BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Banen of diorama's => Topic gestart door: Chrisjantje op 21 November 2006, 22:31:52
-
Hallo allemaal,
ik kon het ook niet laten om wat foto's te plaatsen van m'n nieuwe baan. Het eerste stadium is gereed. Dat is het schaduwstation. Er wordt op dit moment gewerkt aan de opritten en dan verder met de hoofdbaan waar een doorgangsstation zijn plaats zal krijgen. Nederhoven C.S. Of deze naam blijft weet ik niet, voorlopig wel.
Hoofdzaak is de baan afbouwen. Het zal nog wel even duren voordat ik zover ben.
Christiaan
-
Foto's komen eraan ;D Vergeten de foto's te plaatsen. :P Als ik ze tenminste erop kan krijgen. 's Avonds wordt het me een beetje ingewikkeld ??? De foto's worden niet aangenomen door de PC. Hoe kan dat?
-
't Is gelukt hoop ik :D Hierbij de eerste foto's van Nederhoven.
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC00683.jpg)
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC00677.jpg)
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC00681.jpg)
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC00682.jpg)
-
Dat ziet er uit als een flink schaduwstation. mooi!
Maar even een kleinigheidje, Kan je de foto's onder elkaar zetten ipv naast elkaar?
m.v.g.
Mark
-
Is al gebeurd ;D
-
SUPER!! ;D Ik wou dat ik zo'n schaduwstation had, ben benieuwd hoe de rest gaat worden.
-
Bedankt Jentje,
zodra ik verder gevorderd ben plaats ik meer foto's. Voorlopig zijn eerst de opritten aan noord en zuidkant aan de beurt. Daarna het station en de hoofdbaan.
-
Nou ben ik niet zo heel erg thuis in H0 materieel maar volgens mij heb je daar toch wat leuke modellen staan!
Maar het ging natuurlijk over het schaduw station ;D
m.v.g.
Mark
-
Tja, en dat is nog lang niet alles ;) Als ik tijd heb zal ik wel wat meer materieel op de baan plaatsen. In ieder geval kan ik je wel vertellen wat daar zoal staat. vlnr ERS 6604, Kinderboekenweekkoploper, Railion 1602, Sprinter Vlaflip en de ICE3
-
Ik zal dit topic goed in de gaten houden. Hoe groot worden de afmetingen van jouw baan?
-
Voorlopig zijn de afmetingen 1,50m bij 6,00m. Dit kan in principe nog uitgebreid worden maar voorlopig blijft het hierbij. Elke dag langs de winkel om rails te kopen is nou niet echt economisch verantwoord zullen we maar zeggen ; ;)
-
Wellicht kan je je aankopen bundelen?
Verkopers willen wel eens wat korting geven bij grote bestellingen.
Je kan het immers altijd proberen!
m.v.g.
Mark
-
Mooie afmetingen! Op die 6 meter kun je mooie lange treinen laten rijden.
-
Wellicht kan je je aankopen bundelen?
Verkopers willen wel eens wat korting geven bij grote bestellingen.
Je kan het immers altijd proberen!
m.v.g.
Mark
tis het proberen waard, bedankt voor de tip ;D.
En ja Jentje op die 6 meter kan ik lange treinen laten rijden. Maar dat is ook de bedoeling. De ICE is 2,30. En daarnaast bezit ik een ICR stam van 11 rijtuigen. ICK stam is in de maak, bezit ik 4 rijtuigen van. En dan verschillende goederentreinen. Ik hoop binnenkort meer te tonen van het materieel.
mvg Christiaan
-
Gaaf hoor Christiaan!
Misschien domme vraag maar hoe kom je strakjes bij het schaduwstation als de bovenlaag klaar is?
Groet Jaap
-
Je mag alles vragen (behalve m'n pincode ;D) Jaap.
Er komen 2 gaten in de onderlaag aan beide zijden van het schaduwstation, dus bij de wisselstraten. Tevens komen er uitsparingen in de zijwanden van de tafel.
