BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: manuelspot op 30 June 2009, 19:00:11
-
Zo heb ook de ICK's binnen.
Ze zien er goed uit. Hoef maar weinig aan deze bakken te doen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8008.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8008.jpg)
De 1e klas bak.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8009.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8009.jpg)
En de 2e klas bak. De tweede klas ziet er goed uit. Het enigste wat jammer is dat het interieur rood is. Het is in de werkelijkheid blauw in de tweede klas. Maar goed even met de airbrusch erover en het is goed. Ben al blij dat de bakken aan de buitenzijde goed zijn.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8010.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8010.jpg)
Het interieur is ook aangepast voor de ICK. Zo heeft Roco de WC er aan 1 zijde eruit gehaald en een klein wandje laten staan waar de handrem in zit. Echt super (y)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8012.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8012.jpg)
Het raam wat bij de voorgaande modellen wit was is nu netjes doorzichtig. Ook zijn de juiste opstaptreden geplaatst onder het model. En ook heeft het model nu magneetremmen eronder hangen in de plaats van remblokken tegen de wielen. Ook weer super.
Het model is van de laatste tijd want ook de stilte coupé stikkers zitten op het model en het hele model is niet roken.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8011.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8011.jpg)
En de zijde waar de WC zit.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8013_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8013_1.jpg)
En het model is van een stamnummer "5417" voorzien.
Ze zien er goed uit deze keer (y)
Manuel
-
Mooie rijtuigen! Jammer genoeg niet mijn TP :(
Gr. Remco.
-
Hebben ze nou serieus het tweede klasse interieur rood gemaakt? Bij de vorige serie was dit wel correct blauw.
Is de stoel indeling in de eerste klasse nu wel goed of nog steeds zoals in de eerste serie?
-
De stoel indeling is net als bij de eerste serie in de 1e klas onaangepast gebleven. Maar is weinig werk om het aan te passen hoor.
Het tweede klas interieur is inderdaad bij de eerste modellen blauw geweest en nu ineens rood. Maar goed daar wil ik mij niet te druk om maken. Dat is zo veranderd.
Manuel
-
Mmm, toch buitengewoon merkwaardig dat ze de fouten en foutjes van de vorige productierun hebben opgelost en dan weer iets anders (wat goed was!) fout doen...
Is het trouwens mogelijk om bakken te wisselen? Dus de bakken van de vorige run up de nieuwe onderstellen zetten? Zo ja, dan zou je afgezien van het tweede wc-raampje toch ook goede rijtuigen hebben? En dus ook een flinke stam...
mvg,
Gert
-
Als het goed is zijn de onderstellen uit te wisselen.
Manuel
-
Als je toch een rijtuig uit elkaar haalt om het interieur te airbrushen, zou je dan meteen eens willen proberen of de uitruil van het onderstel met een onderstel van de vorige productierun inderdaad mogelijk is?
mvg,
Gert
-
Ik zie op de site van roco dat de adviesprijzen en de het kleurenbalkje dat aangeeft of een model leverbaar is weg is.
Komt toch niet weer een prijsverhoging ????
groeten, wesley
-
Gert, is mogelijk.
-
kommen deze ook naar groterdam voor een bespreking?
Groet
Bernd
Is dat nog gewenst na de foto's van Manuel ?
-
Er komt sowieso een bespreking in de materieeltests op BNLS zelf.
Gr/H
-
Is dat nog gewenst na de foto's van Manuel ?
Altijd Chris, altijd. Lees graag jouw besprekingen.
-
Gert, is mogelijk.
Mooi, want dan valt er waarschijnlijk wel wat te goochelen met juiste kleur interieur (oude oplage), juiste rijtuigbakken (nieuwe oplage) en juiste onderstellen (nieuwe oplage).
Weet iemand of het foutieve wc-raampje in de oude bakken makkelijk te vervangen is? Want in dat geval zou je de oude bakken ook nog kunnen overzetten op de nieuwe onderstellen.
mvg,
Gert
-
Zou ik gewoon wc raampjes bij Gerco bestellen, scheelt je klauwen met geld denk ik.
-
Vandaag is ook de 64322 binnen gekomen. Dat is de laatste ontbreekende 2e klas rijtuig van de ICK.
Manuel
-
Is het niet mogelijk (/handiger) om van diverse onderdelen (trapjes, magneetrem) van de nieuwe, juiste rijtuigen afgietsels te maken ter verbetering van de rijtuigen van de vorige oplage?
In combinatie met de toiletraampjes van Gerco moet het zo mogelijk zijn om tegen geringe kosten een juist rijtuig te maken.
mvg, Tinus
-
Is dat nog gewenst na de foto's van Manuel ?
Nee, Chris moet niet meer, maar kan wel...
-
Weet iemand of het foutieve wc-raampje in de oude bakken makkelijk te vervangen is?
