BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: Arts op 15 August 2009, 18:15:12
-
Hallo,
Waarom (bij gebruik van de Intellibox en Loconet) Power 3 nog aanschaffen?
Wat is het verschil, behoudens de prijs (ca. 50%)?
Gr Paul
-
Een Power 3 is een booster. Dus geeft je extra vermogen op de baan als je dat nodig hebt.
Gr. Remco.
-
De Power 4 is de huidige versie van een booster die geschikt is om via het LocoNet te worden aangesloten, op de LocoNet -B aansluiting. Is moderner en uiniverseler dan de oude Power 3.
Mvg
Wim.
-
Dank Remco en Wim,
M.a.w., bij aansturing van de baan via Loconet is er geen enkele reden meer om de Power 3 aan te schaffen. De prijs is daarnaast sowieso al doorslaggevend.
Gr Paul
-
Het is een booster die vooral bij module banen handig is, maar de power 3 kun je gewoon gebruiken en blijven gebruiken, staat wat dat aangaand los van het LocoNet.
Mvg
Wim.
-
Beste Wim,
Maar als je nieuw gaat kopen, dan is er toch ook zonder modulebaan, geen enkele reden meer om een Power 3 te kopen???
Gr Paul
-
Paul,
Dat is een keus welke jij zelf doet. Je bepaald zelf of iets nuttig is of niet.
Mvg
Wim.
-
Heb er toch nog 1 bij gekocht. Waarom?
Zodat ik mijn wissels en seinen via de decoders apart van voeding en digitaalsignaal kan voorzien. Dit zonder mijn Intellibox te belasten.
Dus Intellibox voor het rijden van de treinen en een power3 voor de wissels en seinen.
Verder schaar ik mij achter het gene wat Wim Ros zegt.
-
Ik zou het juist andersom doen, de IB voor seinen en wissels en de booster voor het rijden van de treinen. ???
Koos Jabaaij.
-
Beste mensen,
Met de antwoorden van dit draadje was het voor mij wat duidelijker geworden.
Toevallig kwam ik het mailadres van de importeur in NL tegen.
Gisteravond gemaild, vandaag al reactie!
Zijn antwoord is:
De Power 4 is de opvolger van de Power 3, die uit het programma verdwijnt. De eigenschappen zijn hetzelfde, echter heeft de Power 4 geen ingebouwde keerlusmodule meer (en is daarom ook goedkoper!).
Indien u de keerlusmodule niet gebruikt (de Power 4 heeft wel een extra aansluiting hiervoor) adviseren wij u de Power 4 te gebruiken.
Met vriendelijke groet,
Huub van den Burg
HobbyTime B.V.
Succes
Groeten Henk,
-
Ik zou het juist andersom doen, de IB voor seinen en wissels en de booster voor het rijden van de treinen. ???
Koos Jabaaij.
Ik dus niet, maar dat is nu eenmaal de keuze die je maakt.
Want nu rij ik met de Intellibox en twee Power3 en de derde power3 is voor de wissels en seinen. Als ik dit nu allemaal zou gaan omgooien heb ik een hoop werk waar ik geen tijd voor heb en wil maken, omdat dat al geheel klaar ligt.
-
Volgens mij valt dat reuze mee, die berg met werk, volgens mij hoef je maar twee draden anders aan te sluiten.
Mvg
Wim.
-
Iets meer als alleen 2 draden aansluiten, omdat ik dan wat zou willen aanpassen. Maar dat maakt niet uit want nu functioneerd het goed en zoals ik het wil.
-
Hallo,
Waarom (bij gebruik van de Intellibox en Loconet) Power 3 nog aanschaffen?
Wat is het verschil, behoudens de prijs (ca. 50%)?
Gr Paul
Hoi Paul,
Je heb alleen een booster nodig als je Intellibox niet genoeg power leverd. (uit het hoofd leverd hij max 3 amp.) Uhlenbrock heeft ook een LocoNet-Schaltermodule voor seinen/wissels.
De stroom wordt dan geleverd door een apparte travo. Dan heb je dus nog steeds 3 amp voor je treinen over
-
Beste Naamgenoot,
Dank voor je reactie.
Wellicht wat onduidelijk omdat de vraag die ik stel in het eerste bericht, in relatie moet worden gezien met de titel.
Waarom een booster nodig is, is me bekend. Het ging mij juist om het verschil tussen de Power 3 en de Power 4.
Zoals je ziet heeft Henk in een bericht in dit "draadje" de reactie van de importeur geplaatst. Het is me duidelijk. Geen Power 3 meer aanschaffen als je geen keerlusmodule nodig hebt.
Misschien is een Power 4 met separate keerlusmodule zelfs nog goedkoper.
Groeten,
Paul