-
dan zal het toch niet makkelijk zijn om bij een trein te komen.Zeker als deze in het midden staat en er nog andere treinen opgesteld staan op de sporen ernaast.
-
Tevens komen er uitsparingen in de zijwanden van de tafel
Ok, zelf dacht ik dat je over de hele voorzijde misschien één of ander klepje zou kunnen maken.___/
Maar goed er wordt aan gedacht ;)
Succes Jaap
-
Hallo Christiaan,
Op de 2e foto zie ik links de schuine kant van het dak.Als er nu een ontsporing is op het wissel aan deze kant, in het meest linkse spoor, hoe kom je daar dan bij?
Probeer het nu eens vanaf die kant,dus met je armen onder de bovenste ondersteuning door,kan je dan een trein weer in het spoor zetten ? En ook bij b.v. het 6e ,ongeveer in het midden?
Als dat lukt,mag je van mij verder gaan,en anders.... :o
-Peter
-
Of doormiddel van een spiraal. Creeer je 9cm meer ruimte. Die ben je mijns inziens wel nodig. Gaat je blad 9 cm omhoog. Maar als je 9 cm van de poten afhaalt veranderd er in principe niks. Je kun alleen wat beter bij je schaduwstation. Ook moet je rekening houden met je magneetdecoders en je bekabeling. Voor je het weet kun je die niet meer aansluiten. Dan heb je ook wat.
-
Hallo,
even weer wat vragen beantwoorden. De zijkanten van de tafel worden dichtgemaakt maar er komen wel luikjes in. Antwoord voor Peter: bij de schuine kant van het dak zit nog een +/- 75 cm vrij dus van die kant kan ik er ook wel bijkomen. ;)
Aan de kant van het dak komt nog wel een oprit maar daar krijg ik verder geen problemen mee. Er blijft dan nog genoeg ruimte over om erbij te kunnen. Over de gehele lengte van de tafel komen uitsparingen en de ruimte tussen de 2 lagen is breed genoeg om met de armen door te kunnen. Het schaduwstation telt 13 sporen waarvan de buitenste een doorgaand spoor is. Of wanneer het uitkomt 1 van de middelste. En ik kan van elke kant ongeveer 6 sporen bereiken. Er zijn al een aantal proefritten gemaakt en er ontspoort niets. ;DLaten we hopen dat dat zo blijft zodat ik niet te vaak bij het schaduwstation hoef te komen. En als je goed kijkt zie je dat er tussen de middelste sporen een vrij grote ruimte is, meer dan de buitentste sporen. Deze gedeeltes worden waarschijnlijk ook nog demontabel gemaakt. ;) En bij de wisselstraten komen ook (tussen de keerlus aan de achterkant en bij de opritten aan de voorkant) verwijderbare gedeeltes. Dan moet het toch lukken. (hoop ik ;))
vr. gr.
Christiaan
-
Hallo Christiaan, :)
Zo valt de bereikbaarheid wel mee,als je de wisselstraten bereikbaarhouden kan door iets wegneembaar te maken is het ook goed.
Al bouw je nog zo goed mogelijk,er kan altijd wat met een wissel gebeuren zodat die er helemaal uit moet (Niet te hopen..)
Toch zou ik een keer oefenen met het hersporen van een trein op een van de middelste sporen,waarbij je met een paar platen hout of een paar oude kranten het schaduwstion van bovenaf even onzichtbaar maakt.
Suk6 verder, Peter
-
Bedankt voor je reactie Peter. Ik ga dat is even proberen ;D
-
Hier een aantal foto's van een nieuw treinstel en loc die binnenkort Nederhoven komen versterken.
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/Pict0010.jpg)
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/Pict0004.jpg)
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/PICT0001.jpg)
-
Word dat de 4011?
leuk idee! :D
m.v.g.
Mark
-
;D Het werk van Bram.
In Januari komt de 4011 naar groterdam :)
-
Klopt Chris, dit wordt inderdaad de 4011 gemaakt door Bram. Tevens komt de 1845, dit was eerst een Postbankloc. Volgende week hoop ik er meer foto's van te laten zien.
-
Zie volgend bericht, hier lukt me het niet met de foto's.