Witte verf is vanuit de binnenkant op het raampje gespoten. Rijtuig uit elkaar halen, voorzichtig zien dat je de (meestal gelijmde) raamband eruit krijgt en met een houten cocktailprikker de verf voorzichtig afkrabben. Ene keer lukt dat beter dan de andere keer, maar resultaat vind ik in de meeste gevallen zeer acceptabel. Plaatje (http://img40.imageshack.us/img40/5245/ickraam.jpg).
-
Beneluxers
Roco is op de hoogte van het verkeerde interieur, en men werkt eraan.
Op dit ogenblik kan ik nog niet aangeven hoe, maar het heeft de aandacht van Roco.
Daar bedoel ik dus mee, dat men weet dat het een blauw interieur moet zijn.
Update zal ik plaatsen zodra ik meer nieuws krijg.
-
goed van roco :D
-
Met alle respect voor diegene die ons berichten, o.a. Chris, Manuel en Mark, die geven alleen door wat ze horen ( En kunnen er ook niets aan doen ),
maar ik geloof er geen zak meer van, wat Roco zegt en wel om het volgende:
2200 startset
Zo juist van de vertegenwoordiger gehoord.
Roco schaamt zich diep over het geleverde product.
Er zijn grove fouten gemaakt binnen Roco en men heeft niet goed gekeken naar de foto's die waren aangeleverd.
Men stelt een grondige bodemonderzoek in wie verantwoordelijk is voor deze fouten. (4 modellen in 1 set en alle 4 fout.)
(Om het in onze details te zeggen wie heeft welke klinknagel fout getekend in de mal.)
De resultaten zullen we denk ik niet horen, maar het feit dan men nu al kenbaar maakt dat men zelf een onderzoek gaat instellen naar de fouten vind ik positief. (Dat men zo heeft gewerkt minder natuurlijk.)
Bron. Vertegenwoordiger Roco.
Oud dossier, dus wel door Reyne destijds opgesteld, en goed gekeurd.
Maar goed, da's oud nieuws, we kunnen ons beter richten op de toekomst.
Roco geeft aan dit allemaal erg spijtig te vinden en gaat dit uitzoeken.
Deze fout lag niet aan de inzet van de NL vertegenwoordiger.
Deze had samen met een goed team het nummer reeds aangepast voor een lok met laag sein.
Zoals de eerdere posting al aangaf, gaat hij dit tot op de bodem uitzoeken.
1103, verzakt nummer schild
Vanmiddag heeft de vertegenwoordige van Roco mij gebeld.
Hij heeft mij verteld wat er aan de hand is.
Het volgende: Dat de nummerschilden verzakt waren was en is bekent bij Roco. Dit betreuren ze ook ten zeerste bij Roco.
De frontlichten en de schuitjes van de pantografen zij een kosten kwestie geweest. Witte leds zijn stukken goedkoper dan gele leds.
Ik zei in mijn verslag dat het model uit de oude mal kwam, maar dit is ook onjuist. De vertegenwoordige zei dat hij dit ook niet gek vond dat ik dit dacht omdat ze de oude mal als voorbeeld hebben gebruikt voor de nieuwe. Maar de 1100 met bostneus komt geheel uit een nieuwe ontwikkelde mal.
Ze gaan bij roco er alles aan doen om dit soort fouten te gaan verkomen.
Manuel
NS 1100 startset
Valt mee, en Roco weet ervan en werkt eraan.
De rode balk, net boven de buffers mist.
De luchtslang op de bufferbalk is rood ipv zwart.
De lok heeft geen L sein, maar gewoon 2 pitjes.
Voor de rest ziet de lok er fraai uit, en de wagens hebben fijne bedrukking.
Nieuwe! Roco ICK
Beneluxers
Roco is op de hoogte van het verkeerde interieur, en men werkt eraan.
Op dit ogenblik kan ik nog niet aangeven hoe, maar het heeft de aandacht van Roco.
Daar bedoel ik dus mee, dat men weet dat het een blauw interieur moet zijn.
Update zal ik plaatsen zodra ik meer nieuws krijg.
De vertegenwoordiger/Roco roept al bij 4 producten achter elkaar, sorry, we gaan ons leven beteren, maar de realiteit is anders :(
Ik ben echt teleurgesteld in deze houding, die Roco laat zien.
Gr. Remco.
-
Onzin.
Men geeft bij de twee laatste aan dat men de fouten nu echt oppakt en gaat verhelpen.....
Wel lezen wat ik schijf.
Van de 1134 (dus de startset lok) en de ICK gaat men de problemen dus echt oplossen.
Dus er zit zeker wel verbetering in.
-
Dat is geen onzin Chris,
Als ze hadden gedaan wat ze hadden beloofd bij de eerste 2 keer dat het fout ging, dan had het de 3e en 4e keer gewoon goed gegaan.
