BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => (Her)beginners => Topic gestart door: jackyvalentijn op 01 September 2009, 22:56:24
-
ik ben beginnend en mijn baan aan het leggen van lima en piko a rail nu wil ik de piko wissels voorzien van de conrad wissel aandrijving heeft er iemand dit al wel eens gedaan en wil het mij uit leggen misschien evt met een foto ofzo
en wat is het verschil tussen deze 2
wissel aandrijving met eindafschakeling
wissel aandrijving met eindafschakeling en polariteit omschakeling
weet niet goed wat dit inhoud heb er nog niet zoveel verstand van
het schakelen ervan kan dat via die wisselschakelaars heb er een aantal van trix of zijn er andere opties en hoe werkt dat
alvast bedankt mvg jacky valentijn
-
Ik heb zeer slechte ervaringen met de Conrad wisselaandrijvingen. In mijn baan zaten er 20, maar die zijn inmiddels vervangen door servo aandrijvingen (daar zijn al een aantal draadjes over).
Op den duur weigerden ze regelmatig dienst met alle gevolgen van dien. Daarnaast maken ze een enorme p*** herrie.
Mijn advies is: niet gebruiken!
m.v.g.
Gerrit
-
Hallo Jacky,
Ook ik heb de Conrad wisselaandrijvingen weer vervangen door Piko aandrijvingen om dezelfde reden die Gerrit noemde.
Omdat ik de Piko spoelen digitaal aanstuur (LS150) heb ik de eindafschakeling uitgeschakeld.
Werken nu rustig en 100% betrouwbaar.
Groet,
Rob
-
Even een andere tip.
Koop dan gelijk ook even een toetsenbord waarop de Shifttoets en de punt en comma toets op werken. ;D
Oftewel begin een regel met een hoofdletter en sluit af met een punt. Dan worden je berichten beter leesbaar. Nu is het zo'n spaghettiboel van woorden.
Gr.
Eric
-
ok bedankt allemaal
dan ga ik toch kiezen voor de originele van piko
hartelijk dank nogmaals gr jacky
-
Ik gebruik wel Conrad wisselaandrijvingen en bevallen goed ,en die pokke herrie dat valt best mee.
IK gebruik ze bij de Tillig wissels.
Cor
-
ik denk ook niet dat ze makkelijk te monteren zijn bij piko
er zitten namelijk alleen nokjes aan de wisseltong en geen gaatjes
gr jacky
-
Hoihoi,
We gebruiken de Conrads onder de peco´s in n, bij de wisseltong het veertje eruit en verder geen problemen mee,dat isnu al 7 jaar zo.
Zelf ook bij Piko gebruikt , je boort een gaatje in de tong waar de pin doorheen moet .
De motor van Conrad past perfect onder de baan .
Groeten van alexander
-
word moeilijk nu hahaha de een zegt goed de ander slecht
wil eigenlijk niet in de wissels gaan boren
thx gr jacky
-
Omdat ik de Piko spoelen digitaal aanstuur (LS150) heb ik de eindafschakeling uitgeschakeld.
Hoe schakel je de eindafschakeling uit van een piko spoel?
Groet,
Martijn
-
conrad wisselaandrijvingen zou ik niet nemen.
Zelf ben ik zeer te spreken over servo aandrijving, die kun je eenvoudig bij een piko wissel gebruiken, het benodigde gaatje zit er al in. zelf gebruik ik ze in combinatie met de ESU - SwitchPilot servo, werkt perfect, kun je zelfs zonder digitale centrale gebruiken.
de orginele piko aandrijvingen heb ik geen ervaring mee.
Hedzer
-
hoe je dat uitschakeld geen idee eigenlijk zeg al ben er een leek in
z'n servo motor hoe werkt dat en wat kosten die dan ongeveer een wisselaandrijving van piko kost +/- 16 euro
gr jacky
-
servo zelf kost ca. 5 euro, daar komt dan nog 6 euro per aansluiting van de esu switchpilot bij.
in totaal dus rond de 11 euro, daarmee ben je direct voorbereid op digitaal(als je dag nog niet hebt) aansturen van de wissels.
-
ok hedzer bedankt
wil wel eens een keer met je bespreken hoe dit allemaal werkt dat ik dat eens kan uitproberen
gr jacky