BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: ruben derks op 12 August 2009, 17:10:32
-
ben een paar weken geleden in Emmerich gaan spotten, hier een greep uit de 400 foto's
de dag begon smorgens om 11.00 toen ik het station van Emmerich binnen kwam lopen.
gelijk kwam daar de 189 086-2 aanrijden.
(http://77.162.193.32/fotohost/tr/dagjeemmerich/1.jpg)
(http://77.162.193.32/fotohost/tr/dagjeemmerich/2.jpg)
deze reed direct door en 10 minuten later kwam 189 068-0 aanrijden.
(http://77.162.193.32/fotohost/tr/dagjeemmerich/3.jpg)
deze kwam voor een rood sein te staan. na een tijdje kwam de machinist naar buiten, en vroeg ik of ik even in de loc mocht kijken, dat was goed en ik ging naar binnen.
(http://77.162.193.32/fotohost/tr/dagjeemmerich/4.jpg)
(http://77.162.193.32/fotohost/tr/dagjeemmerich/5.jpg)
het bovenste scherm is de ECTS installatie voor de Betuwenroute, daaronder is de oude ATB te zien.
toen ik uitgekeken was, ging de mcn ook uit de loc, draaide deze op slot en ging pauze houden.
(http://77.162.193.32/fotohost/tr/dagjeemmerich/6.jpg)
een V155 van de Ruhrtalbahn stond al de heledag te wachten op vertrek
(http://77.162.193.32/fotohost/tr/dagjeemmerich/7.jpg)
vervolgens kwam de RE5 uit koblenz binnenrollen. omdat de loc op een kopspoor stond moest de mcn wel uit zijn cabine komen. na een paar minuten ging het deurtje open, en vroeg ik of ik snel een foto mocht maken, dat heb ik dus gedaan:
(http://77.162.193.32/fotohost/tr/dagjeemmerich/8.jpg)
de anderenkant van de trein had een dubbeldekker stuurstandrijtuig.
(http://77.162.193.32/fotohost/tr/dagjeemmerich/9.jpg)
en een openraampje nodigt altijd uit tot de camera even naar binnen hangen.
(http://77.162.193.32/fotohost/tr/dagjeemmerich/10.jpg)
ondertussen ging ik op weg naar de brug, en zag de loc nog net in de verte vertrekken
(http://77.162.193.32/fotohost/tr/dagjeemmerich/11.jpg)
naast de sporen is de indusi magneet goed te zien.
(http://77.162.193.32/fotohost/tr/dagjeemmerich/12.jpg)
vanaf de brug was een Ruhrtalbahn V204, ookwel Vossloh G2000, goed te zien.
(http://77.162.193.32/fotohost/tr/dagjeemmerich/13.jpg)
na een tijdje op de brug te hebben gewacht, er kwam niks meer :(, ben ik via de Mcdonalts richting het parkeerplaats gegaan, waar moeders stond te wachten. omdat moeders nog in kleve moest zijn, hebben we afgesproken dat ze mij er op het station uitzet, en me om 15.00 weer ophaald. zo gezegt, zo gedaan en op 13.50 liep ik over de voetgangers brug. daar kon ik nog net het vertrek van een Talent treinstel vastleggen
(http://77.162.193.32/fotohost/tr/dagjeemmerich/14.jpg)
(http://77.162.193.32/fotohost/tr/dagjeemmerich/15.jpg)
ik dacht, laat ik even naar de Märklinshop gaan die tegenwoordig weer tegenover het station zit, eenmaal daar aangekomen bleek dat deze van 13.00 tot 15.00 middag pauze had, dus ben ik maar terug gewandelt naar het station waar alweer een nieuwen Talent aan kwan rijden.
(http://77.162.193.32/fotohost/tr/dagjeemmerich/16.jpg)
nadat de Talent weer weg was, kwam een goede oude 628.4 aanrijden.
(http://77.162.193.32/fotohost/tr/dagjeemmerich/17.jpg)
ook deze had een open raampje bij de stuurtafel en ik heb mijn camera even naar binnen gericht.
(http://77.162.193.32/fotohost/tr/dagjeemmerich/18.jpg)
een half uur later vertrok de trein weer
(http://77.162.193.32/fotohost/tr/dagjeemmerich/19.jpg)
het was in middels 15.00 uur en ik ben maar eens richting de Märklinshop gegaan, want ik heb een nieuw stetje handgreepjes nodig voor mijn Br64.
ik hoop dat jullie het leuk vonden.
groeten Ruben Derks.
-
Mooie foto's ::)
-
Leuke foto´s! Bekendheid met het station Emmerich is een van de redenen dat ik in deze plaats ben gaan wonen. Kleve is ook mooi, jammer alleen dat het station zijn goederenvervoer verloren heeft.
Met 400 foto´s ben je ijverig bezig geweest in ieder geval.
-
Goed nieuws dat er weer een modelspoorwinkel in Kleve is! Ik dacht dat er niets meer zat. Verkoopt deze winkel ook andere merken dan alleen Märklin?
