BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Sikkeman op 03 August 2009, 10:52:08
-
Hallo allemaal,
Ik zag op het setje ketelwagens van Roco (66001) van VTG Benelux BV Rotterdam het opschrift Depot Susteren staan. Tot wanneer was Susteren een depot voor deze ketelwagens? Was dat in ieder geval ook nog in 1996 want dat staat als revisiedatum op de wagens.
Alvast bedankt voor jullie antwoord
Sikkeman (Kees)
-
ff google'n en gevonden http://stationsweb.brinkster.net/station.asp?station=susteren&vraag=susteren
Tot het voorjaar van 2003 dus, en daadwerkelijk in gebruik tot eind jaren '90
Mvg
Wim.
-
(Ketel)wagens voor de DSM werden in Susteren gestald en gereinigd.
-
Ik wist dat Susteren een groot rangeerterrein was maar dat het tot op het laatst een depot was, wist ik niet. Werden naast de DSM wagens, VTG ook andere wagens gestald danwel onderhouden?
-
Goedenmiddag.
Toen susteren nog gewoon geopend was als rangeerterrein ( eind jaren 70 begin 80)
werd er nog gewoon onderhoud gepleegd aan alle wagens die dat nodig hadden.Zoals ik me kan herinneren werden er de bietenwagens type E nagekeken voordat ze weer werden ingezet in de bietencampagne.Later werden er in hoofdzaak DSM wagens nagekeken zowel ketelwagens als de blauwe kunstmestwagens.
Aan de kant van Sittard heeft tot voor een aantal jaren terug nog altijd de oude werkplaats gestaan.
halverwege de jaren 90 hebben er ook nog een aantal 2200 gestaan in afwachting van de dingen die gingen gebeuren( sloop uiteindelijk).
Groetjes Chris
-
Hallo,
Midden jaren 90 heb ik ook wel eens gezien dat er Plan V treinstellen stonden voor kleine reparaties. Die werden dan meestal door een 2200 over het terrein getrokken/geduwd.
Mvg, Peter
-
Heren,
Vanuit de tijd (eind 80' begin 90'jaren) dat ik bijna weekelijks (Vrijdag richting zuid, zondag avond richting noord) tussen Z. Limburg en Den Helder pendelde, heb ik op de sporen tegen de hoofdbaan ook geregeld (niet vaak maar wel terug kerend) een rij tank wagons gezien die volgens t grote opschrift voor Solvay waren bestemd (of terug kwamen). Solvay had een grote fabriek net te noorden van Linne. Met een beperkt eigen spoor, maar wel een overgave spoor (?) tussen de doorgaande spoor in.
Ik meen mij eveneens één keer een stoomtrein te herinneren die daar ff terzijde was gesteld (onder stoom), maar de intercity reden daar normaal gesproken voluit (130km/u?) want er zat een behoorlijke tijd tussen vertrek in Sittard en aankomst in Roermond...
Vriendelijke groet,
Jan-Peter.
-
nog voor dat het emplacement susteren werdt opgebroken hebben er ook nog een lange tijd Hbis en U gestaan, die later allemaal naar de sloop zijn gegaan. http://members.lycos.nl/dia2003/t-srn.htm
Axel
-
Heren,
Vanuit de tijd (eind 80' begin 90'jaren) dat ik bijna weekelijks (Vrijdag richting zuid, zondag avond richting noord) tussen Z. Limburg en Den Helder pendelde, heb ik op de sporen tegen de hoofdbaan ook geregeld (niet vaak maar wel terug kerend) een rij tank wagons gezien die volgens t grote opschrift voor Solvay waren bestemd (of terug kwamen). Solvay had een grote fabriek net te noorden van Linne. Met een beperkt eigen spoor, maar wel een overgave spoor (?) tussen de doorgaande spoor in.
Ik meen mij eveneens één keer een stoomtrein te herinneren die daar ff terzijde was gesteld (onder stoom), maar de intercity reden daar normaal gesproken voluit (130km/u?) want er zat een behoorlijke tijd tussen vertrek in Sittard en aankomst in Roermond...
Vriendelijke groet,
Jan-Peter.
Er zit nogwel een verschil tusen het emplacement Susteren, en de wachtsporen naast de hoofdbaan aldaar, of stond die stomer echt op het empl ?
-
Thom,
Ik vermoed dat t de wacht sporen waren (zal 1991 of 1992 zijn geweest), hij stond terhoogte van de verlaten rangeerpost aan de zijde van de hoofdbaan.
Vriendelijke groeten,
Jan-Peter.
-
Dat zijn de sporen 4 en 5. Bij het nog in dienst zijn van Susteren meestal gebruikt voor treinen die niet geheuveld hoefden te worden, al was dat daarvandaan wel mogelijk. Later inhaal- of opstelspoor. Via deze sporen was het nog mogelijk het emplacement, de weegbrug of werkplaats te bereiken.
Groet, Dolf.