BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Modeltreinproblemen en -vragen => Topic gestart door: powerwork op 29 September 2009, 15:01:10
-
Ik overweeg de Trix TEE (22132) te kopen. Uit eerdere berichten las ik dat deze mogelijk problemen veroorzaakt bij te krappe bochten en/of te grote stijging (>3%). Ik heb roco rails waarbij de minimale bocht 415 mm is en mijn maximale stijging bedraagt rond de 3%. Geen enkele van mijn (overwegend Roco loks en treinstellen veroorzaakt problemen. Omdat deze eerdere berichten alweer bijna een jaar oud zijn en er, gezien de prijs, veel Trix TEE's verkocht zijn, zou ik graag ervaringen van anderen willen horen.
-
De TEE heeft wat mij betreft alleen teveel anti-slipbanden. (4 stuks)
terwijl de motorwagen op beide draaistellen 2 aangedreven assen heeft.
En de Motorwagen heeftvoldoende eigengewicht om met gemak het hele stel een heuvel van 3% op te trekken, (Ook zonder de anti-slipbandjes.
Want ik heb die assen vervangen.
Maar het bochtenwerk is geen enkel probleem voor hem, hoewel mijn minimale boogstraal R2 is.
Jos.
-
Ik heb een 22132, overigens wel omgebouwd naar 3-rail. Trekkracht is zeker geen probleem. Met gemak neemt deze 3%. Maar R1 lukt zeker niet. Je kunt zien dat dan de wielen aan de binnenzijde de kunstof kap raken. R2 gaat prima.
Over de helling: belangrijk is wel deze geleidelijk gaat en er geen knikje zit van vlak naar stijgend. De stroomvoerende koppelingen zijn nogal star en de wielen zullen gelicht worden. Begint de helling in een boog dan geeft dat wellicht ontsporingen.
Gr, Ben.
-
Ik overweeg de Trix TEE (22132) te kopen. Uit eerdere berichten las ik dat deze mogelijk problemen veroorzaakt bij te krappe bochten en/of te grote stijging (>3%). Ik heb roco rails waarbij de minimale bocht 415 mm is en mijn maximale stijging bedraagt rond de 3%. Geen enkele van mijn (overwegend Roco loks en treinstellen veroorzaakt problemen. Omdat deze eerdere berichten alweer bijna een jaar oud zijn en er, gezien de prijs, veel Trix TEE's verkocht zijn, zou ik graag ervaringen van anderen willen horen.
Als ik jou was, kocht ik dan in Hilversum bij MCH een echte Roco in de aanbieding voor 199,-. Die rijdt door Roco R3, en heeft een uitstekende trekkracht, en is bovendien veeeeeel mooier dan dat Trix-@#&*-ding. Sorry hoor, dat laatste moest er even uit. Werkelijk een schandalig product, maar goed, dat is al in andere draadjes uiteengezet.
-
Als ik jou was, kocht ik dan in Hilversum bij MCH een echte Roco in de aanbieding voor 199,-. Die rijdt door Roco R3, en heeft een uitstekende trekkracht, en is bovendien veeeeeel mooier dan dat Trix-@#&*-ding. Sorry hoor, dat laatste moest er even uit. Werkelijk een schandalig product, maar goed, dat is al in andere draadjes uiteengezet.
Zo, da's eruit. Lucht lekker op zeker?
Cher,
Op Groterdam staat een vergelijkend warenonderzoek. Misschien helpt je dat in je keuze.
KLIK (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=411:triple-tee-test-de-ttt&catid=112:diversen&Itemid=69)
Gr, Ben.
-
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb intussen de Roco TEE (met geluidsdecoder gekocht) Deze bevalt goed.
Cher
-
gaat de trix door R2 bochten van Piko A-rails?? en de roco versie??
-
gaat de trix door R2 bochten van Piko A-rails?? en de roco versie??
Roco zegt in de gebruiksaanwijzing dat je minimaal Roco(line) R3 moet hebben. Even de maat daarvan vergelijken met Piko R2, en je weet het.
-
de piko R2 is 419.2mm en de roco R3 is 419.6mm in de straal. das denk ik een ja
-
de piko R2 is 419.2mm en de roco R3 is 419.6mm in de straal. das denk ik een ja
Ja hoor. Hij rijdt uitstekend door de Roco R3, dus dat moet geen enkel probleem zijn :)