(http://[/[IMG]http://i138.photobucket.com/albums/q253/Murmelfoto/IMG_1310.jpg)img]
(http://[/[IMG]http://i138.photobucket.com/albums/q253/Murmelfoto/IMG_1309.jpg)img]
Dit onderwerp is voor mij trouwens aanleiding om de bouw van mijn baan binnenkort ook eens op dit forum te zetten. (als het met de foto's wel lukt)
met groet, Jan
-
Hierbij mijn oplossing voor een bereikbaar schaduwstation direct onder de baan. Een gedeelte van de bovenliggende baan kan schuiven door de schuine zijkanten.
(http://i138.photobucket.com/albums/q253/Murmelfoto/IMG_1310.jpg)
(http://i138.photobucket.com/albums/q253/Murmelfoto/IMG_1309.jpg)
Tot nu toe gaat dat goed :). Maar er blijven plekjes over waar je maar moeilijk bij kan :-[.
Jan
-
En gelukt dus Jan :)
Goede oplossing zo'n "schuif" 8)
Groet Jaap
-
Prima idee, Jan ;D Was ik zelf nog niet op gekomen. In ieder geval ziet het er goed uit.
-
Dank je Christiaan, maar let wel: bij deze oplossing liggen de sporen van het schaduwstation niet recht onder de zichtbare sporen. Het plaatsen van bijvoorbeeld ondergrondse wisselaandrijvingen zou dan niet kunnen. Het sporenplan moet er dus op aangepast zijn.
Jan
-
Zoals beloofd ;) een aantal foto's van een deel van het rijdend materieel
3 koplopers: Kinderboekenweek, de 4007 en de 4011 ( gerenoveerd )
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC00685.jpg)
Line-up van de 16/17/1800en
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC00690.jpg)
Diesel line-up
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC00694.jpg)
zo en nu eerst,..........verder met de baan ;D
-
Erg mooi. Ben zelf nog in het plan stadium. Valt niet mee. Maar we zijn nog maar net bezig. Als ik de laatste foto's bekijk, heb je wel genoeg ruimte voor de pantograven als die omhoogm staan? Ik neem aan dat je wel bovenleiding op de zichtbare sporen zet...
Maar verder een fantastisch mooie baan.
mvgr Nils
-
Mooi materieel heb je hoor cristiaan
-
Nils hopelijk zeggen deze foto's genoeg ;)
Robert bedankt voor je compliment. Maar er is nog meer en er komt nog meer ;D
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC00767.jpg)
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC00762.jpg)
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC00761.jpg)
-
Mooi hoor wanneer ga je beginnen met de baan zelf , of ben je daar al mee begonnen
-
Met het schaduwstation ben ik zo goed als klaar. Morgen worden de opritten verder afgebouwd en dan begint de hoofdbaan met doorgangsstation.
gr. Christiaan
-
zeggen deze foto's genoeg
Kan ik ook weer rustig slapen ;)
Mooi werk hoor Christiaan!!
Groet Jaap
-
wel foto's plaatsen he als je met je echte baan gaat beginnen :P
ben erg nieuwsgierig
-
Komt in orde ;)
-
Even een update. Zoals op de foto's te zien is ben ik druk bezig met de opritten van en naar het schaduwstation. De kerstvakantie is daar uitermate geschikt voor ;) Let bij de laatste foto's niet op de spaanplaat die achteraan gebogen is. Dat komt doordat hij tijdelijk even op de andere ligt.
Groet Christiaan
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC00769.jpg)
een kameraad van mij die me bij de bouw van de baan helpt
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC00771.jpg)
de opritten
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC00774.jpg)
de oostelijke oprit
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC00776.jpg)
zoals je ziet zijn hier de uitsparingen gezaagd voor beter bereik van het schadustation.....
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC00777.jpg)
...en hier de gaten vanaf onderen bij de wisselstraten.
-
Gaaf hoor cristian , doe je mooi met de opritten
welke rails gebruik je ?
Fleischmann profi rails of niet ?