-
op het moment alleen nog Märklin, met Roco was hij bezig.
fleischmann waarschijnlijk niet. die wouden dat hij 20.000 euro betaalde voor een Dealerschap.
groeten ruben.
-
Ik kan je foto's niet meer bekijken. Krijg een rood kruisje
-
Ik zie ook geen Foto´s :-\ :-\
-
Ook ik zie geen foto's
Gr Piet
-
Ook ik zie geen foto'
Hier nog een
GR Wilmar
-
Ik zie ze wel! :)
Mooie foto's hoor, heb er ook regelmatig gestaan. Soms in de zon, soms in de kou!
Hoogtepunten zijn voor mij toch wel een V220 en een stoomloc. Zal morgen wel een paar plaatjes posten.
Gr Marco.
-
Ruben host die plaatjes vanaf zijn eigen computer en die staat uit, daarom zien jullie niets.
Gr. Remco.
-
Raar dat ik ze dan nog wel steeds kan zien?? ???
Gr Marco.
-
Ruben host die plaatjes vanaf zijn eigen computer en die staat uit, daarom zien jullie niets.
Wat een krent zeg....
-
Zoals beloofd 2 platen geschoten op Emmerich station; 2 bijzondere locs op zomaar een dag...
De eerste is de 41 360 die met een aantal rijtuigen (13?) onderweg was van Amsterdam terug naar Duitsland, 28 mei 2006.
Een speciale rit om Duitsers te laten winkelen in Amsterdam ofzo...
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_2456.jpg)
Dit blijft voor mij een top-loc! Niet alleen qua vorm, maar vooral dat geluid! (y)
De 221 135-7 van de Bocholter Eisenbahn Gesellschaft op 19 feb 2008. Eerder op de dag al voorbij zien (en horen) komen in de buurt van Oberhausen, en zowaar later op Emmerich. Uitgebreid de tijd gehad om een paar plaatjes te schieten!
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_3654.jpg)
Gr Marco.
-
Nogmaals een plaatje op Emmerich... niet gemaakt ergens tussen '40-'45 (zou kunnen....) maar op 19 feb 2008.
De goederenloods was kort daarvoor afgebrand, in de opslag en op het perron stonden nogal brandbare goederen. De hitte moet enorm zijn geweest, de wagons en rails zijn daardoor helemaal verwrongen. Klik op plaatje voor vergroting.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_3656_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_3656_1.jpg)
Gr Marco.
-
Wat een krent zeg....
kan je deze opmerking even uitleggen?? vat dit beledigend op!
ik host de plaatjes idd zelf, omdat ik dan zelf in de hand heb hoeveel en hoe groot de plaatjes zijn. dit is niet van eigen pc, maar van een server die 24/7 draait. mijn server lag er gister inderdaad even uit wegens een systeemfout (windows blijft nu eenmaal gevoelig voor foutjes) en de inbouw van een nieuwen hdd.
maar goed plaatjes zijn er weer en terug ontopic.
ruben,
-
kan je deze opmerking even uitleggen?? vat dit beledigend op!
Ik denk dat je dit niet beledigend op moet vatten Ruben, Stig is vast een smiley vergeten. Deze bijvoorbeeld: ;D
Als je Stig zijn bijdragen hier op het forum een beetje volgt dan is het zeker niet kwaad bedoeld....
Succes met fotograferen! (y)
Gr Marco.
-
Ruben,
op het moment alleen nog Märklin, met Roco was hij bezig.
fleischmann waarschijnlijk niet. die wouden dat hij 20.000 euro betaalde voor een Dealerschap.
De winkelier is dezelfde als die er voor die tijd deze winkel heeft gehad, ook nog een jaartje op een andere plaats in Keve gezeten en daar voor ruim een jaar geleden gestopt. (financiele reden, belasting?)
En nu weer opgestart met alleen Märklin en wat ander zaken maar geen roco en die komt volgens de winkelier ook niet (ook financiele reden).
Gr Piet
-
is volgens mij niet helemaal waar, deze eigenaar heeft er wel altijd gewerkt, maar is niet de eigenaar geweest. die is inderdaat naar de hofmanalee gegaan. en is daar met een duistergebeuren verdwenen.
nu is de huidigen eigenaar voor zichzelf begonnen.
groeten ruben.
-
Jammer dat wanneer je Emmerich per trein wilt bezoeken je eerst verplicht naar Oberhausen moet reizen om vanaf daar terug te gaan per stoptrein... Een beetje erg omslachtig en een gemiste kans voor spoorbedrijven zoals Syntus of DB regio.
-
Jammer dat wanneer je Emmerich per trein wilt bezoeken je eerst verplicht naar Oberhausen moet reizen om vanaf daar terug te gaan per stoptrein... Een beetje erg omslachtig en een gemiste kans voor spoorbedrijven zoals Syntus of DB regio.