Dus waarom zou het nu dan wel goed gaan ?
Gr. Remco.
-
Nee, je leest niet goed. (of je snapt mijn punt niet, kan ook) ;D
Bij de twee eerste hebben ze aangegeven dat ze hun leven beteren, maar ze deden er niets aan.
Nu zijn er helaas weer fouten gemaakt, maar die gaat men nu wel oplossen.
Is dus wel een verschil.
ok, er zijn weer wat fouten gemaakt, maar nu pakt men het echt op.
Dat jij er dan verder geen zak van geloofd, is natuurlijk jou goed recht.
-
Kan persoonlijk niet erg wakker liggen van de kleur van een interieur. Zolang een interieur één kleur heeft, blijft het toch behelpen. Is in ieder geval van een heel andere orde dan de niet kloppende rijtuigen uit de eerste productieserie.
Was de BD nou op een A of een B rijtuig gebaseerd?
-
Nee, je leest niet goed. (of je snapt mijn punt niet, kan ook) ;D
Bij de twee eerste hebben ze aangegeven dat ze hun leven beteren, maar ze deden er niets aan.
Nu zijn er helaas weer fouten gemaakt, maar die gaat men nu wel oplossen.
Is dus wel een verschil.
ok, er zijn weer wat fouten gemaakt, maar nu pakt men het echt op.
Dat jij er dan verder geen zak van geloofd, is natuurlijk jou goed recht.
Ik wacht wel op daden als je het niet erg vindt ;)
Gr. Remco.
-
Nu is het alleen nog te hopen dat Roco zijn leven echt gaat beteren en dit soort knulligheden helemaal niet meer voorkomt.
Het is maar een idee hoor, maar zou het een plan zijn als we de importeur van Roco zover krijgen dat er foto's van het prototype op BNLS komen, voordat het model in productie gaat? Dan kunnen we nog aangeven als er iets dreigt fout te gaan.
Dat rode onderdeel op het dak van de recent uitgebracht Blokkendoos motorwagens is namelijk ook zo'n lullig voorbeeld...... In eerdere uitgaven was dat onderdeel namelijk wel netjes bruin.
IOok al is het prototype van Marklins ICM niet officieel op BNLS gepresenteerd als: "Wat vindt u ervan", dankzij opmerkingen vanuit ons forum en een reactie naar Marklin door Chris??? hebben we nu wel ICM's met een donker dak.
Ik heb geen idee of Roco prototypes maakt en of ze daar foto's van vrij willen geven voordat het model in productie gaat, maar mocht Roco hier positief tegenoverstaan, dan kunnen we ze serieus helpen om hun leven te beteren.
Jeroen
-
Was de BD nou op een A of een B rijtuig gebaseerd?
Alles is uit Duitse Bm's omgebouwd, ook de A's - vandaar de 12 ramen en de wat vreemde indeling van de ICK-A.
-
Jeroen
Het ligt iets anders.
Kan ik verder geen uitspraak over doen.
Ik weet wel dat ze meelezen, en wie weet ;D ;D ;D
-
Je bedoelt zoals nu bijv gebeurd bij de plan W LSM en mat 54 heljan? Daar zijn alleen niet de kleuren beschikbaar.
Het idee is goed, mits fabrikanten wat met de kritiek doen.
Ik vind het alleen raar dat mensen die er notabene voor betaald krijgen aan de klant moet vragen hoe het model er precies uitzien om het model correct te krijgen, omdat men dat blijkbaar als fabrikant zijnde niet kan.
Nou roco kom maar op met die 1600!
-
Ik vind het alleen raar dat mensen die er notabene voor betaald krijgen aan de klant moet vragen hoe het model er precies uitzien, omdat men dat blijkbaar als fabrikant zijnde niet kan.
Klein detail, de klant wil dat.
Die fabrikant vraagt niets hoor, die heeft al specialisten in huis die dat netjes aanleveren.
(NS medewerkers, of zelfs op het hoogste niveau (ontwikkeling/beheer/tekeningen enz enz)en zeer veel fotografen)
Echter tussen info aanleveren en info juist verwerken zit een hiaat. Niet alleen bij Roco maar bij zeer veel merken.
Soms gewoon fout, soms uit kostenoverweging of soms uit productie technische reden.
De klant ziet dat niet altijd, en zet de hakken in het zand.
-
Ik ben het met Remco eens, maar als roco het aanpast zou toch alles goed zijn, maar eerst zien, dan geloven....
Nee, Henk wakker liegen doe ik ook niet van, maar voor deze prijs ga ik hem met deze lullige fouten niet kopen. Ze ( de meeste fabrikanten) besparen een hoop geld door de productie in het oosten en je betaald steeds meer voor minder kwaliteit :-\
Als eer een aanpassing komt, ga ik zeker nog drie rijtuigen kopen, anders niet. Is zo eenvoudig...
