BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: Blausee_Mitholz op 12 November 2006, 09:48:38
-
Op de Messe te Köln zag ik Sgs containerwagens liggen van Os.kar.
Ik heb dat meegenomen, wat heb ik daar een spijt van. Troep is het, ander woord heb ik er niet voor. (Lima was nog beter). In de eerste de beste boog ontspoort de wagen. Mooi voor de vitrine of de prullebak.
Je mag hopen dat de ACTS uitvoering stukken verbeterd wordt mensen, anders NIET kopen is mijn advies!
-
Ow, dat is wel echt jammer ik was van plan er 3 te kopen. Toch maar even wachten dan.
Marcel.
-
Flink verzwaarde containers erop zetten, zou dat niet helpen?
Die wagens wegen zelf natuurlijk niets, dus op zich is het niet zo verwonderlijk dat ze bij de eerste de beste boog ontsporen.
Groeten Edwin
-
In de eerste de beste boog ontspoort de wagen. Mooi voor de vitrine of de prullebak.
Enig idee waarom hij onspoort? Misschien zit er ergens een braampje waardoor een draaistel niet kan meedraaien?
Arjen (die van Os.Kar alleen een paar Belgische rijtuigen heeft, en die zijn wél bruikbaar).
-
Ik ben zelf in het bezit van een aantal goederenwagens van OS.Kar.
Nu heb ik van tevoren de wielen verwisseld in wisselstroomwielen, omdat ik mijn baan met Märklin C-Rails heb uitgevoerd. Tot dusverre heb met de wagens van OS.kar geen problemen gehad.
Nu is het een bekend fenomeen dat gelijkstroomwielen op een wisselstroombaan problemen kan opleveren, omdat de wielafstand bij AC een geringe afwijking ten opzichte van DC. Deze ervaring heb ik in het verleden opgedaan met Fleischmann, Roco, Piko etc. Het verwisselen van de wielen was de oplossing van het probleem. Kan hierin de oorzaak van het ontsporen liggen?
Greetz,
Willem
-
Willem heeft daar denk ik wel een punt. Wat misschien ook kan meewerken is de flenshoogte. Vooral omdat het op een wissel gebeurt. Het zou kunnen dat de flens te hoog is in combinatie met het puntstuk van de wissel? Ik heb er zelf nooit last van gehad, maar heb er wel eens iets over gehoord.
Groeten, Marnix
-
Wel bij Liliput op de stand was een bak en 3-rail wielen op de balie. Daar heb een 20 stuks van gekocht (die passen mij altijd wel).
8 stuks van die 3-rail wielen heb ik meteen onder de twee Os.kar wagens gezet.
Nee het probleem ligt bij het schaarmechaniek van de kortkoppeling. Die gaat zo stug dat die in de boog het draaistel uit de rails drukt. Wagens zelf wegen niks dus met lege wagens valt niet te rijden. Met vogelen zal het mss wel lukken.
Maar ik ben voorgoed genezen van Os.kar, rootzooi, troep, bende voor dat geld. Mij zie je het niet weer kopen een iedergeval. Voor de ACTS liefhebbers heb ik maar één raad, kijk eerst goed of het je lijkt voordat je koopt!
-
Zo'n handige vent als jij kan dat toch eenvoudig herstellen? Daar zou ik een model niet voor laten schieten...
-
Maar ik ben voorgoed genezen van Os.kar, rootzooi, troep, bende voor dat geld.
Nou nou nou beetje kort door de boog. Oskar maakt wagens voor de echte goederenwagens liefhebbers, het zijn modellen die andere fabrikanten gewoon niet hebben. Een beetje stuge koppelingen zijn altijd te verhelpen. Sachsenmodelle heeft ook wat rare koppelingen onder de knikketelwagens hangen maar het zijn weer aparte wagens voor natuurgetrouwe weergave van goederentreinen
...Pff wat een Marklin mentaliteit...
-
...Pff wat een Marklin mentaliteit...
Snap even niet wat deze sneer er nu weer mee te maken heeft ? Daarbij...Johan is een fervent Hag rijder.... ;D
Peter
-
Johan is niet alleen een fervent HAG-rijder, hij is ook niet te beroerd om complete Märklin-aandrijvingen met behulp van frees- en draaibank te vervangen. Kwamen die klokankers voor weinig niet uit Keulen Johan? Zag ze van de week weer liggen.
Zoiets basaals als een kortkoppelmechaniek moet bij een gekocht model gewoon werken.
Dat doen ze bij Oskar meestal ook. Een tikkie krachtige mening Johan, op basis van één wagentje. ;)
-
Een tikkie krachtige mening Johan, op basis van één wagentje. ;)
Twee wagens.
Sorry is het normaal dat je een model koopt voor vijfendertig Euro stuk en dan aan moet gaan klooien? Het kan er net zo mooi uitzien als het doet, als het niet gewoon normaal kan rijden is het voor mij troep. Voor mij is Os.kar wat ik hier heb absoluut zijn geld niet waard!
...Pff wat een Marklin mentaliteit...
