BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Klaas Zondervan op 07 July 2009, 11:23:14
-
Kwam net een mooie fotoreeks tegen van de restauratie van de 2205. Mooie detailfoto's voor de liefhebbers.
http://pics-by-j.fotopic.net/c1722040.html (http://pics-by-j.fotopic.net/c1722040.html)
-
Mooie Foto´s (y)
-
Zo hoort een 2200 er uit te zien ;D
fraaie plaatjes, gaat een mooie loc worden als ze klaar zijn (y)
-
Een dieselloc moet er natuurlijk niet té fraai uit zien. Een werkpaard als een 2200 moet ietwat vuil en streperig zijn. :P
Wel top; zo'n restauratie natuurlijk.
-
kijk, daar kunnen een hoop nog wat van leren!
-
Zozo, ziet er goed uit! Er zijn volgens mij nog best wat 2200's bewaard gebleven:
4 bij de VSM
2 bij de SHD
3 bij SMMR
2 bij het NSM
Verder heeft Eurailscout er nog 3, maar die zijn vern**kt.
-
kijk, daar kunnen een hoop nog wat van leren!
In 2005 heeft de stichting Museum Materieel Railion (toen nog stichting 2225) de 2278 ook al erg mooi opgeknapt.
Nu zijn er dan in ieder geval weer 2 rijvaardige geel/grijze 2200'en. Van mij mogen meer diesels deze kleuren (weer) krijgen:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/050925_simpelveld_8731.jpg)
De 2278 tijdens de Dieseldag van de ZLSM op 25 september 2005 (eigen foto, staat ook op www.smmr.nl)
Voor foto's van de restauratie van de 2205:
http://www.historischdieselmaterieel.nl/index.php?set_albumName=Revisie_2205&id=DSCN6838&option=com_gallery&Itemid=26&include=view_photo.php
-
Dit geeft de vrijwilliger weer moed (y)
Fijn om te lezen dat onze inspanningen beloond worden. :) :)
-
Even een vraagje aan de " Experts " die hier zitten.
Mijn Roco modellen hebben Blauwe zwaailichten , op de foto hieronder zitten rode.
Weet iemand hoe het zit met blauwe en rode zwaailichten.
of werden ze beide gebruikt, en anders in welke periode zijn deze verwisseld.
gaarne vernemend,
Groet,
Jan
-
Toen de zwaailichten geplaatst werden waren deze blauw. Later zijn deze rood geworden, omdat de blauwe zwaailichten alleen voor behouden zijn/waren aan de officiële hulp diensten. Volgens mij was dit begin jaren 80. maar ik kan mij vergissen.
groet,
bas
-
Even een vraagje aan de " Experts " die hier zitten.
Mijn Roco modellen hebben Blauwe zwaailichten , op de foto hieronder zitten rode.
Weet iemand hoe het zit met blauwe en rode zwaailichten.
of werden ze beide gebruikt, en anders in welke periode zijn deze verwisseld.
In eerste instantie werden er blauwe lampen gebruikt, vanaf halverwege jaren '60 voor hippels en sikken, eind jaren '60 voor 2200/2400. Rond 1985-1986 vanwege mogelijke verwarring met hulpdiensten moest dit veranderd worden naar rood.
-
Top (y)
Beide heren bedankt.
Groet,
Jan
-
Niemand heeft iets te zeggen over het ontbreken van het NS logo?
-
Nee, is toch zo klaar als een klontje.
-
Niemand heeft iets te zeggen over het ontbreken van het NS logo?
ja dat het wel erg kaal is, meer niet.
-
Niemand heeft iets te zeggen over het ontbreken van het NS logo?
Tja, het is jammer, maar NSR heeft bepaald dat alleen zij en NSM dat logo mogen gebruiken. Of we het leuk vinden doet er niet toe, het mag niet...
-
Ik weet het, maar in dit geval is het toch historisch verantwoord. Toch had ik wel meer commentaar erover verwacht (zal wel komen doordat dit geen model is). ;)
-
So damn pretty!
Wees welkom in Friesland zou ik zeggen.
Kom gerust eens langs!!
Zou echt fantastisch zijn om zo'n lekkere brullende 2200 hier weer eens te horen,zien en ruiken!!
Suc6 met het project verder.
Greetz:Menno
-
Mooie loc geworden! En dan te bedenken dat deze voor naar de NMBS te gaan een jaar of drie aan z'n lot is over gelaten te Blerick.
Overigens in goed gezelschap van een andere toekomstige museumloc, de 2225!
Alleen het nummer op de huifneus zit wat scheef; even opnieuw plakken?
En hierna de bruine 2275?
-
Ik mag het hopen (y)
(Is het niet mogelijk met een een hele histosche erts trein op te knappen :-X)
-
Ik mag het hopen (y)
(Is het niet mogelijk met een een hele histosche erts trein op te knappen :-X)
Hoezo "historisch" ? Alsof de meesten het verschil zien tussen de kolenboer die nog iedere dag rijd en die van 20 jaar terug... meeste opschriften zijn toch door roest en vuil onleesbaar :D
Maar goed, SHD laat hiermee zien toch inderdaad goed werk te kunnen afleveren, al is schilderen nog wel iets anders als technisch onderhoud. Nou nog een stam kloppende plan E's :D
-
Voor zowel de bruine 2275 (die bruin blijft) en de plan E´s het zit in de planning dat er aan gewerkt gaat worden.
-
Okee je hebt wel gelijk JAB.
Liever plan E als zo'n erts trein. :P
-
Zeker nooit een ertstrein voorbij horen brullen ;)
maar goed ff serieus, dat zal niet te verwezelijke zijn voor een stichting, vier 2200'en en dan ook nog erts trein erachter, schijnt toen al niet helemaal gezond geweest te zijn voor de 2200 :-[
Maar een kloppende trek-duw met Plan E's is zeer zeker een aanwinst (y)
-
Maar een kloppende trek-duw met Plan E's is zeer zeker een aanwinst (y)
Dat bedoelde ik...
En hoezo nog nooit een ertstrein voorbij horen brullen >:( ;) niet et 2200'en in ieder geval :(
Daar ben ik te jong voor.
Bas
-
Die 6400'en brullen niet ;)
al word er tegenwoordig steeds meer kolen met een class 66 gereden, die kunnen er ook wat van ;D
-
Daar heb dan weer wel ervaring mee (y)
Trouwens nog even terug komend op die zwaailichten wie weet of er ook locs tot het einde geheel zonder zwaailichten hebben gereden?
En of deze dan ook tot eind jaren 80 in te zetten zijn?
-
Volgens mij niet, die zwaailichten zijn op alle locs aangebracht die in dienst waren.
-
Ik wist het niet zeker ivm dat ik hier in een oude Railmagazine plaatjes zie van een geel grijze 2403 zonder zwaailicht, Deze foto is alleen gemaakt in 1976.
-
Inderdaad... in het Diesellokomotieven in NL boek pagina 203 de 2443 in 1976 ook zonder, en pagina's daarvoor steeds meer. Dus tot zeker halverwege 70's lijkt het niet overal te zijn.