BeneluxSpoor.net forum

Overige spoorzaken => Treinsamenstellingen => Topic gestart door: Daan! op 22 October 2009, 17:36:26

Titel: plan E eind jaren 80
Bericht door: Daan! op 22 October 2009, 17:36:26
Heel veel informatie over de plan E rond de jaren 60,70, maar mijn tijdperk begint als het leven van de plan E eindigt. Mijn vraag is dus: Wat is een realistische stam in 1987-1989?
Ik heb nu:
B 154.03
B 154.04
B 154.01
B 154.02
A 155.01
A 155.02
RD 156.01
RD 156.02 (restauratie-fietsenrijtuig)

alvast bedankt! ;)
Titel: Re:plan E eind jaren 80
Bericht door: Rick op 22 October 2009, 18:51:11
Het fietsenrijtuig kan met wat ICR in een stam en van de rest kan je dan ook een stam maken. Zie ook de site van Martijn Haman.
Titel: Re:plan E eind jaren 80
Bericht door: Daan! op 22 October 2009, 19:07:28
Meestal zie je ze op sites als flickr.com in stammen van vijf rijden. Ik vroeg me af of ze toen nooit met meer gereden hebben?
Titel: Re:plan E eind jaren 80
Bericht door: Niels B op 22 October 2009, 19:32:22
Even op de site van Gerard van de Weert kijken: www.seinarm.nl!

Groet,

Niels
Titel: Re:plan E eind jaren 80
Bericht door: Daan! op 22 October 2009, 19:36:59
Waar dan?
hier (http://www.seinarm.nl/Staal/PlanE.aspx) staat namelijk niets over een samenstelling uit de jaren 80 ???

Titel: Re:plan E eind jaren 80
Bericht door: edwin1974 op 22 October 2009, 19:46:21
hoi daan kijk maar even op deze site www.martijnhaman.nl
hier zul je vast wel iets meer vinden over jouw tijdperk met plan E.

groetjes edwin
Titel: Re:plan E eind jaren 80
Bericht door: Rick op 22 October 2009, 19:47:22
Citaat
Traject Zandvoort - Maastricht/Heerlen omstreeks 1967/1968. Als we dit traject nader bekijken, dan blijkt dat de basislengte, de stam uit de combinatie B9b + A8b + RDz + B9b + B9b, allemaal rijtuigen plan E bestaat. In de spitsuren werden er vooral rijtuigen B9b aan toegevoegd. Voor het Zandvoortse traject hield men 15 A8b's en 11 B11 rijtuigen (plan W) achter de hand. In de jaren '60 reed men wel met treinen tot aan 16 rijtuigen, in de jaren '70 ging men niet verder dan zo'n 14 stuks.

In de 80er jaren kwamen als versterkingsrijtuigen ook plan K, N en W voor. Met de komst van ICR in de 80er jaren kwamen in de intercitytreinen steeds meer van deze rijtuigen te rijden totdat plan E volledig uit deze serie's verdween. Als laatste reden ze op de lijn Roosendaal - Zwolle totdat ze in 1989 alle afgevoerd waren.
Dat neem ik aan.

@Edwin, dat zei ik dus ook al...
Titel: Re:plan E eind jaren 80
Bericht door: Niels B op 22 October 2009, 19:50:15
hey,

er staan in de samenstellingen inderdaad geen jaren '80 tussen. Vreemd, ik meen me te herinneren dat ik daar ergens nog een lijst van heb.

Sorry!

Groeten,
Niels
Titel: Re:plan E eind jaren 80
Bericht door: Daan! op 22 October 2009, 20:10:12
Rick, Dat had ik inderdaad gelezen, maar ik voreg me af of dat wel zo was eind jaren 80. Het aantal plan E was toen al sterk afgenomen.
Titel: Re:plan E eind jaren 80
Bericht door: Rick op 22 October 2009, 21:02:45
Het staat toch echt duidelijk in de laatste zin daar. Plan E werd langzaam vervangen door ICR, totdat al het plan E weg was uit die serie.
Op de site van Matijn Haman staat eeen foto van een 1200 met een stuk of 7 plan E in 1987.
Titel: Re:plan E eind jaren 80
Bericht door: martijnhaman op 23 October 2009, 08:43:30
Gaat maar om vijf rijtuigen: 1200 + RD + B + A + B + B

Martijn
Titel: Re:plan E eind jaren 80
Bericht door: Daan! op 24 October 2009, 14:18:21
OK. ik zocht zoiets als martijn nu noemt.
Kan het restauratie fietsen rijtuig (NR 226 Artnr. 156.02) wel samen ingezet worden met een RD (Nr 214 Artnr 156.02)?
Titel: Re:plan E eind jaren 80
Bericht door: Taigagaai op 27 October 2009, 12:22:20
Op de IJssellijn was gebruik loc + A + RD + B + B. De B's kunnen ook Plan W zijn. Op Amsterdam - Enschede reed loc + A +RD + B + B + B. Zo heb ik het altijd onthouden van de foto's in het familie archief.
Daarom heb ik zelf ook de A 225 + RD 226 + B 532 (W) + B 353 + B 514 (W).
Titel: Re:plan E eind jaren 80
Bericht door: Daan! op 27 October 2009, 13:40:06
ok dank je wel ;) Ze reden dus vaak in stammen van 4-5.
Weet niemand wat van dat fietsenrijtuig?