BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Jeroen Water op 23 September 2009, 11:32:27
-
Beste mede forumgenoten. Gisteren heb ik van LSM de beneluxtrein aangeschaft (schiet op met dat stuurstandrijtuig ;D ;D)!!!
Maar nu heb ik een vraag: Is iemand bekend met de 11.8 v.w.b. de stroomafnemers?
Heeft deze loc één stroomafnemer voor NL en één voor B en zo ja, boven welke cabine zit de NL stroomafnemer?
Of
Kunnen beide stroomafnemers zowel in NL als B gebruikt worden en zo ja, is er dan nog een voorkeur, bijvoorbeeld net als bij NS locs de achtersta stroomafnemer opzetten?
Op foto's op internet word ik hier namelijk niet veel wijzer van....
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
Jeroen
-
beide stroomafnemers zijn voor zowel nederland als belgie
in de regel reden ze met de achterste stroomafnemer op
echter is er ergens vorig jaar in belgie beslist dat er met de voorste stroom afnemer op gereden moet worden
dus je ziet alles is mogelijk !
-
Bedankt! Maar het betekende in principe na kopmaken dat er dus ook van stroomafnemer gewisseld werd / wordt.
Jeroen
-
ja na kopmaken altijd dus de achterste of zoals nu de voorste op
dan blijft de slijtage van de sleep stukken een beetje evenredig
-
OK, dank je wel!
Wordt het toch tijd voor beweegbare stra's! :P
Jeroen
-
Bedankt! Maar het betekende in principe na kopmaken dat er dus ook van stroomafnemer gewisseld werd / wordt.
Jeroen
Ja, net als met de andere trek/duwstammen in Nederland.