Groet
Bernd
-
kleine toevoeging.
Maar als klant zijnde maakt het mij niet waar het fout is gegaan, maar dat het fout is gegaan.
overigens: is het de bedoeling dat er nog meer ICK uitkomt, behalve deze 3?
-
Alleen deze 3, net als de vorige keer, toen waren het er ook drie.
-
Nee, Henk wakker liegen doe ik ook niet van, maar voor deze prijs ga ik hem met deze lullige fouten niet kopen. Ze ( de meeste fabrikanten) besparen een hoop geld door de productie in het oosten en je betaald steeds meer voor minder kwaliteit :-\
Fouten? De stoelen hebben de verkeerde kleur in een interieur dat verder sowieso niet zou kloppen.
-
Alleen deze 3, net als de vorige keer, toen waren het er ook drie.
jammer, ik had wel een mooie stam willen maken.
Hoorden de laatste paar pagina's niet in de bspreking van ICK?
-
daan,
kan je toch de vorige versies gebruiken? of wil je dat niet?
anders moet je ffe omnummeren
johan
-
Ik rij gewoon met beide versies door elkaar.
Dan heb ik een 7 delige stam met diverse nummers (er is voor mij een BD gemaakt)
-
edit, net besloten ze maar gelijk van bodem te verwisselen, leuk projekt.
Eens kijken of dat allemaal zonder slag of stoot gaat :)
-
Fouten? De stoelen hebben de verkeerde kleur in een interieur dat verder sowieso niet zou kloppen.
Ja, interieur klopt niet, maar de kleur had wel goed moeten zijn. Ik mag voor 54,90 € geen rijtuig "moeten" verbouwen of met een fout leven...
-
edit, net besloten ze maar gelijk van bodem te verwisselen, leuk projekt.
Eens kijken of dat allemaal zonder slag of stoot gaat :)
Hebben die andere ICK's daarna geen fout interieur of gaat wat over is de rommelbak in (of is dat een domme vraag ???)
-
Ik lig niet wakker van een muurtje meer of minder en de stoelindeling is niet veranderd tegenover de 2007 versie en zal ook niet aangepast zijn in de 2009 versie.
Dus 2009 =
Juiste trappen, juiste wielstellen, juist aantal toiletramen en muurtje weg bij toilet.
Banken rood, maar gaat men aan werken en geen aanpassing van de indeling van de stoelen.
Ik vind het exterieur dus belangrijker, en dat is met een bodemwisseling en ruitenwisseling wel inorde.
Na de wisseling gooi ik niets weg, maar zet de oude ICK's gewoon te koop.
-
Ja, interieur klopt niet, maar de kleur had wel goed moeten zijn. Ik mag voor 54,90 € geen rijtuig "moeten" verbouwen of met een fout leven...
Natuurlijk hoef je dat niet Bernd, het is jouw geld, jouw baan en jouw treinen. :) Maar je reactie verbaasde me even, omdat ik je modellen met grotere fouten wel heb zien verbeteren. Iets zegt me dat nieuwe ICK niet heel hoog op je lijstje staat. ;)
-
Alleen deze 3, net als de vorige keer, toen waren het er ook drie.
LS Models lief aankijken voor een BDK? Ze hebben al een Bm 232, als dat het juiste type Bm is, misschien iets te ontwikkelen op basis daarvan?
En dan nog een Amvz in in IC kleuren erbij graag (is wel fantasie, maar zo'n stam wil ik wel).
-
Als LS dat al zou willen doen, maken ze waarschijnlijk een hele stam.
Ik heb persoonlijk liever een stam van 1 merk zodat je geen (kleur)verschillen hebt.
Dus waarom kijken we roco niet lief aan???
-
Banken rood, maar gaat men aan werken en geen aanpassing van de indeling van de stoelen.
Interpreteer ik dit goed als ik zeg dat Roco kennelijk met een naleveractie van de banken in de juiste kleurstelling komt?
Dus een naleveractie zoals we die kennen van Maarten van de Burgt (SFFE, thans Eurotrein) en LS Models (respectievelijk nieuwe cabine voor loc en nieuwe rijtuigbak met juiste klasse-aanduiding)?
mvg,
Gert
-
Er staat dat ik daar nog geen informatie kan geven....
(niet omdat het zo super geheim is, maar omdat ik dat simpelweg nog niet weet)
-
Wij wachten (on)geduldig af. ;)
mvg,
Gert
-
Ik ben het met Remco eens dat de fouten van ROCO in de meeste gevallen voorkomen hadden kunnen worden. Aspecten als de kleur van een interieur zouden naar mijn mening in de specificaties moeten staan, en dus door een projectleider moeten worden goedgekeurd.
