BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Richard Snijder op 29 September 2009, 09:22:17
-
Is er hier iemand die weet hoe het met de Stichting TEE gaat ?
Op hun Site gebeurd weinig wat de verslagen aan gaat.
Was even nieuwschierig. ;)
-
Meel ze ff...
-
Nog beter: wordt donateur. Een nieuwsbrief houd je regelmatig op de hoogte en je steunt de stichting.
Martijn
-
Hoi
Hoezo donateur?
Ik wil eerst eens resultaat zien, en daar hoort een stalen D voor mij niet bij.
Bart
-
Zie de foto's van de afscheidsrit plan T van enkele weken geleden, met een volledig geschilderd koprijtuig. Het andere koprijtuig is in behandeling en ook de tussenrijtuigen zullen wel gedaan worden. Dit alles ter conservering en natuurlijk om het zootje toonbaar te maken. Verder heb ik ook niets van doen met de Stichting TEE, dus meer weet ik ook niet.
-
Hoezo doneren als het project al deels klaar is? Juist nu heeft de stichting geld nodig om activiteiten door te kunnen zetten, niet pas als er resultaat is, want resultaat komt pas na activiteit en daar is geld voor nodig! Tot nu toe hebben alle donaties de stichting zover gebracht zoals het nu is! Zonder donateurs zou het treinstel er waarschijnlijk nog net zo uit hebben gezien als toen het werd overgebracht naar Nederland in juni 2006. Alle donaties zijn dus zeer effectief geweest in de afgelopen 3 jaar en inkomsten kunnen nog steeds goed gebruikt worden.
Sinds juni 2006 is er vreselijk veel gebeurd aan de trein, zie alle werkdagverslagen op de website bijvoorbeeld. Nog steeds gebeurt er van alles aan de TEE op de Watergraafsmeer, de huidige standplaats van de trein. Momenteel zijn de vrijwilligers in de weekenden druk bezig met het schuren, grondverven en schilderen van alle bakken die de stichting nu in het bezit heeft. Het resultaat van een aantal weken werk was te zien tijdens de planT afscheidsrit van het Spoorforum afgelopen 19 september toen er een line-up was op de Watergraafsmeer met o.a. de TEE. Oordeel zelf;
(http://img97.imageshack.us/img97/391/teebnls.jpg)
Wat betreft de stalen D, zoals op de website beschreven staat dient deze alleen als magazijn voor de stichting. Verder gaat er voorlopig ook niks veranderen aan die status. Het TEE-treinstel zelf is waar het om te doen is, niet een stalen D en dat weet de stichting ook maar al te goed. Staat allemaal online.
Waarom de website niet zovaak geupdate wordt komt wellicht doordat alles vrijwilligerswerk is. Mensen die 5 dagen per week werken en daarnaast ook nog andere activiteiten hebben dan de website te updaten. Natuurlijk is de website een belangrijke bron van communicatie maar de afgelopen jaren is niet te zeggen dat de website niet frequent geupdate is. Een nieuwe website zit in de pijplijn, mogelijk dat de site daardoor makkelijker aan te passen is en informatie sneller te vinden zal zijn.
Ik hoop hiermee wat meer informatie gegeven te hebben. In de toekomst zal ik hier eventueel nog wel wat foto's kunnen plaatsen van de voortgang ter aanvulling op de website.
Stefan, vrijwilliger TEE
-
(y)
Ziet er mooi uit, ik woon helaas in Enschede, anders zou ik graag meehelpen
als vrijwilliger...
Met vriendelijke groeten,
Tis
-
Heb net even op de Routeplanner gekeken en de afstand Schmirn -Watergraafsmeer is 1013,6 Kilometer dus voor mij staat hij net iets tever weg om in het Weekend te gaan helpen als vrijwilliger.
Om als Donateur betrokken te zijn aan dit Stel daarvoor is de binding er ook te weinig,zou dan eerder Doneren aan een Stichting met een 1020.
Maar was even nieuwsgierig ,en mischien dat er in een later stadium wel een keer een Donatie die kant opgaat.
-
Waarom de website niet zovaak geupdate wordt komt wellicht doordat alles vrijwilligerswerk is.
Met alle respect..het laatste nieuws op de site betreffende het treinstel dateert uit 2007.
Ik leg dit dus zo uit dat er de afgelopen twee jaar niks gebeurt is.
Bart
-
Daar heb je gelijk in, de 'nieuws' rubriek is niet echt actueel. Wat er tijdens de werkdagen gedaan wordt is te vinden via www.stichtingtee.nl --> Stichting --> Documentatie --> Verslagen, al dateert het meest recente verslag zo te zien wel alweer uit april. Degene die dat bijhoudt leest hier ook mee dus wellicht dat daar binnenkort nog verandering in komt ;)
-
Zijn er nog ideeën over wat uiteindelijk voor motorwagen gaat dienen of blijft het bij de huidige bakken?
Iwan
-
Daar heb je gelijk in, de 'nieuws' rubriek is niet echt actueel. Wat er tijdens de werkdagen gedaan wordt is te vinden via www.stichtingtee.nl --> Stichting --> Documentatie --> Verslagen, al dateert het meest recente verslag zo te zien wel alweer uit april. Degene die dat bijhoudt leest hier ook mee dus wellicht dat daar binnenkort nog verandering in komt ;)
Iets verder door lezen kan soms geen kwaad, zeker neit als je zelf wat wilt weten wilt komen.
Daarnaast zijn de maanden vanaf arpril mei toch vaak een stuk rustiger doordat vrijwilligers ookweleens op vakantie gaan, dus valt er ook minder te melden
Wacht gewoon af en er komt vanzelf wel nieuws, ze hoeven toch niet elke kwaststreek te publiceren ?