Helaas ik heb niets met Märklin behalve dat ik hun 3-rail K-rail gebruik. Mijn materieel bestaat uit slechts 1/3 M* en 2/3 van verschillende andere fabrikenten. Wil je weten welke dat zijn?
Roco, Fleischmann, Brawa, Rail-Top, Heris, Piko, HAG, Liliput, Aku en smf.
Nu dan ook Os.kar maar voor hoelang.............?
-
Ah, mooi, jullie zijn al vanzelf opgehouden met bekvechten, dus hoeft niemand te suggereren dat we het weer over het onderwerp gaan hebben. ;)
Jammer dat dit probleem zich heeft voorgedaan. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus velen zullen vermoedelijk met interesse uitkijken naar de eerste testberichten van de ACTS-versies.
- Peter
-
Dit zal dus zeker niet door mijn r1 keerlussen kunnen rijden. Niet dat ooit een wagen zou kopen voor 35 euro per stuk.
-
De ACTS/NS uitvoering betreft een aangepaste uitvoering die op meerdere punten is verbeterd. Het probleem zoals Johan heeft geschetst is bij de importeur niet bekend. Uiteraard geldt ook voor dit product dat er sprake is van garantie conform de geldende Europese Wetgeving.
Hoewel het product op een beurs is gekocht staat het een klant die ontevreden is over een product als gevolg van een mechanisch defect niets in de weg om contact te zoeken met winkelier, importeur of fabrikant.
In dat verband heb ik Johan in een eerder stadium aangegeven om contact te zoeken met de importeur voor de Benelux.
Overigens kost de ACTS/NS uitvoering € 25,00 en zal vanuit dit prijsperspectief eerder in de buurt komen ;D van het prijsniveau die Davy hiervoor wenst te betalen. Hoewel Davy kennende "Liever een Märklin"! ;)
Greetz,
Willem
-
25 euro zou ik nog wel willen betalen hoor. Maar ik denk niet dat het zal rijden door niet zichtbare r1 bochten.
-
Zijn deze wagons al uitgeleverd ??
-
Ik meen dat ik onlangs een foto zag staan op de site van Brekelmans. Maar die plaatst ook wel eens foto's enige tijd voordat er werkelijk is uitgeleverd, dus dat zegt ook niet alles.
mvg,
Gert
-
Levering is uitgesteld naar 2007. Een aantal details dienden nog aangepast te worden. In feite is het een compleet nieuw ontwikkelde containerwagen geworden. De ontwikkeling van de Gbs en een diesellocomotief van Os.kar hebben even de prioriteit gekregen.
Laatste info is dat uitlevering in januari plaats gaat vinden.
Greetz,
Willem
-
Een aantal details dienden nog aangepast te worden. In feite is het een compleet nieuw ontwikkelde containerwagen geworden.
Nah jullie mogen hopen dat de rijeigenschappen ook dratisch verbeterd zijn.
Die dingen van mij zijn in de kliko verdwenen :( bende was het >:(
-
Jammer dat je geen contact met de importeur heb gezocht. De importeur Paul vanderSteen had graag samen met jouw het probleem opgelost. Fabrikanten en importeurs leren namelijk van klachten en op- en aanmerkingen van de finale klant. Ik denk niet dat de Kliko ;D nog contact met Paul opneemt.
Greetz,
Willem
-
Nah jullie mogen hopen dat de rijeigenschappen ook dratisch verbeterd zijn.
Die dingen van mij zijn in de kliko verdwenen :( bende was het >:(
Ah wat jammer nou, kon je ze niet gewoon naar mij wegflikkeren? Ik zou best een paar "rijp voor vuilnis" OsKar wagens willen hebben, heb echt geen moeite mee.
-
Volgens de site van MTE (kijk onder nieuws) komt Os.kar niet meer met de containerwagens. ???
Men maakt zelfs treinen meer. ???
Weet iemand wat hiervan waar is ?
Michel
-
Wel wat opgevangen, maar niets officieels.
Dus afwachten tot het nieuws via bv Rocky Rail naar buiten komt.
-
Beste Willem,
Ik heb dit gerucht ook gehoord, maar heb nog geen officiële bevestiging.
Het kan dat OS Kar op een andere manier gaat verder produceren.
beste groeten,
Paul
Hierboven de reactie van Paul Vandersteen n.a.v. de geruchten dat Os.kar is gestopt met het produceren van treinen. Ook voor de importeur van Os.kar is het een gerucht.
Het lijkt mij verstandig om voorlopig de ontwikkelingen af te wachten.
Greetz,
Willem
-
Wees er niet rouwig om, je mist er niks aan en het scheelt je een hoop ergenis.
Mvg, J
-
ik had die acts container wagens anders toch graag gehad.
-
Mehano komt er toch mee ::)
mvg, J
-
Die van mehano zijn dubbeldraagwagens en zijn grijs deze waren mooi acts blauw.
-
Hallo,
Als ik op de site van de importuer kijk ( Rocky-Rail ) en dan bij het Oskar gedeelte staan ze nog steeds aangekondigt....
Dus als iemand het weet, komen ze nu wel of NIET ??
Groetjes,
Marcel
-
Marcel
Paul van der Steen IS de importeur en IS Rocky Rail.
