BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Mediatheek => Topic gestart door: Marc M op 31 August 2009, 19:33:31
-
Hierbij een korte reportage over de vernieuwingstrein vorige week op Zevenaar - Doetinchem.
Reportage
(http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws/nieuwsartikel/340041/Supertrein-vervangt-spoorrails.htm)
Groeten,
Marc
-
Gaaf om te zien zeg!
Groetjes,
Rutger 8)
-
Ziet er stoer uit.
Heeft iemand dat al in model? ;D
mvg,
Sander
-
Wat een appart ding zeg. ziet er ingewikkeld uit 8)
-
Heeft iemand dat al in model? ;D
Lijkt me nou echt iets voor Kleinspoor om uit te brengen. (y) Wel werkend natuurlijk ;D ;D
Kunnen de Preisertjes ook aan het werk.
Gr.
Eric
-
Lijkt me nou echt iets voor Kleinspoor om uit te brengen.
Is er al! Klik (http://www.pb-messingmodelbouw.com/index.php?action=catalogus&back=&Id=102)
Is wel een oudere versie van het apparaat. En tja, je zult veel geld moeten meebrengen...
Robert
-
Het gekke is, zo'n zelfde soort werktrein heeft ooit al Dieren - Zutphen gedaan en dat is al weer een paar jaar terug. Ik heb daar ook nog foto's van. Het blijft een mooi gezicht :) Dus een echt nieuwtje is het niet.
-
Hoi luitjes,
Ik wilde er een item van maken hier maar dat is er bij in geschoten..... Anderhalve week geleden kwam ik op zaterdagmorgen uit de nachtdienst, en kwam de trein tegen bij Varsseveld op de overgang. Omdat het eerste deel al voorbij was ben ik als een gek terug gereden met snelheden die niet echt toelaatbaar zijn en kon nog een overweg vinden tussen Varsseveld en Terborg om de trein te filmen. Moest wel filmen met a) een telefoon en b) op een positie met iets ochtendlicht tegen de camera in. Hoop dat jullie hem leuk vinden ;)
Filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=1e818bwsAvA)
Grtz, Ronald.
PS bij de eerste overweg keek de machinist van de loc die in de trein rijd wel erg vreemd naar mij.... "wat moet die gek daar nou zo vroeg?"..... ;D ;)
-
Kijk dat zijn DE filmpjes. Dit mag echt het predicaat werktrein krijgen.
Wie is de eerste die dit in model nabootst? ;D ;D ;D
Gr.
Eric
-
En de 2e. Dit zag ik eerst waarna ik voornoemd filmpje schoot.
Filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=T5EiCpoFIm8)
Kijk dat zijn DE filmpjes.
Dank je. En ik ben niet eens een die-hard 1:1 spoorweg liefhebber ;D ;)
-
Jammer van dat blauwe wagentje :P
Mooi werk Ronald!
-
Schitterend filmpje!!
Toppertje Ronald (y)
Dit namaken in model gaat aardig in de papieren lopen geloof ik.
mvg,
Sander
-
Dus een echt nieuwtje is het niet.
Nieuw is het zeker niet, maar zo'n trein trekt wel aardig de aandacht van mensen. Omroep Gelderland noemt het een "supertrein"; de rest van Nederland noemt het een ombouwtrein ;-)
Groet, Edwin
-
Op het filmpje zijn de ombouwtrein en de kettinghortrein aan elkaar te zien.
Dit zulk je niet zo vaak zien ;)
Marc
-
Hallo mensen!
Zeker een bijzondere trein om aan het werk te zien, want hij werkt door heel Europa; Duitsland, Denemarken en Nederland.
Het is inderdaad lastig om deze ombouwtrein P95 van Matisa in schaal uit te brengen. Dit gezien zijn lengte, zie foto's.
Ik heb in mijn stage onderhoud en bediening op deze trein mogen doen en de eerste keer dat ik hem zag, moest ik even met mijn ogen knipperen. De machine staat veelal bij de werkplaats te Zutphen of op het emplacement Roosendaal.
In de filmpjes zie je inderdaad de ombouwtrein en kettinghor in een trein. Dit is normaal gesproken niet het geval omdat je dan de 700 mtr overschrijd. Dit keer was een uitzondering omdat de lok die je in het midden ertussen in ziet kapot was. en anders de deadline niet gehaald zou gaan worden.
