BeneluxSpoor.net forum

Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Daniel. op 06 October 2009, 12:49:10

Titel: werkstuk
Bericht door: Daniel. op 06 October 2009, 12:49:10
voor mijn profielwerkstuk moet ik een aantal dingen weten.
ten eerste, hoeveel bovenleidingprotalen staan er in nl?
ik vind dat er ruwweg 2000 km geelectrificeerd spoor in nederland ligt, en bovenleidingportalen op ongeveer 70 meter uit elkaar staan, dus ongeveer 28500 portalen, klopt dit?
ook wil ik graag weten hoeveel electrische passagierstreinen er per dag rijden, en hoeveel kilometers die per dag maken,
kan iemand hier een schatting van maken?
alvast bedankt!
mvg,
Daniel
Titel: Re:werkstuk
Bericht door: Ronaldk op 06 October 2009, 12:53:17
Misschien een overbodige vraag: Maar heb je je vragen ook al een bij prorail en/of de NS neergelegd? Deze instanties zijn de juiste voor dat soort vragen....

Groet Ronald K

PS niet alleen NS heeft "electricsche" passagierstreinen, veolia, connexxion, enz...

Titel: Re:werkstuk
Bericht door: jeepney op 06 October 2009, 12:57:30
ik vind dat er ruwweg 2000 km geelectrificeerd spoor in nederland ligt, en bovenleidingportalen op ongeveer 70 meter uit elkaar staan, dus ongeveer 28500 portalen, klopt dit?

menig portaal overspant meer dan 1 spoor, dus jouw berekening gaat niet op
Titel: Re:werkstuk
Bericht door: Daniel. op 06 October 2009, 13:24:28
@jeepney, ik ben misschien niet heel duidelijk geweest bij mijn vraag, maar ik was er van op de hoogte, en ik hoef ook niet echt te weten hoeveel palen te zijn, maar eerder hoeveel bevestigingpunten van een bovenleiding aan een portaal (pff lastig te omschrijven, ik weet niet of je snapt wat ik met bovenstaande bedoel)

en ik heb nog geen contact opgenomen met de ns of prorail, en heb ik ergens het woord ns laten vallen? ;D
maar voor het gemak wil ik toch enkel de ns nemen (veolia en connexxion rijden toch vooral op diesel, ik kan alleen de Protos die op stroom rijdt
Titel: Re:werkstuk
Bericht door: Bruce!!! op 06 October 2009, 13:59:56
(veolia en connexxion rijden toch vooral op diesel, ik kan alleen de Protos die op stroom rijdt)

Veolia heeft toch een zware 189???

de protos klopt die zijn van connexxion.(valleilijn)
Titel: Re:werkstuk
Bericht door: reMARKable op 06 October 2009, 14:10:29
Bruce,

hij bedoelt personenvervoer veolia
Titel: Re:werkstuk
Bericht door: Jeroen Water op 06 October 2009, 14:26:51
Veolia rijdt tussen Geldermalsen en Dordrecht met elektrisch materieel GTW.

Als je contact op wilt nemen met ProRail, dan heb ik nog wel een email adres voor je. Dan PB je maar even.

Jeroen
Titel: Re:werkstuk
Bericht door: Remunj op 06 October 2009, 15:06:12
Veolia rijdt tussen Geldermalsen en Dordrecht met elektrisch materieel GTW.
Dan zijn ze wel heel ver uit de buurt. ;D
Veolia rijdt op de Maaslijn tussen Roermond en Nijmegen en in Zuid Limburg tussen maastricht en Kerkrade.

Jij bedoelt Arriva.

Gr.
Eric
Titel: Re:werkstuk
Bericht door: Remunj op 06 October 2009, 15:09:19
@jeepney, ik ben misschien niet heel duidelijk geweest bij mijn vraag, maar ik was er van op de hoogte, en ik hoef ook niet echt te weten hoeveel palen te zijn, maar eerder hoeveel bevestigingpunten van een bovenleiding aan een portaal (pff lastig te omschrijven, ik weet niet of je snapt wat ik met bovenstaande bedoel)
Dat is een andere vraag dan je in je openingsbericht vraagt. Daar vraag je hoeveel portalen en nu heb je het over bevestigingspunten. Dat is heel wat anders.
Ook vraag je eerst het aantal portalen en nu schrijf je dat je dat niet hoeft te weten.
Misschien handig als je eerst bedenkt wat je wilt weten voor je het vraagt.  8)

Gr.
Eric
Titel: Re:werkstuk
Bericht door: Bart Mestrom op 06 October 2009, 15:11:29
Veolia heeft diesel GTW op de Maaslijn en elektrische GTW op de Heuvellandlijn.
Arriva heeft diesel GTW tussen Leeuwarden en Groningen en elektrische tussen Dordrecht en Geldermalsen.

Connexxion heeft de Protos op de Valleilijn.
Syntus heeft enkele geleasde DM'90 van NS en de Lint. Een paar van die lintjes rijden bij Connexxion.