ik dat even corrigeren.
Het was Veolia.
Oja, het stootblok in Randwijck op het moment van het ongeluk was geen Fix-Stop, dat was nog een oud model.
Nu staat er wel een Fix-Stop
Jos.
-
Euhh Rene, mag ik dat even corrigeren.
Het was Veolia.
Oja, het stootlok in Randwijck op het moment van het ongeluk was geen Fix-Stop, dat was nog een oud model.
Nu staat er wel een Fix-Stop
Jos.
natuurlijk Jos voor deze keer krijg je gelijk (y)
-
Alleen deze keer he ;D
Gr. Remco.