BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: Remco. op 09 July 2009, 10:10:02
-
(http://www.scaletrading.nl/philotrain/images/Philo%20435-70-6%20NS%201010%20blauw%20met%20vignet%20700%20pix.jpg) (http://www.scaletrading.nl/philotrain/images/Philo%20435-70-6%20NS%201010%20blauw%20met%20vignet%20700%20pix.jpg)
In 1 woord WAUW!
Historie:
Nederland was beslist niet laat met het invoeren van elektrische tractie op het spoorwegnet. Reeds in 1908 reed de ZHESM elektrisch met treinstellen, gevolgd door Blokkendozen in 1924 en stroomlijntreinstellen in 1935, 1936, 1940 en 1946. Toch duurde het tot 1947 voordat de eerste elektrische lokomotief op het Nederlandse spoorwegnet verscheen. Het was de van de Engelse LNER gehuurde lok 6000, waarmee ervaringen werden opgedaan. In 1948 kwamen de eerste NS elektrische lokomotieven in dienst, de serie NS 1001-1010. Het waren lokomotieven met de asindeling (1A)Bo(A1), een ontwerp van SLM (Schweizerische Lokomotiv- und Maschinenfabrik) te Winterthur en een afgeleide van de SBB serie Ae 4/6 10801-10812. Het elektrische gedeelte werd gebouwd door BBC, de Maschinenfabrik Oerlikon (MFO) en de S.A. des Ateliers de Sécheron (SAAS), Genève. De serie werd deels in Zwitserland (SLM) en deels bij Wekspoor, Amsterdam en Utrecht (in licentie) gebouwd. De lokomotieven werden ontworpen voor universele inzet, aanvankelijk zelfs voor personentreinen met 160 km/h. In de praktijk werd de snelheid al snel teruggebracht tot 100 km/h en werden deze zeer krachtige lokomotieven van de serie NS 1000 in hoofdzaak ingezet in het goederenvervoer. De serie 1001-1010 deed dienst tot 1982, waarna sloop volgde. Dankzij de inspanningen van de STIBANS is de NS 1010 voor het nageslacht bewaard en staat in het Spoorwegmuseum te Utrecht.
Het model:
Philotrain schrijft spoorweghistorie, want met het model van de NS 1000 in spoor ‘O’ zijn alle Nederlandse elektrische lokomotieven uit de jaren vijftig gebouwd, NS 1000, 1100, 1200 en 1300. Het model wordt door twee krachtige motoren op vier assen aangedreven en heeft de detaillering die u van een Philotrain model mag verwachten, te openen cabinedeuren, etc. Wat betreft de versies hebben wij gekozen voor de oorspronkelijke versie met MFO G87 pantografen in groen, de latere groene Werkspoorversie met Faively G5b pantografen en de blauwe versie met diverse nummers met of zonder NS vignet.
Te produceren versies / versions to be produced / geplante Ausführungen:
Cat.nr.
Omschrijving/Descrition/Bezeichnung
435/70-1 NS 1004 groen/green/grün MFO G87 panto
435-70-2 NS 1008 groen/green/grün Faively G5b panto
435/70-3 NS 1005 blauw/blue/blau
435/70-4 NS 1004 blauw/blue/blau
435-70-5 NS 1010 blauw/blue/blau
435/70-6 NS 1010 blauw/blue/blau, wit NS vignet, white NS symbol, weißes NS Logo
Prijs:
De voorintekenprijs van de NS 1000 spoor 0 bedraagt 4.820,00 Euro. Indien u heeft vooringetekend, bent u zeker van uw bestelling en bespaart u 475,00 Euro. U ontvangt dan in de loop van januari 2009 van ons een voorintekenfaktuur, welke u vóór 20 februari 2009 dient te voldoen. WACHT svp met betalen tot u van ons een faktuur heeft ontvangen!
De prijs zonder voorintekening bedraagt 5.295,00 Euro. De levering van de modellen is gepland voor de zomer 2009.
Philotrain (http://www.scaletrading.nl/philotrain/content.cgi?Aankondiging_NS_1000_spoor_0)
Een prachtige loc, maar wat een geld zeg :o
Ben benieuwd wanneer de eerste foto's verschijnen van het model! Heb ooit een NS1300 renov van Philo in H0 van dichtbij kunnen bekijken en was toen al onder de indruk van de kwaliteit en detaillering (y)
Gr. Remco.