-
Ik gebruik inderdaad FL Profi-rails. En bedankt voor je compliment ;)
-
Hallo mensen,
weer een update. Ik ben vandaag voorzichtig begonnen met testen. Vooral de hellingen. Eerst met losse locs, later met ballast. Hieronder wat foto's. Alle locs komen er zonder enig zichtbare moeite tegenop. Zelfs de oude Roco 2210. Ik hoop niet dat de locs schade gaan oplopen aan de motoren. Zou jammer zijn want NedTrain is hier nog niet actief ;D.
3% is de maximum stijging wat aangehouden is.
R4C G2000
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC00780-1.jpg)
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC00784.jpg)
Railion 1602 & 6494
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC00786.jpg)
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC00795.jpg)
ACTS 6701
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC00792.jpg)
ERS 6604 (beetje slecht beeld, komt doordat het met een mobiele telefoon is gefilmd)
http://s132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/?action=view¤t=Video01040004.flv
-
Ziet er erg goed uit.
Groetjes,
Robbert
-
gaaf hoor cristian
-
he christiaan,
tziet er goed uit. Dit moet een mooie baan gaan worden :P.
gr,
daan
-
Was wel te hopen, Daan ;D. Inmiddels is begonnen met het uitleggen van de rails en wissels in het hoofdstation. Nieuwe rails zijn besteld dus over een tijdje hoop ik er meer van te laten zien.
gr.
Christiaan
-
ik kijk uit naar de nieuwe foto's ckr omdat ik ook een schaduwstation ga maken heb ik veel aan je foto's en ben ook benieuwd naar je scenery en spoor indeling
-
Hallo Robert,
fijn dat je wat aan mijn foto's hebt. Er komen snel weer nieuwe foto's.
Het is een beetje druk geweest, dus de bouw heeft even stil gelegen, maar ik ben nu weer met goede moed begonnen.
Morgen verwacht ik weer een partij rails zodat ik voorlopig weer even verder kan bouwen. En dan plaats ik zo snel mogelijk weer foto's. Hierbij alvast een voorproefje, let niet op de autogarage. Hoort niet bij de baan ;) Was de verkeerde schaal ;D
En de rommel, daar heeft denk ik iedere bouwer wel last van ;)
Zoals te zien is op de foto zijn de onderste 2 sporen voorzien van de betonnen bielzen. Dit moet nog een mooiere overgang krijgen tussen de beide grindbeddingen.
mvg.
Christiaan
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC00920.jpg)
-
Gaaf hoor mooie rails geometrie
-
Hallo,
de laatste tijd is het wat stil geweest rond Nederhoven. Heb het de laatste tijd erg druk gehad met andere zaken en heb daardoor weinig kunnen doen.
Ondertussen de draad weer opgepakt. Het sporenplan is iets aangepast en er worden nog steeds veranderingen doorgevoerd. Soms lijkt het andere net iets mooier dan het eerste idee. ;)
Er wordt nu gekeken of Nederhoven 5 ipv 3 perronsporen kan krijgen ivm met de ruimte.
Er wordt gebouwd aan huisjes e.d. en ook rails zijn inmiddels weer besteld. Dus hopelijk krijg ik nu iets meer tijd om te bouwen, maar dat is afwachten. ???
Christiaan
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC00996.jpg)
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC00994.jpg)
-
5 ipv 3 perronsporen
Ik zie er 6 ???
Leuk de vorderingen te zien.
Groet Jaap
-
Jaap ik denk dat je 5 rangeersporen ziet en 1 perronspoor.
Het stationsgebouw staat naar ik aannneem al op de definitive plek.
Tussen het stationsgebouw en de sporen die je hebt opgemerkt komen denk ik nog 4 sporen als ik het goed begrepen heb. Deze sporen worden nu nog aangegeven door stukjes van 20 cm rails.
Ik snap alleen niet wat die weg daar nu doet ;D
m.v.g.
Mark
-
Mark heeft gelijk, Jaap. De rangeersporen liggen reeds, 5 stuks en 1 perronspoor. De korte stukjes zijn even een voorbeeld van hoe het er waarschijnlijk uit gaat zien.