Hij weet het niet, gokt ook maar, en heeft zijn site nog niet geupdate.
Dus op dit moment weet niemand het 100% zeker.
-
Dus op dit moment weet niemand het 100% zeker.
Heey Chris,
Ik keek net op de MTE site bij de nieuwspagina en daar staat bij 24 april dat het helemaal gecancelt is :'( :'(.
Check hier (http://www.modeltreinexpress.nl/sqlsite/nieuws.asp) en dan bij de datum van 24-04-2007 .
Groetjes,
Marcel
-
Ja maar dat wisten we al, staat boven in deze draad ;)
-
Paul VanderSteen heeft als importeur gereageerd op 26 april. De mededeling van MTE is op 24 april geplaatst.
Op dit moment zijn er geruchten die niet zijn bevestigd door de importeur. Zodra de importeur duidelijkheid heeft zal deze het kenbaar maken aan de detailhandel. Ik denk zelf dat het gerucht de wereld in is geholpen, doordat de Duitse importeur van Os.kar met de import van Os.kar is gestopt. De ware reden is een kwestie van gissen. Vooralsnog gaat Rocky-Rail ervan uit dat modellen worden uitgeleverd.
De tijd zal het leren.
Greetz,
Willem
-
Ik hoop toch wel dat ze nog komen.
-
Is er ondertussen al meer bekend hoe het verder gaat met Oskar en of de Acts container wagens komen.
-
In de laatste RM stonden gewoon de OS.kar wagons bij de materieelbespreking.
Nergens geen woord dat ze misschien niet meer leverbaar zouden zijn.
Op de site van Rocky rail staan ze ook nog steeds.
Dus geen bericht is nog steeds goed bericht.
-
Laatst in Houten werd er flink opgeruimd door een standhouder met veel Os.kar materiaal. Ik ben toch bang dat het afgelopen is.
En met alle respect voor Paul: ik zou toch niet af gaan op de actualiteit van zijn site. Daar staat nu al maanden vermeld dat er 'in the next weeks' meer nieuws komt over Plan E...
mvg,
Gert
-
Laatst in Houten werd er flink opgeruimd door een standhouder met veel Os.kar materiaal. Ik ben toch bang dat het afgelopen is.
Als dat een betrouwbaar signaal was, dan was Roco minstens tien jaar eerder over de kop gegaan ;D
-
Die is goed Arjen! Maar Os.kar kom je niet zo veel tegen hè? En als daarvan ineens veel tegen ramsj-prijzen weggaat, dan is er toch wel wat aan de hand.
mvg,
Gert
-
Der zit dus niks anders op dan wachten en hopen helaas. Ik heb zelf het geloof een beetje op gegeven. Ze zouden een paar jaar terug al uit moeten zijn gekomen dus ja.
-
De Sgns BN in ACTS uitvoering staat nog steeds in de planning bij Os.kar. Hiervan heb ik afgelopen vrijdag nog een terugkoppeling van de importeur ontvangen ;). Er is sprake van vertraging buiten de importeur om. Aan het oplossen van de oorzaak van de vertraging wordt hard gewerkt.
Kortom even geduld a.u.b.! Een ander nieuwtje voor de NL markt is in voorbereiding bij Os.kar. Zodra de uitlevertermijn bekend is zal dit via de site van Rocky-Rail worden gemeld.
Greetz,
Willem
-
Ok bedankt voor de reactie. Ik hoopte eigelijk dat u zou reageren.:P maar ik heb nog wel geduld hoor zeker nu ik weet dat ze komen. Ik ben benieuwd wat het nieuwtje is.
-
Om ook een bijdrage te doen aan de onduidelijkheid: wordt Os kar niet door Bramos geproduceerd ?
Als dat (nog steeds) zo is, dan kun je het denk ik wel schudden, zie ook het vergelijk Piko/Bramos dubbeldekker.
Hoe ik daar zo bijkom? Nou, Os kar is met veel subsidiegeld van de EU opgericht op een of ander Italiaans eiland, niet bekend staand om zijn betrouwbaarheid, teneinde de werkgelegenheid te bevorderen, maar werd in Tsjechie geproduceerd, lang voordat het in de EU kwam. Bij Bramos dus.
Misschien een Europese Parlementaire Enquete waard ?
Maarten.
-
Laten we inderdaad hopen dat ze nog komen. Ik wil zelf een containershuttle samenstellen en dit zou zeker een goed begin zijn. Geen idee trouwens waar ik nu nog ruimte voor heb. Maar ok de vitrine is een optie. Ik heb zelf drie wagens met DC-wielen en ik heb geen enkel probleem met het op Marklin rails rijden.
Ik ben benieuwd welke modelspoorwinkel de wagens gaat leveren. Hopelijk één bij mij in de buurt.
-
Lees even het eerste bericht in dit draadje (waarom het allemaal gaat)
Lees dat dit (http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=4852) ::)
Ben dus niet de enige met deze ervaring .................. :-X
Mvg, Johan.
-
We zijn weer een behoorlijke poos verder zijn er al ontwikkelingen. Ik geef langzaam de moed op dat ze nog ooit gaan komen.