(http://i585.photobucket.com/albums/ss292/kronefan/hiergebeurthet.jpg)
(http://i585.photobucket.com/albums/ss292/kronefan/kraan.jpg)
(http://i585.photobucket.com/albums/ss292/kronefan/nieuwerails.jpg)
(http://i585.photobucket.com/albums/ss292/kronefan/ombouwtrein1.jpg)
(http://i585.photobucket.com/albums/ss292/kronefan/ong500m.jpg)
(http://i585.photobucket.com/albums/ss292/kronefan/opmaatleggen.jpg)
(http://i585.photobucket.com/albums/ss292/kronefan/oppakkendwarsligger.jpg)
(http://i585.photobucket.com/albums/ss292/kronefan/Denmark.jpg)
(http://i585.photobucket.com/albums/ss292/kronefan/wp7ae0f636_0f.jpg)(http://i585.photobucket.com/albums/ss292/kronefan/wpddf4604a_0f.jpg)(http://i585.photobucket.com/albums/ss292/kronefan/vervoerombouwtrein.jpg)
(http://i585.photobucket.com/albums/ss292/kronefan/wp1fd44b1a_0f.jpg)(http://i585.photobucket.com/albums/ss292/kronefan/werkwagen.jpg)
-
Erg interessant om te zien hoe men het spoor legt. (y)
-
Dit is normaal gesproken niet het geval omdat je dan de 700 mtr overschrijd.
Is er een maximale lengte aan een trein dan?
Hoe moet ik dit zien?
mvg,
Sander
-
Hier kan ik helaas geen precies antwoord opgeven. Maar ik heb wel eens horen zeggen dat een trein een maximale lengte van 700 meter zou mogen hebben in Nederland. Misschien klopt het niet. Maar Strukton rijdt deze treinen daarom als het goed is gesplitst naar het werk.
-
net vandaag wel dit bericht
klik (http://www.nu.nl/economie/2104963/honderden-banen-weg-bij-strukton.html)
wel handig die mankrachtbesparende machines......
-
net vandaag wel dit bericht
klik (http://www.nu.nl/economie/2104963/honderden-banen-weg-bij-strukton.html)
wel handig die mankrachtbesparende machines......
Tsja, wat zal ik zeggen. Van die paar spoorbielzen die ze vroeger met de hand deden, is dit een gigantische vooruitgang. Het heeft zo zijn kanten.
Bovendien is dit toch al een moeilijke tijd voor aannemers in alle sectoren. Als je kijkt naar het werkpakket en wat er weg gaat naar andere aannemers omdat die ver onder de prijs werken. Als iedere aannemer in zijn eigen land zou blijven. Spitzke en Volker hebben veel werk in Nederland met duitse machines
-
Is er een maximale lengte aan een trein dan?
Hoe moet ik dit zien?
mvg,
Sander
Ja, die is er. Ze moeten natuurlijk wel op inhaal/opstel/stationssporen etc passen.
-
Ja, die is er. Ze moeten natuurlijk wel op inhaal/opstel/stationssporen etc passen.
Inderdaad, nou zijn deze vaak ook wel van een behoorlijke lengte. En bij bijvoorbeeld de kettinghor koppel je op emplacementen de MFS'en van de hor af en gebruik je 2 sporen. zo is dat ook te doen voor een ombouwtrein met blokkenwagens.
Volgens officiele getallen op www.struktonrail.com is de vernieuwingstrein trein 110 meter en 98 meter lang,
In de algemene informatie en veiligheidsvoorschriften (Matisa). staat overigens 139 meter, en is de laatste portaalwagen niet meegeteld, en bij Strukton wel.. ???
Ik heb dit overigens nooit nagemeten, dus kan het antwoord niet verklappen.
Achter deze lengte komen dan de losse blokkenwagens nog. En dat kunnen er heel wat zijn!
-
Kan ie de IJmuiderlijn niet ff doen ;D
-
Kan ie de IJmuiderlijn niet ff doen ;D
Zover mij bij staat is deze buitendienst ???, en dat houdt in dat hij op een traject met veel rotte dwarsliggers en groen zijn werk moet doen. En dat vind hij niet zo'n pretje.. Die dwarsliggers zijn in zo'n machine dan net lucifers.
Maar ze mogen van mij eerst de maaslijn eens verdubbelen (y), dan praten we verder.. ;)
-
Maar ik heb wel eens horen zeggen dat een trein een maximale lengte van 700 meter zou mogen hebben in Nederland.