De weg, tja, oplossing voor het fileprobleem ??? Gewoon rails neerleggen. ;D
groet Christiaan
-
Christiaan,
Zet ziet er mooi uit vooral uit dat materiaal van je. Ik moet zeggen als je strax 11 sporen naast elkaar heb, een aardig station krijgt. Iniederval groter dan het gemidelde station in Nederland. Ik volg je voderingen graag want ik ben zelf ook bezig met 1 en al nederlands.
Groetjes,
Robbert
-
Christiaan,
Intussen nog iets kunnen doen aan je baan?
We zijn benieuwd ;)
m.v.g.
Mark
-
Hallo Mark en de rest,
Ben ik weer, beetje laat bericht, maar ja, druk en warmte zijn niet echt de ingrediënten voor een blanke. ;D
Heb, helaas, weinig kunnen doen. Ben namelijk ook bezig geweest met schilderen en behangen van het huis vandaar.
De hitte van de afgelopen tijd gooit ook een beetje roet in het eten. :-|
Wel is er de laatste tijd materieel gekocht.
O.a. een Bachmann stoomloc voor de museumlijn.
Ben nu een beetje huisjes e.d. aan het bouwen en beschilderen.
En een beetje de locs e.d. upgraden. De meeste locs en rijtuigen hebben nog niet de los opgezette onderdelen aangebracht gekregen.
Hoop binnenkort wel verder te gaan met bouwen en de nieuwe aanwinst te krijgen, de Syntus Lint.
En dan zal ik zeker foto's plaatsen.
In ieder geval hier weer wat foto's voor de liefhebbers.
mvg.
Christiaan
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC01020.jpg)
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC01022.jpg)
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC01025.jpg)
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC01031.jpg)
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC01032.jpg)
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC01033.jpg)
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC01036.jpg)
-
Jij hebt echt mooi matrieel echt genieten.
-
Bedankt Marcel, maar er zit ook nog genoeg in dozen dus als dat er allemaal uit is zal het nog meer genieten worden. Hoop nu alleen dat ik zeer binnenkort weer wat aan de bouw van de baan kan doen.
Er zijn intussen nieuwe stationplannen gemaakt voor een herindeling van de sporen en wissels.
Daarmee wil ik nu aan de slag. Daarbij komen dan natuurlijk ook foto's.
mvg.
Christiaan
-
Ok ik ben benieuwd wat er allemaal nog in de doos zit dan.
-
Ik ook ;D
Nog meer mooi materieel bij jou, prachtig!
Willem
-
Is dat een Vlaflip-Koploper?
- Peter
-
Waar zie jij die? Ik zie alleen een olympische koploper en een vlaflip sprinter.
-
Dan is het antwoord dus 'nee'. :)
Vergeet niet dat ik nog nooit een Olympische Koploper in het echt heb gezien en de foto's zijn aan de donkere kant...
- Peter
-
Ok dat wist ik niet. Dan is het wel te begrijpen dat je het niet meteen zag.
Olympische koploper:
(http://i53.photobucket.com/albums/g57/rail4marcel/4201a.jpg)
Vlaflip Sprinter:
(http://i53.photobucket.com/albums/g57/rail4marcel/2921sprinter.jpg)
(het zijn beide eigen gemaakte foto's)
-
Dan is het antwoord dus 'nee'. :)
Vergeet niet dat ik nog nooit een Olympische Koploper in het echt heb gezien en de foto's zijn aan de donkere kant...
- Peter
hebben ze die dan niet op Malta? ;D ;) ;)
-
hebben ze die dan niet op Malta? ;D ;) ;)
Zal wel niet dan ;D. Marcel heeft het goed uitgelegd met foto's dus veel hoef ik er niet aan toe te voegen.
Olympische koploper
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC01063.jpg)
SGMm (Sprinter)
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC01064.jpg)
Olympische koploper en Sprinter
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC01065.jpg)
Sprinter en ICMm
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC01066.jpg)
-
Inmiddels wordt er nog steeds getekend en bekeken hoe het stationsgebied er uit gaat zien. 't Blijft passen en meten ;)
Maar ook het rijden gaat door, zowel oud als nieuw materieel.