Een fout als een scheve nummerplaat had bij het opstarten van de productielijn op moeten vallen, en anders had een Yuan met de mao-pet het moeten zien, zijn "gelijke" kamaraad leidingevende erop kunnen wijzen, en de run kunnen corrigeren.
Ik blijf het vreemde fouten vinden, die na de grondige voorbereidingen die uit vele details blijken, zulke fouten blijven voorkomen.
Groeten, Alexander
-
LS Models lief aankijken voor een BDK? Ze hebben al een Bm 232, als dat het juiste type Bm is, misschien iets te ontwikkelen op basis daarvan?
En dan nog een Amvz in in IC kleuren erbij graag (is wel fantasie, maar zo'n stam wil ik wel).
BD, BDK bestaat niet. ;)
-
Nummerplaat ? Nu haal je er iets bij van pakweg 20 jaar geleden.....
-
Heren,
Toen er een aantal jaren geleden nog geen sprake was van ICK in 1:87, werden ze alleen gemaakt in 1:100 en 1:93. Ik wilde ze toen al in 1:87, dus in 2003/2004 gewapend met een pakket aan transfers van Kleinspoor en Roco 44746 rijtuigen (duitse versie in turquoise beige) aan de slag.
Het 1e klas interieur is een puzzle, maar goed te maken dankzij het feit dat Roco de hele bak in losse stukjes maakt. De banken wip je er zo uit en dan zijn het weliswaar dubbele rug aan rug, maar daar maak je zo enkele van. Alleen 6 tussenwanden moet je er aan de onderkant uitzagen, maar dat is een klusje van niks. Midden op de zaagsnede komt straks een enkele bank te zitten, dus daar zie je niets meer van.
Het interieur moet er dan als volgt uit zien:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P4200482_Medium.jpg)
Aan de koppen begin je aan beide kanten met 2 banken in dezelfde richting en een derde daar tegenover en vervolgens een wandje. Deze derde is dus gewoon een dubbele Roco bank.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P4200485_Medium.jpg)
Dit interieur zal door Roco heus niet worden gemaakt en de 1e klas moet er echt zo uitzien, inclusief de grijze hoofdsteunen en leuningen.
De 2e klas is makkelijker. Je wipt de banken eruit en spuit of schildert ze blauw. Dan wel het stukje tussen de bank en de hoofdsteunen crèmekleurig maken, want in het echt zijn het volgens mij losse delen. Ook al levert Roco blauwe banken, het crème stuk maken ze vast niet. Als je blauw belangrijk vindt, omdat je het interieur goed wilt zien, dan ook het crème stuk en voor de 1e klas de andere indeling en de grijze delen.
Succes!
Nog even een plaatje van het 2e klas interieur.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P4200486_Medium.jpg)
mvg,
Ivo
-
Netjes !
-
LS Models lief aankijken voor een BDK? Ze hebben al een Bm 232, als dat het juiste type Bm is
Nee. Het interieur moet er dan als volgt uit zien: plaatje (https://images.beneluxspoor.net/bnls/P4200482_Medium.jpg)
Ziet er heel strak uit, alleen de middenbanken in de afdelingen 2 en 5 horen andersom. Die rechthoekige friemeltjes in de tussenwand kunnen er ook uit trouwens, die heeft ICK niet.De 2e klas is makkelijker. Je wipt de banken eruit en spuit of schildert ze blauw. Dan wel het stukje tussen de bank en de hoofdsteunen crèmekleurig maken, want in het echt zijn het volgens mij losse delen.
Correct.
-
Interpreteer ik dit goed als ik zeg dat Roco kennelijk met een naleveractie van de banken in de juiste kleurstelling komt?
Dus een naleveractie zoals we die kennen van Maarten van de Burgt (SFFE, thans Eurotrein) en LS Models (respectievelijk nieuwe cabine voor loc en nieuwe rijtuigbak met juiste klasse-aanduiding)?
mvg,
Gert
Dat zou netjes zijn van Roco, maar tegelijk naar mijn mening behoorlijk overdreven. Benieuwd hoeveel mensen de moeite zouden nemen hun bankjes om te ruilen.
-
Nee. Ziet er heel strak uit, alleen de middenbanken in de afdelingen 2 en 5 horen andersom. Die rechthoekige friemeltjes in de tussenwand kunnen er ook uit trouwens, die heeft ICK niet.Correct.
Julius,
De middenbanken heb ik zo geplaatst, nadat ik zelf door een ICK ben gelopen en dit zo heb genoteerd. Zo staan ze ook in mijn rijtuig. Misschien heeft de NS wel 1e klas ICK in meerdere bankvarianten gemaakt? Of is het een modificatie?
