BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: IPIO'er op 12 August 2009, 16:08:04
-
" Paul Vandersteen ( Rocky-Rail) liet mij weten na een vraag aan hem, dat hij plannen heeft om de Hondekoppen en de Fyra in schaal N uit te brengen.
Een aantal maanden na de start van de verkoop van de NS 1300 en de Sggmrss ' 90 containerwagons zal een evaluatie gemaakt worden betreffende de capaciteit van de N schaal markt in de Benelux.
Afhankelijk daarvan zal beslist worden hoe snel de volgende modellen zullen komen."
mvgr.
Marc
-
Klopt, ik had hetzelfde ook van Paul gehoord. Goed nieuws en of de modellen gaan komen, ligt dus geheel aan onszelf.
Laat we hopen dat er genoeg N-spoorders zijn die interesse hebben in de modellen die Rocky-Rail dit najaar op de markt brengt.
Groet,
Jeroen
-
De Hondekoppen mogen ze zeker laten komen!
De Fyra, tja doe die maar niet wat mij betreft.
Komt hier eigenlijk nog een enquete voor, of wordt het via het forum uitgezocht.
Groeten,
Oscar
-
:D ha geweldig laat de Hondekoppen en Fyra maar komen ;D
2 1300erden zijn door mij al besteld (y)
Tino
-
Net nog even op de site van Rocky-Rail gekeken en als ze hetzelfde uitbrengen in N als in H0 dan beloofd het wat.
De 3d tekeningen zien er in elk geval veelbelovend uit.
Denk dat ik best blij zal zijn met een 2 tal gekoppelde BeNeLux hondekoppen en de 4 delige variant mag ook best bij mij in de collectie komen.
Als Intercity en gewone uitvoering. :P
Eindelijk weer eens een producent die wat Nederlands durft te doen in N, bedankt Rocky. (y)
Groeten,
Oscar
die maar es wat geld gaat reserveren voor dit moois
-
Super! Laat maar komen die hondekoppen. Gele snor, rode bies, 2tje, 4tje....
En evt nog een Benelux????
Groetjes,
Jos
-
Met de Benelux Hondekop kunnen ze het best als eerst beginnen,
dan hebben de Belgen er ook wat aan ;)
Tino
-
En die zijn juist voor H0 aangekondigd dus die zullen het dan wel worden (De Benelux, niet de gewone tweetjes bedoel ik dan).
De Fyra hoef ik niet (de keus tussen een Hondekop en Fyra is heel snel gemaakt ;D), maar Hondekoppen koop ik meteen. Groen, IC en gewoon (goed dat je het zegt Oscar) en een Benelux of twee.
-
De Hondekoppen mogen ze zeker laten komen!
De Fyra, tja doe die maar niet wat mij betreft.
Komt hier eigenlijk nog een enquete voor, of wordt het via het forum uitgezocht.
Oscart,
Gezien de reacties zou ik zeker zeggen dat de Hondekop de voorkeur heeft ... ook voor mij (y)
Ik zal tegen de tijd dat er een beslissing moet worden genomen, wel weer een enquête op m'n site zetten ... uitkomst gaat sowieso naar Paul
Groet,
Jeroen
-
Mooi, ik zal zeker ook enkele Hondekoppen bestellen :P
Alleen die Fyra vind ik nogal twijfelachtig ( lelijk ) :-\
Sjaak
-
@Jeroent,
Merkte al dat je 1300 enquete het nu wel goed deed, ook gelijk maar weer ingevuld.
De Hondekop zie ik echt zitten, al wat bekend over wat voor aantallen er gedacht wordt?
Oftwel wanneer wordt het rendabel?
Enne wasdanou, begin jij ook al met Oscart? ;D
Zeker van Riesmans geleerd?
Groeten,
Oscar
-
Dat word dus nog meer geld opzij leggen ::)
Wie wil er als N-spoordert nu geen Hondekop ;D
Van mijn part mogen alle uitvoeringen komen (y)
En ja die Fyra is ook niet mijn favorieten trein maar als hij straks op de nederlandse sporen rijd is het misschien ook wel leuk om hem te hebben.
Groet,
Raymond
-
@Jeroen,
Misschien een idee om als de BeNeLux uitkomt deze in een dubbele set uit te brengen.
Dus 2 stellen gekoppeld waarvan er maar een motor heeft.
Een motor zal vast wel sterk genoeg zijn om twee stellen te kunnen trekken/duwen.
En dan wordt het misschien ook gelijk een stuk rendabeler om eraan te beginnen.
Het verdubbeld immers de afzet. ;)
Groeten,
Oscar
-
@Oscar,
... in R'dam gooit je al gauw ergens een "t" tegenaan ... ;D
Op dit moment wordt er nog niet over aantallen gesproken. Het is voornamelijk van belang om een goede inschatting te krijgen van de Nederlandse en Belgische N-spoor markt. Rocky-Rail is een nieuwe speler in die markt en is aan het kijken of er mogelijkheden zijn. Eerste aanzet zijn de NS 1300 locs en de SGGMRSS 90 containerwagens.
Als deze succesvol blijken te zijn, denk ik dat we nog veel meer van Rocky-Rail gaan zien. Dus de discussie over de exacte invulling van de Hondekop uitvoeringen is waarschijnlijk nog te vroeg. Denk dat we die maar weer aan moeten slingeren als Paul inderdaad besluit om verder te gaan met N-spoor.
Groet,
Jeroen
-
Gekke jongens, die Hagenezen, lusten waarschijnlijk geen T ???
Na de Mat'54, graag het T-Mat uitbrengen ;D
-
Moet maar met T dan, Koffie is een stuk lekkerder maar dat klinkt niet.... :)
Ook wel wat voor jou Riesmans, die hondekopjes.
Voor je spoor N verzameling die er nog moet komen. ::)
Groeten,
Oscar
-
Hallo,
Ik had inmiddels ook iets van die plannen gehoord en heb ze al gemeld dat ik denk dat de belangstelling voor de hondekop groter zal zijn dan voor de Fyra.
De Fyra vind ik lelijk, maar goed ik verzamel nederlands spul in N, dus dan hoort het ding er wel bij. Nog belangrijker vind ik dat als Rocky-rail met zo'n initiatief komt ik ze dan wil ondersteunen en er één wil hebben (mits de prijs niet al te gek wordt). Dat zet ze misschien op het spoor om meer modellen it te brengen.
Garmt Brink
-
Ook wel wat voor jou Riesmans, die hondekopjes.
Voor je spoor N verzameling die er nog moet komen. ::)
Ik dacht dat de verzameling in kwestie het logo van de SNCF zou gaan dragen? 8) ;D
-
Een beetje van alles wat kan geen kwaad.
In SNCF zit ook een beetje NS.
Ander voordeel, ze hebben toch in Frankrijk snelheids proefritten gedaan met een hondekop?
Is ie gelijk nog beter verkoopbaar!
Groeten,
Oscar
-
Ander voordeel, ze hebben toch in Frankrijk snelheids proefritten gedaan met een hondekop?
Euh... nee 8).
-
Mijn fout....waren hogesnelheidsproeven op het baanvan Venlo Helmond.
Al bestond de bovenleiding uit een aangepast Belgisch en Frans systeem.
Toch iets Frans dus. ::)
Groeten,
Oscar
-
Weet iemand hoe het er voor staat met deze plannen?
Mvg,
Irvin