Hieronder een paar foto's voor de liefhebbbers
Aankomst ballasttrein met voorop de RN 6494
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC01067.jpg)
Plaatje vanuit de cabine van ERS 6604
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC01070.jpg)
De 44'er van de SSN (Stoom Stichting Nederhoven) is net binnengelopen met een museumtrein.
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC01076.jpg)
-
Mooi matrieel heb je alleen jammer dat de foto's zo donker zijn.
-
Misschien handig om tijdens het fotograferen de verlichting van je kamer aan te doen of een bureaulamp neer te zetten voor de belichting.
Met een bureualamp moet je altijd fotograferen met het licht 'in de rug' zodat je geen tegenlichtopnamen krijgt.
Bij mij werkt het meestal wel.
Groet, Martin
-
Oke, bedankt voor de tip Martin. De volgende keer zal ik er op letten.
vr. gr.
Christiaan
-
prachtig veel en vooral ook mooi materieel waar je mee rijdt ik vind vooral de dikke dieselloc en de Class 66 een prachtig fenomeen om te zien om dan nog maar over je koploper ( blauw geel ) te zwijgen.
Ik smeek om meer foto's
-
Ik smeek om meer foto's
Om gehoor aan je gesmeek te geven ;D hierbij wat foto's. Voorlopig ook even de laatste, want de baan gaat "op z'n kop"
Het station wordt afgebroken, tijdelijk, want in het schaduwstation komt nog weer een spoor extra. Een soort van ring.
Doorgaande treinen die nu het schaduwstation inrijden, rijden in principe over de opstelsporen. Heb er met het bouwen niet aan gedacht om een extra ring te bouwen voor dit soort dingen. Gelukkig hoef ik niet al te veel af te breken. Het betreft alleen het stationsemplacement.
Ik hoop dit binnenkort te gaan doen en in de vakantie af te maken zodat ik tijdens en na de vakantie weer bezig kan met de opbouw van het bovenste niveau.
Tips zijn natuurlijk altijd welkom ;)
Christiaan
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC01082.jpg)
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC01084.jpg)
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC01086.jpg)
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC01090.jpg)
-
Ik blijf het prachtig vinden!
-
Je hebt echt super mooi matrieel.
-
Zeker mooi materieel! Leuk om ook de opbouw van je baan te volgen!
-
Mooi matrieel heb je alleen jammer dat de foto's zo donker zijn.
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC01076.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/na.jpg)
Zeker mooi materiaal!
Kees-Jan
-
Prachtig die foto licht gemaakt, lijkt het nog mooier ;D
Willem
-
Hallo,
terug van weggeweest ;) Ben weer bezig met bouwen. De "nieuwe" onderbouw is bijna gereed. Moet her en der nog wat vastspijkeren.
Binnenkort hoop ik te beginnen met de bovenbouw.
Onderin is het nu vol, zoals je ziet ;D.
Ook is de toegang tot het schaduwstation vernieuwd. Dit gaf meer ruimte om wat langere sporen te bouwen, speciaal voor goederen- en hogesnelheidstreinen.
Nu verder met de bovenbouw en het station. Genoeg ideeën om uit te werken ;)
mvg.
Christiaan
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/SL730211.jpg)
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/SL730209.jpg)
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/SL730207.jpg)
Het verschil met de vorige opbouw
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC00677.jpg)
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC00681.jpg)
-
Woow, netjes werk, en natuurlijk mooi materieel!
Willem
-
Kijk, dat is nog eens een schaduwstation!
- Peter
-
Zo Hee das pas een schaduwstation. Mooi hoor (mijn handen gaan jeuken maar ik heb nog zoveel andere dingen te doen).
Ga zo door en wat bouw je er bovenop? Nog meer rails of een afneembaar landschap?
Kees-Jan
-
Het is inderdaad een groot schaduwstation maar er zullen er vast wel wat zijn die ze nog groter hebben ;D.
