BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: ghammers op 19 October 2009, 18:36:24
-
hoi.
Ik ben in spoor-N aan het bouwen. Om het haperen en zelfs stoppen van treinen te voorkomen , tref ik al de volgende maatregelen.
Ik soldeer alle verbindingen in de rails. Na het maken van een blok, voorzie ik de wissels van spanning door extra bedrading. Dit omdat ik de wissels buiten de blokken hou. gebruik alleen maar wissels met een geleidend hartstuk.
Is het zinvol om de wisseltongen d.m.v een dun draadje (wat dan in een lusje gelegd zou moeten worden) ook nog eens van spanning te voorzien?. is er iemand die hier ervaring mee heeft?.
met groet.
Gerhard.
-
Ik soldeer alle verbindingen in de rails.
Dat lijkt me niet verstandig. Bij temperatuurvariaties gaan de spoorstaven uitzetten of krimpen, met alle gevolgen vandien. Je moet op bepaalde afstanden wat "ademruimte" laten.
Het extra voeden van de tongen is op zich een goed idee, maar ik zou dat niet op voorhand doen. Dat kan altijd nog als je ergens een contactprobleem krijgt.
-
Klaas: dit klopt heb in een station 6 sporen naast elkaar liggen,en in de zomer zag ik dat 1 van de middelste sporen
een eigen weg wou volgen.
Was op een of andere manier meer uitgezet als de rest.Terwijl de lengte vrijwel hetzelfde is.
heb dit opgelost door een "schuifende verbinding",en deze met een draadje overbrugd.
Gerhard.