Bijna, 't is 750 meter, maar dan moet het wel passen op de vertrek en aankomstsporen en dat zijn er niet zo heel veel. Langere treinen kunnen alleen rijden met een vervoersregeling, maar ik schat zo in dat dat niet al te vaak voorkomt!
Spitzke en Volker hebben veel werk in Nederland met duitse machines
Spitzke haalt al haar machines uit Duitsland. Alleen een paar loc's en wat wagens hebben zij in Nederland, alhoewel de loc's vaker in Duitsland verblijven dan in Nederland!; Bij VolkerRail valt dat wel mee, het zijn grotendeels nederlandse machines.
-
Bijna, 't is 750 meter, maar dan moet het wel passen op de vertrek en aankomstsporen en dat zijn er niet zo heel veel. Langere treinen kunnen alleen rijden met een vervoersregeling, maar ik schat zo in dat dat niet al te vaak voorkomt!
Spitzke haalt al haar machines uit Duitsland. Alleen een paar loc's en wat wagens hebben zij in Nederland, alhoewel de loc's vaker in Duitsland verblijven dan in Nederland!; Bij VolkerRail valt dat wel mee, het zijn grotendeels nederlandse machines.
Goede toelichting, weinig op aan te vullen..
-
Hallo mensen,
Voor wie benieuwd is naar deze machines..
Strukton voert samen met haar dochter onderneming Reisse een spoorvernieuwing uit tussen Kevelaer en Geldern.
Vooral in de buurt van Arnhem-Nijmegen en Venlonaren..
Zowel de kettinghor 4 als de vernieuwingstrein 2 zullen hier aan het werk zijn.
De precieze tijden en plaatsen kan ik zo niet aangeven. Ik weet alleen dat de voorbereidingen tbv de vernieuwingstrein op 6 augustus plaats vinden. Wellicht vangt de machine dan ook aan met het werk.
A.s. zaterdag zal de kettinghor beginnen te draaien, waar en hoelaat durf ik niet te zeggen..
Wanneer ik meer info heb..
Gr. Ingo
-
gave machine
-
Hallo mensen,
Vandaag zou de vernieuwingstrein aan het werk zijn gegaan in Kevelaer vlakbij het station.
Echter gaat dit voor vandaag en morgen niet door. Dit komt doordat er een ongeval is geweest tussen een goederen en personen trein op het zelfde traject, hierdoor kunnen de machines niet op de plek komen.
Blijkbaar zijn beide treinen uit het spoor gelopen en is het spoor ernstig beschadigd.
Zoals nu bekend is wordt er vanaf maandag tot en met woensdag morgen van 6.30 tot 18.30 uur vernieuwd en
vanaf donderdag zou de kettinghor beginnen.
-
(http://i585.photobucket.com/albums/ss292/kronefan/Unfall%20Geldern%207%20aug%2010/7aug10Geldern.jpg)
(http://i585.photobucket.com/albums/ss292/kronefan/Unfall%20Geldern%207%20aug%2010/7aug10Geldern1.jpg)
(http://i585.photobucket.com/albums/ss292/kronefan/Unfall%20Geldern%207%20aug%2010/7aug10Gelder2.jpg)
(http://i585.photobucket.com/albums/ss292/kronefan/Unfall%20Geldern%207%20aug%2010/Opruimen7aug10Krefeld.jpg)
(http://i585.photobucket.com/albums/ss292/kronefan/Unfall%20Geldern%207%20aug%2010/7aug10Geldern32-1.jpg)
-
Zo, dat is flink raak! Mooie en interessante foto's.
Groet,
Ruud
-
Kan hij in iedergeval daar ook aan het werk :)
-
.
-
Kan hij in iedergeval daar ook aan het werk :)
Het zou maar zou kunnen zijn dat dit al valt onder de 7 km die we doen..
Denk het eigenlijk niet, maar misschien moeten we nu een stukje verder dan, haha..
We gaan vanmiddag om 13u toch beginnen met de vernieuwingstrein..
-
Zo'n lint kan je natuurlijk snel weghalen met een kraan en een blikopener dus het spoor kan niet al te lang gestremd blijven ;D ;D ;D
-
de vernieuwingstrein
geef toe: geweldige naam, vernieuwingstrein.
zoiets wat je weleens hoopt in de politiek ofzo, maar dan dus als trein ;-)