Bovenop komt straks het station en de stad Nederhoven. Maar dat zal nog wel even duren.
Eerst worden nu de sporen naar boven afgerond en wordt begonnen met het leggen van het stationsemplacement.
Hierover later meer,
mvg. Christiaan
-
Mooi hoor het ziet er erg practisch uit.
-
heey
ja ik ben ook erg onder de indruk.
maar als ik altijd die grote schaduw stations zie krijg ik altijd de vraag hoe ze bij het achterste spoor komen ??? heb jij daar een oplossing voor, ik zie wel dat je aan beide zeiden die kijkgaten hebt maar dan nog is niet alles binnen ''handbereik''' toch?
toch blijft het echt een super mooi project :o ;) en het word echt vet als je iedere keer weer verschillende treinen voorbij ziet razen!! :D ;D
succes
mvg
Bart
-
Zow dat schiet al aardig op. Veel succes verder...
Groetjes,
Robbert
P.s Een ACTS 6700 met fccpps'n ? :o
-
Zo.. gaat goed daar.. je bent zeker op de goede weg bezig. Ik zie ook dat je de voorkeur geeft aan de wat duurdere, maar zeldzamere modellen... hou dat vol.. 't is net dat extratje dat het nog leuker maakt.
-
@Bart:
De wisselstraten zijn te bereiken door de "kijkgaten". Tevens, zoals je ziet op eerdere foto's, zijn er uitsparingen in de voor- en achterkant van de tafel aangebracht.
Dit maakt het mogelijk om van beide zijden van de tafel de opstelsporen te bereiken.
@Robbert
tja, vreemde combi ;D. Normaal rijdt daar de Strukton 2200 voor. Die is nu aan revisie toe, dus vandaar. En het wachten is op de Mehano Strukton.
mvg.
Christiaan
-
Hallo zijn we weer.
Nou, de opbouw van het stationsemplacement is begonnen.
Nederhoven telt straks 5 perronsporen en totaal 11 sporen.
De wisselstraten zijn nog niet compleet gelegd, maar op deze foto's geeft het al een beetje een indruk hoe het gaat worden.
mvg.
Christiaan
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/SL730224.jpg)
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/SL730222.jpg)
-
Erg fraaie lange sporen. Mooi werk Christiaan.
-
Hallo,
zijn we weer. Lange tijd geleden.
De bouw van Nederhoven heeft een tijd(je) stilgelegen ivm werkzaamheden aan het huis. De hele woning is van boven naar beneden voorzien van een nieuw verflaagje en behangetje. Tja, hoort er ook bij.
Ik hoop nu wat meer aan de baan te werken, mits er geen werkzaamheden bij komen. Ben de laatste tijd druk zat geweest. :'(
Maar 'k heb gelukkig deze week nog vrij, dus het is de bedoeling dat er deze week weer wordt gewerkt aan de dingen die nog niet af zijn op het stationsemplacement.
Het grote gedeelte is nu klaar. Wat rest is de losliggende delen aan elkaar koppelen en vastspijkeren.
Hieronder een paar foto's van hoe het er nu voorstaat:
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/SL730274.jpg)
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/SL730275.jpg)
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/SL730280.jpg)
-
Hallo,
zijn we weer. Lange tijd geleden.
De bouw van Nederhoven heeft een tijd(je) stilgelegen ivm werkzaamheden aan het huis. De hele woning is van boven naar beneden voorzien van een nieuw verflaagje en behangetje. Tja, hoort er ook bij.
Ik hoop nu wat meer aan de baan te werken, mits er geen werkzaamheden bij komen. Ben de laatste tijd druk zat geweest. :'(
Oeps,
Dan zal het nog wel even duren voor dat dit topic verder gaat.
Want er komen nog meer drukke dagen aan.
P.S. Mooi hoor! Ziet er goed uit.
Ben zeker benieuwd hoe het het gaat met Nederhoven vandaag de dag.