Wat bedoel je met rechthoekige friemeltjes in de tussenwand? Bedoel je die in de ruiten naast de coupédeuren. Dat zou heel best kunnen, want in D rijtuigen zijn dat in zessen gedeelde plaatjes, waar een zitplaatsreservering in geschoven kan worden. Die zal ik er dan nog eens uithalen.
mvg,
Ivo
-
Misschien geeft deze foto (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2c/Ick.jpg) op wikipedia wat meer duidelijkheid?
-
Ja, geen friemeltjes, zoals Julius al vertelde ;D
mvg,
Ivo
-
De middenbanken heb ik zo geplaatst, nadat ik zelf door een ICK ben gelopen en dit zo heb genoteerd. Zo staan ze ook in mijn rijtuig. Misschien heeft de NS wel 1e klas ICK in meerdere bankvarianten gemaakt? Of is het een modificatie?
Geen idee, ik ken het alleen met de middenbank om en om de ene en de andere kant op. Wat bedoel je met rechthoekige friemeltjes in de tussenwand? Bedoel je die in de ruiten naast de coupédeuren.
Inderdaad, die dingen waar de zitplaatsreserveringen in Duitsland in zaten.
-
Een aanvulling (https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,6081.msg90396.html#msg90396) op de test van 2007 met de rijtuigen van 2009.
Groet,
Huibert van Noord
Beheerder materieeltests
-
Even een vraag over het aantal ick's in 1 stam, ik zit er over te denken om een stuk of 5 van deze roco's te gaan kopen, wat is dan een logische samenstelling: 1x 1ste klasse en 4x 2de klasse , of..........
-
Ik denk deze samenstelling zou goed zijn, ik heb toen zelfs in een 9 rijtuigen stam slechts een 1.klasse gezien...
-
ICK's reden normaal gesproken altijd in vaste stammen van B-A-B.
Een trein met ICK rijtuigen zag er altijd zo uit:
Loc 17/1800 -- B-A-B -- B-A-B -- B-A-B -- B-BD
Dus het is eigenlijk logischer/realistischer om er 6 te kopen..en dan 2x 1e klas en 4x 2e klas.
-
Nee, dat is pas ingevoerd in 2005. Voor die tijd reden ze gewoon los rond, 4 x B en een A kan dan best (realistisch gezien wel wat kort, maar het kan wel).
-
ICK die je voor 2005 in wil zetten, kan je ook prima combineren met ICR's en Plan W's.
-
Hoe kan ik de bodemplaat los halen van de ICK's? Ik weet hoe het dak er af kan, maar hoe krijg ik dan de rest van het rijtuige los van de bodemplaat?
mvg, Chiel.
-
Niemand?? :)
-
Chiel,
Gewoon even rustig afwachten :)
Het is zaterdag, Houten is geweest, veel modelspoorders zijn daar geweest, dus eer die weer achter de PC zitten zijn we toch wat uren verder :)
Gr. Remco.
-
okeuj (y)
-
Ik heb dat kreng toch nog zelf open gekregen. Wat een vreselijk werkje zeg.
De reden dat hij open moest is dat de koppelings schacht is afgebroken van dat kortkoppelmechanisme.
De volgende vraag: zijn deze los te krijgen of te bestellen?
-
Als ik het goed heb, moet je het dak naar links of rechts schuiven en dan de pinnetjes onder de ramen licht naar binnen buigen, dan is het rijtuig open, Let op bij het terug plaatsen van de bak: Het rijtuig is niet symmetrisch!
Groet
Bernd
-
Nu kan je het interieur gelijk voorzien van de juiste kleur, of is het een 1ste klas rijtuig?
-
Thanks fissy maar hij is al open ;) Ik moest bij de bodemplaat zien te komen dus dan is alleen het dak demonteren niet genoeg.
Maarja die bodemplaat is nu in ieder geval los. Nu het volgende probleem nog: zijn die kortkoppelmechanismen los te verkrijgen :)
@Bob.
Het zijn rijtuigen van de eerste serie van Roco. Dus de interieur kleuren zijn daarbij wel goed iig.
-
er ziet gewoon een "Ersatzteil Blatt" bij, als het goed is zou het 109825 Kupplung zijn....
-
Er staat wel - 121784 Kupplung - op. Als ik dit nummer op de Roco site in toets bij producten vind hij alleen niets.
-
Probeer het eens via Erwin Prummel (etsemmen@zonnet.nl).
Hij staat ook regelmatig op de beurs in Houten.
Gr.
Eric
-
op de roco website zijn de onderdelen nummers niet te vinden, davoor moet je naar een winkel. 121784 zou juist zijn, ik had niet de eerste generatie van de ICK bij de hand...
-
Bedankt fissy en Eric. :)
Ik zal het eerst even bij een winkel proberen en als dat niets uithaalt zal ik Erwin Prummel eventjes mailen.
mvg, Chiel.