Een aantal jaren geleden heeft Syntus alleen in het weekend gereden tussen Arnhem en Emmerich. Deze dienst was schijnbaar niet zo rendabel. Een grensoverschrijdende reizigers verbinding heeft nou eenmaal wat meer voeten in de aarde dan een binnenlandse!
-
Die verbinding schoot ook niet op. 2 x per dag en is ongeveer de helft van de keren uitgevallen door werkzaamheden.
Een regelmatige dienst door Syntus zal ook lastig zijn, omdat die in een hoge frequentie rijden tussen Arnhem en Doetinchem. Dan zou je een losse dienst krijgen tussen Zevenaar en Emmerich, en ik geloof niet dat dat rendabel zal zijn.
Andersom, door DB regio, heb je het probleem dat de verbinding naar Emmerich met e-mat wordt uitgevoerd.
Voorlopig zal het er ook niet van komen denk ik, op het stuk Zevenaar Oost-Emmerich is de meeste ruimte gereserveerd voor cargo´s.
-
Die verbinding schoot ook niet op. 2 x per dag en is ongeveer de helft van de keren uitgevallen door werkzaamheden.
Het waren in mijn herinnering vier treinparen per dag, maar dat maakt het er nog niet veel beter op. Slechts een handvol treinparen, alleen in het weekend, op zondagmorgen de eerste rit uit Arnhem om 8.00 en in Emmerich geen aansluiting op de trein richting Wesel-Oberhausen. Conclusie na een paar maanden: het loopt niet. Góh, wat een verrassing!
De proef is destijds dus als mislukt bestempeld en zelfs voortijdig gestopt, maar ik denk inderdaad dat vooral het slechte product daar debet aan was. Buurlandverkeer is er te over, want in Emmerich en Kleve stikt het van de Nederlanders, en enig normaal alternatief is er eigenlijk niet. Naast het ontbreken van de trein, is er namelijk ook geen bus Arnhem-Emmerich: de Nederlandse buslijn 60 rijdt ma-za 1x per uur vlak langs de grens naar Babberich, Lobith en Tolkamer en de Duitse bus komt tot Elten. Wat het ov betreft houdt het aan weerszijden van het hek dus min of meer op, de "beste" verbinding nu is per trein naar Nijmegen en dan met buslijn 58 via Kleve naar Emmerich. Reistijd: 1u45 voor een verbinding die per trein nog geen 20 minuten duurt.
Ook als het stadje Emmerich buiten beschouwing wordt gelaten, zou een alternatief voor de ICE m.i. uit oogpunt van de reiziger nog zeer wenselijk zijn. Voor dagjesmensen naar bijvoorbeeld Oberhausen en Köln, steden die qua afstand prima bereikbaar zijn voor inwoners van de grensstreek, is de trein nu namelijk totaal niet interessant. De Superdiscount-kaarten zijn allang weg tegen de tijd dat je bedenkt van “laten we eens een dagje naar Köln gaan” en het normale ICE-tarief is zo belachelijk hoog (Ah-Köln v.v. € 86 p.p. in de 2e klas) dat je het wel laat. Zo laagdrempelig als een reisje in Nederland is, zo moeilijk is het dus de grens over.
De daling van het aantal treinparen sinds het verdwijnen van de EC en de bij vlagen slechte betrouwbaarheid – beide al eens eerder besproken in dit forum – laat ik dan nog buiten beschouwing.
Een alternatief kan eigenlijk van alles zijn, veel slechter dan het nu is kan bijna niet. Een ouderwetse buurlandtrein naar Köln zal ongetwijfeld niet zo eenvoudig te realiseren zijn, maar zelfs een lijnbus van Arnhem/Zevenaar naar Emmerich zou al een enorme verbetering zijn. Ik ben benieuwd of we het ooit gaan meemaken...;-)
Julius
-
Men kan nu ook nog met de bus van Doetinchem naar Emmerich.
Vroeger was dit een rechtstreekse verbinding die door Syntus werd onderhouden, tegenwoordig moet je
met Syntus naar 's Heerenberg waarna men overstapt op de duitse vervoerder NIAG die naar Emmerich rijd.
De tijden sluiten ook niet echt op elkaar aan.
-
Is het niet zo dat die lijndienst S'Heerenberg-Emmerich zaterdags na 15.00u niet meer rijd en zondags zelfs helemaal niet, en dat de uursdienst doordeweeks overdag ook niet helemaal star is omdat er hier en daar een uur overgeslagen word of is dat inmiddels veranderd?
Groetjes Michiel
-
's-Heerenberg-Emmerich heeft te oordelen naar de informatie op http://www.grensbus.nl/ (http://www.grensbus.nl/) inderdaad ook geen geweldig aanbod. Groot gat 's morgens en ma-vr richting Doetinchem een overstaptijd van 26 minuten. Richting Emmerich is de aansluiting wel beter, maar is het weer een beetje knullig dat in de vakantiedienstregeling precies de ritten die aansluiting geven geschrapt worden.
Julius