BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Peter Korsten op 10 November 2006, 23:30:35
-
Wel, dit land komt meestal niet positief in het nieuws, maar even googles op 'iraq railays' levert anderhalf miljoen resultaten op. (Ja, dat snap ik ook niet helemaal.)
De kleuren zijn overwegend groen met geel. Wat te denken van deze?
(http://www.ajg41.plus.com/images/rail/iq-dem2201-small.jpg) (http://www.ajg41.plus.com/images/rail/iq-dem2201.jpg)
(klik op het plaatje voor een vergroting)
Die is dus nog eens gemakkelijk te maken vanuit een Franse 68000/68500.
Uiteraard moeten ze helemaal opnieuw beginnen met de spoorwegen in Iraq, maar kennelijk hebben ze weer een bescheiden dienstregeling.
- Peter
-
Dat is positief! Iig een ontwikkeling richting het goede van Iraq (of Irak, weet ik veel ;)) 8)
-
Volgens mij heeft (Rusland/)Oekraine heeft ook een paar locs geexporteed naar Irak. Maar t kan ook iran zijn hoor =P
Voor zover ik weet was dat vroeger de TE114 en nu een modificatie van de russische m62/te109 - (onder jullie waarschijnlijk bekend als BR120/BR130)
ik denk dat er zowieso veel exportlocs zijn ook uit andere landen...
-
Die is dus nog eens gemakkelijk te maken vanuit een Franse 68000/68500.
Doe maar een 67000, scheelt weer het verwijderen van twee assen. ;)
Wel grappig trouwens, buffermaterieel met kadeekoppelingen. ;D
Huub
-
volgens mij heet het geen kadee koppeling, dat is toch de naam van het bedrijf, dat modeltreinenkoppelingen maakt, of heb ik het mis?
ziet er overigens ook niet uit als de amerikaanse koppeling (neem aan dat je dat bedoelt), maar lijkt meer op de russische SA-3 autokoppeling
-
Mischien interesant lees materiaal:
http://www.railwayage.com/A/xpov.html
Erwin