Sterker nog, ik vind het best knap dat het nog zo bijgehouden wordt (Compliment!)
Dit soort verslagen schrijven kost toch even tijd en ook op de dag zelf wat fototjes maken is snel vergeten. Iets wat snel in vergetelheid raakt dus, maar hier nog niet dus ;)
-
Iets verder door lezen kan soms geen kwaad, zeker neit als je zelf wat wilt weten wilt komen.
Daarnaast zijn de maanden vanaf arpril mei toch vaak een stuk rustiger doordat vrijwilligers ookweleens op vakantie gaan, dus valt er ook minder te melden
Wacht gewoon af en er komt vanzelf wel nieuws, ze hoeven toch niet elke kwaststreek te publiceren ?
Sterker nog, ik vind het best knap dat het nog zo bijgehouden wordt (Compliment!)
Dit soort verslagen schrijven kost toch even tijd en ook op de dag zelf wat fototjes maken is snel vergeten. Iets wat snel in vergetelheid raakt dus, maar hier nog niet dus ;)
Zo is het. Alle tijd dat daar iemand met een fototoestel rondloopt en achter de computer zit om tekst in te voeren, kan hij niet met een verfkwast en een stuk schuurpapier rondlopen, en duurt de restauratie dus nog langer!
-
Iemand enig idee wat er met de site van de Stichting TEE gebeurd is?... :-\
-
Ik krijg een melding dat deze niet meer gevonden kan worden :-[ :-[
-
Dat is wel een hele slechte 1-april-grap...
-
Weet iemand al iets meer te vertellen?
Ze bestaan toch nog wel?
Hoe is de stand van zaken met hun Treinstel,ook al lang niets meer van vernomen?
-
Weet niet maar volgens mij had Stefan al een antwoordt gegeven in zijn reactie.
Een nieuwe website zit in de pijplijn, mogelijk dat de site daardoor makkelijker aan te passen is en informatie sneller te vinden zal zijn.
:)
Ik heb het idee dat het TEE treinstel nog steeds op Watergraafsmeer staat, en zijn de schilderswerkzaamheden netjes afgerond.
Er is helaas geen geld om de motorwagen te realiseren. De plannen waren er wel maar het blijkt een onmogelijke zaak.
Of er moet een bankdirecteur zijn die zijn bonus af wil staan...
Jeroen
-
Nou ja, de motoren zijn er geloof ik al... Het hoeft ook allemaal niet nu meteen. In Engeland hebben ze een stoomloc gereproduceerd en dat hele gebeuren heeft maar liefst 20 jaar in beslag genomen. Ik vind het een oerlelijk ding, maar de Britten zijn er dolblij mee.
Sometimes it's worth the wait...
Toch hoop ik dat het goed zal gaan, het blijft een bijzonder treinstel en daarnaast; het is het enige treinstel in de wereld geweest dat 5 landen in 1 dag deed, dat is toch wel echt iets bijzonders...
-
Toch weer iets wijzer geworden.
-
Dat is wel een hele slechte 1-april-grap...
Eu, hier is ie ook niet bereikbaar anders... ;)
-
Hallo,
De website van Stichting TEE is uit de lucht omdat er een probleem bij de provider is opgetreden.
Aan een oplossing wordt gewerkt.
Stichting TEE betreurd dat de site momenteel niet toegankelijk is.
Groeten,
Frank Geurts (vrijwilliger bij Stichting TEE Nederland).
-
Vreemde eend die stichting TEE, heb me meermaals opgegeven als donateur op de website maar ik kreeg geen enkele reactie. Tja als ze mn geld blijkbaar niet nodig hebben...
Gr Joost
-
Beste TEE Vrienden,
Door problemen bij de provider was de site niet meer toegankelijk.
Dit is nu verholpen.
Ook zal over enige tijd de site in een nieuw jasje gestoken worden.
Hierover zal u later geinformeerd worden.
m. vr. gr.
StichtingTEE
Het bestuur
-
Geachte TEE Vrienden,
Wij hebben moeten constateren dat aanmeldingen via de site met verschillende verkenners fouten geven.
Voor de nieuwe site is dit probleem aangepakt.
Voor nu is het beste dat een ieder die zich als donateur wil aanmelden dit doet via info stichtingtee.nl.
Als je dan je volledige NAW mee stuurt, sturen wij een bericht terug met de informatie over hoe te handelen en wat te doen.
m. vr. gr.
Stichting TEE - nl
Het Bestuur
-
De site van deze jongens is al weer in de lucht, dus we kunnen weer meekijken.
Gerard
-
Ik ben ook wel benieuwd naar wat nieuws, zeker als ik berichten hoor dat het schilderwerk op lijkt te schieten.
En de tractie, ach, stond er in Railhobby niet eens een artikel over een 1100 in TEE-kleuren?
Roco zou er toen een model van maken op basis van een unieke foto van een "proefbeschildering" o.i.d.
Oh, sorry, de eerste van deze maand is inmiddels al voorbij...
Enfin,een bruine 2200 (SMMR/VSM) vind ik dan ook niet verkeerd ;)
-
Dan heb je de strekking, de follow-up en de verschijningsdatum van het tijdschrift destijds waarschijnlijk gemist... ;D ;D ;D. Er zijn voor die gelegenheid twee exemplaren van het model gemaakt weet ik: één is terecht gekomen bij de importeur van destijds, REZ. De andere heeft de auteur van het artikel nog steeds in z'n bezit (geloof ik...)
-
Ze hebben de motoren al, nu alleen nog ff de ombouw ;D
-
Die valt best te plotten! Hupsakeej. (y)
Jeroen