-
ik zie dat je met fleischmann profie werkt , welk bassalt ga je gebruiken om het langs de railsen mooi te maken???
ik heb ook fleischmann profie en ben bezig met een baan te leggen ,, maar heb het probleem dat ik geen 1 mooi resultaat kan vinden van de bassalt die ik er langs wil leggen , misschien dat ik alle railsen ga verkopen en er gewoon modelrails voor terug haal , is wel mooier met bassalt te leggen zoals ik zie in verschillende draadjes
greetzzzzzz stefan ;D
-
Waar haal je de modellrails dan vandaan ??????? ??? ???
-
ik zie dat je met fleischmann profie werkt , welk bassalt ga je gebruiken om het langs de railsen mooi te maken???
Je bedoelt ballast. ;D Let op de posities van de l en s.
Bassalt is iets heel anders en vindt je niet tussen de rails.
Gr,
Eric
-
Hallo,
sorry tis lange tijd geleden dat ik hier heb gepost :-[ Nederhoven bestaat nog steeds, maar ben er eigenlijk de hele zomer niet mee bezig geweest.
En ik zit eigenlijk te twijfelen over iets nieuws, het schaduwstation zou dan wel blijven bestaan maar de bovenbouw zou weer op z'n kop gaan. Maar dat zien we nog wel. ;D
En ik heb begin september een auto ongeluk gehad waarbij ik nogal aardig wat letsel heb opgelopen, gebroken been, ribben en gekneusde long en enkels. Dus dat was ook niet geluk te noemen. Zit nu nog steeds thuis te herstellen, maar knap al aardig op. Maar vooralsnog heb ik nog niet de kracht om me lekker te gaan bezig houden met bouwen en alles daaromheen. Voorlopig blijft het bij beurzen bezoeken en onderhoud van locs e.d. ;)
Over de vraag welk ballast ik gebruik, vroeger gebruikte ik iets van donkergrijs maar aangezien er in Nederland geen donkergrijs ballast, uitgezonderd de nieuwe sporen dan :), ligt heb ik de rails eerst geverfd met kleurbeits.
Dit geeft een bijzonder mooi effect waar ik zelf wel over tevreden ben.
Als ballast gebruik ik dan ballast van Woodland Scenics.
2 soorten door elkaar, namelijk dark brown en medium brown om ervoor te zorgen dat het geen complete donkerbruine massa wordt.
Heb hier alleen een foto van het beitsen van de sporen. Let wel op dat je de rails direct erna reinigt of later met een schuurblokje de bovenkant schuurt, anders verzetten je treinen geen meter meer.
Deze foto is eigenlijk te licht, het ballast is iets donkerder
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC01742.jpg)
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC01741.jpg)
en Eric heeft gelijk, bassalt zie je denk ik niet graag tussen je rails of je moet een modelbaan met thema vesuvius hebben ;D
Gr,
Christiaan
-
ziet er goed uit
wens je heel veel beterschap en een vlug herstel
gelukkig kan je het nog navertellen he
dus doe rustig aan , komt dan wel goed
ik blijf je draadje volgen
groeten stefan
p.s. waar ik die modelrials wil halen ernst? i dont no , ik ben er nog niet uit of ik de railsen wegdoe , heb nu een party rails van piko gekocht via marktplaats , eens kijken wat ik daarmee kan ,misschien eerst maar eens een test stukje doen en kijken hoe het resultaat is of word , zou ik er toch niks mee doen met de pikorails , dan ga ik deze gebruiken voor de niet zichtbare delen
greetzzzzzzzz stefan ;D
-
Hallo,
zo'n beetje hersteld van het ongeluk ben ik weer bezig geweest met mijn baan.
De zuidelijke wisselstraat is aangepakt en vernieuwd. Ben nu bezig met de rails te verweren. Het werk heeft wel een tijd stil gelegen, maar de draad is nu weer opgepakt.
gr. Christiaan
(http://i132.photobucket.com/albums/q16/christiaan9585/DSC01789.jpg)
-
zo'n beetje hersteld van het ongeluk ben ik weer bezig geweest met mijn baan.
Hoi Christiaan,
Prettig te horen dat het beter gaat met je.
Veel bouwplezier ;)
Gr, Henk-Jan.