BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Bas, Dordrecht op 25 October 2009, 11:49:24
-
Hallo N-spoorders
In mijn nieuwe baan die ik aan het bouwen ben wilde ik eerst geen engelanders inbouwen, dit doordat ik in het verleden heb gehoord dat hier nog wel eens contactproblemen waren. Nu heb ik tot zover allemaal nieuwe normale wissels gekocht met leidend hartstuk, en die doen het perfekt...nergens geen problemen. Hoe zijn jullie ervaringen met engelse wissels in combinatie met Lenz digitaal en hoofdzakelijk Fleischmann loks. Misschien komen er in de toekomst nog wat Minitrixloks bij, maar daar wacht ik nog ff mee.
Groeten uit Zwitserland
Bas
-
Engelse wissels van Piccolo zijn wel te doen mits je de snelheid niet al te gek maakt, m.n. in de afbuigende stand, kortgekoppelde wagons geven hier (uiteraard) eerder problemen dan niet-kortgekoppelde wagons
Heb zelf mijn engelse wissels op alle acht raillassen van stroom voorzien en heb geen problemen met de stroomopname.
Geen verschil waarneembaar tussen Fleischmann-locs of Minitrix-locs.
Bovenstaand zijn mijn ervaringen met de engelse wissels zoals ze 10 a 15 jaar geleden in de winkel te koop waren, weet niet of er inmiddels als een productverbetering of -verandering heeft plaatsgevonden.
-
Engelse wissels van Piccolo zijn wel te doen mits je de snelheid niet al te gek maakt, m.n. in de afbuigende stand,
Tnx voor de info Jeepney...dan zal ik er een stuk of 8 bestellen. Enne...in de werkelijkheid rijden we er ook met slechts 30 Km/h overheen ;D
Groeten uit het land der Helveten
Bas
-
Hoi Bas,
Ik gebruik ze ook en heb er geen problemen mee. Met de oude serie had ik die vaak wel (916x serie).
Met de nieuwe (918x serie) heb ik geen problemen.
Groetjes,
Jos
-
Jos
Dan zal ik idd uit die serie gaan bestellen, tnx voor je input
Groeten
Bas