-
blijkbaar is de tijd nu gekomen, Roco ICK 2009 in de aanbieding: 3 voor 79,99 (http://cgi.ebay.de/Roco-NS-DREI-Schnellzugwagen-64320-64321-64322_W0QQitemZ390175332030QQcmdZViewItemQQptZDE_Modellbau_Modelleisenbahnen?hash=item5ad84316be)
Groet
Bernd
-
Bedankt fissy en Eric. :)
Ik zal het eerst even bij een winkel proberen en als dat niets uithaalt zal ik Erwin Prummel eventjes mailen.
mvg, Chiel.
Om even hierop terug te komen:
ik heb bij Wentink de koppeling besteld en zij konden niet met zekerheid zeggen dat het verkrijgbaar was, maar een paar weken geleden ging de telefoon dat ze hem binnen hadden :D Dus nu rijden al mijn ICKtjes weer met koppeling rond (y)
-
blijkbaar is de tijd nu gekomen, Roco ICK 2009 in de aanbieding: 3 voor 79,99 (http://cgi.ebay.de/Roco-NS-DREI-Schnellzugwagen-64320-64321-64322_W0QQitemZ390175332030QQcmdZViewItemQQptZDE_Modellbau_Modelleisenbahnen?hash=item5ad84316be)
Groet
Bernd
Dag Bernd,
Goede tip! Ik zocht nog een leuke set. Ik heb meteen toeslagen... (y)
Groeten Willem,
-
geen probleem, ik ook ;)
-
blijkbaar is de tijd nu gekomen, Roco ICK 2009 in de aanbieding: 3 voor 79,99 (http://cgi.ebay.de/Roco-NS-DREI-Schnellzugwagen-64320-64321-64322_W0QQitemZ390175332030QQcmdZViewItemQQptZDE_Modellbau_Modelleisenbahnen?hash=item5ad84316be)
Groet
Bernd
Uitverkocht bij deze handelaar, nu wachten tot ook in Nederland aanbiedingen komen. Piet
-
Piet,
achter het net gevist? :-[ :-[
Groeten
Ted 8)
-
Ik heb gisteren mijn rijtuigen ontvangen, en ik was toch verbaasd over de nieuwe NEM-koppelinghouders. Deze serie heeft iets langere NEM-Schachten, nu kan ook de Fleischmann KK tussen. De duitse oerversie, die ik toen gebruikt had om mijn stam ICK om te spuiten had dit trouwens niet...
Nu nog wachten op de rijtuigen uit het startset en dan zou ik weer een BD moeten bouwen...
Groet
Bernd
-
....Nu nog wachten op de rijtuigen uit het startset en dan zou ik weer een BD moeten bouwen...
Groet
Bernd
Daar ga dan wel de hoofdprijs voor betalen, als je ziet wat de set moet kosten, en niet 79,99 voor drie stuks vrees ik. Piet
-
beste.
Ik weet niet of dit al eerder aan het licht gekomen is of ergens besproken O.I.D.
Maar is het wel eens opgevallen dat de roco doosjes van de ICK rijtuigen van 2009 een verkeerde stikker dragen.
Ik heb namelijk de 64321 en de 64322 (serienummer) en de rijtuig nummers beginnen allemaal met 50 84 22-37 916-6. maar op de doos staat 51 84 22-37 916-6!
Niet om te huilen, maar viel me gewoon op. Toch stom? of is dit normaal :P
Mvg.
PS. sorry voor verkeerd plaatsen :-[
-
ja, en deze zitten dan nog scheef opgedrukt op, jammer...
-
Oh ja vind je? niet echt last van. Wel dat 1 rijtuig echt erg verdraait is... jammer genoeg. was wel duur genoeg >:(
-
Getordeerd bedoel je? Om zijn lengte-as?
Is een draadje van hoe het te verhelpen is..
Gr, Bert
-
Daar is ook al een draadje over geweest.... Je kan dus ook gewoon terug naar je handelaar en een nieuw recht rijtuig vragen....
Groeten Ronald.
PS wat is er dan zo'n blunder aan als je het niet echt erg vindt dat de nummers anders zijn dan op de doos?
-
ja aan de kopse kanten niet gelijk. geroteerd ja ;) waar kan ik dit vinden, is best wel storend :S
Ps. Sorry Ronals iets te laat :)
Die voelt zich niet aanspraaklijk voor dit soort onzin. zoals hij het verwoord.
-
Omdat dit zon simpel foutje is!
En tja niet echt erg, niet in de zin van. maar is zeker jammer en denk dat er meerdere zijn die dit toch wel een kleine teleurstelling vinden. Ik heb bij niet veel treinen foutjes gezien zoals ICR van LSm ik vind deze namelijk perfect. (alleen de lak dan) maar daar betaalde je dan ook 46 voor en geen 56 :)
-
Die voelt zich niet aanspraaklijk voor dit soort onzin. zoals hij het verwoord.