-
Hoi,
Even naar Arnhem rijden Remco :)
Bij Wentink staat een exemplaar in de vitrine ! 8) :P :D
Idd erg mooi, maar o zo veel geld...
Grtzz,
Karst
-
Ok gaaf! Wilde in de vakantie toch eens die kant op, maar dat is een mooie extra reden ;D
Gr. Remco.
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/ns_1000_002.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/ns_1000_002.jpg)(http://)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/ns_1000_003.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/ns_1000_003.jpg)
Het is inderdaad een plaatje geworden!!
Vriendelijke groet, Marco
-
Kijk die details in de cabine :o
Gaaf :D
Gr. Remco.
-
rennen naar de winkel! kan je niet laten liggen voor die prijs
Ziet er strak uit 8)
-
Kijk die details in de cabine :o
Ik zou me er meer over verbazen dat überhaubt die deur open kan ;)
Groet,
Erik
-
Echt een super mooi model kan niet anders zeggen.
Alleen valt dit model niet in mijn butget :-[
Manuel
-
Ik heb er drie in bestelling staan ... ;) ;) ;)
-
Prachtig om te zien.
-
Dat is wel zwak uitgedrukt hoor. ;)
-
Ik heb er drie in bestelling staan ... ;) ;) ;)
ge je ervan uit dat je de loterij morgen wint?
-
Het kan een kwestie van prioriteiten stellen zijn ("schat, ik heb dat collier dat je van je moeder hebt geërfd voor een mooie prijs weten te verkopen" óf "schat, ik zit een paar jaar even elders. Kan jij met die zak geld die onder mijn bivakmuts ligt even een rekening bij Philotrain betalen? Mijn post kan naar Postbus 41901, 1009CE Amsterdam" ).
Het berichtje (met die drie triomfantelijke smileys) staat echter wel wat zuur na die trieste smiley van Manuel; dat had iets sympathieker gekund......
Voor mij zit het er echter ook niet in wat niet wegneemt dat ik wel van zo'n mooi model kan genieten.....
-
@DHG500:
Jammer dat je essentie van de smiley's niet helemaaal begrijpt... Daan wel. Maar mocht ik idd morgen een ton of meer winnen, dan komt er een (1) :P
Overigens vraag ik me af wat ik me moet voorstellen bij het woord 'butget' van Manuel ;)
-
Ik verkoop gewoon stiekem onze VW polo ( merkt me moeder toch niet :-X )
Bas
-
hmm mooi ding. :o :o Morgen staat er op markt plaats de volgende advertentie te koop nier bijna nooit gebruikt. ;D ;D
-
@DHG500:
Jammer dat je essentie van de smiley's niet helemaaal begrijpt... Daan wel. Maar mocht ik idd morgen een ton of meer winnen, dan komt er een (1) :P
Overigens vraag ik me af wat ik me moet voorstellen bij het woord 'butget' van Manuel ;)
Dank voor je uitleg, ik kan je zin mét smileys op 2 manieren lezen: óf als kolderieke opmerking (zoals jij dit kennelijk bedoelde) óf als serieuze opmerking met triomfantelijke bijtoon. En aangezien ik in beginsel iedereen serieus neem ging ik dus van optie twee uit.
Ik wens je de hoofdprijs toe zodat je er (minimaal?) 1 (één) kunt bestellen.
Wat butget betreft, ach een typefoutje kan voorkomen. Ik ga er van uit dat het over zijn besteedbaar kapitaal gaat.
-
te koop nier bijna nooit gebruikt. ;D ;D
volgens mij is verboden om zomaar organen op markplaats te zetten ;D ;D
-
Ik zou me er meer over verbazen dat überhaubt die deur open kan ;)
Groet,
Erik
Normaliter zou je gelijk hebben Erik, maar Philotrain heeft dat zelfs in H0 dus dat verbaasde me NU niet meer ;D
Gr. Remco.
-
Ik heb hem gisteren bij wentink gezien.
Mooi erg MOOIE loc (y)
stond ik daar te kijken vroeg die man wil je kopen?
ik zeg geef je op krediet mee voor de komende 20 jaar ;D
groet martijn