Dan laat jij je wel heel erg makkelijk afschepen.... Hij moet een goed product leveren... en als consument heb je daar recht op.... Trouwens je kijkt ook even niet in de winkel wat je koopt?
Groeten Ronald.
-
jawel maar dat viel mij later pas op. ook omdat ik er 2 heb gekocht. en je hebt wel gelijk maar de treinenzaak licht niet om de hoek en zelf ben ik nog niet oud genoeg om de auto te nemen ;)
En ik weet ook wel dat ik daar recht op heb
-
Je kan ook je vader en/of moeder een telefoontje naar de modelspoorzaak laten plegen... en hun een afspraak laten maken dat je een keer met je ouders langs komt om wel goede wagons te krijgen... Zelf klooien vergooi je je recht om überhaupt iets van garantie te krijgen.
Het is veel geld voor een jongen van jouw leeftijd...
Groeten Ronald.
-
ja aan de kopse kanten niet gelijk. geroteerd ja ;) waar kan ik dit vinden, is best wel storend :S
Dit Dit draadje (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,22538.0.html)gaat daar over.
Het is een rijtuig wat Roco wel achtervolgd, het interieur probleem (onjuiste kleur) is nog steeds niet door hen opgelost :-X
-
Zouden ze dat dan doen? Voor de paar mensen die het een probleem vinden zou ik dat als bedrijf nou niet gaan doen.
-
Ik had het wel gehoopt, maar van Roco heb ik er officieel nooit iets over gehoord.
Het zou ze in ieder geval wel sieren ::) :P
-
Zoals gebruikelijk bij Roco zitten bij de rijtuigen veel nog zelf te monteren losse onderdelen. De gebruiksaanwijzing geeft alleen niet aan of insteken voldoende is, of dat ze gelijmd moeten worden. Wie kan hier meer over vertellen? En als lijmen de bedoeling is, welke lijm dan?
-
Ik heb ze voor de zekerheid gelijmd met gewone Revell plastic lijm.
Want sommige onderdeeltjes vind ik maar wat losjes zitten.
Jos.
-
Geeft dat geen zichtbare lijmresten dan?
mvg,
Gert
-
Ik doe met een dun penseeltje de lijm enkel de pinnetjes aantippen.
En dan zie je er niks meer van.
Jos.
-
Alleen blijkt dat soort lijm na een paar jaar niet meer te plakken en vallen je onderdelen er alsnog af. Waar het kan, tip ik de uiteinden van de onderdelen aan met een soldeerbout. Dat kan natuurlij kalleen op plekken waar je dat niet ziet (binnenkant kap, bufferbalk of draaistel en waar je goed bij kunt met de bout. Je versmelt dan het uitstekende pennetje, waardoor het niet meer terug kan door het gaatje.
Zit als een huis. Enige nadeel is als het onderdeel aan de buitenkant afbreekt, dan zul je de rest uit moeten boren voordat je een neiuw onderdeel kan plaatsen.
Jeroen
-
Ik gebruik altijd speciale lijm van Busch. Die kun je ook gebruiken voor bijv. poppetjes of boompjes te plakken.
Letterlijk plakken, want lijmen doet die niet. Dwz. je kunt het weer losmaken en terugplaatsen, er ontstaat geen vaste "verlijmde" verbinding.
Kun je dus ten alle tijde de onderdelen weer voorzichtig loshalen zonder beschadiging.
Kans op verliezen? Praktisch nul, want het kleeft als de hel. Plakt ook overal op.
Maarten
-
Ik heb ze voor de zekerheid gelijmd met gewone Revell plastic lijm.
Want sommige onderdeeltjes vind ik maar wat losjes zitten.
Jos.
Probeer het eens met doodgewone houtlijm... ;D Je zult versteld staan van het resultaat (in positieve zin) en het laat hoegenaamd geen zichtbare resten achter na droging.
-
Probeer het eens met doodgewone houtlijm...
Dat is nou precies wat het verschil is met de Busch-lijm. Gewone houtlijm (niks mis mee) wordt hard en door trillingen (stoten, bijv. buffers) kan daardoor op de lange duur een onderdeel losraken. De Busch-lijm blijft flexibel en blijft kleven en..... je kunt indien nodig het onderdeel loshalen en terugplaatsen. Doe dat maar eens met houtlijm, maar dan wel vooraf een nieuw onderdeel bestellen !
Maarten.
-
Roco ruimt de voorraad van deze rijtuigen kennelijk op, want ze zijn nu vrijwel overal voor €35, in de aanbiediding. Na lang aarzelen vanwege de getordeerde bakken heb ik deze week toch een hele sleep gekocht.
-
En? Zijn ze recht of toch getordeerd?
mvg,
Gert
-
De rijtuigen die ik uitgezocht heb, zijn slechts licht getordeerd. Dat laat ik waarschijnlijk zo.